Werk & Studie alle pijlers

‘Iets’ voor jezelf beginnen. Maar wát dan!?

26-03-2019 16:08 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rond de dertig, heb een vaste baan (deeltijd) waar ik prima van rond kan komen. Voor het geld hoef ik niet méér te gaan werken. Toch wil ik dat wél! Ik wil alleen niet zomaar een baan erbij nemen. Nee, het moet iets zijn dat ik zelf kan opzetten. Het lijkt mij heerlijk om eigen baas te zijn. Klein beginnen, in het begin geen of weinig inkomsten hebben is dus geen probleem gezien mijn andere vaste baan. Daarbij komt dat ik iets wil doen met waar mijn hart ligt. ‘Vroeger’ dacht ik dat mijn hart lag bij de baansoort die ik nu heb. Maar ja, als puber kun je gewoon niet zo op de zaken vooruit kijken. Na heel wat jaren in deze branche te hebben gewerkt, weet ik dat dit niet mijn passie is. Desalniettemin ben ik blij met mijn baan, juist omdat ik zo een stabiel inkomen heb en er nu iets voor mijzelf naast kan gaan doen. Ik weet alleen niet wát!! Mijn passie ligt in de categorie groen leven, mensen blij maken, ontspanning, dat soort dingen. Ik heb alleen geen idéé wat ik hier mee zou kunnen! Op een leuke manier mensen blij en relaxt kunnen maken, op een manier die rekening houdt met het milieu. Eeuh... Hoe dan?! Ik ben benieuwd of er leuke ideeën bij jullie op komen. :) :heart:

In het verleden heb ik trouwens een bedrijfje ‘erbij’ gehad, dat uiteindelijk best goed liep. Ik ben er echter mee gestopt omdat ik niet meer achter het concept stond. Ik weet dus wel dat ik het ondernemen in me heb. :D
anoniem_384369 wijzigde dit bericht op 26-03-2019 16:30
8.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mensen blij maken, groen leven, ontspanning?
Wat denk je van naaktdansen op een groen grasveldje?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je iets voor jezelf wilt gaan opzetten! Ik zat een tijdlang met hetzelfde vraagstuk en ben uiteindelijk door veel er over te praten met vrienden op hetgeen gekomen wat ik nu doe. Zet voor jezelf eens op papier wat je kwaliteiten zijn, wat je aanspreekt etc. blijf erover praten en denken en grote kans dat jij ook op een gegeven moment iets weet wat bij jou past.

Hopelijk krijg je hier ook leuke en inspirerende reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe naast mijn betaalde werk veel extra aan bestuurswerk.
Zo zet ik mijn kennis, kunde, netwerk in op een gebied waar dat anders lastig wordt. Ik doe het in de Cultuur (houd het even vaag) daar zouden ze me niet kunnen betalen, doe het graag gratis
Alle reacties Link kopieren
Als geen idee hebt, dan wordt dat erg lastig.
Dus ga voor jezelf eens bedenken of er werk in deze hoek zit. Ontspanning, groen en mensen blij maken, klinkt als iets coachings-achtig en daar valt niet super veel te verdienen ivm de concurrentie en lage tarieven.

Soms is het beter om je passie als je hobby te houden, dat is vaak leuker dat professioneel ermee aan de slag gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zou je er uiteindelijk wel je werk van willen maken of wil je het als iets "erbij" houden?
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
26-03-2019 16:22
Zou je er uiteindelijk wel je werk van willen maken of wil je het als iets "erbij" houden?
Beide is mogelijk, ik denk dat dat er van af hangt hoeveel ik met een eigen bedrijf zou verdienen. Het gelukkigst zou ik denk ik wel zijn wanneer ik full time voor mezelf kon werken.
anoniem_384369 wijzigde dit bericht op 26-03-2019 16:42
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Groen leven, mensen bkij maken, ontspanning. Begin een camping.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
natuurwandelingen organiseren
vrijwilliger bij een natuurorganisatie in jouw regio
begin een wandelvereniging
organiseer de avondvierdaagse in jouw woonplaats
workshops tuinen ontwerpen / groene kunstwerken organiseren
advieswerk over bespaarmogelijkheden en groen wonen bij mensen of bedrijven aan huis
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
In welke groene hoek zoek jij het? Dat vind ik namelijk nog best heel breed.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ik vind het altijd gek dat mensen voor zichzelf beginnen om maar iets voor zichzelf te beginnen. Je begint volgens mij voor jezelf omdat je goed bent in sokken verkopen of meubels maken of een passie hebt voor koken met piepkuikens en omdat je dat toevallig het beste kan organiseren door je eigen bedrijf te starten
Alle reacties Link kopieren
Hoi268 schreef:
26-03-2019 16:24
Beide is mogelijk, ik denk dat dat er van af hangt hieveel ik met een eigen bedrijf zou verdienen. Het gelukkigst zou ik denk ik wel zijn wanneer ik full time voor mezelf kon werken.
Romantiseer het niet. Bij een eigen bedrijf komt veel kijken (juridische zaken, marketing, teksten schrijven, veel administratie, onzekerheid etc). Het is heel tof om voor hezelf te werken maar ik merk dat veel mensen een heel ander beeld hebben dan de werkelijkheid.
S-Meds schreef:
26-03-2019 16:37
ik vind het altijd gek dat mensen voor zichzelf beginnen om maar iets voor zichzelf te beginnen. Je begint volgens mij voor jezelf omdat je goed bent in sokken verkopen of meubels maken of een passie hebt voor koken met piepkuikens en omdat je dat toevallig het beste kan organiseren door je eigen bedrijf te starten
Dit. Ik vind het zo gek dat anderen moeten gaan verzinnen wat voor bedrijfje de TO dan moet gaan opstarten.
Moire schreef:
26-03-2019 16:40
Dit. Ik vind het zo gek dat anderen moeten gaan verzinnen wat voor bedrijfje de TO dan moet gaan opstarten.
ja iets met cupcakes
Echt een vrouw met een visie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-03-2019 16:40
ja iets met cupcakes
Groene cupcakes.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor sommigen van jullie, dat jullie het zo nodig hebben om mij zo af te branden. Wel lekker makkelijk van achter je schermpje he. Ik zie dan ook geen enkele reden om mijzelf te verdedigen. :daisy: Knuffel voor diegenen, want jullie hebben blijkbaar een erg zuur leven. :hug:

Natuurlijk heb ik zelf wel ideeën van een richting in mijn hoofd, ik ga dat alleen niet online gooien i.v.m. herkenbaarheid. :)

Overigens romantiseer ik het niet, familie en partner hebben allemaal een eigen bedrijf. Dus ik ken het reilen en zeilen weldegelijk. ;-D
anoniem_384369 wijzigde dit bericht op 26-03-2019 16:47
14.43% gewijzigd
Hoi268 schreef:
26-03-2019 16:46

Natuurlijk heb ik zelf wel ideeën van een richting in mijn hoofd, ik ga dat alleen niet online gooien i.v.m. herkenbaarheid. :)
Maar anderen moeten wel in het wilde weg van alles gaan verzinnen voor je. Dat is toch gek?
Maar: slotenkanter, slotenbaggeraar, rattenvanger, schaapsherder.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
26-03-2019 16:47
Maar anderen moeten wel in het wilde weg van alles gaan verzinnen voor je. Dat is toch gek?
Waarom? Een tweede brainstormfase kan nooit kwaad. Het is maar wat je gek vindt. Bovendien móet je niks. Ik verplicht je toch niet tot reageren. ;-D
Check op instagram eens pretty ambitious.com. Ik heb het idee dat dit je zomaar eens op weg kan helpen (en nee, ik ben of ken hen niet :))
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ga eens kijken!
Hoi268 schreef:
26-03-2019 16:46
Wat naar voor sommigen van jullie, dat jullie het zo nodig hebben om mij zo af te branden. Wel lekker makkelijk van achter je schermpje he. Ik zie dan ook geen enkele reden om mijzelf te verdedigen. :daisy: Knuffel voor diegenen, want jullie hebben blijkbaar een erg zuur leven. :hug:

Natuurlijk heb ik zelf wel ideeën van een richting in mijn hoofd, ik ga dat alleen niet online gooien i.v.m. herkenbaarheid. :)

Overigens romantiseer ik het niet, familie en partner hebben allemaal een eigen bedrijf. Dus ik ken het reilen en zeilen weldegelijk. ;-D
Iets sociaals? Iets zuurs met passief agressieve smileys?
Ik weet het: EEN WEBSHOP!

Of zon vlogger die in filmpjes vraagt om ideeën voor onderwerpen
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
26-03-2019 16:17
Mensen blij maken, groen leven, ontspanning?
Wat denk je van naaktdansen op een groen grasveldje?
Ik weet het: bio danza sessies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven