Werk & Studie alle pijlers

Klanten informeren vertrek

22-05-2020 11:58 35 berichten
Ik weet dat het niet altijd geliefd is om klanten te informeren over je vertrek maar zomaar stilletjes weggaan vind ik ook stom. Dus in goed overleg wil ik dit alsnog wel doen. Het bedrijf waar ik werk is professioneel maar niet mega formeel. Er word best wel eens een grapje gemaakt.

Ik vind mijzelf geen ster in het schrijven van (foutloze) brieven en het in elkaar breien van verhalen, ik twijfel dan ook over wat ik tot zover heb staan. Ik wil het kort houden en ik denk dat het beter is er niet in teveel woorden bij te zetten waarom mijn contract niet verlengd word. De reden is namelijk de crisis en de financiële impact daarvan op het bedrijf en dat ik niet zo lekker tussen het team val (soms wat moeite heb met dingen waar mijn collega's minder moeite mee hebben).

Wat zouden jullie zeggen? Ik heb ook geen direct nieuw contactpersoon dus de klanten zullen contact moeten opnemen met 1 van mijn collega's.

Dit is wat ik zover heb:

'Beste allemaal,

Ik wil jullie informeren dat mijn tijd bij xx tot een einde komt.
Ik kan met trots terugkijken op twee mooie jaren waarin ik deel heb mogen zijn van een tal boeiende projecten. Ik wil jullie dan ook graag bedanken voor de fijne samenwerkingen. Mijn collega's zullen het per 1 juni overnemen en bij toekomstige vragen kunnen jullie bij hen terecht via het algemene nummer xxx of per e-mail via xxxx.

Nogmaals bedankt en wie weet tot in de toekomst.

Met vriendelijke groet,
xxx'
ninanoname schreef:
22-05-2020 13:40
Heel veel mensen doen dit, maar ook als je brief door meerdere mensen gelezen wordt, spreek je er toch altijd maar eentje aan. De lezer leest namelijk in zijn eentje. Een radio-deejay heeft een duizendkoppig publiek, maar spreekt toch maar één luisteraar aan. In de klas kun je jullie nog als aanspreektitel gebruiken, maar in alle andere gevallen is er één ontvanger van je boodschap.

Ik zou er dus van maken:

Beste klant (en een aparte beste collega)

Hierbij laat ik je weten dat mijn functie bij xxx binnenkort stopt.
Met trots en veel plezier kijk ik terug op twee mooie jaren waarin ik onderdeel heb mogen zijn bij diverse boeiende projecten. Ik wil je dan ook graag bedanken voor de fijne samenwerking. Mijn collega's zullen het per 1 juni overnemen en bij toekomstige vragen kun je bij hen terecht via het algemene nummer xxx of per e-mail via xxxx.

Nogmaals bedankt en wie weet tot ooit in de toekomst.

Met vriendelijke groet, '
Wat goed om te weten, dankjewel!
Rosalind schreef:
22-05-2020 13:29
Inderdaad.

Via deze weg/Hierbij wil ik laten weten dat ik per xxx niet meer werkzaam zal zijn bij bedrijf yyy.
Mijn functie stopt klinkt raar.

En is je/jullie professioneel genoeg?
Ja geef ik je gelijk in, ze hebben nog geen vervanger voor mij maar er zal denk ik met de tijd wel weer iemand nieuw komen (als het bedrijf weer wat beter loopt). Wij gebruiken altijd je/jullie naar klanten toe dus dat hou ik aan :-)
Ik heb dan..

'Beste 'naam',

Via deze weg wil ik laten weten dat ik per xxx niet meer werkzaam zal zijn bij xxx.
Ik wil je graag bedanken voor de fijne samenwerking. Mijn collega's zullen mijn werk overnemen en bij toekomstige vragen kan je bij hen terecht via het algemene nummer xxx of per e-mail via xxxx.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet, 'naam' '

Ik vind het een mooi kort en krachtig verhaal!
Prima. Maar dan zonder de "nogmaals bedankt". Eén keer is genoeg.
....en bij toekomstige vragen kan je telefonisch (123-4567890) of per email (xxxx@fhjdhfj.nl) bij hen terecht.
Alle reacties Link kopieren
Vindt uw werkgever goed dat u zo'n bericht naar de klanten stuurt?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Rosalind schreef:
22-05-2020 14:00
....en bij toekomstige vragen kan je telefonisch (123-4567890) of per email (xxxx@fhjdhfj.nl) bij hen terecht.
Dankjewel voor alle hulp!
haarklover schreef:
22-05-2020 14:32
Vindt uw werkgever goed dat u zo'n bericht naar de klanten stuurt?
Daar gaan we achterkomen.. heb het hem net gevraagd :-) Zal zoiets (wetende dat sommigen dat niet leuk vinden) nooit op eigen houtje eruit sturen.
Alle reacties Link kopieren
'Ik wil' en nog een keer 'ik wil' kan wel weg, dan wordt het krachtiger. En 'werkzaam zijn bij' is gewoon 'werken bij' in een chique jasje. Ook niet zo leesbaar.
Doet me denken aan: mag ik u hartelijk bedanken? Dat mag. Hartelijk bedankt.

Beste (NAAM),

Via deze weg laat ik weten dat ik per xxx niet meer werk bij xxx.
Hartelijk bedankt voor de fijne samenwerking. Mijn collega's nemen mijn werk over, bij vragen kan je bij hen terecht via het algemene nummer xxx of per e-mail via xxxx,

Met vriendelijke groet, 'naam' '

Die toekomstige vragen is ook raar, wat zijn dat voor vragen? Mag het niet gaan over vragen over zaken uit het verleden? Of zijn het vragen die in de toekomst bij ze op gaan komen? Ik vond het overbodig en dus: eruit! Kill your darlings!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
22-05-2020 15:53


Beste (NAAM),

Via deze weg laat ik weten dat ik per xxx niet meer werk bij xxx.
Hartelijk bedankt voor de fijne samenwerking. Mijn collega's nemen mijn werk over, bij vragen kan je bij hen terecht via het algemene nummer xxx of per e-mail via xxxx,

Met vriendelijke groet, 'naam' '

mooi duidelijk en compact!
Alle reacties Link kopieren
boedelsoep schreef:
22-05-2020 12:54
Wauw wat een reacties! onwijs bedankt, ik heb hier zoveel aan :-) Ik heb nu..

'Beste allemaal,

Hierbij wil ik jullie op de hoogte brengen dat mijn functie bij xxx binnenkort stopt.
Met trots en veel plezier kijk ik terug op twee mooie jaren waarin ik onderdeel heb mogen zijn bij diverse boeiende projecten. Ik wil jullie dan ook graag bedanken voor de fijne samenwerking. Mijn collega's zullen het per 1 juni overnemen en bij toekomstige vragen kunnen jullie bij hen terecht via het algemene nummer xxx of per e-mail via xxxx.

Nogmaals bedankt en wie weet tot ooit in de toekomst.

Met vriendelijke groet, '
Te lang. Hou het zakelijk.
Nu laat je doorschemeren dat jij wel wilde blijven.

'Beste ...,

Per dd-mm-jj ben ik niet meer werkzaam als - functie - bij xxx .
Ik wil jullie bedanken voor de fijne samenwerking. Voor vragen kunnen jullie contact opnemen met mijn collega's via het algemene nummer xxx of per e-mail via xxxx.

Wellicht tot ziens.

Met vriendelijke groet, '

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven