Werk & Studie alle pijlers

Maar een paar uurtjes gewerkt en mijn rug geeft t op!

27-08-2009 11:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een paar uurtjes gewerkt van 3 uur per dag en dat is dus echt niks. In totaal nu iets van 10 uur en dat is ook echt niks vergeleken met een gewone werkweek van 40 uur. Ik heb al 2 a 3 maand last van mijn onderrug bij lichamelijke werkzaamheden als schoonmaken en lang staan. Bij mijn huidige werk moet ik de hele tijd staan omdat ik in een winkel werk.

En dat trekt mijn rug dus niet! Ik ben begin 20 en het lijkt wel of ik de rug van een oud wijf heb. En daar baal ik heel stevig. Ik loop al bij de fysio die elke keer mijn rug weer kraakt en recht trekt (zo voelt t iig) en dan kan ik er weer ff tegenaan. Zo gauw ik me inspan zit alles weer muurvast en ik word er zo onderhand helemaal gestoord van. Want hoe moet dat als ik meer ga werken? Ik werk al aan mijn houding dmv oefeningen maar t probleem keert steeds terug en dat bij iemand van mijn leeftijd.

Wilde het ff kwijt want ik baal er gewoon stevig van dat ik van 3! uurtjes maar werken op een dag al niet meer kan slapen door de pijn.
Hoe vaak laat je je kraken en wat doe je na deze behandeling?

Ga je dan rusten of ga je gewoon door met de orde van de dag?
Cassie, zijn er wel al foto's gemaakt van je rug? Wat is volgens de huisarts de oorzaak van je pijn?

Ik heb zelf atrose aan de onderste rugwervel en ook dat levert pijn op bij langer durende belasting. Kraken helpt niet. Rekening met het euvel houden wel.

Ik zou op foto's maken staan als die nog niet gemaakt zijn.
Toen ik nog lichamelijk werk deed (schoonmaken) toen liet ik mijn rug 2 a 3 x in de week kraken en daarna ging ik weer verder met de orde van de dag. En ik ben dus gestopt daarmee en nu doe ik dus staand werk en begint het weer van voren af aan.

Maarja ik loop dus al bij de fysio, moet ik ook nog de huisarts bellen dan? De fysio zegt dat de wervels steeds vast gaan zitten ook door houdingsproblemen en dat de spieren niet sterk genoeg zijn.
Ik zou een andere zoeken. Je mag je nooit vaker dan 1 keer in de week laten kraken. Vervolgens moet je rustig aan doen, geen zware dingen tillen, een warme douche nemen en niet lang zitten en voor lopen en liggen.

Ik heb (had) namelijk ook last van mn rug. De huisarts nam me nooit serieus omdat ik jong ben. Loop nu bij een chiropractor en die geeft mij de bovenstaande adviesen mee. Als ik hier niets mee doe sta ik een week later weer op de stoep. Nu hoef ik er maar ong. 3 keer per jaar heen. Bij een chiropractor kun je ook 's avonds terecht dus dat is helemaal ideaal en je krijgt afhankelijk van je verzekering een gedeelte van de behandeling vergoedt.
Ik las: een paar uurtjes op mijn rug gewerkt, ik geef het op.

Dacht dat het een topic van digitalis was:S

Raar, hoe je hersenen dingen invullen.

Ga eens naar een voetreflextherapeute, meestal is er meer aan de hand dan alleen die lage rugspieren.
Wat zegt die fysio eigenlijk van je kachten? Als het goed is, is deze ook getraind op het onderkennen van wellicht lichamelijke oorzaken zoals scheefstand oid. Ga anders eens naar je huisarts of wellicht zelfs langs een orthopeed om naar je rug te laten kijken.

Mochten lichamelijke oorzaken uitgesloten worden, zou je kunnen overwegen om met een Mensendieck therapeut aan je houding te werken. Voor sommige mensen helpt Mc Kenzie (google maar even) erg goed. Dit wordt door sommige fysiotherapeuten gegeven. Ik ben er erg tevreden over in elk geval.

Vergeet ook niet dat werken aan je houding iets is wat je (helaas) dag-in-dag-uit zult moeten doen. Dat is niet iets eenmaligs.
Computer says nooooo
Ga 'n opleiding volgen zodat je 'n zittend beroep kunt gaan uitoefenen.
Ik heb eenzelfde soort probleem, werk in de zorg en krijg na een week werken heel veel last in mijn onderrug. Kan mijn eigen kind niet tillen. Behoorlijk lastig als je ook ouderen moet helpen. en dat kunnen echt zoutzakken zijn.

Inmiddels slik ik Diclofenac Natrium, en das dus eigenlijk voor gewrichtsontstekingen. Klinkt heftig, maar ik wil gewoon door. Kraken helpt niet bij ontstekingen, dus moet ik het hiermee doen. En zoveel mogelijk bewegen en lopen volgens de huisarts. Zitten is funes.
Ik ben ziekenverzorgene, en was ook al op mn 20ste 'afgekeurd' voor dit werk.

Later jheb ik het nog wel parttime gedaan, maar ook dit ging niet lekker, mede door de onregelmatige tijdn: vermoeidheid.

Ik heb op de revalidatieafd van het ziekenhuis gelopen met mn klachten, dus fysio, ergo, orthopeet, chiropractor, haptonomie, pijnstillers, mensendieck etc. Het hielp allemaal maar voor even. (De chiropractor vond het niet meer zo handig om me te helpen omdat mn gewrichten juist té soepel zijn(?))

Uiteindelijk bij een goede acupuncturist beland, en zittend/ afwisselend werk gaan doen, en het nu al jaren goed. Denk dat ik nu 3x per jaar naar de acu moet, voor een onderhouds-actie.

Het is zó klote, zo jong en dan al dit. Maar eigenlijk kon niemand me zeggen wat het nou precies was/ is.
ik werk ook weinig vanwege m,n rug.

wat je zou kunnen doen is een second opinion vragen of/en een scan omdat op foto,s t vaak niet duidelijk te zien is.

mijn fisio vertelde dat kraken niet al te veel mag gebeuren t wordt er juist slechter van.(?)

in tijden van drukte en stress heb ik meer pijn,ik vergelijk t met m,n rugzak die al voller wordt.

daarom laat ik me af en toe magnetiseren om t hoofd wat leeg te maken en ik neem bach-bloesem in.

bij mij helpt het wie weet ook bij jou.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Het blijkt nu dus spit te zijn, verkeerde beweging gemaakt gister. Hij heeft mijn wervels weer een beetje uit elkaar getrokken en ik moet nu pijnstillers slikken. Morgen weer werken nou ik ben benieuwd!
quote:CassieViva schreef op 27 augustus 2009 @ 11:49:

De fysio zegt dat de wervels steeds vast gaan zitten ook door houdingsproblemen en dat de spieren niet sterk genoeg zijn.Zou het dan niet helpen om te gaan sporten, zodat je huoding verbetert en je spieren sterker worden?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Beweging is altijd beter bij rugpijn.

Kralen is niet altijd de beste oplossing.

Doe je verder nog wat met de suggesties en handreikingen hier, cassieviva?
Computer says nooooo
Bij mij werkt sporten echt het beste. Als ik niet/weinig sport (lees: minder dan 2 tot 4 keer per week), dan kan ik er de donder op zeggen dat ik last van mijn rug krijg. 't Zal wel altijd m'n zwakke plek blijven, en ik laat me ook nog wel met enige regelmaat onder handen nemen door de chiropractor (maar da's inmiddels ook alweer meer dan een half jaar geleden), maar door regelmatig te sporten kan ik het (eindelijk!!) goed onder controle houden.

Of sport je al regelmatig?
-
Als ervaringsdeskundige:

* ga (serieus) buikspieroefeningen doen

* probeer eens een niergordel zoals motorrijders gebruiken
Je kan niet zomaar kraken, dat is vaak juist gevaarlijk.

Een echte "kraker" werkt pas na foto's e.d.

En zo te lezen helpt het je geen reet.
Mijn tip ga naar een oefentherapeut Mensendieck of - Cesar. Sommige hebben ook Mc Kenzietherapie ter beschikking.

Het is belangrijk om een goede houding vast te houden tijdens werk, bij staan en bukken en tillen e.d. Als je daar eenmaal goed ingetraind bent dus het kunt volhouden dan wordt je rug veel minder belast. Nu wordt je wervelkolom erg belast waardoor die vast gaat zitten. Je corsetspieren (coremuscles) moeten echter het werk doen. Dus niet alleen versterking buikspieren ook versterking rug en bilspieren en volhouden goede stand vd. wervelkolom.
He get, wat vervelend. Zo jong en dan al rugklachten.

Omdat het niet een keertje is, zou ik eerst eens goed uit laten zoeken wat er nu precies mis is. Rugklachten kunnen vele oorzaken hebben en afhankelijk van de oorzaak kunnen sommige therapien heel goed maar ook juist averechts werken.

Oefentherapie, fysiotherapie, sporten: meestal helpt het. Maar het kan ook anders. In mijn geval mag ik nu al weken helemaal niets doen (ik draag momenteel zelfs een gipscorset om ervoor te zorgen dat ik de onderste wervels echt niet meer kan bewegen). En alle sporten die ik heb beoefend en therapien die ik heb gehad hebben er waarschijnlijk toe bijgedragen dat het probleem nu deze omvang heeft gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven