Werk & Studie alle pijlers

Niet weten wat je wilt worden

15-10-2018 22:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken gij dat gevoel van niet weten wat men wilt worden. Ik ben een man van 25 en heeft mbo 4 administratie afgerond. Daarmee kom je tegenwoordig nergens aan de bak. Op dit moment ben ik een medicijnbezorger bij een apotheek. Ik word weinig betaald, maar ik leef gelukkig ondanks ik nog meer wil.

Mijn verwachtingen is een nog betere carriere maken, maar ik weet niet hoe en misschien weten jullie dat...

:fortune:
Er zijn forummers van 30, 40, 50 jaar die nog niet weten wat ze later willen worden.
Iedereen doet maar wat.

Behalve dan mijn schoolvriendin die als kind al wist dat ze later dierenarts wilde worden
en dit ook inderdaad is geworden.
Ik denk eerlijk gezegd dat het grootste gedeelte van de mensen nooit weten wat ze willen worden. Echt super fijn voor mensen die dat wel kunnen, ik weet het ook niet.

Verdiep je in wat verschillende richtingen en kijk of je nog een opleiding hierin kan doen, zodat je baankans wat vergroot.
Ah daar was je weer voor de zoveelste keer met dezelfde vraag.

Ben je inmiddels al getest op autisme?

Goed dat je nu medicijnen rondbrengt zodat je werkervaring opdoet en geld verdient!
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
15-10-2018 22:52
Ah daar was je weer voor de zoveelste keer met dezelfde vraag.

Ben je inmiddels al getest op autisme?

Goed dat je nu medicijnen rondbrengt zodat je werkervaring opdoet en geld verdient!
Uhumm wat??
In je vorige topic viel het me ook al op dat je niet zo goed Nederlands schrijft.
Ben je hier geboren en getogen?
Of is er een andere taal die je vloeiend spreekt?

Goed trouwens dat je een baan hebt, je eigen geld verdient, op jezelf woont, geen schulden hebt. Dat is al een goede basis.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt meer maar je weet niet hoe.
Dan zul je uit moeten vogelen wat je wil en vervolgens stappen zetten. Ga eens langs bij een loopbaancoach.

Overigens denk ik dat veel mensen niet weten wat ze willen, of ze hebben dromen die nooit uit zullen komen en uiteindelijk werkt het merendeel gewoon omdat er brood op de plank moet komen.
TheMan90 schreef:
15-10-2018 22:53
Uhumm wat??
Wat doe je vreemd. In je vorige topics vertelde je steeds uitgebreid dat je naar de POH bent geweest en zij jou doorverwees naar de ggz om je op autisme te laten testen. Dat jij vindt dat je autisme jou in de weg zit bij het solliciteren enzo.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week schreef je nog dat je werkloos bent....
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
16-10-2018 00:31
Vorige week schreef je nog dat je werkloos bent....
Klopt. Dat was paar weken terug. Sinds vorige week heb ik een nieuwe baan.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
15-10-2018 23:07
Wat doe je vreemd. In je vorige topics vertelde je steeds uitgebreid dat je naar de POH bent geweest en zij jou doorverwees naar de ggz om je op autisme te laten testen. Dat jij vindt dat je autisme jou in de weg zit bij het solliciteren enzo.
Oke, scherp.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ken dat. Geen idee wat ik later worden wil.

En nu?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je na een tijd te hebben gewerkt bij de apotheek doorgroeien bij hun. Blijf in ieder geval dit werk een tijd doen en blijf aktief rondkijken/zoeken.
Misschien vind je een tijdje reizen wel wat.
Kun je wat meer orienteren wat er in de wereld allemaal is.
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
16-10-2018 04:58
Misschien kun je na een tijd te hebben gewerkt bij de apotheek doorgroeien bij hun. Blijf in ieder geval dit werk een tijd doen en blijf aktief rondkijken/zoeken.
Misschien vind je een tijdje reizen wel wat.
Kun je wat meer orienteren wat er in de wereld allemaal is.

Van langere tijd medicijnen bezorgen wordt je geen apothekersassistent, daar heb je enkele jaren scholing voor nodig. Welke andere functie had je in gedachten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TheMan90 schreef:
16-10-2018 04:03
Oke, scherp.
Nee niet scherp. Je post hier steeds dezelfde vraag en bent heel herkenbaar.

Dus hoe staat het met je depressie, jongerenloket, ggz-intake, etc.?
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
16-10-2018 06:55
Nee niet scherp. Je post hier steeds dezelfde vraag en bent heel herkenbaar.

Dus hoe staat het met je depressie, jongerenloket, ggz-intake, etc.?
Depressie is nu wel wat minder. Jongerenloket gaat nu niet door, want ik heb eindelijk een baan gevonden ookal is het niet in mijn vakgebied.

Ik heb een wachtrij van 4 maanden voor een intake, dus dat duurt nog.
Dat is geen probleem, ik heb de geduld.

Ik maakte me veel druk om een baan en nu hopen dat onwaardig gevoel weg gaat.

Bedankt voor het vragen hoe het mt me gaat 👍
Jij weer :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Denk eens na over wat je graag deed als kind, waar keek je naar op? Wat boeide je al vanaf jonge leeftijd? Kan je dit koppelen aan een bepaalde sector of functie? Bij mij waren dat computers en techniek. Zo ben ik vanzelf ook in de IT gerold.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven