Werk & Studie alle pijlers

Onbekende (potentiële) opdrachtgever

24-06-2020 21:39 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als zzp'er en ben benaderd door ene 'Jorrit' via whatsapp. Hij is op zoek naar iemand uit mijn beroepsgroep, heeft mijn website bekeken en denkt dat ik misschien goed bij hen pas.

Ik heb gevraagd wie zij zijn en wat ze precies willen en toen heeft hij een bericht ingesproken waar ik niet veel wijzer van word. Start up, willen iets doen voor particulieren (wat wordt niet duidelijk). Hij noemde verder een ruim budget. Ik heb gevraagd of hij wat preciezer kan zijn en of ze misschien een website hebben, maar het antwoord is dat ze nog aan die website werken. Het plaatje op whatsapp is iets anoniems (een logo van een bekend bedrijf) en de naam die op whatsapp bij dat nummer wordt vermeld is helemaal geen Jorrit maar 'Abdelkader Hussein'.

Ik vind het een beetje gek om een achternaam, bedrijfsnaam en KvK-inschrijving te vragen, omdat dat wel heel wantrouwig overkomt. Van de andere kant is het zo wel heel vaag. En ik vraag me dus af of ik straks werk zit te leveren waarvoor ik nooit betaald krijg. Wat zou nou een handige manier zijn om erachter te komen of dit zuivere koffie is?

(Namen heb ik gefingeerd.)
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Flomo schreef:
24-06-2020 21:58
Dat is toch niet relevant. Gaat erom dat het een andere naam is. Als hij Jan gebruikt en er achter het telefoonnummer Sjaak staat, vind ik dat aanleiding genoeg om te twijfelen. Dus de meerwaarde van de herkomst van de naam zie ik niet. Jij blijkbaar wel
Waarom val jij zo op het gebruik van een volstrekt normale naam? Wat stigmatiserend!
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
29-06-2020 12:13
Rare aktie dit.
Pass maar door naar Ellerlilalinne die opdrachtgever.

Ik zou hier ook voor hebben bedankt. Kreeg laatst ook via Linkedin contact met iemand, die na een lang telefoongesprek de samenwerking helemaal zag zitten, mijn uurtarief was geen probleem en blablabla. Ik kreeg er een slecht gevoel bij, hij reageerde op mijn plan van aanpak met nog vier keer zoveel werk als ik had beschreven, nog een keer geld speelt geen enkele rol. En alles moest snel snel snel en het was duidelijk dat hij van mijn werk niks wist en ook niet mijn advies wilde horen. Bijvoorbeeld: ik maak foto’s, of ik dan ook alle catering kon regelen en een evenement organiseren, zoiets (niet letterlijk dit maar in die categorie). Het gaf me zo’n slechte indruk dat ik heb afgezegd, met de ‘te druk’ smoes. Ja, misschien heb ik een million dollar baby laten lopen maar het voelt alsof ik mezelf een heleboel narigheid en gezeur heb bespaard.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies dat onbestemde gevoel heb ik dus ook @makreel. Alsof ik bij wijze van spreken banketbakker ben, maar vast ook wel een kookboek kan schrijven. En of dat boek dan over voorgerechten of de Japanse keuken moet gaan, dat horen ze graag van mij.

En ik denk dan: huur een kookboekenschrijver in en vraag mij pas als je bij de gebakjes bent aanbeland.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven