Werk & Studie alle pijlers

Iemand ervaring als planner wegtransport/transportplanner?

19-02-2020 20:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
- Leuk werk?
- Salaris?
- Werkdruk?
- Moeilijkheidsgraad?
- Baankans?
- Part-time mogelijkheden?

Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Vriendin was planner bij recyclebedrijf. Erg stressvol en in 5 jaar twee burnouts verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een klein transportbedrijf zo gaat het er aan toe:
Geen dag is hetzelfde, het is 1 grote puzzel. Rekening houden met de klant zijn wensen, rijverboden, files, panne, rijafstanden, retourvrachten, rijtijden, het gehele kostenplaatje etc.
Je hebt heel veel vrijheid in beslissingen nemen. Je moet stevig in je schoenen staan, niet alle chauffeurs zijn meegaand en kunnen klagen over ritten die ze niet willen rijden, liever alleen de mooie ritjes. Ook het weigeren van vrije dagen valt niet altijd in goede aarde. Dan nog de klanten waar je beleefd op moet blijven reageren, ook al gooien ze op het allerlaatste moment nog even jouw schema door de war. Bij fouten moet er snel geschakeld worden. Dus werkdruk is zeker hoog. Het salaris ook. Het is geen 9 tot 5 baan. Het werk in de weekenden/feestdagen gaat gewoon door, weliswaar in mindere mate. Dus met toerbeurt (weekend)dienst
Met parttime werk raak je de feeling kwijt , als je iets plant wil je de volgende dag ook weten hoe het is gegaan en niet een paar dagen later. Niet leuk voor je collega om de rotzooi te moet opruimen van een rit die niet goed loopt.
Een goede planner is goud waard, ik geloof niet dat er veel vacatures open staan, het zijn eerder de chauffeurs waar meer vraag naar is.
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
19-02-2020 22:02
Ik werk bij een klein transportbedrijf zo gaat het er aan toe:
Geen dag is hetzelfde, het is 1 grote puzzel. Rekening houden met de klant zijn wensen, rijverboden, files, panne, rijafstanden, retourvrachten, rijtijden, het gehele kostenplaatje etc.
Je hebt heel veel vrijheid in beslissingen nemen. Je moet stevig in je schoenen staan, niet alle chauffeurs zijn meegaand en kunnen klagen over ritten die ze niet willen rijden, liever alleen de mooie ritjes. Ook het weigeren van vrije dagen valt niet altijd in goede aarde. Dan nog de klanten waar je beleefd op moet blijven reageren, ook al gooien ze op het allerlaatste moment nog even jouw schema door de war. Bij fouten moet er snel geschakeld worden. Dus werkdruk is zeker hoog. Het salaris ook. Het is geen 9 tot 5 baan. Het werk in de weekenden/feestdagen gaat gewoon door, weliswaar in mindere mate. Dus met toerbeurt (weekend)dienst
Met parttime werk raak je de feeling kwijt , als je iets plant wil je de volgende dag ook weten hoe het is gegaan en niet een paar dagen later. Niet leuk voor je collega om de rotzooi te moet opruimen van een rit die niet goed loopt.
Een goede planner is goud waard, ik geloof niet dat er veel vacatures open staan, het zijn eerder de chauffeurs waar meer vraag naar is.
Klinkt wel erg stress-vol...

Volgens deze site is er gegarandeerd werk, etc...

https://www.deverkeersacademie.nl/oplei ... transport/
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
19-02-2020 22:02
Ik werk bij een klein transportbedrijf zo gaat het er aan toe:
Geen dag is hetzelfde, het is 1 grote puzzel. Rekening houden met de klant zijn wensen, rijverboden, files, panne, rijafstanden, retourvrachten, rijtijden, het gehele kostenplaatje etc.
Je hebt heel veel vrijheid in beslissingen nemen. Je moet stevig in je schoenen staan, niet alle chauffeurs zijn meegaand en kunnen klagen over ritten die ze niet willen rijden, liever alleen de mooie ritjes. Ook het weigeren van vrije dagen valt niet altijd in goede aarde. Dan nog de klanten waar je beleefd op moet blijven reageren, ook al gooien ze op het allerlaatste moment nog even jouw schema door de war. Bij fouten moet er snel geschakeld worden. Dus werkdruk is zeker hoog. Het salaris ook. Het is geen 9 tot 5 baan. Het werk in de weekenden/feestdagen gaat gewoon door, weliswaar in mindere mate. Dus met toerbeurt (weekend)dienst
Met parttime werk raak je de feeling kwijt , als je iets plant wil je de volgende dag ook weten hoe het is gegaan en niet een paar dagen later. Niet leuk voor je collega om de rotzooi te moet opruimen van een rit die niet goed loopt.
Een goede planner is goud waard, ik geloof niet dat er veel vacatures open staan, het zijn eerder de chauffeurs waar meer vraag naar is.
Wat is jou opleidingsniveau?
Alle reacties Link kopieren
Even de link bekeken, mooie woorden hoor...zekerheid van werk. Ik vind het een maari verkooppraatje. Na deze opleiding ben je nog geen planner (ja op papier) Ze vergeten er alleen bij te zetten dat waar je ook solliciteer, je bij de meeste bedrijven een paar jaar ervaring moet hebben. Wanneer je bij een bedrijf begint, duurt het zeker een jaar (als het al niet langer is) voor je de feeling echt te pakken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
19-02-2020 22:33
Even de link bekeken, mooie woorden hoor...zekerheid van werk. Ik vind het een maari verkooppraatje. Na deze opleiding ben je nog geen planner (ja op papier) Ze vergeten er alleen bij te zetten dat waar je ook solliciteer, je bij de meeste bedrijven een paar jaar ervaring moet hebben. Wanneer je bij een bedrijf begint, duurt het zeker een jaar (als het al niet langer is) voor je de feeling echt te pakken hebt.
Jammer... :(
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
19-02-2020 22:33
Even de link bekeken, mooie woorden hoor...zekerheid van werk. Ik vind het een maari verkooppraatje. Na deze opleiding ben je nog geen planner (ja op papier) Ze vergeten er alleen bij te zetten dat waar je ook solliciteer, je bij de meeste bedrijven een paar jaar ervaring moet hebben. Wanneer je bij een bedrijf begint, duurt het zeker een jaar (als het al niet langer is) voor je de feeling echt te pakken hebt.
Toch is het wel vreemd... Ze zetten er niet voor niks: gegarandeerd werk, zekerheid van werk, kansberoep UWV, etc.
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
19-02-2020 22:33
Even de link bekeken, mooie woorden hoor...zekerheid van werk. Ik vind het een maari verkooppraatje. Na deze opleiding ben je nog geen planner (ja op papier) Ze vergeten er alleen bij te zetten dat waar je ook solliciteer, je bij de meeste bedrijven een paar jaar ervaring moet hebben. Wanneer je bij een bedrijf begint, duurt het zeker een jaar (als het al niet langer is) voor je de feeling echt te pakken hebt.
Baanzekerheid
Met je diploma Transportplanner van De VerkeersAcademie op zak ben je klaar voor het echte werk. Binnen het bedrijfsleven is een flink tekort aan Transportplanners en vervoerders hadden nog nooit zoveel vacatures als nu. Daarnaast is werken als Transportplanner zelfs uitgeroepen tot kansberoep, een baan waarbij je kans op werk bovengemiddeld groot is.
Leuk werk : ja, geen dag is hetzelfde. Als je van puzzelen houdt en stressbestendig bent.

Salaris : modaal, want transport is geen dikbetaalde sector.

Werkdruk : zeer hoog, overwerk bijna standaard, flexibel in uren (nacht!)

Moeilijkheidsgraad : HBO Denkniveau, technisch inzicht noodzakelijk (problemen met vrachtwagen oplossen als je midden in de nacht in je eentje op kantoor zit, bijvoorbeeld)

Baankans : veel werkgelegenheid

Parttime : Weinig kans, eerder 60 uur dan 40.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
19-02-2020 22:39
Leuk werk : ja, geen dag is hetzelfde. Als je van puzzelen houdt en stressbestendig bent.

Salaris : modaal, want transport is geen dikbetaalde sector.

Werkdruk : zeer hoog, overwerk bijna standaard, flexibel in uren (nacht!)

Moeilijkheidsgraad : HBO Denkniveau, technisch inzicht noodzakelijk (problemen met vrachtwagen oplossen als je midden in de nacht in je eentje op kantoor zit, bijvoorbeeld)

Baankans : veel werkgelegenheid



Ik lees ook veel mbo-werk denk niveau!!!

Parttime : Weinig kans, eerder 60 uur dan 40.
Alle reacties Link kopieren
Je moet heel veel van puzzelen, stress en werken houden en kunnen lullen als brugman.

Mijn baan zou het niet zijn, ik ga liever gewoon dood ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk werk, het is nooit saai omdat er altijd wel iets gebeurd waardoor de planning niet gaat zoals je bedacht had: slechte weersomstandigheden, chauffeurs die niet doen wat ze moeten doen, files, technische problemen met materieel, onverwachte wachttijden omdat de lading nog niet klaar staat of dat ze de vracht nog niet kwijt kunnen.
Dat is soms frustrerend, maar ook weer leuk als je het allemaal opgelost hebt. Soms lukt dit oplossen niet en wordt de klant teleurgesteld omdat we iets niet kunnen laden of lossen op gevraagde moment, maar ik heb zelf niet direct contact met deze klanten om dit te vertellen. Hiervoor hebben we customer service collega's die dit met de klant bespreken.

In principe zijn de werktijden bij ons van 8 tot 5, soms wordt het wel iets later, maar meestal ben ik om kwart over 5 wel de deur uit.
We zijn met ongeveer 15 planners en dan heb je 1 keer in de 15 weken de diensttelefoon waar je dan buiten werktijd gebeld kan worden. Hier krijg je dan een extra vergoeding voor.

In het begin vond ik het lastig, je moet het planningsysteem leren kennen, wet- en regelgeving leren van verschillende landen en duurde ook even voordat ik mijn plekje in het team gevonden had en je leert het echt door te doen.
Maar nu reuze naar mijn zin, de werkdagen vliegen voorbij.
Volgens mij is er wel werk genoeg te vinden, bij ons staan er namelijk altijd wel vacatures open.
Komt denk ik ook door het salaris, wat dat vind ik eigenlijk het enige nadeel.
Ik werkte eerst in een totaal andere branche en daar lagen de salrlarissen echt wel hoger.
lumineon wijzigde dit bericht op 22-02-2020 11:10
0.10% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven