Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:hartjeJynx schreef op 01 november 2016 @ 21:44:

Bij mij wordt anatomie voornamelijk getoetst met plaatjes, gelukkig heb ik nu het GGZ-blok.. Al moet ik zeggen dat mijn voorkeur voor het werken in de GGZ wel een deuk heeft opgelopen, wat is die theorie ontzettend droog, zeg!



Vandaag twee bomen (30 min) en een struik (20 min) laten groeien, dus eindelijk op de helft met mijn geneeskunde samenvatting lezen.



Kopen jullie trouwens ook altijd samenvattingen of maken jullie die zelf?



Ligt aan het vak en mijn motivatie

Soms schrijf ik ook samen met andere studenten gezamenlijk een samenvatting, dan doet iedereen bijvoorbeeld 2 hoofdstukken.
@ hierboven. Ik denk niet dat er samenvattingen voor mijn studie te koop zijn, althans ik heb er nog nooit van gehoord. Ik maak zelf niet vaak echt een samenvatting. Ben meer van woordspinnen e.d.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond tentamen gehad. Geen idee hoe het ging. Het kwam me wel allemaal bekend voor :-). Nu even naar de bieb een boek halen en dan gaan met die banaan!
Alle reacties Link kopieren
De boompjes-app heb ik net gedownload. Goeie tip, Drackie.



Moet nog wel op zoek naar de echte motivatie, ik werk vaak pas door als er een stevige deadline ligt. Ga nu met frisse tegenzin aan de slag.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik maak altijd zelf samenvattingen, anders heb ik er niets aan. Ik leer juist het meeste van de samenvattingen maken, ik doe bijna nooit van dat stampwerk
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Sinds mijn eerste post ben ik weer in de SOG-modus gegaan. Ik begrijp werkelijk niet waarom ik niet gewoon kan studeren en op tijd kan beginnen aan opdrachten. Ik doe nu twee masters waarvan een onderzoeksmaster dus ik heb genoeg te doen

Voor mijn eerste master hoef ik alleen nog een scriptie te schrijven. Voor mijn onderzoeksmaster alleen nog een paper om dit blok af te sluiten. Ik raak een beetje geïrriteerd door mezelf. Ik wil al de hele dag beginnen met mijn scriptie. Sinds 10 uur ben ik mijn eerste alinea aan het herschrijven. Ik vind die eerste zinnen altijd zo moeilijk! Herkennen jullie dat? Zijn er tips?
Alle reacties Link kopieren
@niekchic heel herkenbaar.

Wat mij helpt is in kwartieren denken. In de opstartfase van een document, bouw ik eerst de documentstructuur. Dan schrijf ik per subkop een kwartier lang alles op wat ik weet/kan vinden. Dan volgend kwartier een nieuw blok aan info neerplempen enz.

Het beoordelen van inhoud en zinsbouw is voor een volgende ronde (andere dag). Zo voorkom ik dat draaidenken over een zin waardoor ik blokkeer.



Die kwartieren hebben wel soms pauzes van een half uur ertussen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu twee boompjes sinds 13.00 uur
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Dank je :-) ik heb de opzet al gemaakt en weet al wat ik wil vertellen. Alleen de vorm nog niet precies...



Wat goed van je boompjes! Compenseert misschien ook wel alle dingen die geprint moeten worden
Alle reacties Link kopieren
Hoelang doe je over een boompje?

Ook eens voor die app gekeken, maar was geloof ik enkel voor IOS toen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn boompjes zijn 30 minuten, maar dat kun je zelf kiezen.

Het helpt echt om in beeld te zien hoeveel minuten je al zinvol hebt benut. Heb net ook nog twee keer een struikje (15 minuten) eruit geperst nadat ik eigenlijk al wilde stoppen. Totaal van 120 minuten vanmiddag die ik al typend heb doorgebracht.



Heb 'm op Android.
Hips, hopsakee en pierlala.
Boompjes kunnen tegenwoordig inderdaad ook op Android en zijn zelf in te stellen. Ze worden wel meer fancy als je langere tijd instelt
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je de app ook bent gaan gebruiken Merl0t! Hier nog geen boompjes vandaag, ik heb de hele middag lamlendig op de bank gehangen. Morgen m'n allereerste tentamen, maar mondeling en ik kan er weinig aan voorbereiden dus dat zorgt ook niet voor actie.



Ik ga wel nog even linguïstiek doornemen nu, want daarvan heb ik morgen een responsiecollege en het is handig als ik dan wat vragen kan stellen.
Alle reacties Link kopieren
@Lady_Grey Oeh! Ik ben dol op fancy. Langzaam opbouwen dan maar.



Succes morgen, Drackie! Als je morgen afvinkt, krijg je vast meer motivatie om de rest ook te doen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Merl0t!



Ik heb zojuist toch nog een half uurtje gestudeerd. Straks verder, maar nu eerst eten maken.
Alle reacties Link kopieren
Zucht, nu met een of ander suf verslag bezig. Niet voor cijfer, wel om te mogen herkansen als dat nodig blijkt.
Weer een nieuwe dag . Heb vandaag eerst twee afspraken, dan weer een onderzoek voor mn bachelorproject staan. Hopelijk heb ik vanavond nog de energie om iets te gaan doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwebes schreef op 31 oktober 2016 @ 19:04:

Ik heb morgen een tentamen en vrijdag een tentamen en een verslag dat af moet.

Ik studeer Nederlands. Volgend jaar de master. :-)



Ik heb vandaag minder gedaan dan ik zou willen. Al mijn avondeten is voor de komende week voorbereid lol. Scheelt morgen weer Geen idee waarom dat belangrijker was. Ik heb vandaag wat toepassingsoefeningen gedaan en die lukten goed.

Vanavond nog wat artikelen herlezen en dan hopen op een voldoende morgen.Ik hoop met mee
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de trein naar school. Zometeen eerst tentamen en daarna nog een responsiecollege. Vanmiddag weer verder met leren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn doel vandaag is om een opdracht te maken voor onderzoek doen en in ieder geval een deel van mijn reflectieverslag te maken. Ook wil ik twee samenvattingen doornemen vandaag.

Eerst maar eens koffie en goed wakker worden..
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 03 november 2016 @ 08:57:

Ik zit in de trein naar school. Zometeen eerst tentamen en daarna nog een responsiecollege. Vanmiddag weer verder met leren.Succes! Je kan het
Mijn doel van vandaag is het lezen van twee artikelen voor het werkcollege van vanmiddag.

Succes Drackie met je tentamen, je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 8 voor m'n tentamen!
Alle reacties Link kopieren
Waaauw ! Van geluidsleer en anatomie?

Heel knap!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha nee, basishouding in communicatie, een mondeling tentamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven