Werk & Studie alle pijlers

Middelbare school en formaat kanken rugzak

14-07-2019 10:28 155 berichten
Halle allemaal,

Ik kom er niet zo goed uit en heb advies nodig van ervaringsdeskundigen.

Ons oudste kind gaat naar de middelbare...... We willen nu een rugzak aanschaffen van het merk Kanken. Maar hoeveel liter zal voldoende zijn? Het is een prijzige rugzak dus we willen wel de juiste kopen!

Het wordt er in ieder geval eentje met een laptop vak omdat er een Chromebook 11,6 inch in zal moeten. Naast het werken met een Chromebook zullen ze nog flink wat werken met boeken is ons verteld.

Zijn hier mensen die ervaring met een kanken rugtas hebben? En ons kunnen adviseren?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten
Dana schreef:
15-09-2019 00:12
Joh Sjaan, heb je geen foto van de onderkant?
:HA:

Top vermaak dit.

Als single die alleen is op zaterdagavond ben je nou eenmaal snel tevreden
Het is inderdaad een vermakelijk topic geworden. Ik heb zelf ook zo'n grote voor een 17 inch laptop. Vooral de diepte van de rugzak en het feit dat hij vierkant is, vind ik fijn. Maar door dit topic begin ik hier bijna aan te twijfelen :biggrin: . Nee hoor, ik vind het een prima tas en heb hem juist gekozen vanwege de smalle draagbandjes. Als ik van die brede banden heb, dan heb ik het gevoel dat het zo op de zijkant van mijn keel drukt. Deze tas dus maar gekozen vanwege zijn dunne bandjes en verhip het draagt nog fijn ook.

Maar ik heb hem nog nooit in de regen op mijn rug of onder de snelbinders gedragen. Geen idee of de rugzak waterdicht is. Zijn eastpacks dat wel? Mijn oude Herschel was dat namelijk ook niet.

Mijn enige twijfel toen ik hem kocht was de naam! Maar goed, het was toen de enige vierkante die zo groot en diep was en dunne bandjes had.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Eastpak van destijds was waterafstotend, maar officieel niet geheel waterdicht.

Toen ik naar de middelbare school fietste was ik vrij lang onderweg. Bij een gewone regenbui was er niets aan de hand, alles bleef keurig droog. Alleen als het echt hard regende deed ik er uit voorzorg een plastic zak omheen als ik naar school fietste. Als ik dat vergat of verrast werd door een hevige bui, dan ging het altijd goed, hooguit voelde de binnenkant van de tas wat vochtig aan. Nooit natte boeken oid gehad.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Je kan ook een regenhoes voor je tas kopen. Kost weinig, leuke kleurtjes en klein opvouwbaar. Zit in 10 seconden om je tas.
Alle reacties Link kopieren
Een rugzak die wel waterdicht is, is een rolltop rugzak van waterdichte stof. Het gros van de rugzakken met rits is domweg niet waterdicht. Wel waterafstotend.

Met een regenhoes is de buitenkant van de rugzak wel waterdicht te maken, het gedeelte wat tegen je rug zit wordt nog steeds gewoon nat door de regen die van je schouders, over je rug naar beneden sijpelt.

Wat dat betreft zijn rugzakken, laptops/boeken en regen gewoon geen goede match.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven