Werk & Studie alle pijlers

Leraar - leerling op social media

18-09-2019 08:56 128 berichten
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker van mensen dat docenten en leerlingen elkaar op sociale media toevoegen. Veel mentoren op de middelbare school hebben een WhatsAppgroep met hun mentorklas (denk even terug aan die docent uit Limburg die per ongeluk zijn hele klas een foto van zijn piemel stuurde). Maar ook hoor ik steeds meer van leerlingen en leraren die elkaar volgen op Instagram, Facebook en dergelijke.

Zelf had ik in mijn studietijd mijn scriptiebegeleider op Facebook, hij had mij toegevoegd, maar verder niet. Op de middelbare school speelde social media nog niet echt. Ik vind het zelf een beetje gek, maar misschien ben ik gewoon ouderwets.

Ik ben benieuwd wat mensen hiervan vinden. Hoe normaal is het en waarom zijn jullie hier voor of tegen? En zijn hier docenten of leerlingen die er zelf ervaring mee hebben?
Ik maak een poll aan, maar ben vooral ook erg benieuwd naar de toelichting!

edit: ik zie een foutje in mijn pollvraag, maar die kan ik niet meer aanpassen: sorry!

Vind jij het normaal als een docent en leerling elkaar op social media te hebben?

Totaal aantal stemmen: 127

Ja (17%)
Nee (83%)
Lady*Voldemort schreef:
23-09-2019 17:33
Ik heb het nummer van de mentor van zoon, en ik vind het geen onzin. Zijn vorige mentoren gaven hun nummers niet aan ouders, en niettegenstaande ik daar alle begrip voor heb was het wel eens lastig.

Vooral omdat voornoemde mentoren mij wel belden voor iedere onwelriekende scheet die zoon liet, natuurlijk binnen werktijd en laat ik nou ook werken (in een lawaaiïge werkomgeving nog wel) dus dan hoorde ik mijn telefoon niet en dan belde ik in de pauze terug maar dan had de mentor net les dus voor je het wist waren we drie dagen verder, en kwam er in het OPP als zorgwekkend punt te staan dat de ouders zo slecht bereikbaar waren.

Ik ben dus heel blij met zijn nieuwe mentor, want zij doet in dergelijke gevallen gewoon even een appje. Wat trouwens gek genoeg nog niet één keer voorgekomen is :proud:
Ergo, er is geen enkele noodzaak om buiten schooltijd een docent te spreken.
Suðri schreef:
23-09-2019 17:35
Ergo, er is geen enkele noodzaak om buiten schooltijd een docent te spreken.
Nee natuurlijk niet.

Maar het heeft me de afgelopen jaren wel heel erg gestoord dat de docenten van zoons school zelf vaak nauwelijks bereikbaar zijn terwijl ze wel directe bereikbaarheid eisen van de ouders. Dan vind ik een mentor met wie je (binnen schooltijd) heel relaxt kunt appen wel erg verfrissend moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-09-2019 17:50
... terwijl ze wel directe bereikbaarheid eisen van de ouders.
Echt? Directe bereikbaarheid als eis?

Overdrijf je niet een beetje?
[Hier had uw advertentie kunnen staan]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven