Werk & Studie alle pijlers

Idee kleinigheidje voor medewerkers?

02-04-2020 14:15 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik wil mijn medewerkers een kleinigheidje opsturen als teken van waardering. Door de corona-crisis werken ze nu allemaal vanuit huis, ze zijn allemaal ontzettend hard aan het werk en enorm flexibel gezien de omstandigheden.
Ik zat te denken aan een reep chocola en ook iets ter ontspanning (misschien zo'n kleurboek voor volwassenen) en verder een persoonlijk kaartje voor iedereen. Hebben jullie misschien nog andere (of betere) suggesties? Het zijn allemaal vrouwen tussen de 20 en 30 jaar oud en eentje van 50+. Het moet echt om een kleinigheidje gaan (max 10 a 15 euro pp) en makkelijk te versturen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een pakket koeken gekregen om zich door deze periode "heen te bijten". Vond ik erg leuk idee. Ook van een lokale bakker.
Leuk dat je dit doet. Dat zal echt gewaardeerd worden!
Ik zou ook kijken wat een lokale ondernemer voor je kan betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kreeg een week terug een prachtige bos tulpen van zijn werkgever. Vond ik echt zo attent. En ze bleven ook heel lang goed staan. Was vast geen goedkope bos. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de werknemers vorige week puzzels gestuurd, met een kantoortuin erop :P. Deze week krijgen ze lekkere chocolade. We organiseren ook een online pub quiz op vrijdagmiddag, voor wie de borrel mist.
Leuke ideeën allemaal! Ook fijn dat mensen lokale ondernemers willen steunen.

Weet iemand of er een platform is waar lokale ondernemers uit het hele land (of bepaalde regio) zijn aangesloten? Ik wil een bekende graag een verjaardagscadeautje sturen via een lokale ondernemer uit zijn buurt. Alternatief is natuurlijk een ondernemer bij mij in de buurt en zelf opsturen, maar uit zijn buurt vind ik leuker.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je dit wil doen!

Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt wat je stuurt. (Hand)zeep en handcreme is wel leuk, met een beetje een knipoog, en dat kan iedereen wel gebruiken.

Chocolade zou ik misschien niet doen, denk dat mensen al genoeg moeite hebben om zichzelf niet tonnetjerond te vreten nu ze thuis zitten.

Een cadeaukaart? Is wat afgezaagd maar wel iets waar iedereen wat mee kan, en gemakkelijk te versturen.

Wij hebben van onze werkgever (nou ja, van de raad van bestuur) een bol.com bon gekregen, via e-mail. Best een behoorlijk bedrag ook, ik was er echt blij mee en ook wel geroerd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Bol.com is echt een prrrrima bon. Zo veelzijdig en makkelijk via internet te besteden. Veel beter dan bijv. een bon waarmee je uit eten kunt....
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
03-04-2020 11:09
Bol.com is echt een prrrrima bon. Zo veelzijdig en makkelijk via internet te besteden. Veel beter dan bijv. een bon waarmee je uit eten kunt....
Saai, onpersoonlijk en je hebt er ook nog niks aan, want bij Bol.com kan je voor een tientje amper iets bestellen. Het gaat gewoon om het idee dat je werkgever aan je heeft gedacht en je een hart onder de riem wil steken. Bovendien is bol.com een enorm bedrijf dat in gewone tijden al de lokale winkelier uit de markt prijst.

O, en voor de bloemenzeikerd: voor iedereen die niet bij de veiling woont is dat gewoon iets waarvoor je moet betalen hoor, met korting kan nu wel vaak. Ik heb laatst voor 40 euro 200 tulpen besteld en die uitgedeeld aan buren, familie en vrienden. Was iedereen erg blij mee, maar ik heb gelukkig ook geen zuurpruimen in mn omgeving.
Big schreef:
03-04-2020 10:50
Leuke ideeën allemaal! Ook fijn dat mensen lokale ondernemers willen steunen.

Weet iemand of er een platform is waar lokale ondernemers uit het hele land (of bepaalde regio) zijn aangesloten? Ik wil een bekende graag een verjaardagscadeautje sturen via een lokale ondernemer uit zijn buurt. Alternatief is natuurlijk een ondernemer bij mij in de buurt en zelf opsturen, maar uit zijn buurt vind ik leuker.

Ik heb ook al zitten zoeken.
https://bedrijvenhelpen.nl : daar staan nog maar weinig bedrijven op

Google op: lokale ondernemer *plaats*
Bijvoorbeeld 'lokale ondernemer Breda geeft deze site:
https://go-kids.nl/breda/blog/steun-de- ... egio-breda

Of google op: MKB *plaats*


In welke plaats/regio woont je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle leuke suggesties! Ik heb vandaag kleine doosjes chocola gekocht bij de lokale bakker, doosjes met luxe thee bij de kaasboer en wil bij het tuincentrum (geen grote keten) dit weekend nog iets van zakjes met iets van bloemenzaadjes kopen. Dit weekend ga ik de kaartjes schrijven en kunnen de pakketjes op de bus.
Big schreef:
03-04-2020 10:50
Leuke ideeën allemaal! Ook fijn dat mensen lokale ondernemers willen steunen.

Weet iemand of er een platform is waar lokale ondernemers uit het hele land (of bepaalde regio) zijn aangesloten? Ik wil een bekende graag een verjaardagscadeautje sturen via een lokale ondernemer uit zijn buurt. Alternatief is natuurlijk een ondernemer bij mij in de buurt en zelf opsturen, maar uit zijn buurt vind ik leuker.
Ik zou googelen op 'bakker' of 'bloemist' + plaatsnaam bekende en kijken welke bedrijven er boven komen. Die kun je dan gewoon bellen.
Odense* schreef:
03-04-2020 12:07
Ik heb ook al zitten zoeken.
https://bedrijvenhelpen.nl : daar staan nog maar weinig bedrijven op

Google op: lokale ondernemer *plaats*
Bijvoorbeeld 'lokale ondernemer Breda geeft deze site:
https://go-kids.nl/breda/blog/steun-de- ... egio-breda

Of google op: MKB *plaats*


In welke plaats/regio woont je vriend?
Ik ben specifiek voor de regio (Achterhoek) even op zoek gegaan en er zijn daar wel initiatieven! Zoals achterhoekbezorgt.nl en kooplokaaldoetinchem.nl. Hier zit wel wat tussen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Liz001 schreef:
03-04-2020 12:25
Bedankt voor alle leuke suggesties! Ik heb vandaag kleine doosjes chocola gekocht bij de lokale bakker, doosjes met luxe thee bij de kaasboer en wil bij het tuincentrum (geen grote keten) dit weekend nog iets van zakjes met iets van bloemenzaadjes kopen. Dit weekend ga ik de kaartjes schrijven en kunnen de pakketjes op de bus.
Wat een ontzettend leuk cadeautje en heel attent dat je dit zo doet.
Ik denk dat je medewerkers heeeeeel blij zijn met je!
Wat eten we vanavond?
Big schreef:
03-04-2020 12:46
Ik ben specifiek voor de regio (Achterhoek) even op zoek gegaan en er zijn daar wel initiatieven! Zoals achterhoekbezorgt.nl en kooplokaaldoetinchem.nl. Hier zit wel wat tussen :lol:

Wat een goed idee.

Fantastisch: bij Banketbakkerij Jolink kan je zelfs een Thuiswerkpakket van een tientje bestellen.
Zo helpt je een banketbakker om je huur te kunnen betalen.
chocolol schreef:
02-04-2020 15:01
Waarom zet je die niet binnen? Of geef ze aan je buren of zo. Nou is het toch zonde?
In deze tijden langs de buren gaan voor zoiets lijkt me niet zo handig. Ik zou het ook niet aanpakken als m'n buren met zoiets zouden komen. En misschien is ze wel allergisch en haalt ze het daarom niet naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
03-04-2020 13:00
In deze tijden langs de buren gaan voor zoiets lijkt me niet zo handig. Ik zou het ook niet aanpakken als m'n buren met zoiets zouden komen. En misschien is ze wel allergisch en haalt ze het daarom niet naar binnen.
We kregen gisteren een bos tulpen van onze buren. Er werd aangebeld, en toen ik open deed lagen de bloemetjes op de stoep, en de buurvrouw stond (5 meter verder) op de straat. Lief toch? Zij had inderdaad twintig bosjes tulpen gekocht bij een kweker en ze ging ze nu bij iedereen hier in de straat uitdelen.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
03-04-2020 13:03
We kregen gisteren een bos tulpen van onze buren. Er werd aangebeld, en toen ik open deed lagen de bloemetjes op de stoep, en de buurvrouw stond (5 meter verder) op de straat. Lief toch? Zij had inderdaad twintig bosjes tulpen gekocht bij een kweker en ze ging ze nu bij iedereen hier in de straat uitdelen.
Lief bedoeld ja, maar ik zou ze niet aannemen. Ik ga niet onnodig risico nemen voor bloemen. Overigens zijn zowel m'n man als ik allergisch, dus ik wil sowieso al geen bloemen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Suzan, dan roep je toch dat je allergisch bent en dan gaan ze naar andere buren, zo moeilijk is het niet hoor. Lijkt me allemaal beter dan ze in een kofferbak laten verpieteren.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg leuk! Je idee dat je had is al heel goed eigenlijk!
Misschien iets met paaseitjes rond pasen? En een persoonlijk briefje of kaartje erbij is helemaal goed natuurlijk!
chocolol schreef:
03-04-2020 13:23
Jeetje Suzan, dan roep je toch dat je allergisch bent en dan gaan ze naar andere buren, zo moeilijk is het niet hoor. Lijkt me allemaal beter dan ze in een kofferbak laten verpieteren.
Omdat het op dit moment misschien niet zo handig is om dingen van een ander aan te nemen? Of ga je die bloemen eerst ontsmetten? Ik zou er geen seconde aan denken om ze in deze tijden aan een ander te geven.
En ja ik weet het, in de supermarkt raken mensen ook alles aan. Alleen het verschil is dat boodschappen nodig zijn, bloemen niet.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
03-04-2020 13:25
Omdat het op dit moment misschien niet zo handig is om dingen van een ander aan te nemen? Of ga je die bloemen eerst ontsmetten? Ik zou er geen seconde aan denken om ze in deze tijden aan een ander te geven.
En ja ik weet het, in de supermarkt raken mensen ook alles aan. Alleen het verschil is dat boodschappen nodig zijn, bloemen niet.
Gelukkig ben je er allemaal niet te hysterisch onder.
spuit_111 schreef:
03-04-2020 13:45
Gelukkig ben je er allemaal niet te hysterisch onder.
Hysterisch? Nee hoor, gewoon geen onnodig risico nemen.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
03-04-2020 13:11
Lief bedoeld ja, maar ik zou ze niet aannemen. Ik ga niet onnodig risico nemen voor bloemen. Overigens zijn zowel m'n man als ik allergisch, dus ik wil sowieso al geen bloemen in huis.
Of je neemt ze aan, zet ze in een vaas en wast daarna goed je handen?

Het besmettingsgevaar van een bos tulpen in een vaas is nul. Tenzij je tulpen beginnen te hoesten, maar dan hebben we een ander probleem vermoed ik.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
03-04-2020 13:25
Omdat het op dit moment misschien niet zo handig is om dingen van een ander aan te nemen? Of ga je die bloemen eerst ontsmetten? Ik zou er geen seconde aan denken om ze in deze tijden aan een ander te geven.
En ja ik weet het, in de supermarkt raken mensen ook alles aan. Alleen het verschil is dat boodschappen nodig zijn, bloemen niet.
Bloemen ontsmetten! Goeie!

Misschien interessant om te weten dat op karton, stof, bloemen en andere min of meer poreuze oppervlakken het virus niet kan overleven. Op gladde oppervlakken zoals roestvrijstaal en plastic (zeg maar: de spullen in de supermarkt) ietsje beter.

Maar goed, het is duidelijk dat andere mensen blijer zijn met de bloemen dan jij dus dan is het maar goed dat ze niet bij jou in een vaasje hoeven.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
03-04-2020 13:52
Hysterisch? Nee hoor, gewoon geen onnodig risico nemen.
Gelukkig is er met je gevoel voor humor helemaal niks mis.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven