Werk & Studie alle pijlers

Mbo of HBO via loi/ nti

07-01-2019 09:29 47 berichten
Hoi,

Ik denk erover om een studie via LOI of NTI te doen.
Iemand ervaring met een MBO 4 of HBO studie via deze organisaties?
Ik denk aan een HBO opleiding Social work.
Iemand bekend met deze opleiding?
En is er een goede arbeidsmarkt voor?
Is het zo dat werkgevers tegenwoordig nog afknappen op een diploma via een thuisstudie behaald?
Heeft iemand deze opleiding afgerond en daarna een mooie baan hiermee gevonden?
Graag hoor ik ervaringen.
Ik heb ervaring met HBO via de LOI. Het is me goed bevallen, maar het vergt behoorlijk wat discipline.
Het is ook zo, is me door de LOI verteld, dat hooguit 1% daadwerkelijk aan de afstudeerfase begint. Dat zie je vooral terug in het aantal docenten en de snelheid waarmee zaken opgepakt worden. In de propedeusefase zijn er veel meer begeleiders en docenten, omdat er dan nog veel meer studenten zijn.

Ik heb nooit gehoord dat een werkgever een negatief oordeel had over een LOI diploma.
Een nichtje van me deed gelijktijdig dezelfde studie via het 'reguliere' onderwijs en het viel ons wel op dat mijn studie inhoudelijk veel zwaarder was.
Bedankt voor je reactie.
Één procent is niet veel!
Heb je de studie afgemaakt?
En werk in deze sector kunnen vinden?
Welke sector is het als ik vragen mag?
Hier ervaring met NTI en ik vond het erg tegenvallen. De tentamens vond ik ontzettend slecht. Kwam vaak niet overeen met de boeken. Daarnaast een vage vraagstelling. De praktijkdagen vond ik erg slecht (HBO). Een aantal docenten hadden zeer weinig kennis.
Via nti personeelsmanagement gedaan
Theorie afgerond maar toen werd ik ziek dus stage en afstuderen niet gedaan
Positieve ervaring.. tentamens kon je steeds meer digitaal afleggen in het hele land uitslagen komen alleen pas na 4 weken
Je kunt zelf bepalen welke volgorde je aanhoudt en dat vond ik ook fijn
Ook heb je soms trainingen in leiden
Maar niet te veel...

Social work heb ik op t reguliere onderwijs gevolgd.. en was vrij makkelijk vond ik
Appeltje bedankt voor het delen van je ervaring.

VivJaline: ik weet niet welke omgeving je vandaan komt (ik zelf richting Rotterdam) maar weet je of er ook deeltijd studies voor Social work op het reguliere onderwijs zijn?
Ik heb er namelijk een parttime baan naast.
Graag hoor ik ook ervaringen van mensen die klassikaal een deeltijd studies hebben gedaan op HBO niveau.
Is het haalbaar naast een parttime baan? (18 uur)
Eva_1983 schreef:
07-01-2019 10:12
Bedankt voor je reactie.
Één procent is niet veel!
Heb je de studie afgemaakt?
En werk in deze sector kunnen vinden?
Welke sector is het als ik vragen mag?
Commercieel.
Ik werkte al in de sector.

Ik moet mijn scriptie nog schrijven maar dat ligt 'on hold' door ziekte.
Ja hier op saxion is deeltijd studie
Destijds voor 2005 was de lesdag op donderdags ik dacht vanaf 15 of 16 uur tot 2130
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via de LOI de lerarenopleiding gedaan. Tijdens mijn eerste stage een baan aangeboden gekregen, in het laatste jaar moest ik daar weg (krimpende formatie) en ik kreeg de banen aangeboden, werd door verschillende scholen gebeld met aanbiedingen. Dat ik via de LOI aan het studeren was, was dus geen enkel probleem.

Ik ben nu bezig met een master via de NTI, bevalt ook prima. Je moet er wel een gigantische bak aan discipline en doorzettingsvermogen hebben, want je hebt niet de druk van tentamenweken en een negatief BSA dat je boven het hoofd hangt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er ook aan om HBO Social work via de LOI te doen. Ik twijfel ook nog, wellicht schrijf ik me toch nog in bij een reguliere hogeschool. Waar ik tegenaan loop zijn de praktijkopdrachten. De hoofdreden om voor een 'thuisstudie' te kiezen voor mij is, omdat ik 24 uur werken in een andere branche, 3 kinderen onder de 5 en deze studie ga combineren. Als ik daarnaast ook nog vrijwilligerswerk o.i.d. moet gaan doen om de praktijkopdrachten te moeten maken, wordt het wel erg puzzelen met de tijd.

Verder heb ik een aantal grote bedrijven gemaild en kreeg meestal de reactie dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen sollictanten via LOI/NTI of reguliere hogeschool.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik een aantal jaar geleden SPH wilde gaan studeren aan een reguliere deeltijdopleiding, moest ik al een geschikte werkplek hebben, al dan niet betaald. Is dat niet een groot (voordelig) verschil met de LOI/NTI? Dat die praktijkplek pas in een later stadium nodig is? Of is dat inmiddels ook alweer anders?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus ook alweer anders. De opleiding is via LOI ook ingediend in modules van een half jaar en elke module moet worden afgesloten met een praktijkintegratieopdracht.
marsmellowtjuh schreef:
07-01-2019 13:30
Ik denk er ook aan om HBO Social work via de LOI te doen. Ik twijfel ook nog, wellicht schrijf ik me toch nog in bij een reguliere hogeschool. Waar ik tegenaan loop zijn de praktijkopdrachten. De hoofdreden om voor een 'thuisstudie' te kiezen voor mij is, omdat ik 24 uur werken in een andere branche, 3 kinderen onder de 5 en deze studie ga combineren. Als ik daarnaast ook nog vrijwilligerswerk o.i.d. moet gaan doen om de praktijkopdrachten te moeten maken, wordt het wel erg puzzelen met de tijd.

Verder heb ik een aantal grote bedrijven gemaild en kreeg meestal de reactie dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen sollictanten via LOI/NTI of reguliere hogeschool.
Dat is wel dapper, 24 uur werken , 3 kleine kinderen en nog een HBO studie :).
Als het voor jou haalbaar is dan moet dat voor mij ook zijn met 2 kinderen van 3 en 6 en 18 uur werk.
Waar jij tegenaan loopt is precies hetzelfde als waar ik tegen aanloop, de stage combineren met je werk en gezin.
Heb jij al een geschikte opleiding gevonden?
Ik hoor het graag :).
Ook voor ons moeders moet er toch een mogelijkheid zijn om ons om te scholen.
Hoeveel praktijkuren moeten er worden gemaakt bij de opleiding Social work?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niets gevonden! Het financiële aspect speelt ook nog bij mij namelijk haha. Het aantal uren is mij niet helemaal duidelijk. Je schijnt verschillende opdrachten 'af te moeten vinken' en het ligt er dus ook een beetje aan wat je al kunt/meeneemt uit andere banen/opleidingen o.i.d.
Appeltje-- schreef:
07-01-2019 10:15
Hier ervaring met NTI en ik vond het erg tegenvallen. De tentamens vond ik ontzettend slecht. Kwam vaak niet overeen met de boeken. Daarnaast een vage vraagstelling. De praktijkdagen vond ik erg slecht (HBO). Een aantal docenten hadden zeer weinig kennis.
Ik doe ook een studie bij NTI en heb dit nooit zo ervaren. Tentamens zijn juist goed te doen en heel divers, ene keer vragen ze de rode draad van het boek en de andere keer detail vragen. Vergelijkbaar met tentamens op regulaire scholen. Juist met praktijkdagen docenten die veel ervaring hadden en het vak waar in ze les gaven in het dagelijks leven uitoefende. Dus ik deel deze ervaring niet.
Verder heb je gewoon heel veel discipline nodig, je moet alles zelf doen. Je kan docenten wel wat vragen maar duurt toch weer even voordat je antwoord hebt. Zelf zit ik in een groepje op whatsapp met allemaal dezelfde opleiding en zo steunen we elkaar en kunnen we vragen stellen :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben hier zelf ook mee bezig en ben afgelopen December naar hoge school Rotterdam geweest om te kijken naar deeltijd HBO opleidingen, ook in verband met werk. Hoge school Rotterdam heeft de meeste Associate degree studies van Nederland, dit is zegmaar het laagste niveau van het HBO ( associate degree > bachelor > master) maar wel volledig erkent HBO. Start tevens vaak 3 periodes per jaar waardoor inschrijftijd flexibel is. Voor die opleiding zou je 1 hele dag in de week naar school moeten, 16 uur werken in de week en ze rekenen 2 volle dagen ( 2x 8 uur) thuisstudie. Mij leek het goed te combineren met werk/thuisleven. Echter ben ik nu toch een LOI/NCOI aan het overwegen omdat ik de reistijd toch te lang vind (woon in Brabant).

Hierbij mijn ervaring, ik hoor graag andere hun ervaring over thuisstudies en eventueel andere deeltijd opleidingen dus lees ik even mee.
Amanthe, het klinkt goed.
Als ik het goed begrijp moet je daarbij dus 16 uur werken in het werkvlak wat past bij de opleiding?
Lijkt me nog best lastig om een betaalde baan te vinden terwijl je nog in de opleiding zit .
Of wordt dit dan een onbetaalde stage?
Alle reacties Link kopieren
Amanthe schreef:
07-01-2019 14:45
Hoi! Ik ben hier zelf ook mee bezig en ben afgelopen December naar hoge school Rotterdam geweest om te kijken naar deeltijd HBO opleidingen, ook in verband met werk. Hoge school Rotterdam heeft de meeste Associate degree studies van Nederland, dit is zegmaar het laagste niveau van het HBO ( associate degree > bachelor > master) maar wel volledig erkent HBO. Start tevens vaak 3 periodes per jaar waardoor inschrijftijd flexibel is. Voor die opleiding zou je 1 hele dag in de week naar school moeten, 16 uur werken in de week en ze rekenen 2 volle dagen ( 2x 8 uur) thuisstudie. Mij leek het goed te combineren met werk/thuisleven. Echter ben ik nu toch een LOI/NCOI aan het overwegen omdat ik de reistijd toch te lang vind (woon in Brabant).

Hierbij mijn ervaring, ik hoor graag andere hun ervaring over thuisstudies en eventueel andere deeltijd opleidingen dus lees ik even mee.
Maak mij niet uit wat je doet, maar heeft avans niet ook deeltijd studies? Deze zitten in breda en ik dacht Tilburg.

Ik ga trouwens via de NCOI een master doen. Alleen ga ik per blok om de twee weken een dag naar ‘school’. Ik moet daarnaast nog wel 2 dagen thuis studeren. Ik vond helemaal geen les niet handig. Ik merk dat ik het makkelijk begrijp als het met min besproken wordt.
Ik werk trouwens 26 uur met 2 kinderen op de basisschool als ik begin met mijn studie.
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
07-01-2019 14:58
Amanthe, het klinkt goed.
Als ik het goed begrijp moet je daarbij dus 16 uur werken in het werkvlak wat past bij de opleiding?
Lijkt me nog best lastig om een betaalde baan te vinden terwijl je nog in de opleiding zit .
Of wordt dit dan een onbetaalde stage?
De enige vereiste aan je werk is dat je dus 16 uur werkt en af en toe kan sparren et je leidinggevende over je schoolopdrachten, maar dat was enkel omdat ik ook in leiderschap en management was geïnteresseerd, ik kan me voorstellen dat andere Associate degree's andere eisen hebben. Ik ben tevens keukenhulp en had gewoon mijn eigen werk kunnen behouden, omdat er geen functie eis aan verbonden zit verder. Het is geen stage, het is echt werk.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Amanthe post_id=29444296 time=1546873761 user_id=370976]
De enige vereiste aan je werk is dat je dus 16 uur werkt en af en toe kan sparren et je leidinggevende over je schoolopdrachten, maar dat was enkel omdat ik ook in leiderschap en management was geïnteresseerd, ik kan me voorstellen dat andere Associate degree's andere eisen hebben. Ik ben tevens keukenhulp en had gewoon mijn eigen werk kunnen behouden, omdat er geen functie eis aan verbonden zit verder. Het is geen stage, het is echt werk.


@Handbal: klopt, ik heb aankomende februari me ingeschreven voor hun open dag, echter bied avans lang niet zoveel AS als hoge school rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer momenteel European Studies (HBO) aan het NTI, daarnaast werk ik nog 24 uur in een totaal andere branche, tot nu toe heb ik niks te klagen, je moet het wel echt willen, de kosten en het zelf inplannen zijn niet niks. Ik vind het vooral fijn dat je de examens zelf kan inplannen op verschillende locaties en tijdstippen (doordeweeks). Ik zou het alleen niet aanraden met een fulltime baan van 40 uur, dat lijkt mij persoonlijk heel zwaar.
In onze welzijnsorganisatie nemen we in principe niemand aan met een dergelijke thuisstudie, alleen voltijd of deeltijd hogeschool
Amanthe schreef:
07-01-2019 16:09
De enige vereiste aan je werk is dat je dus 16 uur werkt en af en toe kan sparren et je leidinggevende over je schoolopdrachten, maar dat was enkel omdat ik ook in leiderschap en management was geïnteresseerd, ik kan me voorstellen dat andere Associate degree's andere eisen hebben. Ik ben tevens keukenhulp en had gewoon mijn eigen werk kunnen behouden, omdat er geen functie eis aan verbonden zit verder. Het is geen stage, het is echt werk.
De vereiste is dat je 16 uur werkt, maar mag dat ook in een totaal andere branche?
Want ik neem aan dat je ook nog praktijkervaring op moet doen wat hoort bij de opleiding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven