Werk & Studie alle pijlers

Motivatie erg laag

16-08-2022 12:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik werk nu ruim een jaar bij mijn werkgever (IT functie bij rijksoverheid). Ik werk vanaf het begin merendeels thuis.

Op kantoor werken is bij ons geen verplichting.

Ik merk de laatste tijd dat het steeds moeilijker wordt om mijn werk te doen. Ik woon alleen dus ik heb gedurende de dag eigenlijk haast geen aanspraak (behalve (korte) werkoverleggen).

Ik heb voornamelijk in de eerste maanden veel moeite gedaan om (online) met mensen in contact te komen en te blijven maar dat is best verwaterd nu. Ik zit in een (scrum)team met hele behulpzame mensen maar het zijn geen mensen die uit zichzelf contact opnemen, al is het maar voor een kletspraatje.

Ik kan natuurlijk wel naar kantoor gaan maar zelfs dat lukt momenteel niet. De structuur/dagplanning die ik eerst voor mezelf had, daar komt weinig van terecht.

Ik weet het even niet meer. Hoe kom ik hier uit?

Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch naar kantoor gaan. Gewoon elke werkdag. Het structuteert je leven, zorgt voor een duidelijk onderscheid tussen werk en privé en je komt mensen tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je neemt je voor 1x per week toch naar kantoor te gaan en bouwt het dan langzaam op tot je weer in een ritme komt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken het volledig. Het enige wat helpt is toch naar kantoor gaan, al is het maar twee dagen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een lead of leidinggevende? Geef dit aan, samen kom je makkelijker tot een oplossing en is het voor jou ook makkelijker om er iets mee te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel herkenbaar. Bij mij helpt het een beetje om wekelijks 1 dag naar kantoor te gaan. Maar omdat op kantoor werken ook bij ons niet verplicht is, zit ik daar soms ook alleen of maar met 1 of 2 collega’s.

Verder probeer ik per dag een takenlijst te maken en blokken in mijn agenda te zetten wanneer ik aan wat ga werken. Dan hoef ik niet elke keer te bedenken wat ik ga doen, maar kan ik simpelweg m’n lijstje afwerken.

Verder probeer ik me voor te houden dat je geen motivatie nodig hebt om aan het werk te gaan. Motivatie volgt vaak pas als je een tijdje met een taak bezig bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Procne schreef:
16-08-2022 13:19

Verder probeer ik per dag een takenlijst te maken en blokken in mijn agenda te zetten wanneer ik aan wat ga werken. Dan hoef ik niet elke keer te bedenken wat ik ga doen, maar kan ik simpelweg m’n lijstje afwerken.
Dit doe ik ook overigens, ik maak aan het eind van de week mijn planning voor volgende week per dag. Dit is trouwens ook een taak op zich :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar en ik moet ook gewoon naar kantoor. Ook al is daar niemand lukt het veel beter om m’n werk goed te doen.
Bij mijn vorige baan had ik dit ook. Ik heb mijzelf toen een schop onder de kont gegeven en ben 2 van de 4 dagen wel naar kantoor gegaan. Knapte ik enorm van op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties en tips.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar oa leidinggevende met uitleg van wat er speelt. Morgen ga ik naar kantoor. Eerst maar 1x dag per week en dan opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij helpt het als ik deadlines heb.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven