Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 10 februari 2017 @ 14:49:

[...]



2 down 1 to go! En die is zo vreselijk saai. Ik kan dan echt dagen niets doen. Maar nu ga ik ervoor, ik móét gewoon ff die puntjes fiksen, dan ben ik er vanaf. En gefeli met je goedkeurig Bachelorthesis?



Nice! Je bent over de helft, misschien helpt dat ;)

Dankjewel! Ik doe HBO, dus echt een bachelorthesis wil ik het niet noemen, maar officieel heet het ding een proeve van bekwaamheid en is het een onderdeel van mn afstudeerscriptie.
Schoonmaken om maar niet te hoeven studeren, komt dat iemand hier ook bekend voor? In ieder geval kan ik weer in een schoon opgemaakt bed stappen vanavond
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 11 februari 2017 @ 15:20:

Schoonmaken om maar niet te hoeven studeren, komt dat iemand hier ook bekend voor? In ieder geval kan ik weer in een schoon opgemaakt bed stappen vanavond Hier zijn koekjes gebakken en het avondeten is zo goed als klaar
Koekjes



Soms is de feedback van mijn begeleider op mijn scriptie wel echt heel erg vaag... En soms zet ze er stomweg als opmerking bij "Leg uit". Maar dat staat dan bij één woord, en ik weet niet zo goed of dan geacht wordt het woord uit te leggen . Punt is wel dat ze zelf Duits is namelijk en wel goed Nederlands spreekt, maar soms keurt ze een bepaald woord gewoon af terwijl het écht een normaal woord is...
Mijn SOG bestaat hoofdzakelijk uit nieuwsartikelen lezen en hier op het forum zitten :') Weer geen klap gedaan. Had ik ook maar koekjes... mmm



Ugh, vervelend. Is zij ook degene die het beoordeelt?
Ja, ze is mijn eerste lezer! Ik schrijf nu alles maar extreem uitgebreid op, want dat wil ze kennelijk, maar ik vraag me wel af met hoeveel pagina's ik dan uiteindelijk wel niet kom te zitten . Geen idee eigenlijk of wij een limiet hebben voor een scriptie aan pagina's.
Ik moet nog beginnen aan mijn scriptie, maar volgens mij is bij ons de regel 15.000-20.000 woorden voor bachelorscriptie.

Lijkt me niet echt fijn als je een docent hebt die zelf Duitse is en die dan uiteindelijk jouw in het Nederlands geschreven scriptie moet beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een van deze dagen beginnen aan mijn masterscriptie.

Bij mijn BA was de eis dat een BA-scriptie minstens 7500 woorden was, maar ik zat bijna aan de 20000 .
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo vaak tijdens het schrijven dat ik ineens geen idee meer heb waar ik naartoe moet, om gek van te worden De mijne moet eind maart ingeleverd worden, ik kijk er nu al naar uit.
Ah, volgens een studiegenoot is het ongeveer 25 pagina's., exclusief bijlages. Geen idee hoeveel woorden dat zijn . Een willekeurige pagina uit mijn inleiding nu heeft ongeveer 400 woorden, dus dan kom je uit op 10000, dus dat lijkt me wel aardig in de richting. Bij ons wordt beknopt zijn overigens wel zeer gewaardeerd, dus als je het eronder houdt is dat alleen positief volgens mij.



Naast dat ik een tweede (Nederlandse ) lezer heb, heeft mijn eigen begeleider zowel haar bachelor als master cum laude hier in Nederland gehaald. Ik heb niet echt twijfels over haar .
Alle reacties Link kopieren
Mijn bachelorscriptie mag maximaal maar 8000 woorden zijn! Had eigenlijk niet verwacht dat het zo "weinig" zo zijn. Dit is dan wel exclusief bijlagen, referenties, tabellen etc.



Op dit moment ben ik bezig met het begin van de literatuurstudie, maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer. Ik kan nergens goede artikelen vinden en vind het echt lastig om een begin te maken... Pff.. SOG is hierdoor behoorlijk aanwezig.
Ik heb het laatste vak uit mijn eerste semester ook gehaald! Weliswaar maar met een zesje, maar bijna 50% heeft het niet gehaald dus ik zal me verder er maar stil over houden
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me nog aansluiten? Ik ben net (sinds februari) aan mijn master begonnen en ben inmiddels ook al bezig met mijn these, dus ik kan wel wat motivatie gebruiken :-)
Loutje, oh dat is niet heel veel, 8000 woorden. Literatuurstudie is ook erg lastig en sowieso vinden wat je daadwerkelijk wil gaan onderzoeken is het moeilijkste onderdeel van die hele scriptie heb ik het idee.



Goed bezig Lady_Grey! Weer punten in the pocket, gehaald is gehaald En wat je zei over je begeleider, dat snap ik ook helemaal. Bij nader inzien was mijn reactie misschien niet helemaal terecht/juist geformuleerd. Excuses daarvoor.



Chelsialy, welkom Master klinkt nog zo ver weg voor mij, maar tegelijkertijd is het schrikbarend dichtbij. Succes met de thesis, als je motivatie nodig hebt, weet je waar je moet zijn ;)



Hier heb ik tot nu toe één tentamen niet gehaald. De andere dingen die ik nog terug moet krijgen zijn verslagen, dus hoef ik komende periode maar één hertentamen te maken

Deze periode is wel echt ontzettend druk helaas.
God, wat ga je soms twijfelen aan sommige dingen bij het schrijven van je scriptie. Ik ben nu de methode aan het schrijven, en ik weet eigenlijk bij god niet waar ik een specifiek onderdeel neer moet zetten. Mijn scriptie gaat deels over variaties die wij aanbrengen in de omgeving, maar of dat onder de procedure moet of dat het stiekem bij materiaal hoort?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stress van het schrijven maar even achter me gelaten en de eerste sollicitaties er uit gedaan, en nu afwachten



Hoe is het bij jullie? Lady, ik zou in jouw geval dat bij procedure zetten maar ik heb er niet veel ervaring mee... Ben je er al uit inmiddels?
Ik heb de feedback op mijn methode al terug zelfs . Ik loop ruim voor op het schema voor het inleveren van m'n scriptie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 23 februari 2017 @ 21:26:

Ik heb de feedback op mijn methode al terug zelfs . Ik loop ruim voor op het schema voor het inleveren van m'n scriptie.Ohhh wat goed! En wat was het nou?
Alle reacties Link kopieren
De cijfers van mijn tweede periode stromen nu langzaam binnen, en ik heb tot nu toe alles gehaald! Dus voor nu 8 van de 13 EC deze periode binnen!
Yay, lekker bezig mepi!
quote:-Heleen96 schreef op 23 februari 2017 @ 21:32:

[...]





Ohhh wat goed! En wat was het nou?Heb het onder de procedure gegooid, heb de daadwerkelijke feedback nog niet bekeken. Was nog bezig met inleiding afmaken, die moet definitief ingeleverd worden maandag!
Is het gelukt met de inleiding Lady_Grey? Persoonlijk vind ik dat altijd het lastigste onderdeel.



Hier geen vakantie helaas, gewoon vol aan de bak en colleges volgen. Het is zoveel werk en ik heb zoveel stress dat ik voor het eerst uitkijk naar de tentamens.

Hoe is het verder bij iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Yess! Mijn verslag is voldoende met een 6.7!! Nu nog wachten op mijn laatste cijfer.



Verder heb ik nu "lekker" vakantie. Maar ik ben vandaag geopereerd dus het wordt een lekkere week (en de week daarna) revalideren. Zolang ik mijn vakken maar haal!
Ben er wel aardig tevreden over defyinggravity! Ik moet eerlijk zeggen, het schrijven van mijn scriptie valt me echt 100% mee. Ik was er een soort van bang voor, je hoort toch veel dat mensen daar nou net mee uitlopen, maar ik loop gewoon voor op schema. Voor zover ik het hoor ben ik daar overigens ook een van de weinigen mee, waar ik nu ga beginnen met mijn data-analyse zijn veel mensen nog bezig met hun onderzoeksvoorstel.



Fijn dat je het hebt gehaald Mepi! Lekker bezig! En ook beterschap! Is het een hele zware ingreep geweest?
Alle reacties Link kopieren
Viel wel mee, Lady_Grey. Mijn onderkaak is operatief naar voren gezet om mijn overbeet weg te halen. Tis gewoon vrij vervelend, 6 weken vloeibaar eten maakt het er niet beter op

Ik ga gewoon mijn best doen om toch mijn propedeuse te halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven