Werk & Studie alle pijlers

Idee kleinigheidje voor medewerkers?

02-04-2020 14:15 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik wil mijn medewerkers een kleinigheidje opsturen als teken van waardering. Door de corona-crisis werken ze nu allemaal vanuit huis, ze zijn allemaal ontzettend hard aan het werk en enorm flexibel gezien de omstandigheden.
Ik zat te denken aan een reep chocola en ook iets ter ontspanning (misschien zo'n kleurboek voor volwassenen) en verder een persoonlijk kaartje voor iedereen. Hebben jullie misschien nog andere (of betere) suggesties? Het zijn allemaal vrouwen tussen de 20 en 30 jaar oud en eentje van 50+. Het moet echt om een kleinigheidje gaan (max 10 a 15 euro pp) en makkelijk te versturen.
Alle reacties Link kopieren
Een luxe thee en wat lekkers erbij. Qua lekkers is iets van een lokale ondernemer altijd goed; bonbons, koekjes, snoepjes.

Bloemen vind ik ook een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
02-04-2020 14:48
ik kreeg vorige week bloemen in mijn handen gedrukt omdat er bij ons een omzetstijging is geweest van ruim 30% in de afgelopen weken. We praten hier over miljoenen euro's.
Ik heb de 2 bossen in de kofferbak van de auto laten liggen. Ze zullen nu wel uitgedroogd zijn anders had ik ze wel opgestuurd naar je. :lol:
Wat een ondankbaarheid! :wtf: Het gaat toch om het idee.

OT, ik zou blij zijn met alles, vooral als er een persoonlijk kaartje bij zou zitten. Het gaat erom dat je inzet gewaardeerd wordt, dat het gezien wordt en niet om wat je krijgt. Maar dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
02-04-2020 14:48
ik kreeg vorige week bloemen in mijn handen gedrukt omdat er bij ons een omzetstijging is geweest van ruim 30% in de afgelopen weken. We praten hier over miljoenen euro's.
Ik heb de 2 bossen in de kofferbak van de auto laten liggen. Ze zullen nu wel uitgedroogd zijn anders had ik ze wel opgestuurd naar je. :lol:
laat me raden... maken jullie mondkapjes? wc-papier?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
02-04-2020 14:48
ik kreeg vorige week bloemen in mijn handen gedrukt omdat er bij ons een omzetstijging is geweest van ruim 30% in de afgelopen weken. We praten hier over miljoenen euro's.
Ik heb de 2 bossen in de kofferbak van de auto laten liggen. Ze zullen nu wel uitgedroogd zijn anders had ik ze wel opgestuurd naar je. :lol:

Waarom zet je die niet binnen? Of geef ze aan je buren of zo. Nou is het toch zonde?
FlowerBomb19 schreef:
02-04-2020 14:42
hoezo een negatieve instelling? je kunt momenteel kilo's tulpen en weet ik veel wat gratis afhalen bij de bloemenveiling.
ik zou niet amused zijn met die gratis bloemen.
en een reep chocola kan ik zelf kopen maar doe het niet want ik krijg er puisten van.
ik ontvang liever cash als blijk van waardering.

:wtf:
Ik vind chocola erg leuk en vooral het leuke kaartje. En de gebloemde verpakking van Tiana _76 is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat super tof van je. Echt complimenten! Ik denk dat het niet eens uit maakt wat je stuurt, ik zou zelf al helemaal happy zijn dat ze aan me denken. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Iets waar je een lokale ondernemer ook mee helpt. Je zult het nooit bij iedereen goed doen. Een kleurboek zou ik zelf niet prettig vinden. Heb ik toch geen tijd voor. Bosje bloemen, chocolade en n kaartje. Prima toch. Wil iemand de bloemen niet, maken ze er zelf iemand blij mee.
Ik werk in de zorg en hoef geen chocolade (ja ook) maar ik heb liever dat mijn baas het uitgeeft aan goede bescherming of vsn mijn part aan een ipad voor mijn bewoners.
Alle reacties Link kopieren
Je kan geloof ik ook theezakjes met leuke tekst versturen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit wat je geeft, het feit dat je tijd en moeite besteed aan je werknemers is attent.
Een kaartje, een bos bloemen, paaseitjes; dat maakt eigenlijk niets uit.
Leuk idee
Alle reacties Link kopieren
Wat super leuk TO! Die waardering is zo belangrijk! Er zijn leuke dingen benoemd, dus daar kan je vast iets leuks van maken 😊

Wij krijgen in deze tijd om de paar dagen van onze leidinggevende te horen hoe trots hij is, en komt regelmatig met wat lekkers (chocola, cake enz) en handgel/handschoenen. Erg fijn, die betrokkenheid!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om 7 personen. In ieder geval een hele goede tip om het te kopen bij een lokale ondernemer!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je dat doet, zo'n blijk van waardering is altijd leuk!
Mij zou je wel blij maken met bloemen (of bloembol in een bakje), chocoladereep/paaseitjes/paashaas of een luxe theepakketje met verschillende soorten losse thee en een thee-ei erbij of zo.
Een borrelpakketje met fles wijn en zoutjes zou ik ook waarderen.
Kleurboek of een legpuzzel ook trouwens, maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.
In elk geval iets wat te maken heeft met ontspannen en het thuis zo gezellig mogelijk maken.
Maar wat je ook doet, ik zou sowieso heel blij zijn met het gebaar.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
02-04-2020 14:42
hoezo een negatieve instelling? je kunt momenteel kilo's tulpen en weet ik veel wat gratis afhalen bij de bloemenveiling.
ik zou niet amused zijn met die gratis bloemen.
en een reep chocola kan ik zelf kopen maar doe het niet want ik krijg er puisten van.
ik ontvang liever cash als blijk van waardering.
Voor deze medewerkster zou ik een doos citroenen doen. Zoveel zurigheid daar kan niets leuks tegen op. FYI; niet iedereen woont dichtbij de bloemenveiling.

Dus bloemen vind ik wel leuk, chocola (Tony Chocolonely bijvoorbeeld) ook. Of doe het persoonlijk en wat vaker; de theedrinker een doosje thee - de nespresso drinker een stapeltje cups en de waterdrinker een Dopper. En dan de week erop een kaartje met persoonlijke tekst met bloemzaadjes. En de week daarop een brief met alle ingrediënten voor een smoothie... enz.
Mijn ervaring; hoe persoonlijker hoe beter. Nou is dat makkelijker bij een team van vijf dan een team van vijftig, maar dan toch;).
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
02-04-2020 15:08
Maakt niet uit wat je geeft, het feit dat je tijd en moeite besteed aan je werknemers is attent.
Een kaartje, een bos bloemen, paaseitjes; dat maakt eigenlijk niets uit.
Leuk idee
Dit!
Wij hebben een doos chocola van Leonidas en een bos bloemen met een persoonlijke kaart van onze leidinggevende gekregen toen onze pg-groep moest verhuizen . Werd héél erg gewaardeerd :-)-)
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Lief hoor. Een vvv bon kan ook, ik weet alleen niet wat daar de minium waarde van is. Of een kraslot, staatslot. Chocola, flesje wijn, lekkere thee, altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat ondankbaar Flowerbomb.

Ik zou bloemen doen en eventueel wat erbij van een lokale ondernemer. Bonbons van de bakker ofzo.

De bloemen zou ik echter rechtstreeks van de kweker bestellen momenteel voor een faire prijs. Zo heb ik 750 tulpen besteld en uitgedeeld. Nee, niet bijna gratis maar een normale prijs zodat zowel de kweker als de verkoper er wel degelijk winst op kunnen maken zodat ze overeind blijven.

Wat een ondankbare figuren heb je er toch tussen, bah.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
02-04-2020 14:48
ik kreeg vorige week bloemen in mijn handen gedrukt omdat er bij ons een omzetstijging is geweest van ruim 30% in de afgelopen weken. We praten hier over miljoenen euro's.
Ik heb de 2 bossen in de kofferbak van de auto laten liggen. Ze zullen nu wel uitgedroogd zijn anders had ik ze wel opgestuurd naar je. :lol:
Toepasselijke nickname heb je dan.

Bizar hoe mensen kunnen omgaan met spullen en aardige gebaren van een ander. Komt heel ondankbaar over. Geen wonder dat je baas je geen geld heeft gegeven.
Ach neem een augurk.

Het is een ontzettend leuk idee. Het gaat om je gewaardeerd voelen en om het idee. Ik zou al blij zijn met een kaartje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft een kaaswinkel en ze kreeg vorige week de opdracht om een x aantal borrelpakketjes te maken voor een bedrijf (was bedoeld voor de medewerkers van dat bedrijf). Van zoiets zou ik echt heel blij worden en je kan er ook de lokale ondernemer mee steunen.
lilalinda schreef:
02-04-2020 14:23
ken je dit? ook leuk:
https://www.plantsome.nl/pages/giftbox

Wat tof!
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen een zakje confetti zaadjes waar dus verschillende plantjes uitkomen. Super leuk. Zag er ook echt uit als gekleurde confetti.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben allemaal een (mail met een code om een) HEMA appeltaart (te bestellen) gekregen. Maar het fijnst waren de lieve woorden van onze grote baas erbij. :heart:
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
02-04-2020 17:19
Wij hebben allemaal een (mail met een code om een) HEMA appeltaart (te bestellen) gekregen.
(leuk idee, die onthoud ik even)
Ik heb mijn moeder (die alleen zit) per post een doosje met 6 kleine reepjes Tony Chocolonely gestuurd.
Kan mooi door de brievenbus.

En ik heb het via zo'n cadeausite gedaan (€15 voor kwijt :roll: )
Maar als je die gewoon zelf (plaatselijk) koopt en verzend kan het voor rond de €10

Afbeelding


https://www.hallmark.nl/cadeau/tonys-re ... aBEALw_wcB

(ook leuke website voor meer inspiratie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven