Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Gefeliciteerd iedereen met de goede resultaten die behaald zijn! Wat een heerlijk idee dat iedereen met zulke goede resultaten de vakantie kan beginnen :cheer2:

Ik heb vandaag eindelijk mijn scriptie ingeleverd. Dus vanaf nu heel hard duimen dat ik het gehaald heb. Uiterlijk 13 juli krijg ik het resultaat..
Alle reacties Link kopieren
Wat super defyinggravity!!!
Mepi schreef:
29-06-2017 10:00
Jaa! Ik moet nog 6 punten tot mijn propedeuse, maar dit zijn punten die niet te missen zijn( Lees, labveiligheid wordt aan het einde van het jaar toegekend, en project eindigt met een 'markt'/posterpresentatie, als je een beetje je best doet heb je makkelijk die voldoende). Dus ik heb ook mijn propedeuse in 1 jaar :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Doe jij dezelfde opleiding als ik heb gedaan? Chemie?
De vakken komen mij namelijk super bekend voor :proud:

Die posterpresentaties zijn over esters toch? In dat geval: heel veel sterkte want die esters gaan weer terug naar boterzuur in de hitte en vochtige omgeving. En dat ruikt niet zo fris. Bijkomend voordeel is wel dat je alle ruimte in de trein hebt (been there, done that)
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 00:31
25.83% gewijzigd
Kwamkwammertijd schreef:
29-06-2017 23:37
2 months baby. Make em count.
2 maanden gaan iets te snel 😅

Eerst maar even genieten van mijn welverdiende vakantie van een weekje en dan ga ik er weer fris en fruitig tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
God ik moest Ester even googelen... was echt bang dat het over vogeltjes ging ofzo :rofl:
Haha, lang leve de scheikunde ;-)
Geniet van je vakantie Filee!
Ik duim met je mee Blossom!

Hier moet het nog even doordringen dat ik toch echt vakantie heb. Was er echt van overtuigd dat ik een hertentamen moest doen. Ik was zelfs al aan het leren daarvoor. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Mag ik eventjes klagen?
Wat is het zwaar om stage te lopen terwijl iedereen aan het afstuderen is en vakantie heeft.
Nog een weekje en ik heb ook eventjes verlof (oef!), maar nu is het vooral nog heel hard doorbijten!
Jempo schreef:
02-07-2017 11:35
God ik moest Ester even googelen... was echt bang dat het over vogeltjes ging ofzo :rofl:
Esters zijn geurende verbindingen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Yihaa, mijn scriptie is eindelijk voldoende! Nu de verdediging nog.
Eeeeeen hier ook een scriptie gehaald :cheer2:
Fooidsgood en Lady_Grey! Van harte gefelciteerd!! Helemaal verdiend!
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
03-07-2017 18:20
Mag ik eventjes klagen?
Wat is het zwaar om stage te lopen terwijl iedereen aan het afstuderen is en vakantie heeft.
Nog een weekje en ik heb ook eventjes verlof (oef!), maar nu is het vooral nog heel hard doorbijten!
Oh herken ik. Moet dan geen stage in de vakantie lopen, maar door mijn stage heb ik uiteindelijk wel mijn scriptie uitgesteld. Stage was bij ons facultatief en is toch wel véél zwaarder dan 'gewoon' een vak volgen voor hetzelfde aantal ECTS. Zit nu ook lekker te tikken tot aan augustus.

Succes verder! Moet je na dat verlof nog lang stage lopen? Wanneer ben je klaar?

OT: Vandaag 400 woorden eruit geramd voor mijn scriptie in een paar uurtjes. Vrij veel voor mijn doen, dus ben wel blij. :) En net berekend dat ik waarschijnlijk hoe dan ook met een onderscheiding ga afstuderen. Mijn studiedipje van afgelopen week is wel overgewaaid.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet aankomende week mijn verdediging doen. Nu hoorde ik net dat er geen beamer beschikbaar is..
School weet dit nog niet. Wat zouden jullie dan voor vorm kiezen om het te presenteren?
Ben ergens bang ofzo dat het dan niet goed is..
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
08-07-2017 21:57
Ik moet aankomende week mijn verdediging doen. Nu hoorde ik net dat er geen beamer beschikbaar is..
School weet dit nog niet. Wat zouden jullie dan voor vorm kiezen om het te presenteren?
Ben ergens bang ofzo dat het dan niet goed is..
Lastig! Ik zou denk ik de dingen die je echt ter illustratie mee wilt nemen uitprinten en uitdelen, en verder gewoon presenteren zoals je gewend bent. Of wat ik weleens gedaan heb bij een klein groepje mensen: laptop mee en daar de presentatie op afspelen.
Alle reacties Link kopieren
^'t is goed gegaan gelukkig, ben geslaagd! Whoehoeee
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
11-07-2017 17:42
^'t is goed gegaan gelukkig, ben geslaagd! Whoehoeee
Whoooo gefeliciteeeeeerd!
Alle reacties Link kopieren
^Thaanks :D
Whoop :cheer2: een 8 voor mijn scriptie! Wist dus al dat ik m gehaald had, maar moest het cijfer nog krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje. Ik kan mijn diploma 6 september ophalen (volgens mij heb ik dan vertraging) per wanneer moet ik mij uitschrijven bij mijn Hogeschool? Gewoon per 31 augustus?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg mijn diploma 10 juli en heb me per 1 juli uitgeschreven, dus dat is denk ik geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jaa! Hier ook feest! Mijn propedeuse is binnen :) Lekker in 1 jaar gedaan :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Nog meer mensen hier die in de zomer hun scriptie mogen/moeten schrijven/afronden? Moet hem 21 augustus inleveren en 30 augustus verdedigen. Heb alleen zo geen motivatie meer
Nijne schreef:
17-07-2017 17:28
Nog meer mensen hier die in de zomer hun scriptie mogen/moeten schrijven/afronden? Moet hem 21 augustus inleveren en 30 augustus verdedigen. Heb alleen zo geen motivatie meer
Ja, ik. Ik moet hem uiterlijk begin augustus inleveren en over een maand presenteren. Ik heb ook weinig motivatie meer, vooral omdat ik telkens iets moet veranderen omdat ze toch weer iets anders wilde hebben. Ben er echt helemaal klaar mee en wil vakantie, maar goed nog even doorzetten dan ben ik er hopelijk van af...
Alle reacties Link kopieren
Dalmatinka schreef:
17-07-2017 18:42
Ja, ik. Ik moet hem uiterlijk begin augustus inleveren en over een maand presenteren. Ik heb ook weinig motivatie meer, vooral omdat ik telkens iets moet veranderen omdat ze toch weer iets anders wilde hebben. Ben er echt helemaal klaar mee en wil vakantie, maar goed nog even doorzetten dan ben ik er hopelijk van af...
Ja erg he, dat doen ze bij mij dus ook. Pas ik alles netjes aan aan de hand van de feedback, krijg ik daarna weer commentazr op hele andere punten. Heb ik echt iets van, ja had dat dan meteen de eerste keer gezegd. Pff wordt er zo moe van.
Alle reacties Link kopieren
Nijne schreef:
17-07-2017 17:28
Nog meer mensen hier die in de zomer hun scriptie mogen/moeten schrijven/afronden? Moet hem 21 augustus inleveren en 30 augustus verdedigen. Heb alleen zo geen motivatie meer
Wat hier het beste lukt is X aantal dagen doorwerken en dan X aantal dagen ontspannen (of hetzelfde met uren).
Kwestie van niet hele tijd te taffelen en uiteindelijk niks gedaan te krijgen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven