Werk & Studie alle pijlers

Ik verveel me op mijn werk!

25-02-2010 15:45 57 berichten
Het bedrijf waar ik werk heeft een moeilijke tijd achter de rug, door de crisis lange tijd geen opdrachten gehad. Maar het lijkt erop, dat we het hebben overleefd. Het afgelopen jaar was dus heel erg rustig, qua werkzaamheden. Té rustig, want ik verveel me dood.

Eigenlijk mag ik niet klagen, want ik héb nog werk. Althans ik heb een baan, maar er is niets te doen. En dit is dus vreselijk saai

Iedereen heeft het tegenwoordig druk, druk, druk en nergens tijd voor. Maar wie herkent zich in mijn verhaal en verveelt zich ook op het werk? En wat doen jullie dan zoal?

Vandaag heb ik bijv. al de koelkast uitgesopt en de keukenkastjes netjes gemaakt. (mijn buro was al uitgemest en het archief al opgeruimd, de krant gelezen)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier soms ook last van. Soms geen tijd om te ademen, soms niks te doen. Ik heb daarom een nick op t Vivaforum aamgemaakt. Misschien een id voor jou? Plus ik wil in de toekomst mijn eigen bedrijf beginnen en schrijf in mijn vrije minuten dus aan mijn businessplan. Ook bezoek ik geen winkels meer omdat internetshoppen geweldig is en vaak goedkoper. Heb alle Kerstcadeautjes online gekocht..Ook probeer ik gastenlijstplekken voor feestjes te scoren, heb er al heel wat gekregen, bij velen is het vaak "wie het eerst reageert, wint", nou simpel, ik ben sowieso online als ik aan het werk ben en krijg dus alle nieuwsbrieven voor feestjes in mn mail en kan dan meteen reageren. Heb ook wel eens met een radiowedstrijd meegedaan.



Tip voor jou: op de website van de Open Universiteit kan je gratis cursussen volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Misseigenwijs schreef op 01 maart 2010 @ 20:09:

Momenteel ben ik mijn scriptie aan het schrijven onder werktijd....heerlijk! (mijn werkgever moet er niet achter komen, dan heb ik een probleem!)

Heb ik ook gedaan, maar ik had er wel toestemming voor.
Alle reacties Link kopieren
foutje.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het gevoel.. soms ren ik me te barsten, dan heb ik weer een tijd niks te doen.. te veel verveling is killing
Ik ken het gevoel ook...

Mijn eerste baantje toen ik van school af kwam had ik genoeg te doen. Toen kreeg ik via een uitzendbureau een administratieve baan... Wat was ik opgelucht toen degene die ik verving weer terug kwam! Want ik zat er 38 uur uit mijn neus te eten. En maar leuren om werk, maar ze konden me niet teveel geven omdat ze dan zelf niets meer te doen hadden. Op mijn laatste dag merkte iemand van ict op: je zat wel erg veel op internet he? uh ja, iets anders was er niet te doen voor me.



Toen ging ik bij de klantenservice van een zorgverzekering werken, waar ik me een stuk nuttiger voelde. Als het rustiger werd (lees: zo rustig dat we ongeveer één 'mag ik een declaratie-formulier' telefoontje per uur kregen) speelden we inderdaad veel spelletjes op internet, of op onze ds, of we zaten te kletsen. Maar omdat iedereen dat deed, en het gewoon mocht (zolang we maar gewoon de telefoon opnamen als die wél ging) voelde ik me er een stuk minder schuldig over. Helemaal omdat het daar ook de andere kant op ging: omdat het rustig was, konden we de klanten meteen helpen, én wat meer aandacht geven als er echt iets aan de hand was.



Naast mijn studie kon ik niet 30 uur per week blijven werken, dus ik ben weer administratief werk gaan doen ergens, voor 15 uur in de week. Hier verveelde ik me nooit, ik zou ook gewoon 40 of zelfs 80 uur per week door kunnen werken om de boekhouder te ondersteunen (wat ik niet deed; het bedrijf had zelf een puinhoop van de administratie gemaakt, en daar liet ik mijn studie niet onder lijden). Nu is dat bedrijf failliet, en zit ik zonder bijbaantje, maar dat vind ik dan ook weer niet erg; uiteindelijk ging ik toch wel steeds naar huis met het idee dat ik mijn werk niet af had.



Dus uiteindelijk ken ik beide kanten. Het stuk 'in het midden' bij de zorgverzekering vond ik het prettigst, met drukke perioden, maar ook perioden dat het niet hoefde. Maar als ik nu zou moeten kiezen tussen me vervelen zoals bij die eerste baan of me een slag in de rondte werken bij de laatste, dan kies ik toch echt voor dat laatste!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb genoeg te doen maar ik heb gewoonweg geen zin om er aan te beginnen. Ik heb liever zin in een winterslaap op de bank momenteel met stapels goede boeken en een doos vol laurensford Shiraz.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe baan

Veel dichter bij huis en ga meer verdienen.. 2011 begint goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven