Werk & Studie
alle pijlers
Myer-briggs type. Wie ben jij?
dinsdag 6 augustus 2024 23:52
Ik heb gisteren voor de lol een meyer briggs test gedaan https://www.16personalities.com/nl/persoonlijkheidstest en blijk het ENTP type te zijn (debater). Ik herken me er aardig in. En mensen van het forum die me vaker tegen zijn gekomen op topics, zullen mogelijk het letterlijke debater herkennen
Wat ik vooral vervelend vind is mijn chaos. Er zijn zoveel dingen die ik interessant vind, dat ik erg veel last heb met focus aanbrengen. Ik moet mezelf continue bij de haren erbij slepen om goed langdurig gefocust aan het werk te blijven. Ben benieuwd of anderen dit herkennen bij zichzelf of bij dit type. En hoe je het aanpakt.
En ook benieuwd wat jouw type is. Hoe heet jouw uitkomst? Herken je jezelf erin? En welke kenmerken van jezelf lastig zijn op het werk? Kan je dit terugvinden in je persoonlijkheidstype? Geloof je er uberhaupt in?
Waar richt je je aandacht op - Extraversion (E) of Introversion (I)
Hoe neem je informatie op? – Sensing (S) of INtuition (N)
Hoe neem je beslissingen? – Thinking (T) of Feeling (F)
Hoe ga je om met de wereld om je heen?– Judging (J) of Perceiving (P)
En wil je er meer over lezen, dan kan dat hier https://eu.themyersbriggs.com/nl-NL/too ... lity-Types
Wat ik vooral vervelend vind is mijn chaos. Er zijn zoveel dingen die ik interessant vind, dat ik erg veel last heb met focus aanbrengen. Ik moet mezelf continue bij de haren erbij slepen om goed langdurig gefocust aan het werk te blijven. Ben benieuwd of anderen dit herkennen bij zichzelf of bij dit type. En hoe je het aanpakt.
En ook benieuwd wat jouw type is. Hoe heet jouw uitkomst? Herken je jezelf erin? En welke kenmerken van jezelf lastig zijn op het werk? Kan je dit terugvinden in je persoonlijkheidstype? Geloof je er uberhaupt in?
Waar richt je je aandacht op - Extraversion (E) of Introversion (I)
Hoe neem je informatie op? – Sensing (S) of INtuition (N)
Hoe neem je beslissingen? – Thinking (T) of Feeling (F)
Hoe ga je om met de wereld om je heen?– Judging (J) of Perceiving (P)
En wil je er meer over lezen, dan kan dat hier https://eu.themyersbriggs.com/nl-NL/too ... lity-Types
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 07-08-2024 15:51
22.02% gewijzigd
woensdag 7 augustus 2024 00:10
INFJ-T. Heb deze test al vaker gedaan en er komt meestal hetzelfde uit. Geen vreemde uitkomst, gezien mijn beroep.
Ik geloof er in dat je kenmerkende karaktereigenschappen hebt die min of meer vast staan en dat er een groep mensen bestaat met een min of meer gelijkaardig karakter.
Vervelendste kenmerk van mezelf vind ik dat ik lange tijd alleen nodig heb om 'op te laden' als ik in een drukke omgeving ben geweest.
Een van mijn leukste vind ik dat ik breed geïnteresseerd ben en altijd open sta voor nieuwe theorieën.
Ik geloof er in dat je kenmerkende karaktereigenschappen hebt die min of meer vast staan en dat er een groep mensen bestaat met een min of meer gelijkaardig karakter.
Vervelendste kenmerk van mezelf vind ik dat ik lange tijd alleen nodig heb om 'op te laden' als ik in een drukke omgeving ben geweest.
Een van mijn leukste vind ik dat ik breed geïnteresseerd ben en altijd open sta voor nieuwe theorieën.
woensdag 7 augustus 2024 00:26
woensdag 7 augustus 2024 00:29
woensdag 7 augustus 2024 00:34
woensdag 7 augustus 2024 00:41
Introversion- Intuition-Feeling-Judging
Advocaat inderdaad.
Ja, ik weet dat anderen mij zien als introvert. Als ik feedback krijg hoor ik vaak dat ik kalm en rustig overkom. Ook wel dat mensen vaak moeten raden wat er in mij omgaat omdat mijn gevoelswereld niet op het puntje van mijn tong ligt.
Toevoeging: ik herken mij geheel in de omschrijving van dit type ja.
Advocaat inderdaad.
Ja, ik weet dat anderen mij zien als introvert. Als ik feedback krijg hoor ik vaak dat ik kalm en rustig overkom. Ook wel dat mensen vaak moeten raden wat er in mij omgaat omdat mijn gevoelswereld niet op het puntje van mijn tong ligt.
Toevoeging: ik herken mij geheel in de omschrijving van dit type ja.
woensdag 7 augustus 2024 00:45
Kwam er bij mij ook uit. En dat we superzeldzaam zijn, nouja, dat valt wel mee! Ik herken me er alleen niet echt in…
Wat eten we vanavond?
woensdag 7 augustus 2024 01:39
Oh neeee, ik vind typology heel interessant, maar als je je er in verdiept kom je er vanzelf achter dat die website verschrikkelijk is.
Waarom:
-Die test geeft bijna iedereen als intuitive (dus met een N) terwijl het overgrote deel van de mensheid sensors zijn (S).
-Ook zijn de beschrijvingen voor de sensors niet erg goed (negative bias).
-Hele grote kans op foutieve uitslag met die (maar ook andere) tests.
Als je echt geïnteresseerd bent in MBTI en je graag je type zou willen weten dan moet je kijken naar welke functies je hebt en op welke plek.
Waarom:
-Die test geeft bijna iedereen als intuitive (dus met een N) terwijl het overgrote deel van de mensheid sensors zijn (S).
Als je echt geïnteresseerd bent in MBTI en je graag je type zou willen weten dan moet je kijken naar welke functies je hebt en op welke plek.
woensdag 7 augustus 2024 01:40
NomenNesci0 schreef: ↑07-08-2024 00:34Ik lees hier allemaal I om mee te beginnen. Zijn jullie ook introverten? Zou de buitenwereld dat ook herkennen?
Sociale introversie, dus zoals we die normaliter kennen, is wat anders dan MBTI introversie.
woensdag 7 augustus 2024 02:10
Dit heb ik ooit moeten doen bij zo’n teambuildinggebeuren. Dat was best een lange zit toen, al die vragen. Veel meer dan op die website uit de OP.
Daar kwam toen ENTP uit (Extraverted, Intuition, Thinking, Perceiving). Ik vond die omschrijvingen eigenlijk zo breed dat je er altijd wel wat in herkent.
Ik geloof dat minder dan 20% van mijn collega’s (allen docent) een ‘teacher’ (ENFJ) waren dus dat was wel grappig.
Daar kwam toen ENTP uit (Extraverted, Intuition, Thinking, Perceiving). Ik vond die omschrijvingen eigenlijk zo breed dat je er altijd wel wat in herkent.
Ik geloof dat minder dan 20% van mijn collega’s (allen docent) een ‘teacher’ (ENFJ) waren dus dat was wel grappig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
woensdag 7 augustus 2024 07:11
Ik heb die test meerdere keren gedaan en een paar keer kreeg ik de uitslag INTP maar daar herken ik me niet in ( sommige dingen wel maar de meeste niet ) en nu krijg ik sinds kort INFP, de bemiddelaar en daar is bijna alles enorm herkenbaar.
Het dromerige, veel fantasie hebben, empathisch, idealistisch maar soms de realiteitszin een beetje verliezen en neigen tot eenzaamheid.
Veel bemiddelaars zijn schrijvers, kunstenaars, acteurs en dichters. Ik schrijf erg veel ( niet professioneel ) en heb flink wat fantasie.
Dus ja, ik vind het erg herkenbaar allemaal.
Het dromerige, veel fantasie hebben, empathisch, idealistisch maar soms de realiteitszin een beetje verliezen en neigen tot eenzaamheid.
Veel bemiddelaars zijn schrijvers, kunstenaars, acteurs en dichters. Ik schrijf erg veel ( niet professioneel ) en heb flink wat fantasie.
Dus ja, ik vind het erg herkenbaar allemaal.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
woensdag 7 augustus 2024 07:22
Ondernemer ESTP-A
Ik herken mezelf er deels in.
Ondernemers zijn slimme, energetische en bijzonder goed waarnemende mensen, die er enorm van genieten om op het randje te leven.
Energetisch, en op het randje leven. Daar herken ik me minder in.
Maar ik scoor ook best veel rond de 50%.
Zo ben ik 53% extravert. Daar herken ik me wel in, dat ik tussen introvert en extravert inzit.
Maar nu heb ik toch die E te pakken.
En ik ben ook 53% realistisch.
De rest is duidelijker.
Ik herken mezelf er deels in.
Ondernemers zijn slimme, energetische en bijzonder goed waarnemende mensen, die er enorm van genieten om op het randje te leven.
Energetisch, en op het randje leven. Daar herken ik me minder in.
Maar ik scoor ook best veel rond de 50%.
Zo ben ik 53% extravert. Daar herken ik me wel in, dat ik tussen introvert en extravert inzit.
Maar nu heb ik toch die E te pakken.
En ik ben ook 53% realistisch.
De rest is duidelijker.
woensdag 7 augustus 2024 07:25
Bij mij dus wel die S.chocolol schreef: ↑07-08-2024 01:39Oh neeee, ik vind typology heel interessant, maar als je je er in verdiept kom je er vanzelf achter dat die website verschrikkelijk is.
Waarom:
woensdag 7 augustus 2024 07:42
Omdat mijn E op 53% zit, heb ik opgezocht wat bij ISTP hoort.
Dat is dus de Virtuoos.
Daar herken ik mij volledig in. Meer dan in ondernemer.
Maar dan wel volgens de beschrijving van een andere site:
ISTP’s zijn gereserveerd, realistisch, recht door zee en logisch. Ze zijn spraakzaam over onderwerpen waarvan zij veel afweten. Observeren rustig en geïnteresseerd met een onbevooroordeelde nieuwsgierigheid. Ze regelen hun zaken met voortvarendheid en verstand en passen zich aan aan de omstandigheden. Ze weten wat er in hun omgeving gaande is en kunnen snel reageren op de feiten. Wel wordt het nemen beslissingen vooruit geschoven, omdat zij eerst willen beoordelen en analyseren. Ze vinden het niet prettig ergens op vastgepind te worden en raken gefrustreerd als ze moeten werken binnen strakke structuren en schema’s. Ze kunnen goed anticiperen op in bepaalde omstandigheden directe, praktische behoeftes en komen dan met een logisch plan om in die behoefte te voorzien. Ze benaderen zaken volgens een oorzaak- gevolg principe. Ze zijn op hun best in situaties die directe aandacht vereisen.
Dat is dus de Virtuoos.
Daar herken ik mij volledig in. Meer dan in ondernemer.
Maar dan wel volgens de beschrijving van een andere site:
ISTP’s zijn gereserveerd, realistisch, recht door zee en logisch. Ze zijn spraakzaam over onderwerpen waarvan zij veel afweten. Observeren rustig en geïnteresseerd met een onbevooroordeelde nieuwsgierigheid. Ze regelen hun zaken met voortvarendheid en verstand en passen zich aan aan de omstandigheden. Ze weten wat er in hun omgeving gaande is en kunnen snel reageren op de feiten. Wel wordt het nemen beslissingen vooruit geschoven, omdat zij eerst willen beoordelen en analyseren. Ze vinden het niet prettig ergens op vastgepind te worden en raken gefrustreerd als ze moeten werken binnen strakke structuren en schema’s. Ze kunnen goed anticiperen op in bepaalde omstandigheden directe, praktische behoeftes en komen dan met een logisch plan om in die behoefte te voorzien. Ze benaderen zaken volgens een oorzaak- gevolg principe. Ze zijn op hun best in situaties die directe aandacht vereisen.
woensdag 7 augustus 2024 07:43
https://opgebrand.wordpress.com/2019/02 ... is-helaas/
https://www.psychologytoday.com/intl/bl ... t-wont-die
https://www.psychologytoday.com/intl/bl ... t-wont-die
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
H. Roland Holst
woensdag 7 augustus 2024 07:45
Ik neem dit soort testen wel met een korreltje zout, maar ik vind ze wel grappig.
Ik heb hem net weer even gedaan: ENTP-A -> Debater Hetzelfde profiel als jij TO! Alleen de A staat voor assertief.
Hij slaat door naar extravert, maar dat was ook meer 51%. Dat klopt wel. In vergelijking met de meer introverte personen lijk ik meer extravert. En met extraverte personen juist meer introvert.
N = vindingrijkheid, dat klopt wel ja.
T= Rationeel. Ik ben vrij zakelijk, hetgeen nog wel eens raar wordt gevonden in combinatie met dat ik vrij vrolijk ben en veel fantasie heb...
P = improviseren en flexibel.
Mijn issue, net als bij jou, is dat ik veel interessant vind en daardoor makkelijk met veel dingen bezig kan zijn. Qua werk heb ik juist een hele logische baan in de IT en hiervoor in de accountancy. Alhoewel je voor dat laatste ook fantasie nodig hebt om te kunnen begrijpen wat de klant aan het doen was...
Volgens een andere test ben ik een creatieve generalist. Wat ook wel passend is.
Ik heb hem net weer even gedaan: ENTP-A -> Debater Hetzelfde profiel als jij TO! Alleen de A staat voor assertief.
Hij slaat door naar extravert, maar dat was ook meer 51%. Dat klopt wel. In vergelijking met de meer introverte personen lijk ik meer extravert. En met extraverte personen juist meer introvert.
N = vindingrijkheid, dat klopt wel ja.
T= Rationeel. Ik ben vrij zakelijk, hetgeen nog wel eens raar wordt gevonden in combinatie met dat ik vrij vrolijk ben en veel fantasie heb...
P = improviseren en flexibel.
Mijn issue, net als bij jou, is dat ik veel interessant vind en daardoor makkelijk met veel dingen bezig kan zijn. Qua werk heb ik juist een hele logische baan in de IT en hiervoor in de accountancy. Alhoewel je voor dat laatste ook fantasie nodig hebt om te kunnen begrijpen wat de klant aan het doen was...
Volgens een andere test ben ik een creatieve generalist. Wat ook wel passend is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 7 augustus 2024 07:51
Ik heb op meerdere momenten in m’n leven de test gedaan en kom dan op INFP of ENFP uit.
I/E zit ook ergens rond de 50% dan, dat herken ik wel want ik heb zowel rust als sociale interactie nodig om op te laden.
Als ik de stukken lees herken ik me wel echt meer in ENFP (campaigner)
Overigens is mijn partner het tegenovergestelde (ISTJ), er wordt dan gezegd dat we niet matchen maar ik vind juist van wel.
I/E zit ook ergens rond de 50% dan, dat herken ik wel want ik heb zowel rust als sociale interactie nodig om op te laden.
Als ik de stukken lees herken ik me wel echt meer in ENFP (campaigner)
Overigens is mijn partner het tegenovergestelde (ISTJ), er wordt dan gezegd dat we niet matchen maar ik vind juist van wel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in