omscholen tot verpleegkundige (via LOI)
dinsdag 20 oktober 2020 om 13:35
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar iemand die een soortgelijk traject heeft gedaan en daar wat meer over kan vertellen of iemand die zelf werkt als verpleegkundige en hoe dat dan is.
Even mijn verhaal:
Al jaren zit ik niet op mijn plek op het werk. Het werk en de collega's zijn ok, maar het past gewoon niet. Ik heb al een loopbaantraject achter de rug, en daarbij werd mijn gevoel bevestigd en versterkt, maar omdat ik toen net was bevallen van de 1e en we graag een 2e wilden heb ik besloten dit even te parkeren (want het werk is ok, dus nog vol te houden). Nu ben ik 1 jaar geleden bevallen van de 2e en het kriebelt al sinds dat ik begon met werken. Het past gewoon niet meer bij mij.
Ik heb alle informatie van het loopbaantraject erbij gepakt en nog eens doorgenomen en mijn conclusie is dat ik heel graag de zorg in wil.
Uiteindelijk lijkt het erop dat om meerdere redenen de LOI het beste bij mij past.
Wie heeft de HBO-V opleiding gedaan bij de LOI? wat vond je ervan?
Sluit de studie goed aan bij het werkveld?
Hoe was de studiedruk in combinatie met werk en gezin?
Is of was het lastig om aan een stageplek te komen? (ik heb zelf rondgebeld maar meeste ziekenhuizen willen geen student van de LOI).
Heb je nog tips over studeren aan de LOI?
Alvast heel erg bedankt!
Ik ben op zoek naar iemand die een soortgelijk traject heeft gedaan en daar wat meer over kan vertellen of iemand die zelf werkt als verpleegkundige en hoe dat dan is.
Even mijn verhaal:
Al jaren zit ik niet op mijn plek op het werk. Het werk en de collega's zijn ok, maar het past gewoon niet. Ik heb al een loopbaantraject achter de rug, en daarbij werd mijn gevoel bevestigd en versterkt, maar omdat ik toen net was bevallen van de 1e en we graag een 2e wilden heb ik besloten dit even te parkeren (want het werk is ok, dus nog vol te houden). Nu ben ik 1 jaar geleden bevallen van de 2e en het kriebelt al sinds dat ik begon met werken. Het past gewoon niet meer bij mij.
Ik heb alle informatie van het loopbaantraject erbij gepakt en nog eens doorgenomen en mijn conclusie is dat ik heel graag de zorg in wil.
Uiteindelijk lijkt het erop dat om meerdere redenen de LOI het beste bij mij past.
Wie heeft de HBO-V opleiding gedaan bij de LOI? wat vond je ervan?
Sluit de studie goed aan bij het werkveld?
Hoe was de studiedruk in combinatie met werk en gezin?
Is of was het lastig om aan een stageplek te komen? (ik heb zelf rondgebeld maar meeste ziekenhuizen willen geen student van de LOI).
Heb je nog tips over studeren aan de LOI?
Alvast heel erg bedankt!

zondag 20 december 2020 om 12:59
Heel begrijpelijk allemaal. Houdt er wel rekening mee, dat het absoluut geen vetpot is. Je krijgt een leerlingsalaris en soms iets meer erboven. Ik ben zelf ook alleenstaand zonder kinderen, maar het is elk dubbeltje omdraaien nu. Maar ik heb het er zeker voor over en als ik straks na februari mijn diploma in handen heb kan ik allicht meer uren werken en ga ik ook meer verdienen. Het is even investeren in je toekomst en in het werk wat je leuk vindt. Succes.Love2hike schreef: ↑20-12-2020 12:03Cinderella76,
Mijn achtergrond is totaal niet zorggerelateerd, ook mijn werk wn opleiding voor het werk wat ik nu doe was dat niet. Verre van zelfs.
Thuisstudie via LOI of aanverwant wil ik beslist niet om de in dit topic reeds genoemde redenen.
Het liefst dus via een werk-leren omgeving met gegarandeerde kans op een baan mits je de opleiding uiteraard goed afrond. En waar je al wat verdient tijdens de opleiding omdat ik kostwinner ben en er rekeningen betaald moeten worden.