Werk & Studie alle pijlers

Middelbare school en formaat kanken rugzak

14-07-2019 10:28 155 berichten
Halle allemaal,

Ik kom er niet zo goed uit en heb advies nodig van ervaringsdeskundigen.

Ons oudste kind gaat naar de middelbare...... We willen nu een rugzak aanschaffen van het merk Kanken. Maar hoeveel liter zal voldoende zijn? Het is een prijzige rugzak dus we willen wel de juiste kopen!

Het wordt er in ieder geval eentje met een laptop vak omdat er een Chromebook 11,6 inch in zal moeten. Naast het werken met een Chromebook zullen ze nog flink wat werken met boeken is ons verteld.

Zijn hier mensen die ervaring met een kanken rugtas hebben? En ons kunnen adviseren?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten
Oh, ik kan blijkbaar geen plaatjes plakken of ik doe iets fout. Het is de Charm Birmingham shopper.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een kanken tas met laptopvak, grootste die er was. die banden zijn ook gepolsterd. draagt fijn, voordeel vind ik dat de schouderbanden niet afzakken, heb ik bij andere tassen nog wel eens last van.

https://www.bever.nl/p/fjaellraeven-kan ... lsrc=aw.ds
Tickel, je schrijft;

Het zal best een leuke, populaire rugtas gevonden worden, maar ergonomisch is iets wat deze tas absoluut niet is.



Dan heb jij je anders laten voorlichten dan wij. We kiezen deze(het grootste formaat) juist omdat hij ook ergonomisch is! Inmiddels veel info gekregen in de winkels en ook online kunnen vinden over dit onderwerp. De tas wordt ook veel gebruikt onder wandelaars...

Maar goed mijn rug is nog steeds goed, ondanks de enorme niet ergonomische rugzakken die ik vroeger droeg 😅. En dan droeg ik hem ook nog aan één arm want dat was veel toffer!
[quote=watdachtjehiervan post_id=30162058 time=1563281396 user_id=270703]
Ik neem aan dat dochter die dan zelf betaalt? Of voor haar verjaardag krijgt?
[/quote

De 1e heeft ze voor haar verjaardag gekregen, de laatste (shopper) heeft ze de helft van meebetaald en van de 2e weet ik het niet meer. De 2e gebruikt ze ook nog, naast de shopper.
Tenzij dochter op een school zonder boeken zit of al haar huiswerk en voorbereiding op toetsen op school doet, lijkt me dit zo'n kleine rugzak.
Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar ik zie toch op mijn werk correlatie tussen omvang van de tas en schoolresultaten.
Alle reacties Link kopieren
Zoon had op de brugklas een Ogio rugzak. Fijne grote tas. Afgelopen jaar in de 3e een Eastpak....en een boete van 100 euro van het boekenfonds..

Koop dus een grote tas
Alle reacties Link kopieren
Poppemientje schreef:
16-07-2019 21:14
Dan heb jij je anders laten voorlichten dan wij. We kiezen deze(het grootste formaat) juist omdat hij ook ergonomisch is! Inmiddels veel info gekregen in de winkels en ook online kunnen vinden over dit onderwerp. De tas wordt ook veel gebruikt onder wandelaars...
Ik werk in een buitensportwinkel en we verkopen ook de Kånken van Fjall.
Maar geen haar op m’n hoofd die deze tassen aan wandelaars verkoopt. En ik denk dat met mij geen een van mijn collega’s dat aan klanten zal adviseren.
Dus ik weet niet waar jij geadviseerd wordt, maar als zij dat aan wandelaar adviseren zou ik dat advies wel in twijfel trekken.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
16-07-2019 22:48
Dus ik weet niet waar jij geadviseerd wordt, maar als zij dat aan wandelaar adviseren zou ik dat advies wel in twijfel trekken.
Sommige mensen horen alleen wat ze willen horen. TO wilde deze tas al kopen voordat ze het topic opende. Als vijftig mensen zeggen dat ze het geen goed idee vinden, vindt TO het nog steeds een goed idee. Ieder zijn ding.

Afbeelding

Zoveel past er nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Deze tas staat bekend dat de schouderbandjes gaan snijden in de nek en hals. Je kan hem dus niet te zwaar vullen. Lijkt mij voor een laptop en boeken geen goede keus.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
16-07-2019 22:48
Ik werk in een buitensportwinkel en we verkopen ook de Kånken van Fjall.
Maar geen haar op m’n hoofd die deze tassen aan wandelaars verkoopt. En ik denk dat met mij geen een van mijn collega’s dat aan klanten zal adviseren.
Dus ik weet niet waar jij geadviseerd wordt, maar als zij dat aan wandelaar adviseren zou ik dat advies wel in twijfel trekken.
:biggrin:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
TO hoort alles hoor!
En is blij dat er ook mensen antwoord hadden op haar vraag.
Madelein; exact deze tas hebben wij besteld! We willen en wilde zeker een kanken tas en zijn blij dat er een passend formaat is! De grootste dus 😉 17 inch laptoptas

Misschien schaf ik er zelf ook eentje aan die ik kan dragen tijdens de lange wandelingen met onze hond!

Aju paraplu, bedankt lieve mensen voor de adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
16-07-2019 22:05
Tenzij dochter op een school zonder boeken zit of al haar huiswerk en voorbereiding op toetsen op school doet, lijkt me dit zo'n kleine rugzak.
Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar ik zie toch op mijn werk correlatie tussen omvang van de tas en schoolresultaten.
Hahaha! Jazeker! Dat is ook mijn ervaring. Vooral de dames met een ‘handtasje’ scoren minder goed dan hun klasgenoten met een gewone rugzak. De ‘handtasjes’ zijn ook bij sommige lessen standaard te laat omdat ze hun boeken nog uit hun kluis moesten halen. En huiswerk niet af “want ik kon mijn boeken niet mee naar huis nemen en mijn batterij was leeg/mocht niet meer op mijn mobiel”. (Ze maken dan foto’s van de blz die ze moeten maken/leren).
Ook leuk, jongens die als schooltas een AH plastic zak hebben :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het gezeik met schooltassen pas over toen ik voor alledrie een eastpack had gekocht.
Ik hoop dat jullie dochter weinig tot geen boeken mee hoeft te nemen, want 20 liter is heel weinig ruimte. Zeker als daar nog een laptop bij moet. Zonde van je geld.
Alle reacties Link kopieren
Voor onze zoon ook op advies van de tassenzaak een Eastpak gekocht. Een grote ook ivm dat er een laptop van 13 inch mee moet en ook veel boeken ed. Zijn sportkleding voor de normale gymlessen kan hij er ook in kwijt. Een extra tas is hij nodig voor de loot lessen die hij gaat doen.
Update; Dochter heeft inmiddels de tas in gebruik. We zijn erg tevreden met de tas. Niet te klein/groot spul ligt er overzichtelijk in waardoor de juiste boeken zo gevonden zijn. Draagt fijn dus goeie keus geweest. Whoop whoop!
Alle reacties Link kopieren
Fijn toch...

Als ik kijk naar de gevulde rugzak van mijn zoon, dan had hij het zeker niet gered met de rugzak die je hebt gekozen. Hij heeft de Eastpak Provider en deze zit een aantal dagen in de week behoorlijk vol.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoelang het goed gaat. Maar wie weet. Ik stam nog uit de Kipling en Eastpack tijd. Vorig jaar nog een Eastpack gekocht trouwens.
Flashy; verwacht dat het jaren goed gaat. Tijdens het boeken ophalen paste bijna alles erin, op vier boeken na. Een aantal klasgenoten hebben ook de grootste kanken tas, dus niet diegene die hier gepost is.

Mocht iemand de zelfde vraag als mij hebben in de toekomst dan kan ik hem dus aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Zowel mijn dochter als mijn zoon hebben een eastpak. Mijn dochter al ruim 5 jaar en hij is nog zo goed als nieuw. Ik had voor haar een andere tas maar die bleek toch echt te klein. Fjallraven kanken tassen hebben we hier ook, maar dan niet voor school, maar meer voor de uitstapjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde meer qua snijden.
Mijn dochter had in de tweede en derde veel meer boeken dan in de eerste en heeft maar een jaar met de fjallraven kunnen doen.

Los daarvan blijft het een leuke tas die ze nu voor andere dingen gebruikt.
Het snijden is niet aan de orde omdat bij het grootste formaat de bande padded zijn. We hebben de 17 inch laptoptas. Die hebben dat. Haar tas heeft nu ook nog ruimte zit niet bomvol. Ik weet niet maar hij is echt groot, ik zie bij dagjes uit de tas inderdaad veel voorbij komen maar dan het kleinere formaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar de lokale tassenwinkel gegaan en daar hadden ze voor elke school, aparte rekken met tassen gemaakt. Wij zijn dus naat het rek voor onze school gegaan en zoon heeft daar naar zijn smaak, een tas uitgezocht. Het is een eastpack geworden, met laptopvak idd. Heb daarna thuis zelf de tas ingespoten/ geimpregneerd, tegen de regen. Was een tip 😉 Voor de zekerheid zit de laptop/ chromebook in een watersichte hoes ook nog.
Ik had niet anders verwacht dan dat je tevreden zou zijn. Dit is gewoon een verkapt reclametopic, niets meer, niets minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven