Werk & Studie alle pijlers

Neemt uitzendbureau mij aan?

21-04-2017 12:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik had een vacature in mijn mailbox gekregen voor een job als productiemedewerker.



Ik heb gesolliciteerd (mail gestuurd naar uitzendbureau).

Even later kreeg ik een mail waarin ze vroegen om mijn cv , deze had ik volgens mij in de eerste mail al gestuurd.

Maar oke heb ik snel cv gestuurd.



Ik kreeg geen antwoord dus heb ik ze opgebeld en ze hadden volgens mij nog niet in hun mailbox gekeken. Dus ze zien mijn cv en vragen me om langs te komen bij de uitzendbureau.



Nu ben ik niet ingeschreven bij deze uitzendbureau. Mijn vraag is , is dit nu een sollicitatiegesprek? Of hoe zit dat?

Is er een kans dat ik na dit bezoek aangenomen word? Of een afspraak meekrijg bij de werkgever?



Met vriendelijke groeten



Chili
Het uitzendbureau word je werkgever. Dus je zal je daar moeten inschrijven. Die sturen je door naar de opdrachtgever, en die beslist of je bij hun mag werken of niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit het uitzendbureau is dit een kennismakingsgesprek, om te kijken wie je bent. Het is niet echt een sollicitatiegesprek , maar meer een sollicitatiegesprek 'light'. Ik zou me overigens wel voorbereiden alsof het een sollicitatiegesprek is. Dus, nette kleding, voorbereid op vragen etc. Neem de benodigde papieren mee, zoals paspoort verzekeringsnummer etc.

Het vervolg hangt van de functie af, of het tijdelijk is of niet etc. Soms krijg je nog een gesprek met de werkgever, maar voor de functie van productiemedewerker kan ik mij zo voorstellen dat je ook direct geplaatst wordt bij de werkgever als het uitzendbureau denkt dat je geschikt bent. Het uitzendbureau zal je over het vervolg informeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 21 april 2017 @ 12:17:

Het uitzendbureau word je werkgever. Dus je zal je daar moeten inschrijven. Die sturen je door naar de opdrachtgever, en die beslist of je bij hun mag werken of niet.Dus ze hebben me uitgenodigd om me in te schrijven?
quote:Chili97 schreef op 21 april 2017 @ 12:19:

[...]





Dus ze hebben me uitgenodigd om me in te schrijven?bel ze even, hoe moeten wij dit nou weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 21 april 2017 @ 12:19:

Vanuit het uitzendbureau is dit een kennismakingsgesprek, om te kijken wie je bent. Het is niet echt een sollicitatiegesprek , maar meer een sollicitatiegesprek 'light'. Ik zou me overigens wel voorbereiden alsof het een sollicitatiegesprek is. Dus, nette kleding, voorbereid op vragen etc. Neem de benodigde papieren mee, zoals paspoort verzekeringsbedrijf etc.

Het vervolg hangt van de functie af, of het tijdelijk is of niet etc. Soms krijg je nog een gesprek met de werkgever, maar voor de functie van productiemedewerker kan ik mij zo voorstellen dat je ook direct geplaatst wordt bij de werkgever als het uitzendbureau denkt dat je geschikt bent. Het uitzendbureau zal je over het vervolg informeren.



Hmm gewoon afwachten dus? Dan snap ik eigelijk nog niet waarom je een sollicitatie brief en cv enzo naar een uitzendbureau moet sturen.



Maarja ik denk dat het gwn afwachten wordt.
quote:Chili97 schreef op 21 april 2017 @ 12:21:

[...]





Hmm gewoon afwachten dus? Dan snap ik eigelijk nog niet waarom je een sollicitatie brief en cv enzo naar een uitzendbureau moet sturen.



Maarja ik denk dat het gwn afwachten wordt.Zij moeten je voorstellen bij de opdrachtgever. Als zij je niks vinden, stellen ze je niet voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 12:27:

[...]





Zij moeten je voorstellen bij de opdrachtgever. Als zij je niks vinden, stellen ze je niet voor.Ahzooo bedankt allemaal voor de antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Uitzendbureaus bemiddelen tussen werkgevers en werknemers. Meestal solliciteer je direct bij een bedrijf en onderhandel je dus ook met hen, bij een uitzendbureau heb je in eerste instantie contact met het uitzendbureau. Denkt de intercedent dat je een geschikte kandidaat bent, dan sturen ze je cv door naar de werkgever en ga je daar op gesprek (en als alles goed gaat aan het werk).



Uiteraard willen uitzendbureaus wel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, dus ze vragen je meestal even langs te komen zodat ze je kunnen zien. Meestal krijg je ook uitleg over hoe het process werkt en moet je wat papieren lezen en ondertekenen (afhankelijk van het soort werk dat je gaat doen: tijdelijk uitzendwerk of een baan met een contract). Soms moet je daarna ook nog op gesprek bij de werkgever, soms vindt die dat niet nodig.



Beschouw het gesprek als een sollicitatie: kleed je netjes, gedraag je zoals je bij een sollicitatie zou doen, en wees niet bang om vragen te stellen als je iets niet begrijpt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:cerulli schreef op 21 april 2017 @ 12:30:

Uitzendbureaus bemiddelen tussen werkgevers en werknemers. Meestal solliciteer je direct bij een bedrijf en onderhandel je dus ook met hen, bij een uitzendbureau heb je in eerste instantie contact met het uitzendbureau. Denkt de intercedent dat je een geschikte kandidaat bent, dan sturen ze je cv door naar de werkgever en ga je daar op gesprek (en als alles goed gaat aan het werk).



Uiteraard willen uitzendbureaus wel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, dus ze vragen je meestal even langs te komen zodat ze je kunnen zien. Meestal krijg je ook uitleg over hoe het process werkt en moet je wat papieren lezen en ondertekenen (afhankelijk van het soort werk dat je gaat doen: tijdelijk uitzendwerk of een baan met een contract). Soms moet je daarna ook nog op gesprek bij de werkgever, soms vindt die dat niet nodig.



Beschouw het gesprek als een sollicitatie: kleed je netjes, gedraag je zoals je bij een sollicitatie zou doen, en wees niet bang om vragen te stellen als je iets niet begrijpt. Succes!Zeer duidelijk , Dankje!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili97 schreef op 21 april 2017 @ 12:32:

[...]





Zeer duidelijk , Dankje!!Graag gedaan! Ik doe al jaren uitzendwerk maar het is best even wennen als je het voor het eerst doet. Ook daarom wil het uitzendbureau je even zien: zodat ze precies kunnen uitleggen hoe het zit met rechten, plichten en betaling. Stel de intercedent vooral vragen als het je niet helemaal duidelijk is, daar is die persoon voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook via een uitzendbureau.

Ik had via hen gesolliciteerd op een functie.

Ik werd gebeld of ik langs wilde komen voor een gesprek en om een bepaalde test te maken.

Kleding voor de desbetreffende functie gepast en ze zou me op een bepaalde dag bellen of ze me aan zouden nemen.



Ik werk nu alweer anderhalf jaar via hun bij hetzelfde bedrijf en ik heb bij dit bedrijf niet nog een sollicitatiegesprek hoeven voeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:winters schreef op 21 april 2017 @ 13:00:

Ik werk ook via een uitzendbureau.

Ik had via hen gesolliciteerd op een functie.

Ik werd gebeld of ik langs wilde komen voor een gesprek en om een bepaalde test te maken.

Kleding voor de desbetreffende functie gepast en ze zou me op een bepaalde dag bellen of ze me aan zouden nemen.



Ik werk nu alweer anderhalf jaar via hun bij hetzelfde bedrijf en ik heb bij dit bedrijf niet nog een sollicitatiegesprek hoeven voeren.Ik hoop gewoon dat ik er meteen kan beginnen , bedankt voor dit antwoord
Hangt af van het uitzendbureau. Ik was gewend dat je daar altijd eerst langs ging voor een kennismaking en inschrijving voordat ze je ergens voorstellen en je bij die opdrachtgever op sollicitatie gesprek moet.

Heb nu al een paar keer gehad dat ik door een uitzendbureau naar een opdrachtgever werd gestuurd en pas daarna een afspraak had met UZB zelf voor kennismaking/inschrijving. En ook een keer dat ik bij het kennismakingsgesprek al spullen kreeg van opdrachtgever om een paar dagen later al aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 21 april 2017 @ 14:37:

Hangt af van het uitzendbureau. Ik was gewend dat je daar altijd eerst langs ging voor een kennismaking en inschrijving voordat ze je ergens voorstellen en je bij die opdrachtgever op sollicitatie gesprek moet.

Heb nu al een paar keer gehad dat ik door een uitzendbureau naar een opdrachtgever werd gestuurd en pas daarna een afspraak had met UZB zelf voor kennismaking/inschrijving. En ook een keer dat ik bij het kennismakingsgesprek al spullen kreeg van opdrachtgever om een paar dagen later al aan de slag te gaan.Blijkbaar toch een zeer wisselvallig systeem..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven