Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe collega's uitnodigen op bruiloft ?

16-06-2019 22:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik héb het op dit moment niet meer naar mijn zin op mijn huidige werk. ( lees: ik ben doodongelukkig )
Er om is veel gedoe en ik loop dan ook tegen overspannen aan.
Nu is het zo dat er bij een bedrijf waar ik graag zou gaan werken een functie vrijkomt dit jaar.
Dit zal zo rond september/ oktober zijn.

Het feit is dat dit ongeveer een week of 4 voor mijn bruiloft is.
Nou is het natuurlijk nog niet zeker dat ik ook daadwerkelijk aangenomen word ( maar je mag altijd dromen ;) )

Nou zit ik alleen met het volgende , zouden jullie dan je nieuwe collega's al gelijk uitnodigen voor je bruiloft ??
Nope, waarom zou je dat doen?


Als je al aangenomen zou worden veel te kort dag.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet!
Wat een malligheid
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik zou nooit mijn collega’s uitnodigen. Voor geen enkele gelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
Ligt een beetje aan wat voor bruiloftsfeest je voor ogen hebt, maar ik neig naar niet doen.
Nee. Is echt niet nodig. Of je moet ze echt meteen al als hele goede vrienden zien?
Alle reacties Link kopieren
Heel de avond een feest? Of geef je ook een receptie? Kijk eerst of je aangenomen word en na een week wat je van je collega vind uitnodigen kan alsnog dan.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh.. Waarom zou je dat doen?
Lach hard, duik diep, kom terug..
bibi70 schreef:
16-06-2019 22:21
Heel de avond een feest? Of geef je ook een receptie? Kijk eerst of je aangenomen word en na een week wat je van je collega vind uitnodigen kan alsnog dan.

Waarom? Er is echt geen enkele reden om collega's te moeten uitnodigen, zeker als je er net een week werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker niet.
I told you walking was idiotic.
Natuurlijk niet. Ik zou dat ook raar en heel claimerig vinden als uitgenodigde. Alsof je bang bent niet genoeg gasten te krijgen of wanhopig nieuwe vrienden wil maken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat al niet doen als ik ergens langer zou werken. Als je er even bij sitil wil staan met je collega's dan zou ik gebak meenemen de eerste werkdag na je trouwen.
Nee, dat zou ik niet zo snel doen.
Mijn ene collega was een paar weken in dienst, en had op basis daarvan een lijstje met mensen die mochten komen en ook een lijstje met mensen die ze perse niet wilde zien op haar bruiloft.
Heel genant en aanmatigend, ze had echt het idee dat deze voor- en afkeuren heel interessant waren voor iedereen en dat haar bruiloft de happening van de eeuw was.
Feit was dat bijna niemand ging omdat die dan alleen zou zitten omdat die nou net dik was met die van de niet-lijst.
Dus nodig of iedereen uit of ik zou in dit geval niemand uitnodigen, zo leuk is een bruiloft niet voor collega's tenzij je met zijn allen kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weleens op een bruiloftsfeest geweest waar savonds gewoon echt heel veel mensen waren uitgenodigd, het was ongelooflijk informeel, gewoon een leuk feestje zonder verdere bijzonderheden. Erg laagdrempelig, op de avond zelf konden mensen nog appen of ze vriend/vriendin mee mochten nemen en dat was allemaal prima. Sommige mensen kwamen rond 20.00 een half uurtje aanwaaien, anderen sloten pas om 23.00 aan. Zo'n soort feest is eigenlijk het enige waar ik me kan indenken waar je verse collega's voor zou uitnodigen. Als je een ander soort bruiloft aan het plannen bent niet.
Het-groepje schreef:
16-06-2019 22:27
Mijn ene collega was een paar weken in dienst, en had op basis daarvan een lijstje met mensen die mochten komen en ook een lijstje met mensen die ze perse niet wilde zien op haar bruiloft.
Heel genant en aanmatigend, ze had echt het idee dat deze voor- en afkeuren heel interessant waren voor iedereen en dat haar bruiloft de happening van de eeuw was.
Feit was dat bijna niemand ging omdat die dan alleen zou zitten omdat die nou net dik was met die van de niet-lijst.
Dus nodig of iedereen uit of ik zou in dit geval niemand uitnodigen, zo leuk is een bruiloft niet voor collega's tenzij je met zijn allen kan gaan.
Dan ook heel vaak niet. Zeker niet bij een collega die er echt net werkt.
Pinda-Kaas schreef:
16-06-2019 22:27
Ik ben weleens op een bruiloftsfeest geweest waar savonds gewoon echt heel veel mensen waren uitgenodigd, het was ongelooflijk informeel, gewoon een leuk feestje zonder verdere bijzonderheden. Erg laagdrempelig, op de avond zelf konden mensen nog appen of ze vriend/vriendin mee mochten nemen en dat was allemaal prima. Sommige mensen kwamen rond 20.00 een half uurtje aanwaaien, anderen sloten pas om 23.00 aan. Zo'n soort feest is eigenlijk het enige waar ik me kan indenken waar je verse collega's voor zou uitnodigen. Als je een ander soort bruiloft aan het plannen bent niet.

Ik ken zulke bruiloften ook, met collega's die je ook echt allemaal al even kent. Kan hartstikke leuk zijn. Je ziet die mensen soms meer dan de rest van je genodigden in een week.

Maar TO kent ze niet. Er is geen enkele reden om wie dan ook van die nieuwe collega's uit te nodigen. En ik gok dat zij er ook niet op zitten te wachten.
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen, zou ik overigens bedanken.

Ik moet niet persé op 't zelfde feest zijn als tante Pia, ome Mark en neefje Jan.
Of speeches en toneeltjes horen van iemand die ik toch niet ken.



Als je er nu 10 jaar zou werken en intussen mijn beste vriendin bent is het misschien nog wat anders.
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 22:28
Dan ook heel vaak niet. Zeker niet bij een collega die er echt net werkt.
Nee precies. Er gingen drie mensen uiteindelijk (team van 30) waarvan er twee al zo gingen van: ik blijf even en ik ga er niks nieuws voor kopen.
Je wordt er eerder nerveus van, zo van: wat moet ik daar eigenlijk.
Het-groepje schreef:
16-06-2019 22:33
Nee precies. Er gingen drie mensen uiteindelijk (team van 30) waarvan er twee al zo gingen van: ik blijf even en ik ga er niks nieuws voor kopen.
Je wordt er eerder nerveus van, zo van: wat moet ik daar eigenlijk.
Dat ja!
Ik zou het wel juist wel doen, mits je na een week of zo het gevoel hebt dat het klikt, het toch al een vrij groot feest is en niet al te formeel. Leuke gelegenheid om een beetje een band te krijgen. Is het klein en juist wel formeel, dan niet dien dan voelt het voor je collega's misschien een beetje gedwongen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze achteraf de foto's laten zien als ze er al om vragen. Na 4 weken ken je iemand amper.
Bij ons nodigen de meeste trouwende collega’s wel enkele collega’s uit. Ik ben zelf twee keer naar een bruiloft van een collega geweest. Een keer mochten we alleen het uurtje voor het eten komen (daarna was er ook nog een feest waar we niet voor uitgenodigd waren). Was best leuk, en we zijn zelf met een groepje nog uit eten geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 22:29
Ik ken zulke bruiloften ook, met collega's die je ook echt allemaal al even kent. Kan hartstikke leuk zijn. Je ziet die mensen soms meer dan de rest van je genodigden in een week.

Maar TO kent ze niet. Er is geen enkele reden om wie dan ook van die nieuwe collega's uit te nodigen. En ik gok dat zij er ook niet op zitten te wachten.
ik zou er sowieso geen officiele uitnodiging voor maken dan ofzo, maar meer het een keer tijdens de lunch laten vallen dat als ze zin hebben dat ze dan welkom zijn, zoiets. En alleen als het gezellige mensen zijn trouwens. Maar dat kan dus alleen als je zo'n soort feestje geeft.

Van alles wat neigt naar een officiele uitnodiging zou ik idd wegblijven als ik TO was, je kent die mensen niet. Je voelt je dan alleen maar ongemakkelijk denk ik als collega.
Alle reacties Link kopieren
Nee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven