Werk & Studie alle pijlers

niet collegiaal

27-03-2010 21:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op kantoor heerst een ikke, ikke, ikke cultuur en de rest kan stikken. Nu heb ik mezelf altijd voorgenomen om zo niet te worden omdat je elkaar toch nodig hebt. Maar ik merk nu dat deze houding tegen me werkt omdat het alleen van mijn kant komt. Ik wil helemaal niet oncollegiaal zijn, maar ik heb ook geen zin om collega's die alleen aan zichzelf denken te helpen. Sterker nog, ik merk dat door de kredietcrisis men eerder geneigd is om aan zichzelf te denken. Iedereen vecht voor z'n baan en het lijkt wel of we concurrenten van elkaar zijn. Wie herkent dit en hoe gaan jullie om met oncollegiaal gedrag van collega's.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2010 @ 19:38:

Staat het allemaal los van elkaar, je topics? Ze hebben anders wel een grote gemene deler ; jij die moeite hebt in het omgaan met collega's. En dan zal het de ene keer over te streberige collega's gaan en de andere keer over te lakse......Ja, ik heb moeite in het omgaan met SOMMIGE collega's en ja ik heb gelukkig geen moeite met het merendeel van m'n collega's, daarom begin ik ook geen topic over hen waardoor het lijkt alsof ik met AL mijn collega's moeite heb.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2010 @ 19:41:

Ene quote : Met oncollegiaal bedoel ik b.v. de kantjes er vanaf lopen, te laat komen en weer vroeg naar huis, weigeren om werkzaamheden te doen, hier allerlei smoesjes voor verzinnen, niet willen helpen enz.

Andere quote ; . Iedereen vecht voor z'n baan en het lijkt wel of we concurrenten van elkaar zijn. Wie herkent dit en hoe gaan jullie om met oncollegiaal gedrag van collega's.

Ik kan die twee uitspraken niet met elkaar rijmen; als je voor je baan vreest in deze crisistijd, dan maak je toch je 8 uur vol, dan weiger je toch geen werk, etc?Ik had erbij moeten zetten, iedereen vecht voor z'n baan als de baas erbij is. De collega die b.v. geen 8 uur vol maakt, flikt het alleen als de baas toevallig er niet is, als hij op een andere locatie een afspraak heeft. Terwijl de rest dus juist wel hard werkt, zelfs over werkt.
quote:sevenofnine schreef op 29 maart 2010 @ 20:10:

[...]

Ja, ik heb moeite in het omgaan met SOMMIGE collega's en ja ik heb gelukkig geen moeite met het merendeel van m'n collega's, daarom begin ik ook geen topic over hen waardoor het lijkt alsof ik met AL mijn collega's moeite heb.Wat is het probleem dan??? Ik vind SOMMIGE mensen ook niet leuk maar ga ik ze proberen te veranderen...??? Nee! Dont bother en richt je op de collega's waar het wel goed mee werkt.
quote:sevenofnine schreef op 29 maart 2010 @ 20:10:

[...]

Ja, ik heb moeite in het omgaan met SOMMIGE collega's en ja ik heb gelukkig geen moeite met het merendeel van m'n collega's, daarom begin ik ook geen topic over hen waardoor het lijkt alsof ik met AL mijn collega's moeite heb.Jij hebt moeite met het omgaan met sommige collega's. Andersom dus blijkbaar niet. Dan zit het probleem dus toch echt bij jou in plaats van andersom.
quote:Met oncollegiaal bedoel ik b.v. de kantjes er vanaf lopen, te laat komen en weer vroeg naar huis, weigeren om werkzaamheden te doen, hier allerlei smoesjes voor verzinnen, niet willen helpen enz. Dit topic staat trouwens los van m'n vorige topics en ja ik vind mijn baan nog steeds leuk.

Het gaat om de prestaties, misschien zet de collega die soms 7,5 uur werkt wel een hoop werk neer in die tijd.

Weigeren om werk te doen is een zaak van de betreffende leidinggevende, niet van jou. Als jouw werk hierdoor in de knel komt dan kaart je dit aan. Net als je vindt dat iemand je moet helpen, als je dit rechtstreeks vraagt wil dit vaak helpen.

Als je werk nog steeds leuk is dan lijkt me niet dat dit zo'n probleem vormt.

quote:Ik had erbij moeten zetten, iedereen vecht voor z'n baan als de baas erbij is. De collega die b.v. geen 8 uur vol maakt, flikt het alleen als de baas toevallig er niet is, als hij op een andere locatie een afspraak heeft. Terwijl de rest dus juist wel hard werkt, zelfs over werkt.

In je vorige topic gaf je aan dat je in een functioneringgesprek bent aangesproken dat je werk en prestaties beter zichtbaar moeten zijn. Je collega's beheersen dit zo te lezen een stuk beter. En die collega die de kantjes er af loopt valt vanzelf door de mand. Daarbij, als de rest allemaal hard werkt, hoe kan de cultuur dan "ikke, ikke, ikke" zijn.

quote:Ik vergrijp dan ook niet dat mensen steeds vragen waarom op het topic "Werk & Studie" vragen worden gesteld over dingen die mij bezig houden op m'n werk. Je hoeft hier niet te reageren hoor, daarom heet dit een forum.

Iedereen reageert waar en hoe hij/zij wil binnen de perken van fatsoen, dáárom heet dit een forum. Jij opent topics over wat je bezig houdt op je werk, dáár reageren mensen op.

En als je niet met kritische vragen en opmerkingen om kan gaan is het verstandig je zieleroerselen voortaan in een dagboek te verwerken ipv een forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven