Werk & Studie alle pijlers

Is mijn reactie overgevoelig of terecht?

15-04-2024 14:30 93 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi forummers,

Ga proberen een korte situatie schets te geven. Vandaag kreeg ik de uitslag van een scan vanuit het ziekenhuis. Collega's en werkgever waren op te hoogte dat ik de scan heb gehad en dat ik vandaag even paar uurtjes weg was naar het ziekenhuis. We zijn een klein team en collega's hadden ook wel door dat er iets aan de hand was, dat ik pijn heb. Zelf ben ik hier open over geweest, maar het kwam dan vanuit mij en omdat ik het zelf wilde vertellen.

Nu kwam ik net terug op werk van het ziekenhuis en het was net lunchtijd, dus iedereen zat al aan tafel. Ik loop binnen en ga mee lunchen. Vraagt mijn werkgever doodleuk waar iedereen bij is hoe het was gegaan en wat de uitslag was.
Ik stond op dat moment met mijn mond vol tanden en gaf alleen aan, niets wat niet opgelost kan worden met fysiotherapie gelukkig (heb een hernia). En daarmee was het onderwerp wel klaar gelukkig.

Achteraf werkgever apart genomen en gezegd goh: Ik voelde me beetje voor blok gezet met die vraag, dat je dit zo vroeg waar iedereen bij was. Misschien in het vervolg liever even apart nemen.
Reactie werkgever was: Hoezo, iedereen wist toch al dat je die scan hebt gehad en dat je vandaag uitslag kreeg. Waarop ik zeg: ja, maar wat als het wel iets ernstigs was geweest?
Zijn reactie was: Dan had je dat gewoon kunnen aangeven dat je liever 1 op 1 over hebt. En hij zag aan mij ook wel van de manier van binnen komen dat het allemaal wel mee viel, want anders had ik wel anders reageert of had ik wel van te voren geappt.
Op zo een moment denk ik wel, lekker dan dat dit ingevuld wordt voor mij, want aan de buitenkant kan je niet altijd beoordelen wat er speelt bij iemand.

Ligt het nu aan mij? Ook al ben ik in het verleden open geweest hierover tegen collega's dan nog vind ik dit eigenlijk not done. Ik ga nu zo twijfelen aan mezelf of ik niet overdrijf. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.

Ik ga er verder niets mee doen, maar ik wil weten of mijn gevoel hierin klopt of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klein team, iedereen is op de hoogte? Ja, ik vind je overdreven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iedereen al op de hoogte is van dat je een scan hebt gehad en dat je nu de uitslag bent gaan halen: ja. Dan vind ik het suf om je baas ontactisch te noemen als hij er naar vraagt waar iedereen bij is.

Had het dan sowieso voor jezelf gehouden tot je de uitslag wist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was toch heel raar geweest als ze niks hadden gevraagd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
15-04-2024 14:33
Klein team, iedereen is op de hoogte? Ja, ik vind je overdreven.
Dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, bedankt voor de feedback.
Al 5 mensen die zelfde zeggen. Soms vind ik het lastig voor mezelf om helder te krijgen of aan mij ligt of niet.

Maar dan heb ik nu voor mezelf duidelijkheid.
Al had ik het misschien wel fijn gevonden als werkgever in ieder geval soort van begrip of excuus had gegeven toen ik achteraf zei dat ik niet echt prettig vond.

Maar dat zal dan ook wel aan mij liggen gok ik zo dat ik daar iets van vond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wat overdreven. Je zegt zelf dat je er steeds open over bent geweest, dan vind je het blijkbaar niet erg dat iedereen op de hoogte is.
Alle reacties Link kopieren Quote
In theorie heb je gelijk, in de praktijk in de situatie zoals je hem omschrijft niet :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja wat overdreven. Als jij met het hele team bespreekt dat je een scan krijgt en wanneer je de uitslag krijgt kan hij er ergens wel vanuit gaan dat je van de uitslag geen geheim maakt.
Hij is in ieder geval geïnteresseerd 🤷‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het overdreven ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als er een slechte uitslag was geweest zou het ook moeilijk zijn om het geheim te houden. Iedereen weet het en iedereen za gaan vragen
Alle reacties Link kopieren Quote
Overgevoelig inderdaad iedereen was op de hoogte van de scan . Hoe had je gereageerd als er niets gevraagd was ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iedereen al op de hoogte is dat jij een uitslag hebt gekregen en er mag niet over gesproken worden, dan is het ook wel erg "de olifant in de kamer". Lijkt me voor iedereen heel ongemakkelijk.
Dan had je misschien beter na de lunch binnen kunnen komen. Dan had niet iedereen bij elkaar gezeten, met een onderwerp waar niet over gesproken mag worden.
irma_3110 wijzigde dit bericht op 15-04-2024 14:50
28.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je toch al al je medische dingen met collega's bespreekt is dit niet raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
15-04-2024 14:33
Klein team, iedereen is op de hoogte? Ja, ik vind je overdreven.
Dit. Je werkgever toonde interesse. Niks vragen en doen alsof je voor de gezelligheid een paar uurtjes later was, was onbeleefd geweest.
Ik denk dat je moet nadenken hoe je zou willen dat dit soort dingen in de toekomst gaan. Misschien is het beter om sommige dingen privé te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tsja het is idd wel een prive kwestie die mss niet zo handig is om te gaan bespreken aan een tafel vol mensen

Maar aan de andere kant: iedereen wist dat je geweest was. Het was ook wel heel bot en vreemd geweest mss als je daar aan tafel was gaan zitten, niemand iets gevraagd had en gewoon over koetjes en kalfjes was blijven kletsen toch?
Waarschijnlijk had 1 van je andere collega's het anders wel gevraagd denk ik?
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
15-04-2024 14:33
Klein team, iedereen is op de hoogte? Ja, ik vind je overdreven.
Inderdaad. In het begin van het verhaald dacht ik dat het erom ging dat niemand ernaar zou vragen. Maar ze vragen er wel om. Heel apart dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de werkgever het niet had gevraagd, had ongetwijfeld en van je collega's het gevraagd. Dan had je dus dezelfde situatie gehad, wil je dat iedereen jou even apart neemt om de uitslag te vertellen?

Als het ernstig was geweest, was je wellicht niet naar je werk gegaan en had jij je werkgever even geappt of gebeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het ernstig was geweest, was je waarschijnlijk niet naar je werk gegaan.
Dus ja, ik vind je overdreven. En niet alleen in dit topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gevoel is je gevoel en dus altijd echt. Jij vond het niet prettig, je hebt dat netjes en zonder anderen erbij aangegeven en werkgever had professioneler kunnen reageren door iets te zeggen als goed dat je het aangeeft, de volgende keer doe ik het anders. Ik vind dat verdedigende ja maar iedereen wist het wat zwakjes.

Maar je werkgever is ook maar een mens en heeft er vast iets van geleerd. Over tot de orde van de dag dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
15-04-2024 14:56
Als het ernstig was geweest, was je wellicht niet naar je werk gegaan en had jij je werkgever even geappt of gebeld.
Dit lijkt mij ook. Klinkt voor mij alsof je werkgever voldoende mensenkennis heeft, maar dat vul ik nu in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen je verhaal begon dacht ik dat je ging zeggen dat ze er NIET naar vroegen en dat je dat lullig vond.

Als je er open over bent geweest, en je komt binnen op een groepsmoment, vind ik het niet gek dat er naar gevraagd wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
[..]

Geef je volkomen gelijk. Ik had dit ook niet prettig gevonden. Weet ook zeker dat mijn manager dit nooit zo had aangepakt. Goed dat je het gezegd hebt!
Dit is jouw grens en moet hij accepteren. Ik snap dat die voor iedereen elders ligt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-04-2024 20:56
Reden: OP quoten is niet toegestaan
80.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99, je mag de OP niet quoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je er zo open over ben geweest vind ik de vraag niet raar.

Mijn hele team was ook op de hoogte van mijn moeder dus dat leidinggevende ef naar vraagt in het bij zijn van collega's deed mij niks. (Het ging toen al heel erg slecht)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven