Ik moet morgen een grote klus doen maar ik durf niet. Sorry
woensdag 1 april 2026 om 20:17
maandag 6 april 2026 om 21:56
Weer zo onfatsoenlijk. Waarom nodigen ze je uit terwijl je ziek bent zonder te vertellen waarover het gesprek zal gaan? Normaal heeft een uitnodiging een onderwerp en een toelichting.AriadneOliver schreef: ↑06-04-2026 21:47Probleem is dat ik niet weet waar het over gaat. Ik wil me kunnen voorbereiden. Is dat raar? En ik ben nog steeds ziekgemeld. Is het dan verstandig om te gaan? Ik weet dat ik niets fout heb gedaan maar ik ben dood nerveus
maandag 6 april 2026 om 21:56
Dat kun je gewoon zeggen natuurlijk. Dat je graag vooraf had geweten waar het over zal gaan. Dat je weet dat je niets fout hebt gedaan. Dat je bloednerveus wordt van hoe dit wordt benaderd. En als het onderwerp je overvalt, zeg dan dat je tijd nodig hebt om hierop te reageren. En dat je het gesprek later voort wil zetten. Jij bepaalt jouw grenzen. Daar is die malle LG van je al genoeg overheen gewalst.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
maandag 6 april 2026 om 22:04
In principe kan ik het ook niet weten omdat ik geen uitnodiging heb ontvangen op mijn privémail oid. Het is dat ik iedere avond mijn werkagenda check.
maandag 6 april 2026 om 22:06
Daarom twijfel ik ook of ik moet gaan . Officieel weet ik van niks. Maar wat zijn de consequenties als ik toch ga terwijl ik ziek ben. Maar dat er een gesprek moet komen dat is een feit. Maar ik wil me wel graag kunnen voorbereiden. Ik vind het zo lastig.WoonWens schreef: ↑06-04-2026 21:56Dat kun je gewoon zeggen natuurlijk. Dat je graag vooraf had geweten waar het over zal gaan. Dat je weet dat je niets fout hebt gedaan. Dat je bloednerveus wordt van hoe dit wordt benaderd. En als het onderwerp je overvalt, zeg dan dat je tijd nodig hebt om hierop te reageren. En dat je het gesprek later voort wil zetten. Jij bepaalt jouw grenzen. Daar is die malle LG van je al genoeg overheen gewalst.
maandag 6 april 2026 om 22:12
maandag 6 april 2026 om 22:19
Ik zou morgen per mail reageren en aangeven dat je ziek bent, het gesprek niet kunt voeren en graag een nieuwe afspraak maakt. En dat je het fijn vindt om vooraf te weten wat het doel van het gesprek is, zodat je het kunt voorbereiden. Dan houd je meer het initiatief dan wanneer je niet reageert en moet gaan zitten afwachten wanneer ze bellen oid.
Tjezus, wat vals
maandag 6 april 2026 om 22:23
maandag 6 april 2026 om 22:43
Ik ben het hiermee eens. Ik ga dit doen. Ik doe alsof mijn neus bloedt. Ik wil zelf de regie houden. Bedankt voor het advies.MevrouwJack schreef: ↑06-04-2026 22:19Ik zou morgen per mail reageren en aangeven dat je ziek bent, het gesprek niet kunt voeren en graag een nieuwe afspraak maakt. En dat je het fijn vindt om vooraf te weten wat het doel van het gesprek is, zodat je het kunt voorbereiden. Dan houd je meer het initiatief dan wanneer je niet reageert en moet gaan zitten afwachten wanneer ze bellen oid.
maandag 6 april 2026 om 22:47
Wat is het toch een afschuwelijk mens om gelijk naar de directeur te rennen.
maandag 6 april 2026 om 22:51
Is ook zo. Gewoon een zwaktebod van haar. Neemt ze haar moeder soms ook mee naar het werk, omdat ze niet voor zichzelf kan opkomen?AriadneOliver schreef: ↑06-04-2026 22:47Wat is het toch een afschuwelijk mens om gelijk naar de directeur te rennen.
Laat je niet op de kast jagen door die tuthola. Goed advies eerder om per mail te reageren. En daar kun je ook aangeven dat je het prima met de directeur alleen af kunt.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
maandag 6 april 2026 om 23:48
Goed zo. Echt, zet jezelf neer als een professional die weet wat ze waard is, zo rustig en zakelijk mogelijk. Je had bepaalde kennis niet die van je verwacht bleek te worden, en dat kwam als een verrassing voor iedereen. Vervelend, maar er zijn geen dooien gevallen. Afhankelijk van het doel en de aard van het gesprek zou ik:AriadneOliver schreef: ↑06-04-2026 22:43Ik ben het hiermee eens. Ik ga dit doen. Ik doe alsof mijn neus bloedt. Ik wil zelf de regie houden. Bedankt voor het advies.
- Op een rij zetten wat er wanneer gecommuniceerd is over de opdracht zodat duidelijk is hoe de situatie is ontstaan. Ook concreet benoemen wat jouw acties zijn geweest om het op te lossen;
- Benoemen welke feedback je hebt gekregen in de gesprekken met je leidinggevende en de projectleider, dat je dit als heel onprettig hebt ervaren;
- Aangeven dat je het erg naar je zin hebt verder, blij bent met je recente contractverlenging (kan geen kwaad om dat je benoemen) en dat je dat ziet als een teken dat los van dit voorval men tevreden over je is;
- Benoemen dat je je graag verder wil ontwikkelen. Daarbij wat jouw voorstel is om je te scholen in wat er nog ontbreekt aan kennis en wat jou daarbij zou kunnen helpen.
Heb je contact met die collega die in hetzelfde schuitje zit? Best knap van die leidinggevende om in een maand tijd al twee van je medewerkers tegen de haren ingestreken te hebben.
Tjezus, wat vals
dinsdag 7 april 2026 om 07:55
Eens!MevrouwJack schreef: ↑06-04-2026 22:19Ik zou morgen per mail reageren en aangeven dat je ziek bent, het gesprek niet kunt voeren en graag een nieuwe afspraak maakt. En dat je het fijn vindt om vooraf te weten wat het doel van het gesprek is, zodat je het kunt voorbereiden. Dan houd je meer het initiatief dan wanneer je niet reageert en moet gaan zitten afwachten wanneer ze bellen oid.
Het is zoals het is
dinsdag 7 april 2026 om 07:56
Goed zo! En dan meteen iemand regelen om mee te gaan zodat je niet alleen bent met henAriadneOliver schreef: ↑06-04-2026 22:43Ik ben het hiermee eens. Ik ga dit doen. Ik doe alsof mijn neus bloedt. Ik wil zelf de regie houden. Bedankt voor het advies.
Het is zoals het is
dinsdag 7 april 2026 om 10:29
Ik heb de mail verstuurd. Mijn collega heeft zo een gesprek (hij wordt ook (onterecht) beschuldigd van niet integer gedrag . Ik hoorde net van hem dat er een aantal zaken nu gebeuren die vreemd zijn (ik kan het hier niet neerzetten ivm herkenbaarheid) Maar er is iets totaal niet in de haak. En mevrouwJack zei het al: ik ben een professional. Ik was even knock-out maar nu niet meer. Ik weet dat ik niets fout heb gedaan en ik kan “alles” weerleggen. Ik heb de juiste stappen ondernomen door hulp te zoeken bij de juiste mensen.
dinsdag 7 april 2026 om 12:42
dinsdag 7 april 2026 om 12:45
Maar zij kunnen dus wel weten dat je het wel weet. Dus ik zou niet gaan, maar dat dan wel melden.AriadneOliver schreef: ↑06-04-2026 22:04In principe kan ik het ook niet weten omdat ik geen uitnodiging heb ontvangen op mijn privémail oid. Het is dat ik iedere avond mijn werkagenda check.
dinsdag 7 april 2026 om 12:59
Het voelt voor mij ook niet goed. En ik vraag me af of alles nog nu heeft wbt het nemen van stappen.Annapicobella schreef: ↑07-04-2026 12:42Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dit klinkt allemaal zo onheilspellend en als dossieropbouw om jou te wippen ipv leidinggevende. Maar bevooroordeeld, want te veel en te vaak gezien en meegemaakt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in