Werk & Studie alle pijlers

Onbekende (potentiële) opdrachtgever

24-06-2020 21:39 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als zzp'er en ben benaderd door ene 'Jorrit' via whatsapp. Hij is op zoek naar iemand uit mijn beroepsgroep, heeft mijn website bekeken en denkt dat ik misschien goed bij hen pas.

Ik heb gevraagd wie zij zijn en wat ze precies willen en toen heeft hij een bericht ingesproken waar ik niet veel wijzer van word. Start up, willen iets doen voor particulieren (wat wordt niet duidelijk). Hij noemde verder een ruim budget. Ik heb gevraagd of hij wat preciezer kan zijn en of ze misschien een website hebben, maar het antwoord is dat ze nog aan die website werken. Het plaatje op whatsapp is iets anoniems (een logo van een bekend bedrijf) en de naam die op whatsapp bij dat nummer wordt vermeld is helemaal geen Jorrit maar 'Abdelkader Hussein'.

Ik vind het een beetje gek om een achternaam, bedrijfsnaam en KvK-inschrijving te vragen, omdat dat wel heel wantrouwig overkomt. Van de andere kant is het zo wel heel vaag. En ik vraag me dus af of ik straks werk zit te leveren waarvoor ik nooit betaald krijg. Wat zou nou een handige manier zijn om erachter te komen of dit zuivere koffie is?

(Namen heb ik gefingeerd.)
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met startups is dat ze meestal vaag zijn en ook nog niet heel goed kunnen formuleren wat ze nodig hebben. Ik heb ook weleens iemand op gang geholpen die intussen heel goed boert, een kantoor vol personeel heeft zitten en echt weet waar hij mee bezig is. Niet mijn verdienste hoor, maar het begin zegt niet altijd alles. Neemt niet weg dat ik wel voorzichtig zou zijn (en dat een KvK-inschrijving niet enorm veel zegt).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren