Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan zwanger

25-06-2019 23:17 244 berichten
Ik zit behoorlijk in mijn maag met het volgende

Wij zijn best even bezig geweest om zwanger te raken. Inclusief een jaar medische molen.
Mijn kinderwens en het traject hebben mij een flinke tijd tegen gehouden om weg te gaan bij een baan waarbij ik het door nieuw management niet meer naar mijn zin had

De stap genomen om een nieuwe baan te zoeken (kinderopvang). Dat was vrij snel gelukt, heel fijn natuurlijk.
In de eerste weken heb ik daar vertelt over het traject. Dit omdat ik regelmatig langs het ziekenhuis moest voor echo's
Heel kort nadat ik dot heb besproken hebben ze mijn proeftijd zonder duidelijke reden beëindigd

In dezelfde week dat ik zonder werk kwam te zien ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben.
Heel blij natuurlijk, maar ironisch genoeg echt bal qua timing

Ik ben gelijk om zoek gegaan naar een nieuwe baan (ook weer kinderopvang)
Vorige week een in begonnen bij een leuk bedrijf, maar ik zit nu heel erg met het vertellen van mijn zwangerschap in mijn maag. Ergens ben ik heel bang dat ik hierdoor weer niet door mijn proeftijd kom.

Als ik wacht tot na mijn proeftijd net vertellen ben ik bijna dertien weken teen die tijd. Ik ben heel slank en min darmen puilen in de avond nu al uit, dus geen idee hoe mijn buik dan al is. Of ik het nog kan verbergen.

Ik weet niet wat te doen.
Ook net het verder wereldkundig maken man de zwangerschap. Kan je dat maken als werkgever het dan nog niet weet voor een week of wat? Wat als ze het dan via via te horen krijgen?

Ik hoop op wat inzichten van buitenstaanders. Hopelijk helpt dat qua gedachten ordenen en gevoel
Alle reacties Link kopieren
Redhat schreef:
26-07-2019 02:14
Niet mee eens.
Je wordt in deze niet beoordeeld op zwangerschap wereldkundig maken of niet, maar op karakter: transparant, open, eerlijk, oplossingsgericht versus gesloten, oneerlijk, berekenend, eigenbelang voorop stellend. En die karaktereigenschappen zijn wel bepalend voor het passen in een team/ werkomgeving of niet. Dat staat dus los van een zwangerschap en kan ook gaan om zwaktes of sterke punten.

Je bedoelt dat je vrouwen beoordeeld op hun bereidheid zich te laten discrimineren. Bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oplossingsgericht, open en eerlijk. Niet bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oneerlijk, berekenend en je eigenbelang voorop stellen. Hiermee maak je discriminatie logisch en okee. Sterker nog, je maakt het een karakterfout om je niet te willen laten discrimineren, en daarmee leg je het hele probleem bij de zwangere vrouw, die het daardoor nooit kan winnen: of ze neemt het risico ontslagen te worden, of ze heeft een slecht karakter. Jouw insteek vind ik zo mogelijk nog fouter dan discrimineren alleen.
Pandax schreef:
26-07-2019 04:28
Je bedoelt dat je vrouwen beoordeeld op hun bereidheid zich te laten discrimineren. Bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oplossingsgericht, open en eerlijk. Niet bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oneerlijk, berekenend en je eigenbelang voorop stellen. Hiermee maak je discriminatie logisch en okee. Sterker nog, je maakt het een karakterfout om je niet te willen laten discrimineren, en daarmee leg je het hele probleem bij de zwangere vrouw, die het daardoor nooit kan winnen: of ze neemt het risico ontslagen te worden, of ze heeft een slecht karakter. Jouw insteek vind ik zo mogelijk nog fouter dan discrimineren alleen.
+1
mooi verwoord.
Hoe is het belang van de werkgever geschaad als iemand een dag na afloop van de proeftijd aangeeft zwanger te zijn versus een dag voor het einde van die proeftijd? Tenzij je dus wel de zwangerschap laat meewegen in de beoordeling, maken die twee dagen echt geen verschil in oplossingsgerichtheid, openheid etc.
En aangezien werkgevers doorgaans niet zo transparant zijn over reden van ontslag tijdens proeftijd of niet verlengen van tijdelijk contract (zeker sls zwangerschap speelt), verwacht je dus van een werknemer iets dat je zelf niet teruggeeft.
Ze hebben mij vandaag wel gevraagd een stukje over mijzelf te schrijven voor de nieuwsbrief.
Pandax schreef:
26-07-2019 04:28
Je bedoelt dat je vrouwen beoordeeld op hun bereidheid zich te laten discrimineren. Bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oplossingsgericht, open en eerlijk. Niet bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oneerlijk, berekenend en je eigenbelang voorop stellen. Hiermee maak je discriminatie logisch en okee. Sterker nog, je maakt het een karakterfout om je niet te willen laten discrimineren, en daarmee leg je het hele probleem bij de zwangere vrouw, die het daardoor nooit kan winnen: of ze neemt het risico ontslagen te worden, of ze heeft een slecht karakter. Jouw insteek vind ik zo mogelijk nog fouter dan discrimineren alleen.
:worship:
Pandax schreef:
26-07-2019 04:28
Je bedoelt dat je vrouwen beoordeeld op hun bereidheid zich te laten discrimineren. Bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oplossingsgericht, open en eerlijk. Niet bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oneerlijk, berekenend en je eigenbelang voorop stellen. Hiermee maak je discriminatie logisch en okee. Sterker nog, je maakt het een karakterfout om je niet te willen laten discrimineren, en daarmee leg je het hele probleem bij de zwangere vrouw, die het daardoor nooit kan winnen: of ze neemt het risico ontslagen te worden, of ze heeft een slecht karakter. Jouw insteek vind ik zo mogelijk nog fouter dan discrimineren alleen.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
26-07-2019 04:28
Je bedoelt dat je vrouwen beoordeeld op hun bereidheid zich te laten discrimineren. Bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oplossingsgericht, open en eerlijk. Niet bereid zijn je te laten discrimineren stel je gelijk aan oneerlijk, berekenend en je eigenbelang voorop stellen. Hiermee maak je discriminatie logisch en okee. Sterker nog, je maakt het een karakterfout om je niet te willen laten discrimineren, en daarmee leg je het hele probleem bij de zwangere vrouw, die het daardoor nooit kan winnen: of ze neemt het risico ontslagen te worden, of ze heeft een slecht karakter. Jouw insteek vind ik zo mogelijk nog fouter dan discrimineren alleen.
Heel goed verwoord Pandax en ik ben het er helemaal mee eens.
Arcticfox1 schreef:
26-07-2019 12:55
Ze hebben mij vandaag wel gevraagd een stukje over mijzelf te schrijven voor de nieuwsbrief.
Goed nieuws dus. Fijn... hoop dat je nu een wat geruster gevoel hebt (en dat je het binnenkort zeker weet; is dat gesprek nog niet geweest?).
Miss-Pippilotta schreef:
01-08-2019 07:17
Goed nieuws dus. Fijn... hoop dat je nu een wat geruster gevoel hebt (en dat je het binnenkort zeker weet; is dat gesprek nog niet geweest?).
Gesprek staat gepland voor morgen proeftijd zelf loopt officieel nog tot en met 17 augustus
Vandaag einde proeftijd gesprek gehad vandaag. Ze zijn heel tevreden over mij en mijn contract loopt nu gewoon door tot juni 2020
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
02-08-2019 14:25
Vandaag einde proeftijd gesprek gehad vandaag. Ze zijn heel tevreden over mij en mijn contract loopt nu gewoon door tot juni 2020
Fijn zeg!!
Arcticfox1 schreef:
02-08-2019 14:25
Vandaag einde proeftijd gesprek gehad vandaag. Ze zijn heel tevreden over mij en mijn contract loopt nu gewoon door tot juni 2020
Maar je hebt nog niet verteld dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-08-2019 15:36
Maar je hebt nog niet verteld dat je zwanger bent?
Jawel, TO schreef twee weken geleden al dat ze haar leidinggevende had ingelicht.
nausicaa schreef:
02-08-2019 16:03
Jawel, TO schreef twee weken geleden al dat ze haar leidinggevende had ingelicht.
Had ik gemist, sorry!
Helemaal goed dan toch? Er zijn gelukkig nog fatsoenlijke werkgevers
Arcticfox1 schreef:
02-08-2019 14:25
Vandaag einde proeftijd gesprek gehad vandaag. Ze zijn heel tevreden over mij en mijn contract loopt nu gewoon door tot juni 2020
Fijn TO!
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
02-08-2019 14:25
Vandaag einde proeftijd gesprek gehad vandaag. Ze zijn heel tevreden over mij en mijn contract loopt nu gewoon door tot juni 2020
Top! Kun je nog een beetje extra genieten ;-)
Vaucluse schreef:
02-08-2019 19:53
Top! Kun je nog een beetje extra genieten ;-)
Nou dat zeker, scheelt toch een stukje extra zorgen

Mijn zwangerschap is vandaag tijdens het gesprek helemaal niet aan bod gekomen. Het ging puur over mijn functioneren en hoe mijn eigen ervaringen zijn tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
wat een fijn nieuws TO!
wordt er ook rekening gehouden met tillen/bukken etc?
Wat een fijn nieuws, TO. Geniet er van!
En ook van je zwangerschap (hopelijk nu met een fijner gevoel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven