Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Pffffff ik heb echt even een mental breakdown nu. Het is nu toetsweek voor me, en een van de toetsen heeft een deel dat door een andere leraar werd gegeven. Dit deel is 1/5 van het cijfer waard. Nu is het zo dat dit deel helemaal aan het begin van de periode werd gegeven met 1 werkcollege. Zijn antwoorden hebben geen uitwerkingen erbij, dus als je het niet snapt heb je een mega probleem (zoals ik). En dan reageert hij ook nog eens niet op zijn mail, en ik heb die leraar een week geleden al gemaild. Dus nu kan ik met het grootste gedeelte maximaal een 8 halen. Maar ik weet nu al dat ik niet alle punten daar ga halen dus dit wordt nog leuk :(
Hoe is het met iedereen? Druk aan de studie allemaal?

Ik heb zojuist mijn scriptievoorstel ingeleverd en deze week mijn eerste week op stage gehad. De afstudeerfase is dus echt begonnen, en ik merk dat ik daar zo erg aan toe ben. Ben wel even klaar met dat hele schoolgebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Blossom_1 schreef:
09-02-2018 17:31
Hoe is het met iedereen? Druk aan de studie allemaal?

Ik heb zojuist mijn scriptievoorstel ingeleverd en deze week mijn eerste week op stage gehad. De afstudeerfase is dus echt begonnen, en ik merk dat ik daar zo erg aan toe ben. Ben wel even klaar met dat hele schoolgebeuren.

Dit x 1000 ! :-D
De laatste maandjes, gek om dat te beseffen! Maar ik kijk er echt (eigenlijk al jaren :p) naar uit!

In welke sector loop je stage en valt je plek mee voorlopig? :)

Hier is het jaar nog een samenraapsel van vanalles (examens, stages, ...) dus zal ook wel weer snel gaan.
Ik heb een paar onvoldoendes gehaald in mijn eerste jaar. Had hier eigenlijk geen rekening mee gehouden en merk dat ik er best wel even heel erg van slag door ben.
Heeft iemand tips om daar mee om te kunnen gaan?
Dymphnatam schreef:
10-02-2018 16:17
Ik heb een paar onvoldoendes gehaald in mijn eerste jaar. Had hier eigenlijk geen rekening mee gehouden en merk dat ik er best wel even heel erg van slag door ben.
Heeft iemand tips om daar mee om te kunnen gaan?
Schouders ophalen en de herkansing maken. Heel veel meer zit er niet op :) . Je mag natuurlijk best wel even goed balen, want leuk is het niet. Maar heel veel eerstejaars hebben moeite met de omschakeling, dus maak je vooral geen zorgen!

Bekijk je studiemethode goed, waar ging het fout en wat moet je verbeteren voor de herkansing.
Pfff ik heb even een motivatie-tekort. Mijn achterstand wordt steeds groter, hoewel ik wel hard werk om alles bij te houden. Mede door andere verplichtingen heb ik in het weekend geen energie om bezig te gaan voor mijn studie, waardoor het werk zich maar blijft opstapelen.
En ik mis het sociale aspect. Ik heb het gevoel vaak eenzaam te zijn, hoewel ik genoeg contact heb met mede-studenten en ook bij een vereniging zit aangesloten. Dan duren de weken erg lang.

Buh. Sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt. Laten we het er maar op houden dat ik heel erg toe ben aan het voorjaar.
Dymphnatam schreef:
10-02-2018 16:17
Ik heb een paar onvoldoendes gehaald in mijn eerste jaar. Had hier eigenlijk geen rekening mee gehouden en merk dat ik er best wel even heel erg van slag door ben.
Heeft iemand tips om daar mee om te kunnen gaan?
Komt goed! Iedereen haalt wel eens een onvoldoende. Ben je bij de tentameninzage geweest? Daar kan de docent vertellen waar en hoe je de mist in bent gegaan. Dat kan je gebruiken voor de volgende toets.
LilyP schreef:
20-02-2018 09:42
Pfff ik heb even een motivatie-tekort. Mijn achterstand wordt steeds groter, hoewel ik wel hard werk om alles bij te houden. Mede door andere verplichtingen heb ik in het weekend geen energie om bezig te gaan voor mijn studie, waardoor het werk zich maar blijft opstapelen.
En ik mis het sociale aspect. Ik heb het gevoel vaak eenzaam te zijn, hoewel ik genoeg contact heb met mede-studenten en ook bij een vereniging zit aangesloten. Dan duren de weken erg lang.

Buh. Sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt. Laten we het er maar op houden dat ik heel erg toe ben aan het voorjaar.
Misschien is het dan tijd om wat andere verplichtingen op een lager pitje te zetten :) ?
Lady_Grey schreef:
20-02-2018 09:46
Misschien is het dan tijd om wat andere verplichtingen op een lager pitje te zetten :) ?
Ja daar ben ik ook naar aan het kijken. Het gaat alleen niet omdat die andere verplichtingen wel heel belangrijk zijn voor het opbouwen van mijn netwerk. Ivm met herkenning houd ik het vaag. Ik heb in ieder geval voor vanmiddag een planning gemaakt, wat ik wel af moet kunnen ronden :nerd:
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
20-02-2018 09:42
Pfff ik heb even een motivatie-tekort. Mijn achterstand wordt steeds groter, hoewel ik wel hard werk om alles bij te houden. Mede door andere verplichtingen heb ik in het weekend geen energie om bezig te gaan voor mijn studie, waardoor het werk zich maar blijft opstapelen.
En ik mis het sociale aspect. Ik heb het gevoel vaak eenzaam te zijn, hoewel ik genoeg contact heb met mede-studenten en ook bij een vereniging zit aangesloten. Dan duren de weken erg lang.

Buh. Sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt. Laten we het er maar op houden dat ik heel erg toe ben aan het voorjaar.
Bedoel je qua studie of gaat het over een thesis of dergelijke?
Motiveren is moeilijk, na een lange stage moet ik erg wennen aan het terug studeren!
Ik mis de vrije weekends, de gezelligheid met anderen, ... eenzaamheid inderdaad!
chentolove schreef:
20-02-2018 19:16
Bedoel je qua studie of gaat het over een thesis of dergelijke?
Motiveren is moeilijk, na een lange stage moet ik erg wennen aan het terug studeren!
Ik mis de vrije weekends, de gezelligheid met anderen, ... eenzaamheid inderdaad!
Sorry voor mijn late reactie, had het niet gezien. Ik heb het vooral druk qua studie ja, mijn thesis moet nog komen :-?
Ja dat snap ik helemaal. Mis je de praktijk? Het lijkt me zo gaaf om die kennis die ik al jaren aan het leren ben eindelijk toe te passen in de praktijk!
Alle reacties Link kopieren
:@@:

Mag ik even.. De laatste loodjes, maar man wat wegen die zwaar, loodzwaar! Ik sta meerder malen per week op het punt om op te geven en de studie te laten voor wat het is. Misschien volgend jaar oppakken, misschien ook niet. Ik wil dit niet meer.

Wat is het.. afstuderen, nog lopende vakken en alle praktijkopdrachten. Daarbij ben ik goed in uitstellen en ik mis nu echt de motivatie. :'(

De vakken laat ik even voor wat het is. Nu stort ik me helemaal op het afstuderen. Ik had mijn afstudeervoorstel vrij snel goedgekeurd gekregen :cheer2: Maar dat betekende ook dat ik nu toch echt aan de slag moest en zelf kreeg ik steeds en steeds meer twijfels aan mijn onderwerp. Nu zit ik er helemaal in, bijna alles geregeld. En nu komt mijn afstudeerbegeleider met feedback waaruit blijkt dat mijn voorstel toch onvoldoende was.. :wtf: Ik moet begrippen gaan operationaliseren, code- en analyseschema's gaan maken en nog veel meer. Ik weet niet meer waar te zoeken. De deadline is dinsdag, als ik hem dan niet goedgekeurd heb ik gekregen is het over voor mij.

Is er iemand die me nog een beetje gerust kan stellen?
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
@ chocolade : doe wat je doen kunt en kijk naar wat er al wel goed gaat/is gegaan. Neem ook af en toe rust om weer verder te kunnen met het volgende.
Ik heb ook een deadline volgende week waarvoor ik nog veel moet doen. En ik ben daarbij afhankelijk van de input van anderen.
Maar mezelf overstuur maken door te letten op wat niet goed gaat, heeft ook geen zin. Achteraf gezien komt t altijd goed :)
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zojuist aangenomen voor het aankomende schooljaar op het hbo verpleegkunde. Iemand tips voor de overstap van mbo naar hbo en uberhaupt tips voor het hbo?
Alle reacties Link kopieren
@ Reep_Chocolade is het gelukt?
Ik maak altijd een prioriteitenlijst bij grote taken en begin met het belangrijkste. Meestal komt er dan in elk geval genoeg af voor een voldoende.

Ik heb helaas door omstandigheden dit jaar al 2 tentamens gemist, waardoor al mijn herkansingen gebruikt zijn. Dat geeft extra stress voor de rest van het jaar, toch wil ik proberen gewoon in de zomer af te studeren. Nog 5 maanden keihard werken dus en dan hopelijk klaar!
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geluisterd naar Soul-searcher. Kijk naar wat wel goed is gegaan. En inderdaad, er zijn zoveel dingen wel goed gegaan. 3 jaar volg ik met succes deze opleiding, dan kan het toch niet zo zijn dat ik nu moet opgeven vanwege mijn scriptie. Een uitdaging dus ben er tegenaan gegaan maar weer.

Tot de dag erna. Ik kreeg ineens mega veel feedback terug. Het leek wel of er echt niets meer goed was. Wat moet ik nu eigenlijk en hoe kan dit eigenlijk. Ik was mezelf al gerust aan het stellen met de gedachte dat ik zou stoppen. Heerlijk, even tijd hebben voor alle andere dingen. Toch maar weer mijn schouders eronder gezet, want ik had al zoveel af, ik was al zo ver eigenlijk.

En vandaag bleek dat het nog niet helemaal goed was, maar wel goed genoeg. En ze heeft me gerust gesteld dat ik inmiddels een stevig raamwerk heb voor mijn prachtige onderzoek (zoals zij dat omschrijft). Het komt inderdaad dus wel weer goed.

En als klap op de vuurpijn kreeg ik gisteren een verzoek van een klant binnen voor een klus waar ik nu voor studeer. En vandaag een mail van een vakblad of ze mij mochten interviewen i.v.m. een maatschappelijke opdracht die ik laatst heb uitgevoerd (wat begon als studieopdracht).

Ineens bedenk ik me dat ik nu wel een taartje van mezelf mag eten.. :yes:
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
26-02-2018 21:36
Ik ben zojuist aangenomen voor het aankomende schooljaar op het hbo verpleegkunde. Iemand tips voor de overstap van mbo naar hbo en uberhaupt tips voor het hbo?
Gefeliciteerd! wat leuk.
Ga je hbov voltijd doen?

Zelf ben ik ook begonnen op het mbo en doe ik nu deeltijd hbo. Ik ben pas gestart met hbo nadat ik 5 jaar gewerkt had. Nu ik zo aan het denken ben heb ik eigenlijk geen tips voor je. Het is zo geleidelijk gegaan allemaal. Ik heb het nooit echt gezien als overstap van mbo naar hbo, maar als een vervolgopleiding. Hoewel, nu met het afstuderen ervaar ik wel heftig verschil met het mbo :-P) Daarnaast blijft het binnen je vakgebied, ik bedoel je gaat niet van de logistiek naar de zorg.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
chentolove schreef:
09-02-2018 17:32
Dit x 1000 ! :-D
De laatste maandjes, gek om dat te beseffen! Maar ik kijk er echt (eigenlijk al jaren :p) naar uit!

In welke sector loop je stage en valt je plek mee voorlopig? :)

Hier is het jaar nog een samenraapsel van vanalles (examens, stages, ...) dus zal ook wel weer snel gaan.
Ik loop stage bij XXXX. Het bevalt me tot nu toe wel prima. Ik mis nog een beetje uitdaging, maar ik heb een leuk project waar ik me mee bezig kan houden en het is een plek waar ik enorm veel leer van de praktijk. Dat vind ik erg fijn. Ik moet wel heel erg wennen aan de 9 tot 5 dagen hoor haha! Als je studeert kan je toch wel wat meer je eigen tijden indelen.
anoniem_6490a6de9bd3c wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:45
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb waarschijnlijk een sponsor gevonden voor mijn afstudeerproject :cheer:
De sponsor is in ieder geval erg enthousiast, hij moet alleen nog even kijken naar de echte kosten voordat hij akkoord geeft.
Enig nadeel, de tijd.. :| Ik zit natuurlijk met deadlines, ook de deadlines van de hogeschool. Het zou zo enorm jammer zijn als het product dat zij gaan maken niet kunnen leveren binnen de deadline. En daar heb ik ook een hard hoofd in.. Dat zou zo enorm jammer zijn, dat zou namelijk betekenen dat ik het zelf moet gaan ontwikkelen, maar dat ligt buiten mijn vakgebied. De kwaliteit zou zo enorm omhoog gaan als zij dat ene product kunnen ontwikkelen. Naast verhoging van de kwaliteit heb ik er ook vertrouwen in dat dit de respons ook nog eens kan vergroten.

Duimen jullie met mij mee?

Wat zou het toch gaaf zijn als deze sponsor door gaat :cheer2:
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Ik ga voor je duimen Reep-Choclade! Ik ben niet bekend met het zoeken van een sponsor voor een afstudeerproject, want ik studeer aan de uni, maar het klinkt als stressvol. Hopelijk heb je die ene sponsor gevonden!! :yes:

Hier heb ik mijn minor gehaald en hoef ik 'alleen nog maar' mijn scriptie en dan heb ik officieel mijn bachelor binnen! Het komt wel heel dichtbij zo! :) Ook al ingeschreven voor de master die ik wil gaan doen volgend jaar, heb er helemaal zin in.
Alle reacties Link kopieren
Het komt zo dichtbij nu ... niet te geloven gewoon ... spannend :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een groot project ingeleverd. Morgen beginnen aan m'n scriptie, dan nog 3 tentamens voor de zomer (en de scriptie inleveren) en dan ben ik afgestudeerd. Van mij mogen de komende 3 maanden vliegen. Hoe leuk ik deze master ook vind, ik ben helemaal klaar met m'n studie. Ik wil zo graag echt klaar zijn.
selune wijzigde dit bericht op 12-04-2018 15:05
0.32% gewijzigd
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bezig met mijn scriptie, maar wat is het zwaar. Ik heb vrij weinig motivatie en ik verlang naar de zomervakantie. Heb al zoveel gedaan de afgelopen jaren en ben gewoon toe aan vrijheid. Hierna nog een jaartje bikkelen met m'n minor en dan ben ik eindelijk klaar!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat inderdaad Barnabas, dat verlangen naar vrijheid. Ik kan af en toe echt terugverlangen naar toen ik nog 1,5 baan had. Dat was ook zwaar, maar als ik dan thuiskwam was ik ook soms gewoon echt klaar. Nu is er altijd een deadline die wacht. Het idee dat ik komende zomer niets hoef, gewoon 6 weken aandacht en tijd voor de kinderen kan hebben. Dat vin ik een heerlijk vooruitzicht, dat het maar snel half juli mag zijn.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Mag ik even een geluksmomentje delen?
Ik heb deze week te horen gekregen dat ik mijn Propedeuse van het eerste jaar heb gehaald met een 9 op mijn herkansing.
Verder heb ik alles in een kans gehaald dit jaar, dus nog 2 tentamens en dan jaar 2 ook gehaald
Wish you were beer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven