Werk & Studie alle pijlers

Is het vreemd om intieme gesprekken te hebben met collega?

28-10-2019 15:04 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij is getrouwd en ik ben single.
Hij vertelt uitgebreid over problemen in zin huwelijk maar ook over andere zaken die daar niets mee te maken hebben. Bijvoorbeeld issues met broers/zussen of met zijn ouders. We hebben het ook vaak over andere niet-privé zaken hoor. Wij werken op dezelfde afdeling dus wij lunchen dagelijks samen en zijn soort van maatjes geworden. Laatst liet hij vallen dat hij geen seks meer heeft met zijn vrouw omdat hij zich niet aangetrokken voelt tot haar. Het was een snelle opmerking en heel kort. Verder hebben we het niet over details gehad.

Is dit een probleem? Zo ja, zou het minder problematisch zijn als ik een man was geweest?

Is het delen van dit soort intieme info ongepast?

Totaal aantal stemmen: 156

Ja, dit hoor je alleen met je partner te bespreken (44%)
Ja, omdat TO een vrouw is en kan dus verkeerd opgevat worden (22%)
Nee, geen probleem als het strict vriendschapelijk is (33%)
blauwe_emmer schreef:
28-10-2019 16:09
Wat is er eigenlijk met Jolly Rider gebeurd?
gestikt in zijn eigen tranen denk ik
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-10-2019 15:48
je vergeet te vertellen, dat je verliefd bent
En precies dat zet alles toch wel een beetje in een ander perspectief.
Jij zegt dat jullie maatjes zijn, maar jij bent verliefd....
Dat maakt je vraag “of het hetzelfde was wanneer jullie 2 mannen waren in deze vriendschap” toch ook heel erg overbodig?
Jij bent verliefd op je collega, dus ik denk dat je intenties mbt dit topic niet helemaal zuiver zijn, klopt dit?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-10-2019 16:10
gestikt in zijn eigen tranen denk ik
Nee hoor. Geen zin meer in ons geneuzel. Maar zie hem (LinkedIn ) leuke dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
28-10-2019 15:12
Daarom schreef ik dat wij soort van maatjes van elkaar zijn geworden
Ik vertrouw dat soort praatjes niet. 'Oh mijn vrouw begrijpt me niet, ze is zo frigide en jij bent zo'n warm mens en begrijpt me tenminste écht'

Lees: hij zou graag blotebillenmaatjes met je zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt dit gepresenteerd als een vraag over collega's in het algemeen, als het eigenlijk gaat over iemand die veel meer is dan slechts 'een collega'?

Wat was daar het praktisch nut van?
Alle reacties Link kopieren
lol

typisch dat je geen antwoord geeft op de vraag of dit dezelfde collega is als in je andere topic :roll:
Ja het is best vreemd. Zeker in jouw situatie...
FlowerBomb19 schreef:
28-10-2019 15:37
Nee lilalinda
Of dit is dus die collega waar je verliefd op bent of je bent alweer toevallig erg goed bevriend met een getrouwde man met issues. Ik ontwaar een patroon :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zelf je grenzen bewaken natuurlijk niet dat jullie werk relatie de dupe wordt, waarschijnlijk wilt hij zijn ei kwijt we zijn maar mensen, maar ik zou geen affaire beginnen hij moet zelf weer fixen in zijn huwelijk.
Murrmurr schreef:
28-10-2019 16:10
gestikt in zijn eigen tranen denk ik
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Wat is de bedoeling dat we zeggen? Want op je andere topic hebben we duidelijk niet het juiste gezegd als je het nodig vindt om er nu weer een topic over te openen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit zo'n doorzichtig topic... Je wil gewoon horen dat hij verliefd op je is.
S-Groot schreef:
28-10-2019 18:05
Wat is de bedoeling dat we zeggen? Want op je andere topic hebben we duidelijk niet het juiste gezegd als je het nodig vindt om er nu weer een topic over te openen.
Ja maar dit is dus een andere collega :whistle:
Affaire in the making. Zoek je toestemming?
Cleopatra, queen of denial
Alle reacties Link kopieren
Vriendschap? Wat een giller. Jij wilt hem. En hij jou, met zn subtiele 'ik heb geen seks meer met mijn vrouw' opmerkingen.

Dat heeft verder niets te maken met het feit dat jullie collega's van elkaar zijn. Nou ja, waren jullie geen collega's geweest had ie jullie contact nooit zo subtiel op kunnen bouwen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
En zo lult je collega je langzaam maar zeker het bed in, TO. Bezint eer ge begint.
Bulbul schreef:
28-10-2019 15:15
Ik zie een affaire aankomen. En ik heb niet eens een glazen bol.
Dit. Echt wat een naïef getrut van je, TO! Je zit te hengelen naar toestemming?
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor zijn vrouw.
Ik vind het niet gepast van hem naar zijn vrouw toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook collega's met wie ik bevriend ben en we bespreken na werktijd ook wel eens heel persoonlijke zaken zoals depressies of problemen met ouders (maar ook positieve dingen hoor).
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
05-11-2019 10:05
Ik heb ook collega's met wie ik bevriend ben en we bespreken na werktijd ook wel eens heel persoonlijke zaken zoals depressies of problemen met ouders (maar ook positieve dingen hoor).
en dar ben je verliefd op???
Alle reacties Link kopieren
Koppie erbij houden, TO. Het is je collega.
.
FlowerBomb19 schreef:
28-10-2019 15:31
Ik denk het niet. Hij is nog nooit over de schreef gegaan in dat opzicht
Hij is nu al lang bezig om over de schreef te gaan met jou.
Besef dat hij dit gedrag vroeg of laat ook bij jou gaat vertonen, als het allemaal niet meer zo spannend is.
Alle reacties Link kopieren
Heel toevallig bevind ik mij in een soortgelijke situatie. Ik werk sinds een aantal maanden bij een nieuwe werkgever en heb niet echt binding met het team maar wel met een mannelijke collega. Ook wij praten over ons priveleven etc. Laatst belde hij mij in het weekend en toen dacht ik wel even ho, wat gebeurd er? Het ging te ver toen ik merkte dat hij handtastelijk werd. Hij wou mij zelfs een keer op mijn kont slaan?! Ik ben zelf een vrij open persoon dus ik deel ook wel vaak privé-zaken en dat lokt soms uit blijkbaar. Ik heb afstand genomen van deze collega. Niet omdat ik hem niet aardig vind of een vriendschappelijke band wil opbouwen maar omdat het te snel, te ver gaat. Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan of de voortzetting werkelijk vriendschappelijk is of dat hij er mogelijk meer mee bedoelt. Ik begrijp namelijk uit je verhaal dat je niet meer wilt dan vriendschappelijk. Dan zou ik als ik jou was een stapje terug doen. Niet meteen negeren en nooit meer praten maar wel die grens voor jezelf bepalen en duidelijk maken. De kans is groot dat er babystapjes worden gemaakt naar gedrag waar je mogelijk geen behoefte aan hebt.
Ik ben ZZP-er maar heb soms langdurige opdrachten. Ik heb meestal enorm veel lol met mijn 'collega's' maar no way dat hier over sexlevens e.d. gepraat wordt naar elkaar. Zou iemand dat doen naar mij dan zou ik zeggen dat ik niet zo'n behoefte heb aan die informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven