Werk & Studie alle pijlers

Laatste salaris doorgegeven

06-08-2020 18:23 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel stom, maar heb mijn laatste salaris per uur doorgegeven terwijl ik erna achterkwam dat dat het domste is wat je kunt doen.

Het is namelijk niet slim als je hier later over wilt onderhandelen en erboven wilt komen, hierdoor sta je al 1 nul achter.

Nu vraag ik me af of ik dit nog recht zou kunnen trekken bij een vervolgafspraak of dat het verdoemd is om te onderhandelen over een hogere salaris?

Ik heb wel het een en ander aan te bieden.
Ik heb namelijk de diploma al behaald die ze ook als werk en leertraject aanbieden. Daarnaast gaat het om een functie voor dji voor niv 2. Ik heb al als diplomas mbo niv 4 en nog een diploma voor bev 2 behaald, daarnaast propedeuse en nog bezig met hbo. Hiernaast allerlei aanvullende cursussen op het gebied van veiligheid en zorg.

Nu vraag ik me af wat ik zou kunnen vragen aan uurtarief? Het minimale standaard ligt volgens cao van beveiliging voor mij op 12,50. Ik heb aan de nieuwe werkgever 13 doorgegeven maar zou dus eigenlijk 15 willen vragen en vroeg me af of dit redelijk is gezien mijn opleidingen, ervaringen en certificaten. Kan ik dat al Meerwaarde aanhalen en of zijn er andere technieken om dit voor elkaar te krijgen.

Ben benieuwd, hoop dat er nog hoop inzit betreft het opschalen van mijn uurloon;(
MeisjeVanDeBuurt schreef:
06-08-2020 19:13
15 a 16 euro per uur. Hiermee valt ook meer te verdienen als zzp uiteindelijk.
Als ik als beveiliger zzp zou doen zou ik max 23 kunnen vragen door t gemiddelde. Als persoonlijke/woonbegeleider ligt dit tussen de 30 a 50.
Denk dat her wel aantrekkelijker is om Juist de zorg in te stappen.
Alleen vraag ik me soms af of ik er wel werkelijk capabel genoeg voor ben. Enigzins kun je alles leren.
Het is makkelijk geweest al die tijd wat ik nu doen het niet veel doen behalve bewaken maar ben ook wel toe aan nieuwe uitdaging met meer interactie met mensen ipv kijien en mensen alleen maar wijzen op regeltjes
Welke keuze je maakt met welke opleiding is aan jou. Maar als je solliciteert op een functie mbo niveau 2 moet je niet verwachten dat je uitbetaald wordt als HBO'er.

Ik heb het idee dat je niet weet wat je wil. Gezien je opleidingen en richtingen waarin je wil solliciteren. Ik zou eerst goed nadenken wat je wil gaan doen voordat je ook daadwerkelijk stappen neemt,voordat je een verkeerde keuze maakt.
lilalinda schreef:
06-08-2020 18:57
ze hadden ook een loonstrookje kunnen vragen, als je dan gelogen had over je salaris ging je nat
Gewoon eerlijk zijn, dan komen zij nu met een bod, en jij met een tegenbod
En dan vertellen zij uietendelijk wat het likken of stikken salaris wordt :)
Ze kunnen vragen wat ze willen, betekend niet dat je het moet verstrekken.
Het uurloon in de vacature herleid ik naar 17,50 maximaal per uur ongeveer. Voor 16,50 moet je dan een jaar of 7/8 ervaring hebben.
Heb je al werkervaring? Dan willen ze je vast iets tegemoet komen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 18:57
ze hadden ook een loonstrookje kunnen vragen, als je dan gelogen had over je salaris ging je nat
Gewoon eerlijk zijn, dan komen zij nu met een bod, en jij met een tegenbod
En dan vertellen zij uietendelijk wat het likken of stikken salaris wordt :)
Dat kunnen ze vragen, maar dat wil niet zeggen dat je het hoeft te verstrekken. Maakt gewoon deel uit van de salarisonderhandeling. Natuurlijk wil de werkgever graag dat je een salarisstrookje overhandigt, dan kan hij daar handig net boven gaan zitten. Maar dat is natuurlijk niet in het belang van jou als sollicitant. Bij een nieuwe baan horen andere werkzaamheden, verantwoordelijkheden en arbeidsomstandigheden, je laatste loonstrookje is niet relevant. Tenzij zonder die baan je huur niet meer kan betalen zou ik dat altijd weigeren. Soms verbaast het me niks dat vrouwen in dezelfde functie minder verdienen dan mannen, als ik dit soort opmerkingen lees. Kom voor jezelf op!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk heel raar dat wordt gevraagd om je salaris bij een andere werkgever. Wat heeft die nieuwe werkgever daarmee te maken? Die weten toch wat ze willen betalen, wat ze voor je over hebben? Al verdiende je bij de vorige de helft minder of de helft meer of wat dan ook, wat maakt dat uit? Ik vind het eerlijk gezegd heel brutaal om daarom te vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sunnie1968 schreef:
06-08-2020 20:29
Het uurloon in de vacature herleid ik naar 17,50 maximaal per uur ongeveer. Voor 16,50 moet je dan een jaar of 7/8 ervaring hebben.
Heb je al werkervaring? Dan willen ze je vast iets tegemoet komen.

Oke heb net aan mijn klasgenoten rondgevraagd en die verdienen rond de 15 euro dus is wel normaal en redelijk dat te vragen. Alleen heb ik altijd begrepen dat je wat hoger moet pakken zodat als zij met een tegenbod komen je alsnog op je gewenste bedrag komt. Vind het alleen niet zo proffesioneel ogen om een bedrag op te noemen dat helemaal niet realistisch is. Moet het wel zelverzekerd en vertrouwd kunnen vragen , dus gwn 15 vragen of beter 16 zodat je nog ruimte hebt
Alle reacties Link kopieren
ozymandias schreef:
06-08-2020 20:37
Dat kunnen ze vragen, maar dat wil niet zeggen dat je het hoeft te verstrekken. Maakt gewoon deel uit van de salarisonderhandeling. Natuurlijk wil de werkgever graag dat je een salarisstrookje overhandigt, dan kan hij daar handig net boven gaan zitten. Maar dat is natuurlijk niet in het belang van jou als sollicitant. Bij een nieuwe baan horen andere werkzaamheden, verantwoordelijkheden en arbeidsomstandigheden, je laatste loonstrookje is niet relevant. Tenzij zonder die baan je huur niet meer kan betalen zou ik dat altijd weigeren. Soms verbaast het me niks dat vrouwen in dezelfde functie minder verdienen dan mannen, als ik dit soort opmerkingen lees. Kom voor jezelf op!
Ik heb een salaris ver, ver,ver boven modaal
Ik kan wel onderhandelen
Maar TO heeft niet zo veel te bieden
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, en als ik bij iedere sollicitatie braaf mijn huidige uurloon had opgegeven was dat nooit zo snel gelukt. Ik blijf het raar advies vinden. Ook van je bijbanen en eerste banen kun je veel leren. Als je zelf al denkt 'voor mij duizend anderen' maak je het je werkgevers wel heel makkelijk. Ook als je 20 bent.
lilalinda schreef:
06-08-2020 19:01
vraag me af, hoeveel mensen dat weigeren, en hoeveel werkgevers dan nog denken: Jottum, die kandidaat nemen we!
(het is niet bepaald een bijzondere baan of kandidaat)
Ik zou weigeren en vriendelijk bedanken voor de baan. Moet zeggen dat ik altijd keuze had tussen meerdere banen.
Handletter-joe schreef:
06-08-2020 20:06
Bij de salarisonderhandeling van mijn huidige baan vroegen ze ook om een salarisstrookje van toenmalige baan. Ik heb tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek geweigerd om een loonstrookje te overleggen van toenmalige werkgever omdat ik het alleszins niet relevant vond wat ik in een totaal andere functie verdiende. Dit heb ik ook zo uitgelegd en dat was prima.

Evengoed aangenomen en er flink op vooruit gegaan. Ging wel om vaste salarisschalen dus ik wist van tevoren al dat ik er goed op vooruit zou gaan.

Ik vind het bizar als je als sollicitant afgewezen zou worden als je geen salarisstrookje wil overleggen. De enige reden waarom ik wél een salarisstrookje zou overleggen is als ik bij huidige werkgever meer zou verdienen dan aanbod nieuwe werkgever, om een beter loon te onderhandelen.
Precies.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
06-08-2020 21:58
Oke heb net aan mijn klasgenoten rondgevraagd en die verdienen rond de 15 euro dus is wel normaal en redelijk dat te vragen. Alleen heb ik altijd begrepen dat je wat hoger moet pakken zodat als zij met een tegenbod komen je alsnog op je gewenste bedrag komt. Vind het alleen niet zo proffesioneel ogen om een bedrag op te noemen dat helemaal niet realistisch is. Moet het wel zelverzekerd en vertrouwd kunnen vragen , dus gwn 15 vragen of beter 16 zodat je nog ruimte hebt
Maar wat voor banen zijn dat? Zijn dat ook allemaal banen op niveau 2?
Je moet niet kijken naar wat andere verdienen en ook niet wat je zou kunnen verdienen als jouw HBO opleiding afgerond is. Je moet kijken welk salaris passend is bij de baan en daarmee valt wel wat te onderhandelen maar de redenen die jij nu noemt zijn hierbij niet van toepassing.

Als een rechter besluit te solliciteren bij een fietsenmaker zal hij ook betaald worden als fietsenmaker en met een beetje pech in periodiek 1 omdat hij geen ervaring heeft in het vak.
Ik heb het niet helemaal doorgelezen maar wat ik altijd doe als ze om een salarisindicatie vragen hoger zeggen dan ik daadwerkelijk heb. Stel ik verdien 3100 dan zeg ik dat ik 3500 verdien. Sommige zijn dan nog zo brutaal om om een loonstrookje te vragen. Dan gaat het van mijn kant al niet door.

Mocht het bedrijg niet overstag gaan voor een salarisverhoging en ze willen je echt graag hebben kan je gewoon nee zeggen bij mij zijn in bijna alle gevallen de bedrijven erop teruggekomen en hebben toch het bedrag dat ik wilde gegeven
Tess1981 schreef:
06-08-2020 20:22
Welke keuze je maakt met welke opleiding is aan jou. Maar als je solliciteert op een functie mbo niveau 2 moet je niet verwachten dat je uitbetaald wordt als HBO'er.

Ik heb het idee dat je niet weet wat je wil. Gezien je opleidingen en richtingen waarin je wil solliciteren. Ik zou eerst goed nadenken wat je wil gaan doen voordat je ook daadwerkelijk stappen neemt,voordat je een verkeerde keuze maakt.
Dat is niet helemaal waar zie vaak genoeg dat mbo-2-3 banen een hbo salaris kunnen gaan verdienen ookal zou dat langer duren dan iemand die hbo heeft
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
06-08-2020 23:52
Maar wat voor banen zijn dat? Zijn dat ook allemaal banen op niveau 2?
Je moet niet kijken naar wat andere verdienen en ook niet wat je zou kunnen verdienen als jouw HBO opleiding afgerond is. Je moet kijken welk salaris passend is bij de baan en daarmee valt wel wat te onderhandelen maar de redenen die jij nu noemt zijn hierbij niet van toepassing.

Als een rechter besluit te solliciteren bij een fietsenmaker zal hij ook betaald worden als fietsenmaker en met een beetje pech in periodiek 1 omdat hij geen ervaring heeft in het vak.
Ja ook gwn op niv, ze is wel 3 jaar ouder dan ik.

Nog een belangrijke vraag dat ik me afvroeg is of leeftijd ook wat uitmaakt? Ik dacht altijd dat je per jaar ook wat meer verdient en na je 23e schaal word opgehoogd. Maar dit bleek niet waar te zijn. Verder kwam ik er achter dat iemand in dezelfde organisatie van 18 jaar oud zelfde uurloon krijgt.

Ik ben wel wat wijzer geworden in de zin van nooit meer je voorgaande salaris doorgeven en zeker wel durven te onderhandelen. De baan die ik momenteel heb had ik bij de sollicitatiegesprek ook beter kunnen hebben door toen erover te hebben.

Was alrijd erg passief hierin geweest, totdat ik me realiseerde dat het niet zo werkt.

Wat je laatste alinea begrijp ik volkomen, maar is het niet zo dat als je meer ervaring hebt, meer opleidindingen en cursussen die te maken hebben in t vakgebied ervoor kunnen zorgen dat je meerwaarde kunt creeeren waardoor je meer kunt vragen?

Voor nu laat ik het op me afkomen en zal ik vragen om 15. Gaan ze er niet mee akkoord dan is het voor mij ook neit echt rendabel om van baan te veranderen en n grotere uitdaging aan te gaan terwijl ik er verder niet veel op vooruitga qua verdiensten.
butterfly1234 schreef:
07-08-2020 00:09
Dat is niet helemaal waar zie vaak genoeg dat mbo-2-3 banen een hbo salaris kunnen gaan verdienen ookal zou dat langer duren dan iemand die hbo heeft
Dat is wel bijzonder dat een baas hogere lonen betaald dan voor de functie zijn vastgesteld.
Als.je aan de max van je schaal zit zit je aan de max. kan me niet voorstellen dat bedrijven daar vrijwillig overheen gaan als dat niet nodig is,een uitzondering daar gelaten natuurlijk. Maar je hebt het over vaak genoeg, dat kan ik me echt niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 23:33
Ik heb een salaris ver, ver,ver boven modaal
Ik kan wel onderhandelen
Maar TO heeft niet zo veel te bieden
Waarom zou TO niet veel te bieden hebben?
Maar als je weggaat bij je huidige werk moet je 1000 euro aan opleiding betalen en anders betaalt je werkgever het? Zou je dan niet lekker daar blijven werken?
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
07-08-2020 07:19
Maar als je weggaat bij je huidige werk moet je 1000 euro aan opleiding betalen en anders betaalt je werkgever het? Zou je dan niet lekker daar blijven werken?
Als ik per maand 1000 meer zou verdienen haal ik dat zo eruit.
Daarnaast werk ik voor een detacheringsbureau met maar 8 uur minimaal Aan werkcontract per maand.
Heb hiervoor al 3 maanden thuis gezeten door corona, zoek nu ook wat meer vastigheid voor het geval dat er straks een tweede golf of wat dan uitbreektz
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:22
Als ik per maand 1000 meer zou verdienen haal ik dat zo eruit.
Daarnaast werk ik voor een detacheringsbureau met maar 8 uur minimaal Aan werkcontract per maand.
Heb hiervoor al 3 maanden thuis gezeten door corona, zoek nu ook wat meer vastigheid voor het geval dat er straks een tweede golf of wat dan uitbreektz
Volgens mij heb ik gelezen dat je nu 12 euro per uur verdient. Dan houdt je 1719 euro netto over.
Ga je naar 15 euro per uur houdt je netto 2000 over. Dus een verschil van 281 euro. Is een redelijk bedrag maar weet niet of ik ervoor zou switchen.

Je kan altijd vragen of je nieuwe werkgever de studiekosten overneemt. Gebeurd heel vaak als je tussen bedrijven wisselt.
Alle reacties Link kopieren
butterfly1234 schreef:
07-08-2020 08:32
Volgens mij heb ik gelezen dat je nu 12 euro per uur verdient. Dan houdt je 1719 euro netto over.
Ga je naar 15 euro per uur houdt je netto 2000 over. Dus een verschil van 281 euro. Is een redelijk bedrag maar weet niet of ik ervoor zou switchen.

Je kan altijd vragen of je nieuwe werkgever de studiekosten overneemt. Gebeurd heel vaak als je tussen bedrijven wisselt.
Heel Goed idee dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
DJI is overheid. Dan wordt er Nasr schalen gekeken en niet naar uurloon.

Een uurloon van € 15.00 op niv 2 lijkt mij erg hoog.

Een baan in de beveiliging van dji is tussen de schalen 3 en Max 5 en dan moet je nogal wat ervaring hebben.
Je verwacht als starter op mbo niveau 16,50 per uur te krijgen? Vertel effe waar dat is, dan kom ik daar ook werken.
-Darkside- schreef:
08-08-2020 05:41
Je verwacht als starter op mbo niveau 16,50 per uur te krijgen? Vertel effe waar dat is, dan kom ik daar ook werken.
Ik verdien met mbo en 1.5 jaar ervaring 19.50 per uur kan dus prima.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 19:01
vraag me af, hoeveel mensen dat weigeren, en hoeveel werkgevers dan nog denken: Jottum, die kandidaat nemen we!
(het is niet bepaald een bijzondere baan of kandidaat)
ik heb het geweigerd en ben gelijk aangenomen :P
I have to change to stay the same.
Alle reacties Link kopieren
"vraag me af, hoeveel mensen dat weigeren, en hoeveel werkgevers dan nog denken: Jottum, die kandidaat nemen we! (het is niet bepaald een bijzondere baan of kandidaat)"

Ik zou als werkgever juist denken, als iemand dat weigert: aha, iemand die zelf nadenkt.
Maar ik zou er sowieso niet om vragen, ik vind dat echt een te brutale vraag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven