Werk & Studie alle pijlers

Oneerlijke situatie ! Wat moet ik doen???

14-08-2018 09:26 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heb dit keer iets waar niet alleen ik, maar meerdere collega's mee rondlopen.

Ik werk als microbiologisch analist (niveau 4) in het ziekenhuis. Ik heb HAVO gedaan en daarna MLO. Ik werk er nu bijna 2 jaar. In die 2 jaar heb ik al heel wat dingen meegemaakt op deze baan. Ik voel mij hier soms benadeeld en gediscrimineerd en ik ben niet de enige.

Ik ga in september beginnen aan mijn HBO opleiding. Toen ik vorig jaar een functioneringsgesprek had en ik vroeg om 'hogerop te komen' en 'meer taken' zeiden ze dat ze mij alleen de simpele taken konden laten doen van het HBO werk en zelfs al zou ik als volledig HBO analist aan het werk zijn, ik krijg er toch niet voor betaald zonder papiertje..... Zoals het bij elke baan tegenwoordig gaat!

Ik ben 27, maar heb toch besloten daarom door te gaan studeren.. Ik wilde het altijd al, maar heb wat drama in de tussentijd gehad en dacht inmiddels dat ik nu 'te oud' was. Ik ben dus wel van mening veranderd:). Het is nu of nooit.

Nu kom ik bij het probleem.....:

Sinds dit jaar april/mei heb ik een nieuwe collega erbij, leuke vlotte meid van 28 a 29. Ze heeft MLO niv 4 gedaan en haar HBO opleiding propedeuse gehaald, maar kon het niveau blijkbaar niet aan van haar HBO opleiding en is er uiteindelijk mee gestopt. Ze heeft in het verleden (6 jaar geleden) 3 maand stage gelopen in dit ziekenhuis. Dat is nagenoeg niks, maar oke. Verder leuke meid niks tegen haar, maar mijn werkgever heeft haar aangenomen als HLO analist met HLO salaris, maar zonder het papiertje. Niet alleen ik, maar ook een stel andere collega's is erg ontsteld en in shock hierover, want waarom zij wel en ik bijv. niet? Nu is mijn vraag o.a. is dit wel toegestaan volgens de wet ?? Kan ik hiermee naar een instantie zo ja, welke? Dit vraag ik niet alleen voor mezelf, maar ook tegenover de andere benadeelde collega's !

Tell me what to do !!
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
Je nieuwe collega kan dus beter onderhandelen dan jij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je collega was beter in het onderhandelen over haar salaris dan jij. Er is op dit moment vraag naar analisten. Dus de potentiële werknemer kan op dit moment hogere eisen stellen.

Je kan zelf bij je huidige werkgever gaan onderhandelen. Of kijken naar een baan bij een ander lab, en daar strakker gaan onderhandelen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als je je P haalt wil dat juist zeggen dat je het niveau WEL aan kunt.

https://rotterdamstudentenstad.nl/nl/ni ... pedeuse-in
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 14-08-2018 09:31
41.42% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja dat is gewoon toegestaan. De werkgever mag zelf bepalen hoe hij iemand inschaalt en betaald.
Het is lullig maar het zijn de afspraken tussen je baas en jouw collega. Jij hebt zelf afspraken met je baas en als je het anders wilt hebben moet je met hem of haar in gesprek
Alle reacties Link kopieren
Heb je jouw ambities alleen in een functioneringsgesprek genoemd of heb je zelf ook gesolliciteerd naar deze HLO-niveau functie?
Alle reacties Link kopieren
https://www.indeed.nl/m/jobs?sameL=1&q= ... archOnSerp

Nieuwe baan zoeken en stevig onderhandelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gediscrimineerd nog wel.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe collega heeft aantoonbaar HBO-niveau, wat een hogere inschaling rechtvaardigt. Ik zie dus niet in waarom jij je benadeelt zou moeten voelen
Alle reacties Link kopieren
Er is zo enorm veel werk als analist ; waarom zou je blijven hangen in een baan waar je zo over loopt te klagen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch verder leren? Waarom zit je je dan nu zo op te winden over een ander? Hou het bij jezelf in plaats van dit kinderachtige gedrag. Daar ga je namelijk alleen jezelf mee hebben. En kap met dat geroddel ("Niet alleen ik, maar ook een stel andere collega's is erg ontsteld en in shock hierover") over je collega.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
14-08-2018 09:29
Je nieuwe collega kan dus beter onderhandelen dan jij.
Het heeft er helemaal Niks mee te maken. Ik heb Duidelijk aangegeven dat ik hogerop wilde en ze hadden toen ook al HBO analisten nodig. Zij heeft het diploma niet en is met de HBO opleiding Gestopt en alleen haar P gehaald. Ze kon het niveau niet aan.. Het slaat nergens op. En ik heb genoeg onderhandeld en gemaild en gedaan, maar ze nemen niks van mij aan. Ik vind het niet normaal. We hebben hier nog een HLOer die MLO werk doet in plaats van haar in te werken hebben ze deze meid aangenomen zonder dat zij dus officieel diploma heeft. Oftewel, ik ben niet de enige die hierin benadeeld word.
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-08-2018 09:29
Tja, je collega was beter in het onderhandelen over haar salaris dan jij. Er is op dit moment vraag naar analisten. Dus de potentiële werknemer kan op dit moment hogere eisen stellen.

Je kan zelf bij je huidige werkgever gaan onderhandelen. Of kijken naar een baan bij een ander lab, en daar strakker gaan onderhandelen.
Het heeft geen bal met salaris te maken en onderhandelen? Dat heb ik genoeg gedaan. Met alleen een propedeuse ben je geen HBO analist, punt.
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
14-08-2018 09:30
Als je je P haalt wil dat juist zeggen dat je het niveau WEL aan kunt.

https://rotterdamstudentenstad.nl/nl/ni ... pedeuse-in
Onzin, want ze is gestopt. Je P is maar een klein onderdeel en ze is daarna gestopt, omdat ze het niet aankon. Ze heeft dus alsnog geen HBO diploma.
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het gewoon je karakter dat ze je niet moeten en wilden ze wat positieve nieuwe mensen erbij die de negatieve sfeer (verongelijkte collega's, geroddel, gejammer, jaloezie) moeten doorbreken.
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
14-08-2018 09:45
Het heeft er helemaal Niks mee te maken. Ik heb Duidelijk aangegeven dat ik hogerop wilde en ze hadden toen ook al HBO analisten nodig. Zij heeft het diploma niet en is met de HBO opleiding Gestopt en alleen haar P gehaald. Ze kon het niveau niet aan.. Het slaat nergens op. En ik heb genoeg onderhandeld en gemaild en gedaan, maar ze nemen niks van mij aan. Ik vind het niet normaal. We hebben hier nog een HLOer die MLO werk doet in plaats van haar in te werken hebben ze deze meid aangenomen zonder dat zij dus officieel diploma heeft. Oftewel, ik ben niet de enige die hierin benadeeld word.
Dan ga je op zoek naar een andere baan, waar ze je wel vast op HBO willen betalen terwijl je de opleiding gaat doen. Zo werkt het nou eenmaal, er zijn geen vaste schalen als in het onderwijs bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-08-2018 09:32
Het is lullig maar het zijn de afspraken tussen je baas en jouw collega. Jij hebt zelf afspraken met je baas en als je het anders wilt hebben moet je met hem of haar in gesprek
Ja, want dat heb ik natuurlijk niet geprobeerd:)
strenght is what we gain from the madness we survive
cutiepie27 schreef:
14-08-2018 09:46
Het heeft geen bal met salaris te maken en onderhandelen? Dat heb ik genoeg gedaan. Met alleen een propedeuse ben je geen HBO analist, punt.


Maar jouw werkgever vindt een P genoeg reden om haar wel dat hogere salaris te betalen, punt.

Dan ga je elders solliciteren? Ik snap dat het oneerlijk voelt, maar wil je dan bij een in jouw ogen oneerlijke werkgever blijven?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-08-2018 09:43
Je gaat toch verder leren? Waarom zit je je dan nu zo op te winden over een ander? Hou het bij jezelf in plaats van dit kinderachtige gedrag. Daar ga je namelijk alleen jezelf mee hebben. En kap met dat geroddel ("Niet alleen ik, maar ook een stel andere collega's is erg ontsteld en in shock hierover") over je collega.
Praat niet over 'kinderachtig gedrag' en 'geroddel' als jij niet weet in wat voor situatie sommigen van ons zitten. Het is gewoon oneerlijk, punt. Kom jij hier maar werken dan weet je vanzelf waar ik het over heb;). Dan zie je vanzelf wat voor mensen hier werken en hoe het hier gaat en kom dan maar met je mening.
strenght is what we gain from the madness we survive
Als je vooruit en omhoog wil, moet je sowieso niet een blok met je collega’s vormen. Het is altijd makkelijker om één iemand op te schalen dan een hele ploeg. Trek je eigen plan.

En ja, dit mag. Bij mij op werk verdient iedereen wat anders, ook al hebben ze dezelfde achtergrond en werkervaring. Je maakt sowieso de grootste salarissprongen als je van buiten komt.
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
14-08-2018 09:50
Ja, want dat heb ik natuurlijk niet geprobeerd:)
Je baas mag nee zeggen, als je het daar niet mee eens bent is een andere baan zoeken het enige wat nog kan. Soms kan er dan ineens wel meer, soms niet.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-08-2018 09:49
Misschien is het gewoon je karakter dat ze je niet moeten en wilden ze wat positieve nieuwe mensen erbij die de negatieve sfeer (verongelijkte collega's, geroddel, gejammer, jaloezie) moeten doorbreken.
je bent een grapjas. Ik ben namelijk niet degene die zorgt voor de negatieve sfeer, roddels etc. Dat is het m nou juist, dus hou gewoon je mond;)
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
14-08-2018 09:52
Praat niet over 'kinderachtig gedrag' en 'geroddel' als jij niet weet in wat voor situatie sommigen van ons zitten. Het is gewoon oneerlijk, punt. Kom jij hier maar werken dan weet je vanzelf waar ik het over heb;). Dan zie je vanzelf wat voor mensen hier werken en hoe het hier gaat en kom dan maar met je mening.
Als het zo vréselijk is, waarom werk je er dan nog? :lightbulb:
En je klinkt niet echt als de allerleukste collega en werknemer.
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
14-08-2018 09:50
Ja, want dat heb ik natuurlijk niet geprobeerd:)
Wat wil je met die topic? Je bent erg negatief en niets wat er gezegd wordt is wat je wil horen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven