Werk & Studie alle pijlers

Niet helemaal eerlijk?

01-05-2020 12:45 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, eerst een kleine schets: ik werk in een kleine zorgsetting met een handje vol collega's.
Ik heb geen groot aantal vaste uren per week. 12 uur.
Maar, eigenlijk werkte ik wekelijks meestal veel meer uren. Vaak zondagen, avonden of nachten. Dat krikte mijn aantal uren lekker op, en ik vind het leuke diensten om te draaien.
Geregeld kreeg ik een appje van mijn leidinggevende of ik kon bijspringen.
Echter, sinds de coronacrisis is bij 1 collega haar echtgenoot volledig thuis komen te zitten. Hij werkt nu thuis.
Sindsdien draait deze collega zo'n beetje alle diensten. Haar man blijft thuis bij de kinderen, en zij draait soms 14 uur op een dag. Ik word niet meer gevraagd.
Ik sprak een andere collega, en ook zij ervaarde hetzelfde.
Ik voel me er haast een beetje kinderachtig of jaloers onder, maar ik vind echt dat deze collega alles inpikt. Ook plaatst ze dagelijks foto's op de collega-groepsapp van haarzelf over wat ze aan het doen is.
Soms denk ik: 'misschien heeft ze het geld hard nodig, dus laat maar"
Maar anderzijds voel ik me ook best aan de kant geschoven.
Ik wil er eigenlijk wel wat van gaan zeggen.. maar ik wil ook niet als een verontwaardige zeur overkomen.
Hoe pak ik dit aan? Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Het ging okay, al viel het me tevens ook wat tegen.
Ik had niet verwacht met thee en koek opgewacht te worden, maar toen ik aankwam stond mijn L.g nog onder de douche (ze woont deeltijd in het tehuis).
Het was al tegen 10:20 uur toen ze naar naar beneden kwam. Een andere collega was druk aan het stofzuigen, en de telefoon van L.g maakte non stop geluid.
Dus ookal zaten we achter een dichte deur, een rustig gesprek lukte niet zo.
Ik heb al met al 10 minuten met haar gesproken denk ik. Gewoon heel kort en duidelijk aangegeven dat ik nog altijd oproepbaar ben en ook graag extra werk.
Dat was het eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
05-05-2020 14:53
Het ging okay, al viel het me tevens ook wat tegen.
Ik had niet verwacht met thee en koek opgewacht te worden, maar toen ik aankwam stond mijn L.g nog onder de douche (ze woont deeltijd in het tehuis).
Het was al tegen 10:20 uur toen ze naar naar beneden kwam. Een andere collega was druk aan het stofzuigen, en de telefoon van L.g maakte non stop geluid.
Dus ookal zaten we achter een dichte deur, een rustig gesprek lukte niet zo.
Ik heb al met al 10 minuten met haar gesproken denk ik. Gewoon heel kort en duidelijk aangegeven dat ik nog altijd oproepbaar ben en ook graag extra werk.
Dat was het eigenlijk..
en wat zei ze? gaat ze de diensten herverdelen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-05-2020 14:56
en wat zei ze? gaat ze de diensten herverdelen?

Dat zal dan pas vanaf juni zijn.
Mei is al op orde (mits er uitval is of er onverwachte zaken zijn).
Ik heb het in ieder geval duidelijk aangegeven.. ik voelde verder niet echt de ruimte om te bespreken hoe ik me voel. Terwijl mijn L.G echt hartstikke lief is.. maar ze was duidelijk met andere dingen bezig.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik er nog een bevestigingmailtje achteraan sturen zodat ze er nog een keer aan herinnerd wordt. Niet aanvallend natuurlijk want ze zal het ook ontzettend druk hebben nu. Iets in de trant van
"bedankt dat je laatst nog wel even tijd kon maken. Ik merkte dat je het heel druk hebt. Daarom wil ik mijn verzoek graag herhalen dat ik graag meer uren ingeroosterd wil en kan worden. Voor mij financieel belangrijk maar ook prettig voor de planner, hoop ik. Sterkte, groetjes...

Als je zo structureel meer uren hebt gemaakt de laatste tijd, mag je best benoemen dat jij het geld ook nodig hebt hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Draak, dit ga ik zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Even een update.
Ik heb inmiddels mijn L.G gesproken.
Ik heb aangegeven dat ik graag weer wat vaker opgeroepen wil worden. Hier reageerde L.G erg enthousiast op, maar verder is er tot nog toe eigenlijk niets veranderd.
Ik heb de vanochtend nog het rooster bekeken en het zit gewoon al vol gepland.
Die ene collega draait nog steeds diensten van 9:00 uur tot 21:00 uur.
Vandaag werkte ik zelf van 8:00 uur tot 13:00 uur, en in de wandelgangen hoorde ik dat er vanmiddag een teamoverleg is.. daar wist ik dus niks van. Ik ben niet gevraagd en er is niets over vermeld op de werk-app.
Ik heb me eigenlijk de hele ochtend een beetje chagrijnig gevoeld,, buitengesloten.. terwijl ik eigenlijk nooit snel last heb van dit soort gevoelens.
Vlak voor ik naar huis wilde gaan kreeg ik nog wel de vraag van mijn L.G of ik vrijdag wilde meedoen met de activiteitenavond.
(Zeg maar een spelletjes avond voor de bewoners) Ik heb heel lauw gereageerd dat ik nog even moest kijken.. Het is namelijk gebruikelijk dat we bij zoiets in eigen tijd komen helpen, als vrijwilliger dus. En door alles bij elkaar heb ik daar nu eigenlijk voor geen ene reet zin in.
Ik zit nu heel erg te twijfelen of het niet gewoon tijd is een andere werkplek te gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-05-2020 13:37
Even een update.
Ik heb inmiddels mijn L.G gesproken.
Ik heb aangegeven dat ik graag weer wat vaker opgeroepen wil worden. Hier reageerde L.G erg enthousiast op, maar verder is er tot nog toe eigenlijk niets veranderd.
Ik heb de vanochtend nog het rooster bekeken en het zit gewoon al vol gepland.
Die ene collega draait nog steeds diensten van 9:00 uur tot 21:00 uur.
Vandaag werkte ik zelf van 8:00 uur tot 13:00 uur, en in de wandelgangen hoorde ik dat er vanmiddag een teamoverleg is.. daar wist ik dus niks van. Ik ben niet gevraagd en er is niets over vermeld op de werk-app.
Ik heb me eigenlijk de hele ochtend een beetje chagrijnig gevoeld,, buitengesloten.. terwijl ik eigenlijk nooit snel last heb van dit soort gevoelens.
Vlak voor ik naar huis wilde gaan kreeg ik nog wel de vraag van mijn L.G of ik vrijdag wilde meedoen met de activiteitenavond.
(Zeg maar een spelletjes avond voor de bewoners) Ik heb heel lauw gereageerd dat ik nog even moest kijken.. Het is namelijk gebruikelijk dat we bij zoiets in eigen tijd komen helpen, als vrijwilliger dus. En door alles bij elkaar heb ik daar nu eigenlijk voor geen ene reet zin in.
Ik zit nu heel erg te twijfelen of het niet gewoon tijd is een andere werkplek te gaan zoeken.
andere werkplek zoeken, kan natuurlijk hoor

Maaar... Lauwtjes-reageren, dat merkt je LG echt niet.
Wees vooral duidelijk, bel, zeg dat je meer uren verwacht had
Betaalde uren, geen vrijwillige spelletjes-uren

kom voor jezelf op
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-05-2020 13:40
andere werkplek zoeken, kan natuurlijk hoor

Maaar... Lauwtjes-reageren, dat merkt je LG echt niet.
Wees vooral duidelijk, bel, zeg dat je meer uren verwacht had
Betaalde uren, geen vrijwillige spelletjes-uren

kom voor jezelf op

Ze zei ook: "dat vind jij toch hartstikke leuk? Lekker spelletjes doen met bewoners?"
Het kwam ook echt uit haar mond alsof ik een klein kind ben. Zo van:" jij mag ook meedoen hoor meisje!"
En inderdaad, ik wil gewoon werken, niet alleen maar voor liefdewerk oud papier aan de gang.
Ik baal best wel nu.
Ik ga haar ook appen vanavond denk ik.
Ik voel me op de kop gekakt zoals we dat hier zeggen!😉
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend.
Appen zou ik dan weer niet doen, beter gewoon tegen haar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-05-2020 13:46
Ze zei ook: "dat vind jij toch hartstikke leuk? Lekker spelletjes doen met bewoners?"
Het kwam ook echt uit haar mond alsof ik een klein kind ben. Zo van:" jij mag ook meedoen hoor meisje!"
En inderdaad, ik wil gewoon werken, niet alleen maar voor liefdewerk oud papier aan de gang.
Ik baal best wel nu.
Ik ga haar ook appen vanavond denk ik.
Ik voel me op de kop gekakt zoals we dat hier zeggen!😉
zeg haar dat eens (misschien met iets andere woorden, niet over kak)

Beste Anja,
Vorige week bespraken we, dat ik graag meer uren wil gaan draaien. Ik zie dat niet terug in het rooster.
Kun je me aangeven, per wanneer dat wel gaat gebeuren. Ik merk, dat ik het verschil nu wat groot vindt, geen betaalde uren en wel een activiteitenavond.
Het lijkt wel wat op mijn oude werkplek, TO.
Alleen was het daar eigenlijk andersom qua diensten. Dat een gedeelte van het team zowat elk weekend moest werken, en het andere gedeelte kreeg altijd voorrang met vrije dagen, weekenden etc.
LG was een schat van een vrouw, maar ze maakte verkeerde beslissingen, dat zorgde ervoor dat de sfeer niet bepaald fijner erop werd.

Uiteindelijk ben ik er weggegaan, en na mij zijn er ook een aantal anderen vertrokken. We wisten de redenen waarom LG andere voortrok, maar we konden er niets aan doen. Of nou ja, de LG wilde er min of meer niks aan doen.

Heb er overigens geen seconde spijt van dat ik er weg ben gegaan.

Kom voor jezelf op TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dit herken ik zo Kwebbel.
Mijn L.G is ook echt een lieverd, ze wil enkel peis en vree en kumbaya met z'n allen!
Echter lopen we daardoor ook wel eens vast op zaken.. komen we niet vooruit, worden er geen spijkers met koppen geslagen.
Ze neemt geen leiding. Dingen modderen vaak maar aan.
Ze heeft ook iets verstrooids over zich heen.
Soms komt ze naar me toe om te vragen hoe het met me gaat.. dan wil ik antwoorden maar zodra ik voorbij regel 3 ben, kan ze zich gerust zomaar weer omdraaien en weglopen omdat ze bv iets vergeten is. Dan voel ik me een soort van voor lul staan! Kom dan 'niet vragen hoe het met me gaat.
Een goed gesprek met haar is echt lastig.
Ik geloof niet dat ze mijn onvrede ziet.
Ah, heel herkenbaar helaas.
Het probleem bij mijn LG was dat ze dus inderdaad veel te lief was. Toen ik daar nog werkte liep ik ook tegen wat dingen aan die ik oneerlijk vond gaan, maar ze deed daar niks mee. Tja dan kies ik voor mezelf.. En met mij vele anderen. Ze trok bepaalde mensen nogal voor en dat moet je gewoon niet doen in een team.

Succes met je uiteindelijke beslissing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven