Werk & Studie alle pijlers

Mag je als verpleegkundige kaartje sturen naar je patient?

05-10-2019 09:35 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hbo-verpleegkundige in opleiding. Gisteren had ik op stage (in het ziekenhuis) een gesprekje met een man die volgende week een heftie operatie moet ondergaan, hij ziet hier erg tegenop. Het gesprekje was kort, maar wel mooi. Ik heb echt met hem te doen, kan hem nu ik thuis ben niet echt uit mijn hoofd zetten.

Het liefst stuur ik hem volgende week een kaartje ter bemoediging.

Maar ik vroeg me af of zoiets wel mag?

Ik zou dan namelijk wel zo 'brutaal' moeten om zijn adres op te zoeken, ik ken hem nauwelijks, waar bemoei ik me mee..
Misschien iemand uit medische wereld die hier tips voor heeft? Of iemand anders? ;)

Zou jij in deze situatie een kaartje sturem?

Totaal aantal stemmen: 165

Ja (4%)
Nee (94%)
Ik weet het niet goed (2%)
anoniem_391266 wijzigde dit bericht op 05-10-2019 10:37
2.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maak alsjeblieft geen onderscheid. Als jij iemand zielig vindt en graag wil helpen kan je er praktisch zeker van zijn dat nog veel meer personen hem aantrekkelijk vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nummer*Zoveel schreef:
05-10-2019 10:39
Dan nog. Je had een professionele relatie met client en nu stuur je jaarlijks een anonieme cadeaukaart. Echt belachelijk.
Dat mag je oprecht vinden. Ik ben het er ook oprecht mee eens. Uiteraard is een professionele relatie anders dan een vriendschap, maar als je bij mensen bent in hun diepste ellende en je verplaatst in hun meest donkere pijnlijke ervaringen dan raakt je dat. Dat schept een band. Zij kennen jou óók. En je houdt het belang van de ander in het oog want dat staat voorop, het contact dient een doel. Maar je blijft ook mens en je wordt geraakt en er ontstaan verbindingen.