Werk & Studie alle pijlers

Niet ziek mogen melden.

19-05-2018 09:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werkt nachtdiensten in een horecaketen. Nu moest hij gister om 21u beginnen, maar om 20u (voor die tijd had hij liggen slapen) kreeg hij acute buikgriep, denk iets verkeerds gegeten.

Toen hij zijn manager belde, kreeg hij te horen, niets mee te maken, je komt maar gewoon. (Er is een groot evenement in de omgeving, dus misschien dacht ze, dat hij terwijl hij nooit ziek is, gewoon geen zin had)

Mijn man heeft hem weggebracht, met het idee, als ze zien hoe ziek hij is, sturen ze hem wel weerbaar huis, is tenslotte ook niet echt hygiënisch. Maar hij moest gewoon blijven, later op de avondkwam er een andere manager binnen, die zei, zodra manager 1 naar huis is, ga jij ook gelijk (dit was pas om 2 uur vannacht)

Ik denk dat ik hem adviseer, om het te melden bij de bedrijfsleider of is dit overdreven, misschien heeft hij de halve zaak wel besmet.)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij de hele nacht heeft kunnen werken dan was hij vast niet zo ziek.
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-05-2018 10:17
1.32% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:15
Ik ben zelf het type, ga het maar proberen, naar huis kan altijd nog.
Dat is juist hartstikke fout. Als jij je gezicht laat zien dan denkt men dus dat het meevalt, dus daarna nog ziek naar huis gaan levert meer twijfels op dan gewoon gelijk ziek thuis blijven. Evenzo als na 1 dag alweer gaan werken. Dan was je blijkbaar niet echt erg ziek. En je belemmert je eigen herstel.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:00
Dan was het werkweigering geweest met kans op ontslag op staande voet.
Tuurlijk. Dreigen kunnen ze goed.

Het gaat om je zoon maar als iemand dat jou zegt bij een bijbaantje wat had je gedaan?
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 10:20
26.59% gewijzigd
viva-amber schreef:
19-05-2018 10:17
Wanneer hij de hele nacht heeft kunnen werken dan was hij vast niet zo ziek.
Die indruk wekt dat nu ook bij mij. Als ik aan m'n haren naar m'n werk gesleept was tijdens een voedselvergiftiging/buikgriep, had ik op de grond van de wc blijven zitten daar, ze zouden me niet met 'n dienblad in m'n handen gezien hebben.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2018 10:08
Hij woont bij z'n ouders, dus die zijn financieel verantwoordelijk voor hem.
Voor zijn rekeningen wel, maar zijn hobby en vakanties betaald hij maar lekker zelf.
Such a beautiful place to be with Friends.
Sterker nog, je zoon mag volgens de wet niet eens werken met deze klachten :

Personen die lijden aan of drager zijn van een ziekte die via voedsel kan
worden overgedragen, of die bijvoorbeeld geïnfecteerde wonden, huidinfecties,
huidaandoeningen of diarree hebben, mogen geen levensmiddelen hanteren
of, in welke hoedanigheid ook, ruimten betreden waar levensmiddelen worden
gehanteerd, indien er kans bestaat op rechtstreekse of onrechtstreekse verontreiniging. Wanneer dergelijke personen in een levensmiddelenbedrijf werken, dienen zij hun ziekte of de symptomen en indien mogelijk de oorzaken ervan onmiddellijk kenbaar te maken aan de exploitant van het levensmiddelenbedrijf
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 10:24
64.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:15
Ik ben zelf het type, ga het maar proberen, naar huis kan altijd nog.

Ik ging er vanuit dat zijn manage, wel zou begrijpen, dat hij echt ziek was als ze hem zagen en zich niet ziekmeldde om lekker te gaan feesten en hem dus gelijk weer naar huis zou sturen. Mijn man is zelfs nog een half uur á 3 kwartier blijven hangen om hem weer mee terug te nemen.

Maar nu ik weet dat ze hem daar niet voor kunnen ontslaan, blijft hij maar lekker thuis de volgende keer.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gezondheid, dat schuif je toch niet af op een manager die ziekte sowieso niet serieus neemt. En dan pa die gaat zitten wachten en uiteindelijk maar naar huis gaat? Echt, waar zijn jullie mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-05-2018 10:17
Wanneer hij de hele nacht heeft kunnen werken dan was hij vast niet zo ziek.
Ik ben er niet bij geweest, weet niet hoe het verlopen is, maar aangezien een 2e manager hem gelijk naar huis stuurt, zal hij vast wel echt ziek zijn geweest.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:19
Voor zijn rekeningen wel, maar zijn hobby en vakanties betaald hij maar lekker zelf.
Lekker.

Maareh zou je je zoon niet willen leren dat voor zichzelf mag opkomen in dit soort gevallen en bij zulke werkgevers ?

En gewoon eerdaags op zoek naar een leukere werkgever die niet dreigt met ontslag (bij buikgriep/diarree en het aansteken van mensen) lijkt me ook wel zo fijn voor zoonlief.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 10:23
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan ook af hoe hij daar heeft kunnen werken.
Bij buikgriep zit, lig, hang je toch voornamelijk op de wc.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:21
Ik ben er niet bij geweest, weet niet hoe het verlopen is, maar aangezien een 2e manager hem gelijk naar huis stuurt, zal hij vast wel echt ziek zijn geweest.
Joh, iedereen doet weleens iets 'stoms'.
Goede les voor de volgende keer toch?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:15
Ik doe vrijwilligerswerk en toevallig ook in de horeca dus ik kan er makkelijk over mee lullen ja

Jij zou dus doelbewust iedereen in de voetbalkantine besmetten met je salmonella- of norovirusje? Lekker asociaal weer.
trotter wijzigde dit bericht op 19-05-2018 10:24
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-05-2018 10:21
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gezondheid, dat schuif je toch niet af op een manager die ziekte sowieso niet serieus neemt. En dan pa die gaat zitten wachten en uiteindelijk maar naar huis gaat? Echt, waar zijn jullie mee bezig?
Lekkere sneer, spoor je wel?
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:23
Lekkere sneer, spoor je wel?
Ik wel, maar ik twijfel echt aan de verstandelijke vermogens van ouders die hun kinderen met buikgriep naar een horeca-bijbaan laten gaan en daar lijdzaam afwachten tot een manager hun kind weer naar huis stuurt.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:23
Lekkere sneer, spoor je wel?

Hoezo, sneer? Ik vraag me hetzelfde af, als je als ouders je zieke kind leert dat hij zich als slaaf moet opstellen, omdat je zelf de wet niet kent.
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:15
Ik doe vrijwilligerswerk en toevallig ook in de horeca dus ik kan er makkelijk over mee lullen ja :blabla:
Je kunt wel lekker stoer doen, maar volgens VERORDENING (EG) Nr. 852/2004 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 29 april 2004 inzake levensmiddelenhygiëne mag je niet in de voedselbereiding werken met diarree.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2018 10:19
Die indruk wekt dat nu ook bij mij. Als ik aan m'n haren naar m'n werk gesleept was tijdens een voedselvergiftiging/buikgriep, had ik op de grond van de wc blijven zitten daar, ze zouden me niet met 'n dienblad in m'n handen gezien hebben.
Bij mij liep het langs mijn benen of ik zat de hele dag op het toilet of met een emmer onder mijn hoofd.

Wanneer hij de hele nacht in de horeca heeft kunnen lopen zonder tijden op het toilet te zitten of de boel onder te kotsen, of te slap van de koorts, dan viel het allemaal vast wel mee. Ik hoop alleen dat hij goed zijn handen heeft gewassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
minnimouse schreef:
19-05-2018 10:17
Ja in de voetbalkantine. Nou, poeh poeh, werk je daar 40 uur per week? Ben je afhankelijk van de vergoeding die je daarvoor krijgt? Volgens mij niet als ik je verhalen zo hoor, dus het is veel makkelijker om naar huis te gaan. In het echte werkende leven werkt het soms wel heel anders.
Doe eens niet zo laatdunkend. Ik kan niet zo maar naar huis als ik ziek ben want dan moet er een vervanger komen die ook af kan sluiten. Niet iedereen heeft de sleutel van de kantine en de code van het alarm. Ik sta vaak alleen achter de bar en men moet wel op je kunnen rekenen. Sorry voor off topic maar ik vond het een misselijke opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
19-05-2018 10:25
Hoezo, sneer? Ik vraag me hetzelfde af, als je als ouders je zieke kind leert dat hij zich als slaaf moet opstellen, omdat je zelf de wet niet kent.
Jij kent al het arbeidsrecht volledig uit je hoofd...ik niet...
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat je dit topic opent?

Wanneer je net zo brutaal was geweest bij die horeca-zaak als hier dan was het diezelfde avond nog opgelost.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-05-2018 10:26
Bij mij liep het langs mijn benen of ik zat de hele dag op het toilet of met een emmer onder mijn hoofd.

Wanneer hij de hele nacht in de horeca heeft kunnen lopen zonder tijden op het toilet te zitten of de boel onder te kotsen, of te slap van de koorts, dan viel het allemaal vast wel mee. Ik hoop alleen dat hij goed zijn handen heeft gewassen.
Misschien wel, misschien niet, ik heb hem alleen thuis gezien.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:27
Jij kent al het arbeidsrecht volledig uit je hoofd...ik niet...

Volgens mij beweer ik dat nergens. Maar iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat ziekte iets anders is dan werkweigering.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:27
Doe eens niet zo laatdunkend. Ik kan niet zo maar naar huis als ik ziek ben want dan moet er een vervanger komen die ook af kan sluiten. Niet iedereen heeft de sleutel van de kantine en de code van het alarm. Ik sta vaak alleen achter de bar en men moet wel op je kunnen rekenen. Sorry voor off topic maar ik vond het een misselijke opmerking.
Dus jij staat daar in de voetbalkantine lekker met je buikgriep en al je bacteriën broodjes kroket te bereiden en glazen bier in te schenken?
Nouuuuu, dat is echt geweldig stoer ja en zal de voedselinspectie ook leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-05-2018 10:29
Wat is de reden dat je dit topic opent?

Wanneer je net zo brutaal was geweest bij die horeca-zaak als hier dan was het diezelfde avond nog opgelost.
Wat is de rede dat jij denkt dat je alles beter weet, soms de manager
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien hij toch is gegaan, viel het kennelijk wel mee.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven