Werk & Studie alle pijlers

Krijg jij energie van je werk ?

15-05-2020 20:04 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde van een werkdag ben ik echt compleet leeg.
Toch lees ik weleens over mensen die juist energie krijgen van hun werk. Ik heb ook een vriendin die dat echt heeft.
Ik herken dat dus helemaal niet.
Zo vraag ik me ook af of er mensen zijn die echt hun werk als een soort van hobby doen of er veel plezier in hebben.
Ik heb mijn werkplezier al een poosje verloren , ben zoekende maar weet niet wat me vreugd zou brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruil mijn energie in voor centen aan 't eind van de maand.

Vind ik een faire ruil :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nu met het thuiswerken zeker niet. Voorheen zeker wel, niet altijd, wel vaak.
Ik ben verslaafd aan mijn werk, denk ik. De successen geven me een enorme ‘high’.
Nee, werk zuigt me redelijk leeg... Snap ook niet hoe mensen energie van werk krijgen. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Absoluut!

Ik werk als docent in het vmbo en mijn dagen vliegen voorbij. Iedere dag maak ik leuke, onverwachte, spontane en soms ook bijzondere dingen mee die mij veel energie en werkplezier geven. Natuurlijk zijn er ook zaken die wat minder leuk zijn (zoals nakijkwerk), maar dat heb je met ieder beroep wel.
Alle reacties Link kopieren
Zeker in hele drukke periodes heb ik dat wel, maar nu is het allemaal zo saai vanuit huis. Ik heb wel iets meer prikkels nodig om in die flow te komen. Merk wel dat even nabellen met een slimme collega na een eindeloze skype meeting wel helpt. Normaal zouden we ook napraten dus dat is eigenlijk heel logisch.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg. Loop heel erg veel op een dag, dus energie is aan het eind vd werkdag wel op. Na het werk moet ik echt ff bijkomen. Het werk geeft mij (meestal) wel voldoening.
Ehm nee. Maar ik houd me aanbevolen voor tips. Ik ga er elke dag naartoe, omdat het moet en wij het geld echt nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
15-05-2020 20:08
Ik ruil mijn energie in voor centen aan 't eind van de maand.

Vind ik een faire ruil :-).
Haha dat sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik werk sowieso al thuis, dus hoef niet op en neer naar kantoor.

Ben nu vertaalster en kan mijn tijden zelf indelen, dus zit soms gewoon nog om 23.00 uur te werken, en soms al om 6.00 uur 's ochtends.

Toen ik nog projectmanager was kon je me vaak opvegen aan het einde van de dag. Hing er wel vanaf wat ik deed op die dag.
Alle reacties Link kopieren
In deze periode zuigt het me nog leger dan ervoor, ik heb na 2 dagen al het idee dat ik er 5 achter de rug heb :nut: ... Lijkt me fijn om juist energie van je werk te krijgen, ben ook verder aan het kijken om dat misschien nog eens te bereiken, maar beperkt aanbod dichtbij.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ja en nee.
Ik ben de avonds wel echt compleet af, maar op het werk zelf bruis ik van de energie.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-05-2020 20:21
Ja en nee.
Ik ben de avonds wel echt compleet af, maar op het werk zelf bruis ik van de energie.
Ook onderwijs toevallig? Dat heb ik namelijk ook precies zo.
Alle reacties Link kopieren
Jup... ga fluitend naar mijn werk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat best raar, ‘energie krijgen’ want wát ik ook doe, hobby of werk, alles kost toch energie?

Mijn sportles kost mij fysieke energie, dat kan ik niet onbeperkt doen. Ik ben toch zeker geen perpetuum mobile? Die bestaan ook al niet.

Mentaal (kantoor)werk kost ook energie. Dan wil ik daarna even helemaal niet meer nadenken. Dan ga ik sporten. Afwisselen van fysieke en mentale energie werkt bij mij het beste. Maar moe word ik.

Van sommige dingen word ik wel blij. Maar dan ben ik blij én moe.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik krijg energie van mijn werk. Ik werk in de horeca, en geniet er echt van om mensen een leuke avond uit te bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-05-2020 20:09
Nu met het thuiswerken zeker niet. Voorheen zeker wel, niet altijd, wel vaak.
Precies hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-05-2020 20:21
Ja en nee.
Ik ben de avonds wel echt compleet af, maar op het werk zelf bruis ik van de energie.
Precies hetzelfde.
Vind mijn werk ontzettend leuk, ik bruis en de dagen vliegen voorbij.
Maar iedere avond zit ik als een gare aardappel op de bank.

Baan in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vond ik mijn vorige baan niet heel leuk. Wel prima, maar niet iets wat ik mezelf jarenlang zag doen en waar ik ook geen voldoening uit haalde.
En daarbij had ik 's avonds veeeeeel meer energie over.

Dus die twee dingen staan voor mij echt los van elkaar.
Ja, dagelijks. Ik kan er fysiek moe van zijn, en me ondertussen heel energiek voelen.

Basisonderwijs, leerkrachtondersteuner.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
15-05-2020 20:08
Ik ruil mijn energie in voor centen aan 't eind van de maand.

Vind ik een faire ruil :-).
Dat is dan wel een beetje afhankelijk van het aantal centen denk ik ;-D
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-05-2020 20:21
Ja en nee.
Ik ben de avonds wel echt compleet af, maar op het werk zelf bruis ik van de energie.
Dit heb ik precies hetzelfde. Niet in de onderwijs, maar wel met jeugd (jeugdzorg).

Ik werk onregelmatig, heb twee jonge kinderen waarvan de jongste pas net een beetje door slaapt, geef nog borstvoeding, heb een hobby waarbij ik ook nog in het bestuur zit en heb afgelopen jaren een paar emotionele klappen te verwerken gehad. Het ouderschap, mijn werk, mijn hobby... alles geeft mij voldoening en als ik er mee bezig ben voel ik de energie stromen, maar de combinatie maakt het slopend.

Dit is een van de redenen dat ik binnenkort met een andere baan ga starten. Spannend en waarschijnlijk in het begin ook heel vermoeiend, maar het gaat uiteindelijk hoop ik wel meer rust brengen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-05-2020 20:21
Ja en nee.
Ik ben de avonds wel echt compleet af, maar op het werk zelf bruis ik van de energie.
Dit. Zelfde werk ook.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet, mijn werk is psychisch en lichamelijk vermoeiend (ouderen zorg). Lange dagen, constant bezig, druk, druk! Soms zelfs emotioneel (zeker als ze stervende zijn) Geen drupje energie wordt daar gecreëerd! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven