Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

18-10-2018 08:49 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.

Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€

Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.

Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.

Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.

Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen elk jaar een kaartje ter waarde van €35 die je bij een speciale cadeausite kunt inwisselen.
Het is niet veel, 35, maar ik werk dan ook bij een organisatie waar zo ongeveer 60.000 pax werken. Het is het idee. Toch leuk.

Toen deze organisatie nog ruimer in de slappe was voor dit soort dingen zat waren de kerstcadeaus huge.
Dat was altijd een feestje om uit te pakken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wauw, ik doe even 60.000 X 35.

Heul veul geld.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Doe mij maar gewoon een bon, en dan van cadeaubon.nl ofzo, geen Tinteling. Die bon kan je dan weer inruilen voor een bon bij een webshop.
Mocht je dat te karig vinden doe je er een leuke reep chocolade bij (wel kwaliteit, niet van die goedkope zooi) en eventueel een flesje wijn (mensen laten kiezen uit wit/rood/rose).

Verzorgings- of voedselpakketten vind ik altijd zo karig.

En anders doe je wat ik ooit bij een werkgever had, de mensen laten kiezen:
- standaard vreetpakket
- wijnpakket
- waardebon
- goed doel
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Bearnaise schreef:
18-10-2018 11:39
Een briefopener. Iedereen krijgt brieven en niemand heeft zoiets in huis. Klaar! :proud:
Ik heb er één in huis (een zilveren indonesische kris), maar ik gebruik 'm werkelijk nooit! Ik ruk enveloppen al open voor ik binnen ben ;-D
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
18-10-2018 11:40

Het is niet veel, 35, maar ik werk dan ook bij een organisatie waar zo ongeveer 60.000 pax werken. Het is het idee. Toch leuk.
pax??
is dat fte??
Nee aantal werknemers
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-10-2018 09:31
Het leukste pakket wat ik ooit gehad heb was inderdaad een rondgang langs allerlei kraampjes om zelf wat te kopen. Maar dat red je om te organiseren met maar 65 x niet, denk ik. Dan moet je wel in grotere hoeveelheden denken.
Dat kun je ook laten doen met meerdere bedrijven. Ik weet dat iemand die ik ken dat ook eens heeft gehad. Zelf had ik het in het ziekenhuis, maar goed, daar werken 3000 mensen. Hij werkte bij een bedrijf met hooguit 15 man personeel. Het was in een restaurant in de buurt en er kwamen mensen van verschillende bedrijven uit de buurt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 11:50
pax??
is dat fte??
Pax=persoon.

Vakjargon. :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 10:08
waar koop je (als particulier!) trouwens 1 of 2 leuke kerstpakketten?
Bij ons levert de supermarkt ook kerstpakketten (Jumbo, franchise). De slager of de bakker kan misschien ook wel iets leuks maken.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
18-10-2018 11:39
Een briefopener. Iedereen krijgt brieven en niemand heeft zoiets in huis. Klaar! :proud:

Een usbstick. Is ook altijd handig.

Een wijnopener. Die ben ik altijd kwijt.

Ik weet het echt niet.
Nou wij krijgen echt niet veel brieven hoor. Hooguit eens van de belastingdienst. Daar heb ik geen briefopener voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een pakket met etenswaren leuk, maar dan wel met goed spul (van de bakker, slager enz.) dan van dat goedkope smaakloze spul. Dan maar liever iets minder in het pakket .....anders gaat het in de kast (want wie weet komt het toch nog wel eens van pas) maar als het dan over datum is gaat het alsnog weg.....

Ooit eens met sinterklaas een pakket gekregen (ipv met kers) Was echt superleuk. Zat gevuld speculaas, chocolade letter, pepernoten, chocolademelk en 2 mokken in, maar ja dat is niet echt toepasselijk met kerst.
Maar van mij zouden ze het zo elk jaar mogen doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
18-10-2018 11:21
Ooit een Etos kerstpakket gehad (verschillend voor man en vrouw) was erg leuk. Lekker handzeepje, douchegel, glitter eyeliner, etc. Leuk en feestelijk.
Leuk voor een pubermeisje, mij zou je er niet blij mee maken. Glitter eyeliner :rofl:
Ik heb voornamelijk collega’s van 50+... zie ons al lopen.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
18-10-2018 11:38
Een ding wat leuk is om te krijgen en je had al een koffertje, een grill en een vuurkorf........dan vind ik een airfryer wel in dat rijtje passen.

https://www.kerstpakketten.nl/kerstpakk ... JAQAvD_BwE

Zou ik leuk vinden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon bij de makro pakketten halen. En pakket met veel eten is altijd goed. Anders zit je weer met een gekke vaas, 2 windlichten die niet in je interieur passen of 3 schaaltjes terwijl je er al 15 hebt.
https://www.makrokerstpakketten.nl/kers ... oduct/426/

Op mijn werk krijgen we altijd en irischeque (vvv-bon) van 50 euro. De meeste gebruiken hem voor een geurtje, een mooie tas, kerstcadeaus voor de kinderen etc. Vorig jaar kregen we 2x50 als extra dank dus dat was helemaal super.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 09:27
en ik dus niet, besef me echt, dat ik de inhoud vaak niet nodig heb. Maar geniet van het moment van uitpakken met mijn kinderen.
Als ik iets van Bol nodig heb, koop ik dat wel. Ik vind een bon zo saai, zo niet feestelijk.
Ja precies. Gezellig samen uitpakken thuis.
En wat ik nog nodig heb, maar ook wat ik wel leuk en lekker vind trouwens, gaat naar de voedselbank. Ik vind vooral het uitpakken leuk :-$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-10-2018 10:09
Mits je een pas kan scoren: Sligro en Makro! (Ik heb de passen voor je als je wil)

En inmiddels ook aandelen? ;-) :hihi:

Ik vind zelf pakketten met lokale producten leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
18-10-2018 10:10
Als er te weinig personeel is voor die kerstmarkt kan je het misschien samen doen met een ander bedrijf vlakbij?

Als je toch kiest voor voedselpakketten: we hadden een collega die alles dat het personeel niet at verzamelde om door te geven aan een gezin in moeilijkheden. Zo konden zij ook genieten van een fijne kerst met een hoop lekkers. Ik had toen ook wat extra spulletjes meegegeven zoals boeken, shampoo, zeep, deo, wijn,... alles wat ik ooit dubbel had gekocht en ergens ongeopend achter in een kast stond.

Dat vond ik echt heel fijn om te doen.

Wij kunnen doneren aan de voedselbank. Zit een aparte doos in het kerstpakket, daar kun je alles indoen. Veel collega's geven het hele pakket.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een voedselpakket vind ik altijd wel leuk uitpakken, maar de helft van wat er in zit komt niet op (soepstengels enzo) of bestaat uit onhandige non-food (1-persoons fondueding, dat werk).
Mijn vorige werkgever gaf een cadeaubon en we mochten een fles wijn uitkiezen, die stonden uitgestald bij de kerstborrel onderweg naar buiten. Volgens mij was er ook een non-alcoholische optie. Prima geregeld!
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
18-10-2018 11:21
Ooit een Etos kerstpakket gehad (verschillend voor man en vrouw) was erg leuk. Lekker handzeepje, douchegel, glitter eyeliner, etc. Leuk en feestelijk.

Dan heb ik liever een bon.
Ik ben vrijwel overal allergisch voor en gebruik sowieso geen make up
Maar goed, fair is fair, dat kan ook naar de voedselbank :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
het kan altijd erger: https://www.hollandevenementengroep.nl/ ... rstpakket/

gruwelijk!
Loesiepoesie schreef:
18-10-2018 10:58
Dan krijg je weer het gezeik dan 30% niet reageert.

Het wordt gewoon een pakket, alleen nu nog de vraag met wat.
Alsjeblieft geen alcohol erin. Ik drink zelf geen alcohol.
Mijn islamitische collega's drinken het niet. Een vroegere collega is alcoholist geweest en is ook niet blij met alcohol als cadeau.
Ik ben verbaasd als er een kerstpakket is met een fles wodka en een blik ham.
Onprettig voor moslims en joodse mensen.

Wat dan wel?
Een kerstbrood of een trommel mooie koekjes.
Champignonragout. Kleine bladerdeegbakjes om de ragout in te scheppen.
Superlekkere jam.
Luxe vruchtensap.
En chocola.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
18-10-2018 12:32
Alsjeblieft geen alcohol erin. Ik drink zelf geen alcohol.
Mijn islamitische collega's drinken het niet. Een vroegere collega is alcoholist geweest en is ook niet blij met alcohol als cadeau.
Ik ben verbaasd als er een kerstpakket is met een fles wodka en een blik ham.
Onprettig voor moslims en joodse mensen.

Wat dan wel?
Een kerstbrood of een trommel mooie koekjes.
Champignonragout. Kleine bladerdeegbakjes om de ragout in te scheppen.
Superlekkere jam.
Luxe vruchtensap.
En chocola.

Mee eens! Alcohol, vlees etc gewoon niet doen. Je hebt van alles rondlopen, veganisten, Joden, vegetariers, straight edgers, moslims, christenen..

Chocola, jam etc is altijd goed!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Caitriona* schreef:
18-10-2018 12:32
Wat dan wel?
Een kerstbrood of een trommel mooie koekjes.
Champignonragout. Kleine bladerdeegbakjes om de ragout in te scheppen.
Superlekkere jam.
Luxe vruchtensap.
En chocola.
Ik dacht dat de wereld heel overzichtelijk was en dat er twee soorten mensen waren:
Mensen die kerstbrood met spijs lekker vinden
Mensen die kerstbrood zonder spijs lekker vinden

Maar het halve Viva forum lust geen kerstbrood of is allergisch.
sneeuwwitje80 schreef:
18-10-2018 12:37
Ik dacht dat de wereld heel overzichtelijk was en dat er twee soorten mensen waren:
Mensen die kerstbrood met spijs lekker vinden
Mensen die kerstbrood zonder spijs lekker vinden

Maar het halve Viva forum lust geen kerstbrood of is allergisch.
Oeps, op mijn werk vliegt het kerstbrood (besmeerd met roomboter) altijd weg.

O.k., koekies dan.
En de glutenvrije collega's kunnen de koekies ruilen voor jam of chocolademelk.
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk Wel alcohol, het is geen verboden product. Wie het niet drinkt, geeft het maar weg.
Ruil maar met mij, tegen de chocolade (want chocolade is echt niet altijd goed)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven