Werk & Studie alle pijlers

Middelbare school en formaat kanken rugzak

14-07-2019 10:28 155 berichten
Halle allemaal,

Ik kom er niet zo goed uit en heb advies nodig van ervaringsdeskundigen.

Ons oudste kind gaat naar de middelbare...... We willen nu een rugzak aanschaffen van het merk Kanken. Maar hoeveel liter zal voldoende zijn? Het is een prijzige rugzak dus we willen wel de juiste kopen!

Het wordt er in ieder geval eentje met een laptop vak omdat er een Chromebook 11,6 inch in zal moeten. Naast het werken met een Chromebook zullen ze nog flink wat werken met boeken is ons verteld.

Zijn hier mensen die ervaring met een kanken rugtas hebben? En ons kunnen adviseren?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten
Alle reacties Link kopieren
Poppemientje schreef:
02-09-2019 23:09
Update; Dochter heeft inmiddels de tas in gebruik. We zijn erg tevreden met de tas. Niet te klein/groot spul ligt er overzichtelijk in waardoor de juiste boeken zo gevonden zijn. Draagt fijn dus goeie keus geweest. Whoop whoop!
Geweldig! Ik snap
a) eigenlijk niet waarom je hier een topic over hebt geopend. Jouw keuze stond sowieso al muur- en muurvast
b) hoe ik tot nu toe heb kunnen leven zonder zo’n fan-tas-ti-sche tas. Ik moet morgen maar gauw naar de winkel rennen 😂😂😂
Gelukkig snap ik het wel.
Sjonge jonge wat een fijne reacties af en toe hier.

Ik vroeg naar ervaringen en advies over de aantal liters van de kankentas die wij muurvast hadden besloten te gaan kopen, zucht....
Na alle reacties een afweging gemaakt en gedacht dat de 17inc voldoende zou zijn. En dat blijkt.
Ben blij dat dit soort forums bestaan om eens te sparren, advies te vragen enzo. Soms is dezelfde vraag al eens gesteld en kan je al heel veel info verkrijgen. Vind ik iig heel fijn. Minder fijn zijn die zure berichten tussendoor. Maar goed dat zure kom je overal tegen....

Ik ga morgen de tas inspuiten. Goeie tip, er liggen hier al een paar zorgvuldig gekafte boeken in de kreukels helaas.
Alle reacties Link kopieren
Poppemientje schreef:
12-09-2019 23:26
Gelukkig snap ik het wel.
Sjonge jonge wat een fijne reacties af en toe hier.

Ik vroeg naar ervaringen en advies over de aantal liters van de kankentas die wij muurvast hadden besloten te gaan kopen, zucht....
Na alle reacties een afweging gemaakt en gedacht dat de 17inc voldoende zou zijn. En dat blijkt.
Ben blij dat dit soort forums bestaan om eens te sparren, advies te vragen enzo. Soms is dezelfde vraag al eens gesteld en kan je al heel veel info verkrijgen. Vind ik iig heel fijn. Minder fijn zijn die zure berichten tussendoor. Maar goed dat zure kom je overal tegen....

Ik ga morgen de tas inspuiten. Goeie tip, er liggen hier al een paar zorgvuldig gekafte boeken in de kreukels helaas.
De G1000 stof van Fjäll bestaat voor 65% uit katoen en 35% uit polyester.
De beste manier is om de tas te waxen met de waxblokjes van Fjällräven. Hiermee stop je de poriën van de stof vol met wax en is ‘ie ‘t meest waterafstotend.
Waxblokje over de stof wrijven en vervolgens de wax instrijken. Verhitten met de warmste stand van een föhn kan ook. Als alternatief kun je de tas met NikWax Cotten Proof inspuiten. Dit werkt alleen minder goed dan het waxen van de tas omdat je de poriën in de stof niet dicht.
Alle reacties Link kopieren
Poppemientje schreef:
12-09-2019 23:26

Ik ga morgen de tas inspuiten. Goeie tip, er liggen hier al een paar zorgvuldig gekafte boeken in de kreukels helaas.
De school is net begonnen hoe kunnen dan al boeken in de kreukels liggen.
Dat is mijn kinderen in hun hele schoolloopbaan nog nooit gelukt, en die waren echt niet zuinig met hun tas. Reden ook gewoon door weer en wind met de tas op hun fiets.
Bedankt alm dudler!

Tja wanneer regen op papier komt blauwbloemetje daar worden boeken niet mooier van. De info van dudler heeft het antwoord op jouw? Verontwaardiging?

Behandelen die stof. Stom dat ik daar niet eerder bij stil heb gestaan. Heb er ook nooit eerder van gehoord of advies gekregen in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, Poppemientje, voor je hilarische topic. Wat een gedoe om een tas - en dan blijkt het ge-wel-di-ge ding ook nog niet waterdicht.
Nooit geweten dat je over schooltassen een halve soap kon schrijven, lol.
Nou hè het is wat... lol
Zal voortaan ergens anders om advies en ervaringen vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt nog nooit een Eastpack of Kipling in moeten spuiten. Hooguit dat boeken nat werden van binnenuit (geplet pakje drinken).
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben genoeg mensen advies en ervaringen gedeeld. Maar je wilde eigenlijk alleen maar horen wat in jouw straatje past. En dan kun je reacties krijgen die je eigenlijk niet wilt horen.
Alle reacties Link kopieren
Poppemientje schreef:
14-07-2019 12:58
Mijn dochter wil heel graag deze tas. Waar ze anders twijfelt op deze leeftijd is ze hierin heel stellig. Na wat onderzoek lijkt het ons ook een goede keuze. Maar de vraag die alleen nog bij ons leeft is;

Welk formaat is goed?

Vandaar mijn berichtje hier :-)
Gelukkig is ze alleen stellig over een tas, en niet over serieuze zaken, want blijkbaar delen jullie als ouders de mening dat dat waar dochter stellig in is moet gebeuren. Ondanks adviezen over tassen die meer geschikt zijn (en dus beter voor haar rug)
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Vind ik ook en daar ben ik ook erg blij mee. Maar sommige reacties raken mij. Begrijp niet waarom die nodig zijn als ik alleen maar advies en ervaring vraag en geef over een tas. Ik merk dat ik totaal verkeerd begrepen wordt door sommige of iig niet over kan brengen wat ik bedoel. Ik hou van allerlei straatjes maar ben gewoon heel enthousiast over de tas die echt geschikt blijkt.... maar goed denk dat ik hier niet op mijn plek ben. Dacht hier een gezellig plek te vinden om over en weer te kletsen maar voel mij gewoon rot door sommige berichten
Rot om gezemel over een tas?

Wauw.
Alle reacties Link kopieren
Poppemientje probeer je het niet aan te trekken. De wereld zit vol met negatievelingen. Dat vreet zoveel energie. Wens je dochter veel plezier met de tas. Zijn ook leuke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Poppemientje schreef:
14-09-2019 00:15
Vind ik ook en daar ben ik ook erg blij mee. Maar sommige reacties raken mij. Begrijp niet waarom die nodig zijn als ik alleen maar advies en ervaring vraag en geef over een tas. Ik merk dat ik totaal verkeerd begrepen wordt door sommige of iig niet over kan brengen wat ik bedoel. Ik hou van allerlei straatjes maar ben gewoon heel enthousiast over de tas die echt geschikt blijkt.... maar goed denk dat ik hier niet op mijn plek ben. Dacht hier een gezellig plek te vinden om over en weer te kletsen maar voel mij gewoon rot door sommige berichten
Afgezien van het kleine minpuntje dat hij bij regen net een klein minpuntje heeft, bedoel je? Ach, gelukkig regent het in Nederland praktisch nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
13-09-2019 22:52
Volgens mij hebben genoeg mensen advies en ervaringen gedeeld. Maar je wilde eigenlijk alleen maar horen wat in jouw straatje past. En dan kun je reacties krijgen die je eigenlijk niet wilt horen.

Eens. Heb net het hele topic gelezen en er zijn echt goede adviezen en ervaringen gedeeld.

Een schooltas die blijkbaar zo lek is als een mandje vind ik absoluut geen geschikte tas, dan kan ie nog zo "hip" zijn. In de 11 jaren dat ik een rugzak had (6 jaar vwo, 5 jaar vervolgstudie) heb ik 1 Kipling en 1 Eastpak tas gehad en die nooit hoeven behandelen of er ander gedoe mee gehad. Ook bleven de boeken gewoon mooi. Het is niet voor niets dat deze rugzakken in dit topic werden aangeraden, maar daar wilde je niets van weten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ach, mijn oudste heeft een aantal tassen, ook een janken trouwens, die neem ik meestal mee op vakantie, en of ze waterdicht zijn geen idee.

Wij konden van de week ook kaften..

Haar Dopper bleek niet waterdicht als ze de tas “zachtjes” op de grond liet vallen.....
Is dit een verkapt reclametopic ofzo? Zo ja, dan is het niet echt goed gelukt.

De tas is te klein voor een hele dag school én hij is niet waterdicht dus een aantal boeken is nu al gehavend. En als mensen dat opmerken, dan voelt TO zich rot.
Echt, ik snap er niets van. Het is maar een tas, wat had je verwacht, dat mensen hier een heel topic lang jou complimenten zouden geven over hoe zo'n uitstekende keuze jullie gemaakt hebben met die tas en hoe mooi die tas is en hoe graag wij zelf ook zulke mooie mensen met een mooie tas zouden willen zijn en dat dan 20 pagina's lang? Voor mijn part stopt je kind haar wiskundeboeken in een plastic tas van Aldi. Je vroeg om advies in je OP. Wellicht had je beter om grenzeloze bewondering verzocht.
Alle reacties Link kopieren
Past deze over de rugzak heen? ;-D
https://www.fjallraven.nl/fjallraven-un ... nk-f23791/
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Poppemientje schreef:
14-09-2019 00:15
Maar sommige reacties raken mij. Begrijp niet waarom die nodig zijn als ik alleen maar advies en ervaring vraag en geef over een tas. Ik merk dat ik totaal verkeerd begrepen wordt door sommige of iig niet over kan brengen wat ik bedoel. Ik hou van allerlei straatjes maar ben gewoon heel enthousiast over de tas die echt geschikt blijkt.... maar goed denk dat ik hier niet op mijn plek ben. Dacht hier een gezellig plek te vinden om over en weer te kletsen maar voel mij gewoon rot door sommige berichten
Je begrijpt het niet? Ik wel.
Je opent een topic waarin je zogenaamd om advies en ervaringen vraagt. Vervolgens doe je ieder advies en iedere ervaring af als onzinnig en ga je stronteigenwijs toch je eigen zin doen. Om daarna ook nog even te komen melden dat je 'Whoop Whoop' toch gelijk had.
En ook nu blijf je maar roepen dat de tas zo geschikt blijkt, terwijl je met waxblokjes, strijkijzer en een föhn aan de gang moet om ervoor te zorgen dat de boeken niet verregenen en de tas geschikt is voor het Hollandse klimaat.
Advies vragen en stronteigenwijs zijn gaat nu eenmaal niet goed samen op een forum. Kan je daarna wel gaan lopen janken wanneer je daarop aangesproken wordt, maar dat heb je toch echt over jezelf afgeroepen met dit reclametopic.
Dus in plaats van slachtoffertje spelen, zou ik proberen iets te leren over jezelf aan de hand van die reacties.
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 14-09-2019 12:27
0.55% gewijzigd
Coerage schreef:
14-09-2019 12:13
Past deze over de rugzak heen? ;-D
https://www.fjallraven.nl/fjallraven-un ... nk-f23791/
Deze past in ieder geval wel: https://www.ah.nl/producten/product/wi6 ... lsrc=aw.ds
En is een stuk voordeliger!
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
14-09-2019 12:26
Deze past in ieder geval wel: https://www.ah.nl/producten/product/wi6 ... lsrc=aw.ds
En is een stuk voordeliger!

Maar dat staat geen kanken-logo op :cry:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Lol. Ik lees net dat de Kånken niet eens van G1000 stof gemaakt is, dus helemaal niet te waxen/inspuiten is.

Wat je met waxen/inspuiten doet is het waterafstotend maken van de stof. En waterafstotend is NIET waterdicht.

Ik ga er dan ook van uit dat, in die zin, je tas niet te redden is qua waterdichtheid.
Rest er niks anders dan de boeken in een plastic tas te doen eer ze in de rugzak gedaan worden 🧐
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
14-09-2019 12:25
Je begrijpt het niet? Ik wel.
Je opent een topic waarin je zogenaamd om advies en ervaringen vraagt. Vervolgens doe je ieder advies en iedere ervaring af als onzinnig en ga je stronteigenwijs toch je eigen zin doen. Om daarna ook nog even te komen melden dat je 'Whoop Whoop' toch gelijk had.
En ook nu blijf je maar roepen dat de tas zo geschikt blijkt, terwijl je met waxblokjes, strijkijzer en een föhn aan de gang moet om ervoor te zorgen dat de boeken niet verregenen en de tas geschikt is voor het Hollandse klimaat.
Advies vragen en stronteigenwijs zijn gaat nu eenmaal niet goed samen op een forum. Kan je daarna wel gaan lopen janken wanneer je daarop aangesproken wordt, maar dat heb je toch echt over jezelf afgeroepen met dit reclametopic.
Dus in plaats van slachtoffertje spelen, zou ik proberen iets te leren over jezelf aan de hand van die reacties.
Eens. Ik vind het ook echt een leuke tas, serieus. Maar je vraagt om advies en stopt vervolgens meteen je vingers in je oren en roept alleen maar keihard lalalala zodra iemand iets zegt dat jou niet 100% aanstaat. Tsja.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
14-09-2019 12:05
Voor mijn part stopt je kind haar wiskundeboeken in een plastic tas van Aldi.
Die zijn ten minste waterdicht. ;-)


TO stop er toch mee jezelf voor de gek te houden. Die dure tas bleek een miskoop.

Hoe langer je dochter deze tas gebruikt hoe meer boeken er beschadigd raken. Dat wordt een flinke boete bij het boekenfonds. En daarmee een wel hele dure tas......... Nu weer kosten maken om de tas te waxen wat niet eens voldoende zal helpen.........

Je wilt je dochter toch niet leren dat het oké is om je boeken te beschadigen omdat je er zo nodig hip bij moet lopen?!

Word toch eens wakker en koop eens een degelijke tas!
Serieus? Mijn God wat is dit?

Ik ben niet geschikt voor t forum leven 😂😂😂😂😂😂😂😂
Leuk geprobeerd maar sta zo anders in het leven. Aju paraplu en dan nu echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven