Werk & Studie alle pijlers

Kiezen tussen master of (nog een) tussenjaar

09-08-2019 21:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Ik zit in een dilemma en ik vind het heeel lastig om te kiezen. Het zit zo: in 2017 heb ik mijn bachelordiploma behaald. Omdat ik niet precies wist wat ik wilde, heb ik toen besloten om een tussenjaar te nemen. Dat zijn er toen twee geworden en ik sta momenteel ingeschreven om in september aan een master te beginnen. Ik heb dus (voor nu) twee tussenjaren gehad.

Dat is meer dan genoeg zou je zeggen. Maar ik heb nu dus de kans om een half jaartje te gaan werken in Canada. Het is best moeilijk om daar een visum voor te krijgen, maar dat is me dus gelukt. Eigenlijk is bijna alles al gepland voor als ik daar aankom (vlucht geboekt, accomodatie voor de eerste week). Ik heb nog geen baan gevonden en ook nog geen accomodatie voor de komende maanden, dus wat dat betreft zit ik nog nergens aan vast. Het lijkt me heel gaaf om daar een paar maanden te wonen, ik hou van de natuur daar en mijn broertje woont daar ook, dus het is ook leuk om hem wat vaker te zien.


Maar nu slaat de twijfel toe. Ik had/heb weer heel veel zin om te gaan studeren en als ik in Canada ga werken, zal ik opnieuw toelating moeten doen om in februari aan de master te beginnen. Ik weet dan dus niet 100% zeker of ik word aangenomen, maar ik heb wel goede cijfers gehaald etc., het is alleen een tijd geleden dat ik mijn bachelordiploma heb behaald. Bovendien is een kennis van mij kort geleden begonnen aan een onderzoek die erg goed bij mijn studie past en waar hij mij heel makkelijk bij zou kunnen betrekken, dus dat is een hele goede kans voor me. Ik weet niet waar ik nu goed aan doe en in mijn hoofd ga ik van de hak op de tak. Natuurlijk kunnen jullie mij niet vertellen wat ik moet kiezen, maar ervaringen of advies is zeer welkom!
Als alternatief zou ik de laatste twee weken van augustus nog naar Canada kunnen voor vakantie, dan kan ik nog gebruik maken van de vlucht die ik had geboekt.

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
10-08-2019 09:29
Maar je kunt dus ook naar Canada gaan voor twee weekjes ofzo tot de studie begint, zoals iemand zegt? Of is dat niet meer de moeite waard? Aangezien je het ticket al hebt.

Je kunt in ieder geval kiezen tussen twee mooie dingen, dat is eigenlijk ook al heel mooi. Tussen alle ellende hier op het forum ;-)

Hoe zit het verder met je huisvesting hier in NL? Aangezien je misschien niet gepland had hier een paar jaar te blijven.
Ja, klopt! Ik kan gewoon 2 weken op vakantie daar nog. Het is inderdaad kiezen tussen twee leuke dingen dus wel een luxe op zich, haha.
Ik zou de eerste tijd nog eventjes bij mijn ouders kunnen wonen, maar ik zou dan wel snel op zoek gaan naar een huurhuis.
Alle reacties Link kopieren
Start je master in september.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor de master kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor je master gaan.

Er komen altijd in je leven mooie avonturen voorbij. Maar een studie is net zo belangrijk want anders zal er ook minder kansen voor doen in de toekomst. En werken in het buitenland tijdens vakantie lukt je ook volgend jaar nog, of de jaar er op, of daar op. Het moet niet nu of anders nooit.
Prioriteiten stellen hoort bij het volwassen zijn toch!
Nu eerst 2 of 3 weken naar Canada.

Dan de master.

Nadien eventueel terugkeren naar Canada.


Een half jaar werken in Canada kan altijd nog, maar eeuwen tussen je bachelor en je master zou ik niet doen.
Dan doe je hem nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je nu?
En hoeveel jaar duurt de master die je wil gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
10-08-2019 18:23
Hoe oud ben je nu?
En hoeveel jaar duurt de master die je wil gaan doen?
Ik ben nu 24 en de master duurt 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Evadepeva123 schreef:
10-08-2019 19:49
Ik ben nu 24 en de master duurt 2 jaar.
Dan zou ik nu alleen op vakantie gaan in Canada en in september 2019 starten met je master.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven