Werk & Studie alle pijlers

Niet ziek mogen melden.

19-05-2018 09:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werkt nachtdiensten in een horecaketen. Nu moest hij gister om 21u beginnen, maar om 20u (voor die tijd had hij liggen slapen) kreeg hij acute buikgriep, denk iets verkeerds gegeten.

Toen hij zijn manager belde, kreeg hij te horen, niets mee te maken, je komt maar gewoon. (Er is een groot evenement in de omgeving, dus misschien dacht ze, dat hij terwijl hij nooit ziek is, gewoon geen zin had)

Mijn man heeft hem weggebracht, met het idee, als ze zien hoe ziek hij is, sturen ze hem wel weerbaar huis, is tenslotte ook niet echt hygiënisch. Maar hij moest gewoon blijven, later op de avondkwam er een andere manager binnen, die zei, zodra manager 1 naar huis is, ga jij ook gelijk (dit was pas om 2 uur vannacht)

Ik denk dat ik hem adviseer, om het te melden bij de bedrijfsleider of is dit overdreven, misschien heeft hij de halve zaak wel besmet.)
Such a beautiful place to be with Friends.
Dat is niet slim van jullie om zoon te brengen. Naast dat je nu je zoon leert dat hij moet bewijzen dat hij ziek is heb je hem ook nog de reputatie laten krijgen van iemand die onder zijn diensten uit probeert te komen. Op de langere termijn gaat dit gevolgen hebben.

Echt zonde, had niet gehoeven. Vraagje, stappen jullie zelf ook altijd doodziek in de auto om je weg te laten sturen door een manager of meld je jezelf wel gewoon ziek?
LoveDobby schreef:
20-05-2018 13:33
Iemand brengen omdat hij besluit te gaan, is iets anders als iemand dwingen.
Je had hem echt beter moeten beschermen.
LiveLoveLaugh2 schreef:
20-05-2018 17:09
Vraagje, stappen jullie zelf ook altijd doodziek in de auto om je weg te laten sturen door een manager of meld je jezelf wel gewoon ziek?
Ik ben TO natuurlijk niet, maar ik ga in twijfelgevallen wel gewoon werken ja. Meestal wordt het gaandeweg dan wel beter, en zo niet ga ik alsnog naar huis. Maar dan gaat het over zware verkoudheden die men ook wel eens Griep wil noemen, niet over wc-gerelateerde zaken. Zodra ik de halve dag met een emmer tussen mijn knieën op de pot zit blijf ik onverwijld thuis. En geen LG die me dan naar mijn werk weet te lullen.
Lady*Voldemort schreef:
20-05-2018 17:23
Ik ben TO natuurlijk niet, maar ik ga in twijfelgevallen wel gewoon werken ja. Meestal wordt het gaandeweg dan wel beter, en zo niet ga ik alsnog naar huis. Maar dan gaat het over zware verkoudheden die men ook wel eens Griep wil noemen, niet over wc-gerelateerde zaken. Zodra ik de halve dag met een emmer tussen mijn knieën op de pot zit blijf ik onverwijld thuis. En geen LG die me dan naar mijn werk weet te lullen.
Ja precies, en in zo'n geval meld je je ziek tijdens werktijd en zijn leidinggevenden allang blij dat je geprobeerd hebt te werken. Als ik bijvoorbeeld migraine voel aankomen dan hoeft dat nog niet op de dag zelf te komen. In zo'n geval neem je een aspirine en probeer je toch te werken. Maar met buikloop werk ik thuis of als ik vaker op de wc zit dan op de stoel meld ik mij echt ziek, en dan heb ik ook nog eens geen horeca baan ook waarbij ik klanten kan besmetten.

Maar je vooraf ziek melden en dan alsnog opdagen én je dienst afmaken geeft gewoon een hele slechte indruk. Dan ontstaat de indruk dat je de dienst niet wil draaien.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
19-05-2018 09:57
Als je pas een uurtje voor een verplichting op je dooie gemak je bed uit komt rollen, hou ik het op de diagnose 'ff een keer de dunne'. En dan ga je het gewoon proberen.

Jouw diagnose 'buikgriep en onterechte behandeling' kan je dan nog helemaal niet stellen.
Misschien sliep hij toen wel omdat hij de dag ervoor nachtdienst had.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
20-05-2018 17:28
Ja precies, en in zo'n geval meld je je ziek tijdens werktijd en zijn leidinggevenden allang blij dat je geprobeerd hebt te werken. Als ik bijvoorbeeld migraine voel aankomen dan hoeft dat nog niet op de dag zelf te komen. In zo'n geval neem je een aspirine en probeer je toch te werken. Maar met buikloop werk ik thuis of als ik vaker op de wc zit dan op de stoel meld ik mij echt ziek, en dan heb ik ook nog eens geen horeca baan ook waarbij ik klanten kan besmetten.

Maar je vooraf ziek melden en dan alsnog opdagen én je dienst afmaken geeft gewoon een hele slechte indruk. Dan ontstaat de indruk dat je de dienst niet wil draaien.
Hij heeft de dienst dus niet afgemaakt, manager 2 stuurde hem naar huis.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer gewoon thuisblijven. Volgende dag kun je naar de dokter voor een briefje en geef het aan zijn werk.


Als hij een goede werkkracht is doen ze daar echt niet moeilijk over. En als ze het wel doen? Jammer toch. Als je zoon jong is en wil werken vind hij zo wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven