Werk & Studie alle pijlers

Nieuwsgierig :)

19-10-2019 18:23 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd te horen gekregen dat ik moest doen wat ik leuk vond, en dat vind ik ook belangrijk, maar tegelijkertijd denk ik dat het niet verkeerd is om ook stil te staan bij het feit dat werk gewoon werk is, met leuke en minder leuke taken, en dat het gewoon zaak is om geld te verdienen om de huur te kunnen betalen. Het kan niet altijd feest zijn, en ik wil niet te hoge verwachtingen koesteren over mijn job. Ik ben nieuwsgierig hoe anderen hierin staan. Wat vinden jullie?

1 Ik neem alleen genoegen met mijn droombaan. Ik wil elke dag fluitend naar m'n werk en vind het belangrijk dat ik gelukkig word van wat ik doe.

2 Ik vind 't allang best, zolang ik mijn vaste lasten maar kan betalen en ook een beetje een comfortabel leven kan leiden.

3 Ik vind mijn werk niet altijd leuk, maar over het algemeen heb ik het naar mijn zin, voel ik me op mijn plek en haal ik er voldoening uit, en dat is goed genoeg.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken :)
Alle reacties Link kopieren
1.
Alle reacties Link kopieren
Nummer 3 , zeker
Alle reacties Link kopieren
boterbloempje6 schreef:
19-10-2019 18:26
1.
Nu ben ik heel benieuwd naar jouw baan :)
Nou ik zou mijn huidige baan geen droombaan noemen, ik vind droombaan sowieso een raar woord want wie droomt er nou over werk? Maar ik ga er wel met plezier heen en ik vind dat wel belangrijk. Maar salaris is ook belangrijk, als ik er geen geld mee zou verdienen dan zou ik wat anders doen.
Alle reacties Link kopieren
1.
Alle reacties Link kopieren
3.
Een mengeling van 2 en 3.
Wisselt van dag tot dag.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is een doel in het leven belangrijk, dus vind het heel fijn om nu te werken in de maatschappelijke zorg. Elke cliënt is een doel, die wil ik helpen om verder te komen. Verder vind ik met mensen werken leuk en interessant. Voor mij is dit het balans tussen werk en hobby. Eerder ben ik erachter gekomen dat tekenen en ontwerpen als werk niet meer leuk is, het is niet leuk meer als je moet en het niet meer helemaal zelf mag bepalen. Ook ben ik erachter gekomen dat 40 uur werk doen, wat niet leuk is je geluk behoorlijk in de weg staat, dat vind ik ook geen leven.
Ik vind 2 of 3.

Maar bevind me momenteel in een situatie bijna gelijk aan 1.

Ik ben een gelukkig mens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit topic begonnen omdat ik net een paar weken gestart ben met een nieuwe job, en ik weet niet zo goed wat nou 'normaal' is om te voelen bij je werk. Persoonlijk vind ik het altijd leuk om te gaan, en ik vind mijn collega's heel leuk en gezellig en het is een fijne plek om te werken. Mijn werkzaamheden vind ik over het algemeen leuk, maar ik ben wel onzeker over wat ik kan en of ik het wel goed doe. Verder is het niet de baan waar ik vroeger van droomde (dat is werken bij de universiteit als onderzoeker of docent), maar ik weet ook niet of het heel realistisch is om te denken dat ik daar ooit nog kan komen. Misschien is het gewoon goed om het naar je zin te hebben op je werk, en om sommige passies (in mijn geval mijn liefde voor literatuur) gewoon te bewaren voor je vrije tijd?
Tussen twee en drie. De meeste dagen ga ik best graag en ben ik tevreden met wat ik doe maar ik heb ook dagen...
Als ik morgen de kans kreeg om te stoppen deed ik dat en keek ik niet meer om
Alle reacties Link kopieren
Ik 3. M'n man 1. Mooi om te zien hoe iemand vol passie doet wat hij als klein jongetje al wilde worden. Dat heb ik totaal niet. M'n baan is makkelijk, ik heb veel vrijheid en ik verdien lekker. Ik werk ook maar 24 uur, het is goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het goed als je er naar streeft te doen wat je leuk vindt maar ook voor ogen houdt dat werk er primair is om geld te verdienen.
En het is niet altijd leuk, dat neem ik maar voor lief.
Alle reacties Link kopieren
voorlopig 2 maar streef naar 1
Alle reacties Link kopieren
3

en als ik morgen de 100.000 zou winnen nam ik niet meteen ontslag, dat zegt genoeg toch.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb echt ontzettend veel plezier in mijn werk. Ik werkte als pedagogisch medewerkster en zag binnen onze stichting functies voorbij komen die mij ook erg aanspraken. Tijdens ontwikkelingsgesprekken ook aangegeven dat ik toch ooit wel meer wilde als daar de mogelijkheid voor kwam. Die mogelijkheid doet zich nu voor en mag ik me verder gaan ontwikkelen.
Ik vind dus eigenlijk nummer 3. Ik heb nu de baan die ik al een aantal jaar ambieerde, maar het was niet zo dat ik alleen maar genoegen zou nemen met deze functie. Als pedagogisch medewerker had ik het ook naar mijn zin.

Voor mij is het ook nog zo dat ik ook kijk naar welk moment in mijn leven ik me bevind. Toen mijn kinderen echt klein waren was is thuis en deed ik vrijwilligerswerk, later ben ik gaan werken en nu zijn ze al zo zelfstandig dat ik de ruimte ook heb om zelf weer te gaan leren. Toen ik begon met werken als pm-er was ik al heel blij dat ik het kon combineren met mijn gezin.
anoniem_366438 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 18:58
Reden: toevoeging
24.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
19-10-2019 18:54
3

en als ik morgen de 100.000 zou winnen nam ik niet meteen ontslag, dat zegt genoeg toch.
ik denk ook dat dat verstandig is, 100000 is leuk maar snel op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Absoluut 2. Passie is zo'n woord waar je jeuk van krijgt en wat maar voor sommige van ons is weggelegd.
Ik heb het opgegeven na 6 banen en ben blij met een vast contract en werk in mijn eigen woonplaats.
1. Ik heb de allerleukste studie gedaan die ik kon vinden en die eigenlijk enorm onpraktisch was qua baankansen en ik heb er een heel leuke baan mee gekregen. Mijn werk is veel meer dan een baan, het vergt veel maar ik kan me altijd blijven ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
19-10-2019 18:54
3

en als ik morgen de 100.000 zou winnen nam ik niet meteen ontslag, dat zegt genoeg toch.
denk dat je 1000 000 bedoelt, met 100 000 daarmee kom je niet toe tot zelfs je pensioen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-10-2019 19:05
1. Ik heb de allerleukste studie gedaan die ik kon vinden en die eigenlijk enorm onpraktisch was qua baankansen en ik heb er een heel leuke baan mee gekregen. Mijn werk is veel meer dan een baan, het vergt veel maar ik kan me altijd blijven ontwikkelen.
wat heb je dan gedaan? #ooknieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
19-10-2019 19:00
ik denk ook dat dat verstandig is, 100000 is leuk maar snel op
bij wijze van spreken. de jackpot bedoel ik als in, meer dan ik opkrijg.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tinkerbell1988 schreef:
19-10-2019 19:07
wat heb je dan gedaan? #ooknieuwsgierig
kooidanser
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 11:23
14.29% gewijzigd
Meestal 1 soms 2.
Ben freelancer en kies mijn opdrachten dus zelf uit. Dat helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven