Werk & Studie alle pijlers

Met tegenzin werken

23-09-2017 18:59 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben al een tijdje m'n werk best wel beu. Gewoon alles maar ander werk zie ik ook niet zitten, het stomme is dat ik weet dat ik geen
slechte baan heb qua sfeer, collega's, salaris, vrijheid. Maar toch iedere keer die enorme tegenzin om te gaan werken...
Wel ga ik binnenkort aankaarten of ik 1 dag minder kan gaan werken, privé wordt het me soms ook allemaal een beetje te veel. (huishouden doe ik 100%, boodschappen, koken, sporten (ik HAAT sporten dus dit is voor mij echt een verplichting en geen vorm van ontspanning)
Ik hoef verder geen tips hoor maar ik ben zomaar 's benieuwd doe jullie tegenover je werk staan. Gaan jullie echt met plezier naar het werk of soms met gezonde tegenzin?
Alle reacties Link kopieren
Beetje van allebei, ik vind mijn werk leuk gelukkig, maar de verplichting begint best steeds zwaarder te wegen.
die ik wilde bestaat al...
Raar om te gaan sporten, als je sporten haat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met veel plezier. Tegenzin gaat je op de lange termijn opbreken....

Erachter komen waarom het je tegen staat is het begin, van daaruit kun je kijken naar oplossingen...
Live long and prosper
Ik geloof best dat er mensen zijn die elke dag werken als een levensvervulling zien, maar ik weet ook heel zeker dat veel mensen alleen maar werken omdat er nu eenmaal brood op de plank moet komen.
Dus nee, raar vind ik je tegenzin niet hoor. Niet iedereen heeft een droombaan, en inderdaad privé kan ook veel energie kosten.
karin12345 schreef:
23-09-2017 19:02
Raar om te gaan sporten, als je sporten haat.

Misschien puur voor de gezondheid?
Ik ben gewoon gestopt met werken. Nu een eigen bedrijfje thuis, maar daar verdien ik niet zoveel mee.
Wisselt hier van dag tot dag.
De ene dag werk ik met tegenzin, de andere dag met zware tegenzin.

De rekeningen moeten nu éénmaal elke maand betaald worden.
En andere vacatures zijn er niet en als er al es zo 1 keer per jaar één opduikt zijn er 300 andere kandidaten waarvan de helft veel betere "papieren" heeft dan ik.

Thuiszitten is bovendien ook niks.
Klinkt alsof je week redelijk vol zit met dingen die je MOET doen maar die geen plezier opleveren. Waarom ga je de sport doen die je doet als je het haat? Ga iets anders doen of bouw het sporten in in je dag zodat je 2 vliegen in 1 klap vant (bv fietsen naar werk, reizen moet je toch). Koken kun je voor meerdere dagen doen, boodschappen kun je laten bezorgen. Als je er geld voor hebt kun je een huishouder laten komen. Echt, maak je leven zo makkelijk als maar kan.

En soms kun je nog zo'n leuke baan hebben maar is na een paar jaar de leuk eraf, en is het tijd voor iets anders. Best veel mensen hebben dit.
Ik ga met plezier naar mijn werk, elke dag weer. Ik werk fulltime als leerkracht in het basisonderwijs.
Ik weet precies hoe jij je voelt. Ik heb vroeger verschillende banen gehad maar vond het niet leuk (zwak uitgedrukt). Ik ben nu bijna 25 jaar geleden gestopt met werken toen onze zoon geboren werd maar ook als er geen kind was gekomen dan zou ik gestopt zijn met werken hadden mijn man en ik besproken. Nadat ik gestopt ben met werken ben ik echt veel en veel gelukkiger geworden. Gelukkig vond mijn man zijn werk wel leuk en het was echt een uitdaging voor hem. Anders was het natuurlijk niet mogelijk geweest om te stoppen met werken. Mijn principe is dat ik zo min mogelijk dingen doe waar ik een hekel aan heb, Ook ik haat sporten maar sinds november vorig jaar doe ik het weer wel omdat het goed is voor mijn lijf.
Blondie456: boks!
Oeps, maar nu vallen alle Viva dames over ons heen dat we niet financieel onafhankelijk zijn :hamer: (boeie).....
Pluisi schreef:
23-09-2017 19:20
Oeps, maar nu vallen alle Viva dames over ons heen dat we niet financieel onafhankelijk zijn :hamer: (boeie).....

Hou d'r over op :mrgreen:
Blondie456 schreef:
23-09-2017 19:15
Ik weet precies hoe jij je voelt. Ik heb vroeger verschillende banen gehad maar vond het niet leuk (zwak uitgedrukt). Ik ben nu bijna 25 jaar geleden gestopt met werken toen onze zoon geboren werd maar ook als er geen kind was gekomen dan zou ik gestopt zijn met werken hadden mijn man en ik besproken. Nadat ik gestopt ben met werken ben ik echt veel en veel gelukkiger geworden. Gelukkig vond mijn man zijn werk wel leuk en het was echt een uitdaging voor hem. Anders was het natuurlijk niet mogelijk geweest om te stoppen met werken. Mijn principe is dat ik zo min mogelijk dingen doe waar ik een hekel aan heb, Ook ik haat sporten maar sinds november vorig jaar doe ik het weer wel omdat het goed is voor mijn lijf.

Cool dat jij dit toegeeft! Ik heb leuk werk, maar ik heb zo'n moeite met dat verplichte. Als ik vakantie heb voel ik me toch een heel stuk relaxter en ik verveel me ook dan totaal niet.
Maar ja, er moet brood op de plank komen he?
herfstappeltaart schreef:
23-09-2017 19:04
Ik geloof best dat er mensen zijn die elke dag werken als een levensvervulling zien, maar ik weet ook heel zeker dat veel mensen alleen maar werken omdat er nu eenmaal brood op de plank moet komen.
Dus nee, raar vind ik je tegenzin niet hoor. Niet iedereen heeft een droombaan, en inderdaad privé kan ook veel energie kosten.
.
Je hoeft toch geen droombaan te hebben om met plezier te werken?
elske1975 schreef:
23-09-2017 19:13
Ik ga met plezier naar mijn werk, elke dag weer. Ik werk fulltime als leerkracht in het basisonderwijs.
.
Ik ga ook altijd met zin en plezier naar mijn werk. Ik ben onderwijsassistent en werk 60%.
Ik heb zowel school als werk altijd als noodzakelijk kwaad gezien. Niet dat ik helemaal nooit leuke momenten heb gehad, maar de balans is wat mij betreft flink zoek als je 11 maanden per jaar bezig bent met verplichte nummertjes en maar 1 maand vrij bent. Nu gelukkig tijd om bij te komen in de ziektewet...
Andersom schreef:
23-09-2017 19:24
.
Je hoeft toch geen droombaan te hebben om met plezier te werken?

Laat ik het dan anders formuleren: niet iedereen vindt werken leuk.
herfstappeltaart schreef:
23-09-2017 19:05
Misschien puur voor de gezondheid?
Kies dan een lichamelijke activiteit waar je wel plezier aan beleeft.
Pluisi schreef:
23-09-2017 19:20
Oeps, maar nu vallen alle Viva dames over ons heen dat we niet financieel onafhankelijk zijn :hamer: (boeie).....
Het is in ieder geval niet iets om trots op te zijn ofzo.
Dit bedoel ik.....
Ok.... ik ben super trots dat ik niet werk :cheer2:
Ik ben super trots dat ik alle tijd had voor de kinderen.
Ik ben super trots dat ik alleen het huishouden kon doen.
Ik ben super trots dat we allemaal gelukkig hiermee zijn.
Theamuts schreef:
23-09-2017 19:30
Het is in ieder geval niet iets om trots op te zijn ofzo.

Maar je mag er toch wel gewoon eerlijk over zijn? Ik vind het heel sterk wanneer men dat toe durft te geven!
herfstappeltaart schreef:
23-09-2017 19:29
Laat ik het dan anders formuleren: niet iedereen vindt werken leuk.
.
Nee, dan wordt het nooit wat, als je het hele idee van werken niet leuk vindt, zul je er nooit plezier in krijgen.
Ik vind sporten ook niets aan meer daarom heb ik nu maar een Personal Trainer 1x per week die aan huis komt. Dan moet ik wel,voor de gezondheid ;-)
Ik doe alleen werk wat ik leuk vind,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven