Werk & Studie alle pijlers

Hoe vaak werk je over?

15-02-2020 22:19 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een staffunctie in het onderwijs en werk regelmatig over, enerzijds omdat het druk is en anderzijds omdat ik het werk erg leuk vindt. Ik kan de tijd terugnemen tijdens vakanties maar werk ook graag in vakanties dus onder de streep houd ik van een deel van mijn overwerk niets over. Mijn hele afdeling werkt exact de overeengekomen tijd of minder...en zal nooit iets in het weekend doen of s avonds en liefst ook niet op een niet-werkdag in geval van parttimers.

Dan voel ik me soms een beetje apart, Daarom de vraag , werk jij weleens over< omdat het moet of omdat je het leuk vind of ..... ? En in welke branche werk je ?
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
19-02-2020 21:29
🤣 Spijker op z’n kop. Overigens vind ik zulke coaches ook wel vallen onder de categorie bullshit banen.
Zijn ook bullshitbanen. In het onderwijs kom je grofweg twee types van dit soort adviseurs tegen:

Type 1, gelooft de eigen bullshit. Dit is erg belastend want meestal op dag twee barsten ze nog net niet in huilen uit (“Onderwijsmensen zijn allemaal vastgeroeste fossielen boehoe”) of worden ze kwaad (“Jullie begrijpen niet welke kans hier nu voor jullie ligt!). Geven bij het ‘afscheid’ ook altijd een trap na (doen althans een poging daartoe) met een “alleen in het onderwijs stuit ik altijd op zo’n muur van verzet”. We geven collega’s die dan in de zaal roepen “Moet je misschien eens je pitch differentiëren voor een specifieke sector” altijd bonuspunten op de bullshitbingo.

Type 2, de ‘na vier burn-outs als docent ben ik voor mijzelf begonnen als ZZP’er’ mensen. Nog te harden. Soort stilzwijgende overeenkomst: jij kweelt hoe ontzettend geïnspireerd jij raakt van het werken met creatieve mensen met ‘hun voeten in de klei’ terwijl wij gewoon onze toetsen corrigeren en administratie bijwerken, dan vullen wij braaf in op het evaluatieformulier dat we nu echt allemaal met onze neusjes dezelfde kant op staan en ons zeer gesteund voelden door deze workshop.

Want mensen die echt wat brengen, die zijn te duur (uurloon). En die stellen realistische eisen zoals ‘minimaal drie werkmiddagen’ (ook duur, alle lessen uit het rooster halen). Die zien wij zelden (tenzij leuke aanbieding van de vakbond).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Whateffa schreef:
19-02-2020 20:51
Voor jou, ik heb niet zo de behoefte om iedereen op stang te jagen. Het is nogal onsympathiek en uiteindelijk oninteressant. Maar ik denk dat jij daar niet mee zit. Negatieve aandacht is ook aandacht enzovoort.
Klopt
En vooral, dat mensen zich daardoor op stang laten jagen, hebben ze in de eerste plaats aan zichzelf te danken.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-02-2020 22:13
Zijn ook bullshitbanen. In het onderwijs kom je grofweg twee types van dit soort adviseurs tegen:

Type 1, gelooft de eigen bullshit. Dit is erg belastend want meestal op dag twee barsten ze nog net niet in huilen uit (“Onderwijsmensen zijn allemaal vastgeroeste fossielen boehoe”) of worden ze kwaad (“Jullie begrijpen niet welke kans hier nu voor jullie ligt!). Geven bij het ‘afscheid’ ook altijd een trap na (doen althans een poging daartoe) met een “alleen in het onderwijs stuit ik altijd op zo’n muur van verzet”. We geven collega’s die dan in de zaal roepen “Moet je misschien eens je pitch differentiëren voor een specifieke sector” altijd bonuspunten op de bullshitbingo.

Type 2, de ‘na vier burn-outs als docent ben ik voor mijzelf begonnen als ZZP’er’ mensen. Nog te harden. Soort stilzwijgende overeenkomst: jij kweelt hoe ontzettend geïnspireerd jij raakt van het werken met creatieve mensen met ‘hun voeten in de klei’ terwijl wij gewoon onze toetsen corrigeren en administratie bijwerken, dan vullen wij braaf in op het evaluatieformulier dat we nu echt allemaal met onze neusjes dezelfde kant op staan en ons zeer gesteund voelden door deze workshop.

Want mensen die echt wat brengen, die zijn te duur (uurloon). En die stellen realistische eisen zoals ‘minimaal drie werkmiddagen’ (ook duur, alle lessen uit het rooster halen). Die zien wij zelden (tenzij leuke aanbieding van de vakbond).
1000 keer dit!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven