Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan zwanger

25-06-2019 23:17 244 berichten
Ik zit behoorlijk in mijn maag met het volgende

Wij zijn best even bezig geweest om zwanger te raken. Inclusief een jaar medische molen.
Mijn kinderwens en het traject hebben mij een flinke tijd tegen gehouden om weg te gaan bij een baan waarbij ik het door nieuw management niet meer naar mijn zin had

De stap genomen om een nieuwe baan te zoeken (kinderopvang). Dat was vrij snel gelukt, heel fijn natuurlijk.
In de eerste weken heb ik daar vertelt over het traject. Dit omdat ik regelmatig langs het ziekenhuis moest voor echo's
Heel kort nadat ik dot heb besproken hebben ze mijn proeftijd zonder duidelijke reden beëindigd

In dezelfde week dat ik zonder werk kwam te zien ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben.
Heel blij natuurlijk, maar ironisch genoeg echt bal qua timing

Ik ben gelijk om zoek gegaan naar een nieuwe baan (ook weer kinderopvang)
Vorige week een in begonnen bij een leuk bedrijf, maar ik zit nu heel erg met het vertellen van mijn zwangerschap in mijn maag. Ergens ben ik heel bang dat ik hierdoor weer niet door mijn proeftijd kom.

Als ik wacht tot na mijn proeftijd net vertellen ben ik bijna dertien weken teen die tijd. Ik ben heel slank en min darmen puilen in de avond nu al uit, dus geen idee hoe mijn buik dan al is. Of ik het nog kan verbergen.

Ik weet niet wat te doen.
Ook net het verder wereldkundig maken man de zwangerschap. Kan je dat maken als werkgever het dan nog niet weet voor een week of wat? Wat als ze het dan via via te horen krijgen?

Ik hoop op wat inzichten van buitenstaanders. Hopelijk helpt dat qua gedachten ordenen en gevoel
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-07-2019 17:20
Waarmee je maar weer mooi laat zien dat de bescherming van zwangeren zeer terecht is; jij zou ze zonder onmiddellijk afserveren.

Ik heb het over zwangere vrouwen die tijdens hun sollicitatie liegen over hun (bijna wettelijke) “status” en dus zwanger zijn, evenals vrouwen die met voorbedachte rade solliciteren terwijl ze actief bezig zijn met zwanger worden en die belangrijke info bewust weglaten in een sollicitatiegesprek. In beide gevallen weten of verwachten zij zelf ook al dat zij op de kortere termijn nooit zullen functioneren en zichzelf gaan geven zoals verwacht en gevraagd wordt. Alleen de betalende werkgever weet dat niet. Als werkgever ben je dus niet beschermd tegen dit soort praktijken.

Iemand die eerlijk is neem ik uiteraard liever aan dan iemand die liegt. Een medewerker die blijkt gelogen te hebben tijdens zijn of haar gesprek of precaire zaken weglaten om de baan daarmee te bemachtigen ontvangt van mij na de proefperiode geen vast contract. Zo simpel is het. Ik wil mijn medewerkers niet opzadelen met mensen die liegen om hun doel te bereiken. En al helemaal niet als het gaat om overstappen naar hogere schaalfuncties en op die manier alvast te zorgen dat je na je bevalling “gebakken” zit.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
10-07-2019 17:54
Ik heb het over zwangere vrouwen die tijdens hun sollicitatie liegen over hun (bijna wettelijke) “status” en dus zwanger zijn, evenals vrouwen die met voorbedachte rade solliciteren terwijl ze actief bezig zijn met zwanger worden en die belangrijke info bewust weglaten in een sollicitatiegesprek. In beide gevallen weten of verwachten zij zelf ook al dat zij op de kortere termijn nooit zullen functioneren en zichzelf gaan geven zoals verwacht en gevraagd wordt. Alleen de betalende werkgever weet dat niet. Als werkgever ben je dus niet beschermd tegen dit soort praktijken.

Iemand die eerlijk is neem ik uiteraard liever aan dan iemand die liegt. Een medewerker die blijkt gelogen te hebben tijdens zijn of haar gesprek of precaire zaken weglaten om de baan daarmee te bemachtigen ontvangt van mij na de proefperiode geen vast contract. Zo simpel is het. Ik wil mijn medewerkers niet opzadelen met mensen die liegen om hun doel te bereiken. En al helemaal niet als het gaat om overstappen naar hogere schaalfuncties en op die manier alvast te zorgen dat je na je bevalling “gebakken” zit.
Je zit hier heel principieel te doen over liegen, maar trekt je ondertussen niets aan van geldende wetgeving. Fraai. En dan ook nog dat fijne ‘gewoon’ leven van het salaris van je partner. Ben je een zusje van pejeka?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-07-2019 18:04
Je zit hier heel principieel te doen over liegen, maar trekt je ondertussen niets aan van geldende wetgeving.

Heeft niets met wetgeving te maken maar met egoïsme versus respect.
Alle reacties Link kopieren
pfff bah wat een vreemde gedachtes worden er hier aangehouden door een paar mensen, onder andere hoezoos.
ik heb dit topic ook gevolgd en vind sommige reacties ontzettend bijzonder: 'ga maar leven van het salaris van je man', 'dan moet je maar niet aan kinderen beginnen'. Euh pardon?! zonder die kinderen heb jij straks geen oudedagsvoorziening hoor. Doe even normaal zeg. Die wetten zijn er niet voor niets.

@ Arcticfox1. Momenteel ben ik ook zwanger en ik heb ook zwanger gesolliciteerd en na de proefmaand verteld dat ik zwanger ben. Ik heb bewust die keuze genomen omdat ik bij andere sollicitaties al werd gediscrimineerd hierop, omdat ik toch bepaalde zaken vooraf wilde weten ivm gezondheidsrisico's. Ik zou je dit ook echt aanraden. Maar ik vind het wel lastig in jouw geval want je wilt ook geen kinderen gaan tillen lijkt me? dan is vertellen wel verstandiger lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
10-07-2019 18:08
Heeft niets met wetgeving te maken maar met egoïsme versus respect.
als jij werkgever bent weet je verdomd weinig van de wetgeving af zeg
ocean_2 schreef:
10-07-2019 22:03
pfff bah wat een vreemde gedachtes worden er hier aangehouden door een paar mensen, onder andere hoezoos.
ik heb dit topic ook gevolgd en vind sommige reacties ontzettend bijzonder: 'ga maar leven van het salaris van je man', 'dan moet je maar niet aan kinderen beginnen'. Euh pardon?! zonder die kinderen heb jij straks geen oudedagsvoorziening hoor. Doe even normaal zeg. Die wetten zijn er niet voor niets.

@ Arcticfox1. Momenteel ben ik ook zwanger en ik heb ook zwanger gesolliciteerd en na de proefmaand verteld dat ik zwanger ben. Ik heb bewust die keuze genomen omdat ik bij andere sollicitaties al werd gediscrimineerd hierop, omdat ik toch bepaalde zaken vooraf wilde weten ivm gezondheidsrisico's. Ik zou je dit ook echt aanraden. Maar ik vind het wel lastig in jouw geval want je wilt ook geen kinderen gaan tillen lijkt me? dan is vertellen wel verstandiger lijkt me.
Je hoeft voor mij echt geen kinderen te nemen, echt niet! Zou ik nooit vragen aan wie dan ook! De wereld is veel te vol! Ik heb bewust ook geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
ocean_2 schreef:
10-07-2019 22:03
pfff bah wat een vreemde gedachtes worden er hier aangehouden door een paar mensen, onder andere hoezoos.
ik heb dit topic ook gevolgd en vind sommige reacties ontzettend bijzonder: 'ga maar leven van het salaris van je man', 'dan moet je maar niet aan kinderen beginnen'. Euh pardon?! zonder die kinderen heb jij straks geen oudedagsvoorziening hoor. Doe even normaal zeg. Die wetten zijn er niet voor niets.

@ Arcticfox1. Momenteel ben ik ook zwanger en ik heb ook zwanger gesolliciteerd en na de proefmaand verteld dat ik zwanger ben. Ik heb bewust die keuze genomen omdat ik bij andere sollicitaties al werd gediscrimineerd hierop, omdat ik toch bepaalde zaken vooraf wilde weten ivm gezondheidsrisico's. Ik zou je dit ook echt aanraden. Maar ik vind het wel lastig in jouw geval want je wilt ook geen kinderen gaan tillen lijkt me? dan is vertellen wel verstandiger lijkt me.
De wereld is zwaar overbevolkt en dat begint zoals je weet al enorme problemen te geven, ook zeker Nederland krijgt er de laatste jaren in rap tempo meer inwoners bij die ook in rap tempo allemaal weer nieuwe kindertjes erbij maken. Dus de smoes dat men wel kinderen moet nemen om aan de oudedagsvoorziening te voldoen is zon onnadenkend excuus. Er liggen bovendien bákken met geld waar de harde werkenden al die jaren hun belasting voor moeten hebben afdragen, alleen wordt dat geld besteedt aan heel andere dingen dan aan de mensen die het werkelijk verdiend hebben. Jouw kinderen zijn absoluut niet nodig en vormen geen meerwaarde. Jouw liegen tijdens je sollicitatie en in je proeftijd vormt trouwens al helemaal geen meerwaarde voor niemand, behalve voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
ocean_2 schreef:
10-07-2019 22:03
pfff bah wat een vreemde gedachtes worden er hier aangehouden door een paar mensen, onder andere hoezoos.
ik heb dit topic ook gevolgd en vind sommige reacties ontzettend bijzonder: 'ga maar leven van het salaris van je man', 'dan moet je maar niet aan kinderen beginnen'. Euh pardon?! zonder die kinderen heb jij straks geen oudedagsvoorziening hoor. Doe even normaal zeg. Die wetten zijn er niet voor niets.

@ Arcticfox1. Momenteel ben ik ook zwanger en ik heb ook zwanger gesolliciteerd en na de proefmaand verteld dat ik zwanger ben. Ik heb bewust die keuze genomen omdat ik bij andere sollicitaties al werd gediscrimineerd hierop, omdat ik toch bepaalde zaken vooraf wilde weten ivm gezondheidsrisico's. Ik zou je dit ook echt aanraden. Maar ik vind het wel lastig in jouw geval want je wilt ook geen kinderen gaan tillen lijkt me? dan is vertellen wel verstandiger lijkt me.
De wereld is zwaar overbevolkt en dat begint zoals je weet al enorme problemen te geven, ook zeker Nederland krijgt er de laatste jaren in rap tempo meer inwoners bij die ook in rap tempo allemaal weer nieuwe kindertjes erbij maken. Dus de smoes dat men wel kinderen moet nemen om aan de oudedagsvoorziening te voldoen is zon onnadenkend excuus. Er liggen bovendien bákken met geld waar de harde werkenden al die jaren hun belasting voor moeten hebben afdragen, alleen wordt dat geld besteedt aan heel andere dingen dan aan de mensen die het werkelijk verdiend hebben. Jouw kinderen zijn absoluut niet nodig en vormen geen meerwaarde. Jouw liegen tijdens je sollicitatie en in je proeftijd vormt trouwens al helemaal geen meerwaarde voor niemand, behalve voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten zo'n 2 jaar geleden; was net begonnen bij een nieuwe werkgever en het contract werd niet verlengd in de proeftijd, had ik ook niet gewild trouwens, want het beviel van beide kanten niet.
Echter wel gelijk weer op zoek naar een nieuwe baan, en kon gelijk op gesprek in een werkveld waar ik al ruim ervaring had, maar; ik was toen ook net een week of 10/11 zwanger.
ik heb het wel gelijk aangegeven in het gesprek, omdat ik eerlijk wilde beginnen, en niet een contract tekenen en dan gelijk moeten zeggen; verrassing, ik ben zwanger! Dat zou voor mij niet goed voelen en ik kan me ook voorstellen dat een werkgever dat niet prettig zou vinden, nog afgezien van of je iets 'moet' melden of niet.
ik wilde zelf niet binnenkomen op die manier.
ik heb het dus aangegeven, en ik werd toch aangenomen!
ik ben toen gelijk begonnen met werken, dus kon nog mooi wat maanden werken voordat ik met verlof ging.
inmiddels een vast contract.
Gefeliciteerd.

Ik heb wel eens met een duidelijk zichtbare zwangere buik een sollicitatiegesprek gehad en heb de baan niet gekregen. “De andere kandidaat paste beter in het profiel”. ( Of die buik daarmee te maken had, zal ik nooit weten).

En beide keren heb ik de familie ook pas ingelicht nadat de uitslag van de NIPT binnen was, dus heeft mijn baas daar ook op moeten wachten. Dat was niet in mijn proeftijd, maar wel net na verstrijken van de aanzegtermijn van mijn jaarcontract. En mijn werkgever snapte prima dat ik op die uitslag had gewacht met vertellen.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 11:13
Reden: Aanvulling
7.55% gewijzigd
Het is geen liegen om niet zelf je zwangerschap aan te kondigen vóór de termijn die de wetgever daarvoor heeft gesteld. Laat dat nou eindelijk eens tot jullie die blaten over ‘oneerlijk’ en ‘liegen’ doordringen.

Volgens UWV: “Doe dit uiterlijk 3 weken voordat u met zwangerschapsverlof wilt gaan. Maar meld dit liever eerder. Zo hebben u en uw werkgever nog de tijd om eventuele afspraken te maken over uw afwezigheid.”

Als TO dus AL met 17 weken haar werkgever inlicht (dus zelfs nog voor het 20-weken onderzoek naar de gezondheid van het ongeboren kind) doet ze dat ruim 3 maanden voordat ze daartoe verplicht is en heeft de werkgever nog 4 maanden om iets te regelen voor haar verlof. Dat is een stuk langer dan de wettelijke aanzegtermijn van werkgever richting tijdelijke werknemer die recent is ingevoerd. Een werkgever die in 4 maanden geen -wettelijke- oplossing kan vinden heeft imo zijn (of haar) zaakjes verdomd slecht niet goed voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Sjaan, waarom wil je zo graag dat een vrouw vertelt of ze zwanger is als je er verder geen problemen mee hebt zwangere vrouwen aan te nemen? Dat is dan toch ongeveer net zo relevant als dat ik niet gemeld heb dat ik contactlenzen draag bij de sollicitatie voor mijn kantoorbaan?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik werk zelf als HR manager en ik zou het fijn vinden om het te horen tijdens de proeftijd. Reden: stel je bent misselijk oid kunnen we helpen.
Daarnaast werk je in de kinderopvang en met een prille zwangerschap mag je gewoon minder tillen etc.

De kinderopvang heeft bestaansrecht dankzij vrouwen die zwanger raken en kinderen krijgen.
Wat je kunt doen is bv bij een kop thee vragen hoe ze vinden dat het gaat, of ze tevreden zijn etc? en een rustig moment pakken om het te vertellen.
Bij 17 weken vertellen zou ik zelf niet aanraden. Maar de keuze is uiteraard geheel aan jou.

Er is in deze sector gebrek aan personeel (zelf vind ik het dan niet handig om in de cao 2 maanden proeftijd op te nemen, maar daar kan een reden achter zitten die ik niet ken). Je doet je werk goed, die 16 weken dat je er tussenuit gaat overleeft een opvang wel. Die weken zijn zo voorbij ;-)
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
11-07-2019 10:56
Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten zo'n 2 jaar geleden; was net begonnen bij een nieuwe werkgever en het contract werd niet verlengd in de proeftijd, had ik ook niet gewild trouwens, want het beviel van beide kanten niet.
Echter wel gelijk weer op zoek naar een nieuwe baan, en kon gelijk op gesprek in een werkveld waar ik al ruim ervaring had, maar; ik was toen ook net een week of 10/11 zwanger.
ik heb het wel gelijk aangegeven in het gesprek, omdat ik eerlijk wilde beginnen, en niet een contract tekenen en dan gelijk moeten zeggen; verrassing, ik ben zwanger! Dat zou voor mij niet goed voelen en ik kan me ook voorstellen dat een werkgever dat niet prettig zou vinden, nog afgezien van of je iets 'moet' melden of niet.
ik wilde zelf niet binnenkomen op die manier.
ik heb het dus aangegeven, en ik werd toch aangenomen!
ik ben toen gelijk begonnen met werken, dus kon nog mooi wat maanden werken voordat ik met verlof ging.
inmiddels een vast contract.
En zo hoort het dus, veel respect voor je!
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
11-07-2019 11:37
Sjaan, waarom wil je zo graag dat een vrouw vertelt of ze zwanger is als je er verder geen problemen mee hebt zwangere vrouwen aan te nemen? Dat is dan toch ongeveer net zo relevant als dat ik niet gemeld heb dat ik contactlenzen draag bij de sollicitatie voor mijn kantoorbaan?
Een zwangerschap verzwijgen met alle gevolgen van dien voor een werkgever en je nieuwe collega’s, of “contactlenzen”...?
Gaat het verder wel goed met je?
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
11-07-2019 11:11

Ik heb wel eens met een duidelijk zichtbare zwangere buik een sollicitatiegesprek gehad en heb de baan niet gekregen. “De andere kandidaat paste beter in het profiel”. ( Of die buik daarmee te maken had, zal ik nooit weten)..
Inderdaad dat weet je niet. Net als de rest van de zwangere vrouwen.
Het is voor veel zwangere vrouwen dan ook veel te makkelijk om hun zwangerschap te ge/misbruiken als argument wanneer ze niet werden of worden aangenomen of als hun proeftijd niet wordt omgezet in een vast contract wanneer ze gewoon niet degene zijn die een werkgever zocht.
hoezoos schreef:
11-07-2019 12:32
Een zwangerschap verzwijgen met alle gevolgen van dien voor een werkgever en je nieuwe collega’s, of “contactlenzen”...?
Gaat het verder wel goed met je?
Sjaan zegt zelf dat het haar niet om de zwangerschap gaat, maar om het verzwijgen. Dan zijn de gevolgen toch exact hetzelfde, of je het nu van tevoren vertelt of niet?

Maar goed, jij lijkt überhaupt een probleem te hebben met vrouwen met een kinderwens.
Volgens mij is hoezoos een fan van Dotan, maar dat er zoveel vrouwen zijn die vinden dat gebruik maken van een wettelijk recht je onbetrouwbaar maakt vind ik schokkend.
En ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag waarom zwanger aan een baan beginnen nu zoveel vervelender is dan zwanger worden als je twee jaar in dienst bent. Die 4 maanden ben je dan ook weg en ook dan moet iemand je vervangen.
forumfossiel schreef:
11-07-2019 13:21
Volgens mij is hoezoos een fan van Dotan, maar dat er zoveel vrouwen zijn die vinden dat gebruik maken van een wettelijk recht je onbetrouwbaar maakt vind ik schokkend.
En ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag waarom zwanger aan een baan beginnen nu zoveel vervelender is dan zwanger worden als je twee jaar in dienst bent. Die 4 maanden ben je dan ook weg en ook dan moet iemand je vervangen.
In beide situaties zou je voor mij een onbetrouwbare collega zijn. Een collega waar ik niet meer op kan vertrouwen qua werktijden, langer kunnen blijven, of je terugkomt voor de uren die je nu ook werkt. Als je een kind hebt, komt je werkgever en collega's een stap lager op de ladder van prioriteit. En dat voelt niet altijd fijn als collega of werkgever.
viavia2013 schreef:
11-07-2019 13:30
In beide situaties zou je voor mij een onbetrouwbare collega zijn. Een collega waar ik niet meer op kan vertrouwen qua werktijden, langer kunnen blijven, of je terugkomt voor de uren die je nu ook werkt. Als je een kind hebt, komt je werkgever en collega's een stap lager op de ladder van prioriteit. En dat voelt niet altijd fijn als collega of werkgever.
En mensen zonder kinderen overkomt natuurlijk nooit wat in het leven..
Haasjehop schreef:
11-07-2019 13:34
En mensen zonder kinderen overkomt natuurlijk nooit wat in het leven..
Ik ben op mijn 27ste weduwe geworden. Ik heb mijn man op donderdag begraven en ik ben die maandag daarna weer gaan werken. Ik heb meerdere chronische ziektes en toch verzuim ik zelden. Dus, het is een keuze hoe je met je baan om gaat.
viavia2013 schreef:
11-07-2019 13:37
Ik ben op mijn 27ste weduwe geworden. Ik heb mijn man op donderdag begraven en ik ben die maandag daarna weer gaan werken. Ik heb meerdere chronische ziektes en toch verzuim ik zelden. Dus, het is een keuze hoe je met je baan om gaat.
Er zullen zat mensen zijn die onder jouw omstandigheden wél zouden verzuimen/verzuimd zouden hebben en ik geloof niet dat iemand daar iets van zou vinden. Net als dat er zat moeders zijn die hun stinkende best doen in hun werk en er alles aan doen om onder hun persoonlijke omstandigheden te blijven functioneren.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
11-07-2019 13:30
In beide situaties zou je voor mij een onbetrouwbare collega zijn. Een collega waar ik niet meer op kan vertrouwen qua werktijden, langer kunnen blijven, of je terugkomt voor de uren die je nu ook werkt. Als je een kind hebt, komt je werkgever en collega's een stap lager op de ladder van prioriteit. En dat voelt niet altijd fijn als collega of werkgever.
Wow wat een onzin. Dus een vrouw die een kind krijgt is per definitie volgens jou een onbetrouwbare collega. Ben ik even blij dat mijn collega's er niet zo over denken. Overigens vind ik het hebben van een kind ook geen excuus om opeens nooit meer langer te kunnen blijven, flexibel te zijn met het plannen van afspraken etc. Dat is dus ook wat veel vrouwen gewoon doen zodra ze terug zijn van hun zwangerschapsverlof: gewoon werken zoals ze altijd gedaan hebben.

Weet je wat wel een probleem is? Collega's die er standaard vanuit gaan dat je nu wel anders zal zijn en niet meer op dezelfde manier zal werken. Ik had één collega die er vanuit ging dat ik niet meer flexibel was. Want: 'ik kon nu niet meer schuiven met de dagen dat ik thuis of op kantoor werkte.' Haarfijn uitgelegd dat de dag dat hij dit op kantoor tegen mij zei mijn 'officiële' thuiswerkdag is, maar door drukte in mijn agenda ik daar nooit meer aan toe kwam. Reden dat ik weinig op kantoor was waren de externe werkafspraken. Er zijn genoeg moeders die zorgen dat ze alles goed geregeld hebben thuis en dus ook zorgen voor goede opvang wanneer dit nodig is.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
11-07-2019 12:25
En zo hoort het dus, veel respect voor je!
Sja, ik kreeg uit mijn omgeving veelal het advies het nog niet te vertellen omdat dat misschien invloed zou hebben/ik dan niet aangenomen zou worden.
Daar zit wat in,maar dat 'risico' was ik bereid te nemen, omdat het tegen mijn eigen gevoel in ging om het te verzwijgen.
Daarnaast deels ook eigenbelang, omdat ik denk dat het wel degelijk van invloed is op de verdere werkrelatie als ik het níet had verteld, en dit na het tekenen van het contract invloed zou hebben gehad op hoe de werkgever over mij zou denken/ik niet een goede eerste indruk zou achterlaten. Het 'past' ook gewoon niet bij me om het op die manier te hebben gedaan, ik zou me er zelf niet goed bij voelen.
Er zijn zoveel regels, en bv zaken die (nog) niet verplicht zijn, maar dat is voor mij zeker niet altijd leidend.
Deze werkgever vond het geen probleem omdat ze mij de meest geschikte kandidaat vonden, en ik gelijk inzetbaar was.
Er moest natuurlijk wel op redelijke termijn al vervanging voor mij komen i.v.m. mijn verlof en ook klanten/bedrijven moesten ingelicht worden terwijl ik er net was.. waar ze vaak niet blij van worden natuurlijk..(voor mijn werk werk ik voor/met klanten die bij mijn werkgever zijn aangesloten)
Dus mijn werkgever moest er wel degelijk extra moeite voor doen, en met kans dat sommige klanten ontevreden/niet blij zouden zijn, en dat wist ik vantevoren..Dus wilde ze wel een eerlijke kans geven om een goede afweging te maken.
En gelukkig heeft dit voor iedereen goed uitgepakt. Heb ook een paar keer teruggekregen dat ze mijn eerlijkheid erg waardeerden.
viavia2013 schreef:
11-07-2019 13:30
In beide situaties zou je voor mij een onbetrouwbare collega zijn. Een collega waar ik niet meer op kan vertrouwen qua werktijden, langer kunnen blijven, of je terugkomt voor de uren die je nu ook werkt. Als je een kind hebt, komt je werkgever en collega's een stap lager op de ladder van prioriteit. En dat voelt niet altijd fijn als collega of werkgever.
Geldt dat ook voor mannen met kinderen, dat ze ineens onbetrouwbare collega’s zijn omdat ze vader zijn? Vaders verzuimen in het eerste jaar namelijk ook veel meer, omdat ook mannen ziek worden van virussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven