Werk & Studie alle pijlers

Kan dit wel of niet?

19-09-2018 17:27 65 berichten
Wat vinden jullie ervan als een leidinggevende in een kennismakingsgesprek, ongevraagd, tegen een homoseksuele medewerker zegt dat hij omwille van zijn geloof diens levensstijl niet kan goedkeuren, maar hem wel respecteert als persoon?
Ik ben er voor mezelf niet zo goed uit. Volgens mij is het op zijn minst asociaal, je hoeft niet per se te zeggen wat je denkt (zeker niet als er niet om gevraagd wordt), maar valt het binnen vrijheid van meningsuiting cq godsdienst? De medewerker in kwestie trekt het zich niet heel erg aan, zolang hij zich niet anders behandeld voelt dan anderen. Ik hoef er ook niet iets mee, maar krijg wellicht ook met deze leidinggevende te maken en mijn levensstijl past ook niet 100% binnen het streng christelijke.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je dat soort dingen voor je houdt. Zeker als leidinggevende.
Internagelaktisch
Ik vind dit een zeer onprofessionele leidinggevende en ik zou er zelfs over denken om een klacht tegen die persoon in te dienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet goed waarom je dat tegen iemand zou zeggen. Het liefdesleven van die medewerker is een privéaangelegenheid, die leidinggevende heeft daar niet echt iets van te vinden, lijkt me.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sinds wanneer moet je als je ergens start bekend maken of je homo, hetero, trans, ... bent?

Kortom: Waar moeit die leidinggevende zich mee?


Mag de starter dan ook kritiek hebben op de relatie van leidinggevende?
Tornacense schreef:
19-09-2018 17:40
Sinds wanneer moet je als je ergens start bekend maken of je homo, hetero, trans, ... bent?

Kortom: Waar moeit die leidinggevende zich mee?


Mag de starter dan ook kritiek hebben op de relatie van leidinggevende?
De leidinggevende is nieuw, dus het kwam ter sprake in het kennismakingsgesprek.
Ik vind het ook heel raar. Waarom wil je daar per se iets over zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Het is nutteloos en asociaal om te zeggen. Maar is niet strafbaar natuurlijk

Als leidinggevende vind ik het nog extra dom maar goed

Bij een gelovige moslim weet je ook als ze het niet uitspreken ook wel dat ze je homolevenstijl niet goedkeuren maar je als persoon wel respecteren
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit zeker in een kennismakingsgesprek niet kunnen. Je zet iemand even weg met een ongepast waarde oordeel over zijn seksualiteit. Ik begrijp sowieso niet waarom dit in een kennismaking zo ter sprake zou komen tenzij je iemand op zijn plek wil zetten op een hele nare manier.

Het zou goed zijn om met de medewerker die zo weg is gezet met getuigen naar een hoger geplaatste leidinggevende te gaan om dit toe te lichten zodat er afspraken kunnen worden gemaakt over hoe deze leidinggevende wordt aangesproken.

Prima dat hij een geloofsovertuiging heeft maar hij is niet uit zijn slof geschoten bij een borrel maar heeft zich bewust veroordelend en denigrerend uitgelaten over een aanwezige collega bij een kennismaking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend onprofessioneel van die leidinggevende. Ik zou me plaatsvervangend schamen als ik er naast zou zitten.
Mijns inziens een ongepaste, onnodige en niet terzake doende mening/actie/uitspraak.

Met welk doel is dit besproken en uitgesproken?
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 19:00
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-09-2018 17:29
Ik vind dit een zeer onprofessionele leidinggevende en ik zou er zelfs over denken om een klacht tegen die persoon in te dienen.
Dit. Ik zou die klacht ook indienen. Ik meen te hebben begrepen uit eerdere topics dat TO een ambtenaar is. Dat maakt het nog extra erg vind ik. In een commerciële sector: wie interesseert zich nu voor het geloof van leidinggevende? Welk wereldvreemd wezen stelt zich op deze manier voor aan zijn nieuwe team?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als een streng gelovige dit zegt is het trouwens vaak (ja echt) gewoon goedbedoeld.

Zo van..ja van mijn geloof ben ik dus tegen homoos maar ik heb niets tegen jou wees gerust.


Ja nog steeds is het belachelijk om tr zeggen maar als de intentie , hoe klunzig, goed is maakt het voor mij anders.

Ik zeg nl ook regelmatig iets klunzigs maar met goede intentie
MinkeDeWit schreef:
19-09-2018 17:42
De leidinggevende is nieuw, dus het kwam ter sprake in het kennismakingsgesprek.
Ik vind het ook heel raar. Waarom wil je daar per se iets over zeggen?
Heeft die kerel een proefperiode?

Zou voor mij als werknemer reden zijn om het een verdieping hoger te spelen en toch echt ergens klacht neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft niemand tijdens dat gesprek er iets van gezegd?

Dit soort gedrag komt juist bij de overheid e.d. voor omdat iedereen elkaar steeds de hand boven het hoofd houdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar een kans voor een eerste indruk... Onprofessioneel en onprettig. Hoop dat het een eenmalige ‘slip of the tongue is’. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt melden want dit wil je niet laten sudderen. Hij heeft nu wellicht nog een proeftijd ipv dat je over een paar maanden een fascistische dictator jaren als leidinggevende blijkt te hebben brrrr meteen aanpakken. Gedrag veranderen of weg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
19-09-2018 17:51
Als een streng gelovige dit zegt is het trouwens vaak (ja echt) gewoon goedbedoeld.

Zo van..ja van mijn geloof ben ik dus tegen homoos maar ik heb niets tegen jou wees gerust.


Ja nog steeds is het belachelijk om tr zeggen maar als de intentie , hoe klunzig, goed is maakt het voor mij anders.

Ik zeg nl ook regelmatig iets klunzigs maar met goede intentie
Inderdaad dit. Ik kom uit het milieu en heb mensen dit met een dergelijke intentie horen zeggen. Overigens zou ik de leidinggevende er later op aanspreken, dat geaardheid van de medewerkers niets met hun professionaliteit te maken heeft. Maar aan de andere kant worden er zo vaak klunzige opmerkingen gemaakt, ook door leidinggevenden, over privésituaties (hebben van kinderen, wel/niet vrijgezel zijn, religie, etc.). Opmerkingen over geaardheid wordt relatief overgevoelig op gereageerd t.o.v. van deze onderwerpen terwijl ook op deze onderwerpen wordt gediscrimineerd. Til er niet te zwaar aan, het is niet kwaad bedoeld.
En waarom moet de leidinggevende zijn/haar geloof bij een ander door de strot duwen? Erg onprofessioneel, ik zou ook zeker een klacht indienen.
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet hoe het is bedoeld. Je weet alleen hoe het is gezegd. Het is wel degelijk discriminerend ten aanzien van geaardheid en geen klunzige opmerking over de verkeerde kleur stropdas.

Daar er ook nog een machtsverschil is ipv onder gelijkwaardige collega's en deze manager de medewerker moet beoordelen kan je het absoluut niet weg zetten als een beetje klunzige opmerking van een christen die het verder goed bedoeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eens een teamleider, die vond (gereformee) dat moeders niet hoorden te werken. Hij had zelf twee auto's vol kinderen.
Heb het geprobeerd, maar ben er weggegaan, kon niet met hem werken.
Alle reacties Link kopieren
thruuske schreef:
19-09-2018 18:03
Inderdaad dit. Ik kom uit het milieu en heb mensen dit met een dergelijke intentie horen zeggen. Overigens zou ik de leidinggevende er later op aanspreken, dat geaardheid van de medewerkers niets met hun professionaliteit te maken heeft. Maar aan de andere kant worden er zo vaak klunzige opmerkingen gemaakt, ook door leidinggevenden, over privésituaties (hebben van kinderen, wel/niet vrijgezel zijn, religie, etc.). Opmerkingen over geaardheid wordt relatief overgevoelig op gereageerd t.o.v. van deze onderwerpen terwijl ook op deze onderwerpen wordt gediscrimineerd. Til er niet te zwaar aan, het is niet kwaad bedoeld.
En als het andersom gebeurd vind je het dan ook nog leuk en goed bedoeld?

Ik ben anti christen vanwege de dwang en misbruik in kerkelijke kringen maar maak je geen zorgen...ik ben wel jouw leidinggevende maar jou persoonlijk kijk er echt op niet aan al vind ik het wel een beetje dom dat je geen afstand doet van een dergelijke organisatie. Beschouw het maar als een goed bedoeld advies waarvan je niet verplicht bent om er iets mee te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geloof en geaardheid zijn onderwerpen die je als leidinggevende op je werk beter niet kunt aansnijden, tenzij je een goede persoonlijke band met elkaar hebt. Je zet je werknemers in een vervelende positie.

Het is niet zo dat het niet mag, het is gewoon erg onprofessioneel en niet netjes.
gizzmo-returns schreef:
19-09-2018 17:29
Ik vind dit een zeer onprofessionele leidinggevende en ik zou er zelfs over denken om een klacht tegen die persoon in te dienen.
Dit.
Onprofessioneel, veroordelend en onnodig kwetsend. Speelt dit op een reformatorische school?
En ookal is het goed bedoeld dan leert deze meneer maar eens dat zo'n uitspraak heel erg ongepast is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven