Werk & Studie alle pijlers

Ongelukkig op het werk

04-11-2019 15:55 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wat ik wil met dit topic? Geen idee, tips over hoe ik het beste hiermee om moet gaan?

Ik werk een aantal maanden bij een nieuw bedrijf. Ik werk samen met de Officemanager. Althans, dat was de bedoeling. Functie was zeer boeiend, wat was ik blij toen ik aangenomen werd als Project Assistent.

Helaas, blijkt niks van de vacature te kloppen. Ik mag geen actie ondernemen in iets. Pas wanneer ik toestemming krijg van de Officemanager mag ik iets doen. Mijn taken zijn voornamelijk nu op facilitair gebied. Met andere woorden: vaatwasser in en uit ruimen, prullenbakken legen en ramen poetsen. Dit stond niet in het betreffende profiel.

Continue krijg ik denigrerende opmerkingen naar mijn hoofd. Als ik mee wil denken om het werk makkelijker te maken, krijg ik als reactie: "je bent niet aangenomen om mee te denken". Zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen.

Ik had vast op vrijdagmiddag vrij. Nu kwam ze afgelopen vrijdag aan dat zij tijdelijk vrij wil hebben op vrijdagmiddag. Omdat ze rugklachten heeft (maar wel dagen in het weekend gaat shoppen, wandelen etc) Ik heb aangegeven dat ik mijn priveafspraken zou proberen om te zetten.

Nu komt ze vandaag aan dat ze besloten heeft voor vast op vrijdag eerder naar huis te gaan en dat ik me maar moet aanpassen. Geen discussie mogelijk. Ze blijft bij haar besluit. Ik moet alles maar verplaatsen.

Ik heb al gesproken met het uitzendbureau en zij staan achter mij. En zijn al op zoek voor iets anders voor me. Ik ben zelf ook al op zoek naar ander werk. Maar ja, ik weet niet hoe lang ik het nog volhoud. Ik ga met buikpijn naar het werk.

In gesprek met haar gaan heeft geen zin. Ze gaat haar tijd niet daaraan verspillen. Dat was haar antwoord...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de komende weken toch nog kan blijven werken zonder steeds met tranen in mijn ogen te zitten en met buikpijn werken.

Alvast bedankt voor het lezen.
Carpe Diem!
Tinkerbell1988 schreef:
05-11-2019 14:00
Dus dan kan je gewoon zonder reden thuiszitten dan of hoe gaat dat dan?
Eigen verantwoordelijkheid. Daar doen grote mensen aan. Als je werkgever twijfelt kan hij een controle aanvragen.
Lucifer2018 schreef:
05-11-2019 13:57
Ik zou bellen ipv mailen. Neem pauze en ga even het uitzendbureau bellen. Nu/zo.

En want? Kan best, ik zou me daar niks van aantrekken. Soms moet je tijdens ziekte douchen en dus even niet de telefoon opnemen. Of juist naar buiten, de huisarts, de apotheek, drogist of de super om brood te halen. Je hoeft niet per se binnen te blijven.

En ze kan je verlof echt niet zonder hele prangende redenen intrekken. Heel goed dat je daar meteen korte metten mee hebt gemaakt.
Sowieso ben je niet verplicht om thuis te zijn tijdens ziekte.
Lillybit schreef:
05-11-2019 14:24
Je moet niet mailen, je moet bellen.

Je moet haar niet tegemoet komen maar het probleem laten waar het is, bij haar.

Wat doe je daar nog?
Exact dit!
Recht je rug TO en kom voor jezelf op.
Sudrì schreef:
05-11-2019 14:29
Sowieso ben je niet verplicht om thuis te zijn tijdens ziekte.
Dat weet ik. Maar TO niet gok ik. ;-)
Lucifer2018 schreef:
05-11-2019 14:35
Dat weet ik. Maar TO niet gok ik. ;-)
Daarom benadrukte ik dat nog even. Ook voor de ‘een briefje bij meneer de dokter halen’ types.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
05-11-2019 14:00
Dus dan kan je gewoon zonder reden thuiszitten dan of hoe gaat dat dan?
TO heeft een reden hoor
Alle reacties Link kopieren
Priveafspraak is een jubileum van oude werkgever. Kan ik niet maken om me ziek te melden en dan wel stiekum daarheen gaan.

Ik wil daar absoluut naartoe omdat er hoogstwaarschijnlijk op korte termijn nieuwe vacatures komen. Ik wil dat ze mijn gezicht dan niet zijn vergeten.

Voor mij voelt het daarom niet fair om me per morgen ziek te melden. Hoewel ik weet dat zij ook niet fair tegen mij is.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
awel gewoon schup afkuisen, meldt u ziek of niet, dat madam stikt in haar vuiligheid!
Alle reacties Link kopieren
kun je al uw verlofdagen niet in een keer opnemen? of juist voor die dag? of is dat ook anders in nederland.
Alle reacties Link kopieren
Kan wel janken.

Uitzendbureau geeft aan dat ik het gesprek met haar en leidinggevende aan moet gaan.

Heb gereageerd dat dit voor mij geen mogelijkheid meer is. Dat ik me geen moeite meer ga doen omdat ik toch weet dat ik aan het kortste eind trek. En dat ik hun reactie teleurstellend vind. Dat het momenteel ten koste van mijn gezondheid gaat.

Ben zo blij als het half 5 is....
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
TO! Kom op zeg! Laat niet zo over je heen lopen door één of ander sneu rotwijf. Zeg dat ze d'r nutteloze klote project steekt waar de zon niet schijnt en ga gewoon weg.

Niemand heeft het recht je zo te behandelen, en zeker niet een of ander moppie wiens minimale macht naar het hoofd is gestegen.

Liever even op een houtje bijten (en zo lang hoeft dat niet, werk zat) dan je gezondheid ten onder te laten gaan. Zo iemand (en zo'n bedrijf) mag prima even met beide beentjes op de grond gezet worden hoor, niks lulligs aan. Laat ze het maar oplossen zonder jou.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
misspatrice schreef:
05-11-2019 14:54
Priveafspraak is een jubileum van oude werkgever. Kan ik niet maken om me ziek te melden en dan wel stiekum daarheen gaan.

Ik wil daar absoluut naartoe omdat er hoogstwaarschijnlijk op korte termijn nieuwe vacatures komen. Ik wil dat ze mijn gezicht dan niet zijn vergeten.

Voor mij voelt het daarom niet fair om me per morgen ziek te melden. Hoewel ik weet dat zij ook niet fair tegen mij is.
Meld je je niet ziek. Ga daar vooral heen.


Dan morgen uitzitten. En zoek wat anders? Misschien via ander uitzendbureau?

Of meteen in de ochtend dat gesprek voeren. loopt het gesprek niet lekker ga je meteen naar huis/uitzendbureau. En niet meer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Je doet jezelf deze ellende aan. Morgen ziekmelden. Laat ze de tyfus krijgen. Je baas en dat achterlijke uitzendbureau. Ze zijn compleet van de pot gerukt. Je eigenwaarde gaat naar de klote en hier krijg je een burn-out van. Dat is je niet waard, geloof me. Ziekmelden en telefoon uit! De tyfus voor ze!
Alle reacties Link kopieren
laat ze allemaal stikken zowel uitzendbureau als werkgever. good riddens.
Alle reacties Link kopieren
Niet ziek melden, maar vasthouden aan je vrije dag.
Het gewoon niet doen is ook een optie hè.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Lelietje-van-Dalen schreef:
05-11-2019 20:17
Niet ziek melden, maar vasthouden aan je vrije dag.
Het gewoon niet doen is ook een optie hè.
Zij geeft aan dat ik geen vaste vrije middag krijg. Ik moet maar flexibel zijn....

Ben bezig met solliciteren, hopelijk heb ik snel iets anders.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt leren om voor jezelf op te komen hoor.
Alle reacties Link kopieren
staken, zeg tegen uw bazin dat ze zelf haar borden opkuist.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een lichtpuntje.... Ik heb volgende week 2 sollicitatiegesprekken. Durf niet al te blij te zijn, maar ben wel blij dat ik in ieder geval ergens op gesprek al kan zo snel!

Weet alleen niet hoe ik het ga aanpakken op het werk. Ze gaat me gegarandeerd verlof weigeren...
Carpe Diem!
Lieve misspatrice, het is makkelijker gezegd dan gedaan maar laat alsjeblieft niet zo met je sollen. Ik was ooit ook zo, gaf zelfs m'n jarenlange vaste parttime dag op toen m'n collega moeder werd en ook voortaan op die dag vrij wilde zijn. Geloof me, het gaat je een keer opbreken en dan ben je nog verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel apart. Aangenomen worden als Project Assistent en dan heel de dag gaan lopen poetsen en schoonmaken. Heb je zwart op wit welke werkzaamheden bij jouw functie horen? Heb je navenante opleidingen? Ik kan me toch niet voorstellen dat je als HBO-er prullenbakken gaat lopen legen en vaatwassers gaat lopen inruimen. Of noemen ze bij jou op de zaak de schoonmaakster een Project Assistent?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
misspatrice schreef:
06-11-2019 18:50
Vandaag een lichtpuntje.... Ik heb volgende week 2 sollicitatiegesprekken. Durf niet al te blij te zijn, maar ben wel blij dat ik in ieder geval ergens op gesprek al kan zo snel!

Weet alleen niet hoe ik het ga aanpakken op het werk. Ze gaat me gegarandeerd verlof weigeren...
Hou er toch gewoon mee op joh. Je bent uitzendkracht, en het nadeel daarvan is dat ze jou zo buiten kunnen zetten maar het voordeel is dan weer dat jij er ook ieder moment mee kunt kappen. Dan heb je inderdaad geen ww-rechten, maar er is werk zat op dit moment dus waarom zou je je nog langer laten ringeloren.
misspatrice schreef:
06-11-2019 18:50
Vandaag een lichtpuntje.... Ik heb volgende week 2 sollicitatiegesprekken. Durf niet al te blij te zijn, maar ben wel blij dat ik in ieder geval ergens op gesprek al kan zo snel!

Weet alleen niet hoe ik het ga aanpakken op het werk. Ze gaat me gegarandeerd verlof weigeren...
Het is gewoon bij wet geregeld dat je werkgever je verplicht verlof moet geven voor sollicitatiegesprekken.

En geef je gelijk op voor een assertiviteitscursus.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
06-11-2019 19:36
Het is wel apart. Aangenomen worden als Project Assistent en dan heel de dag gaan lopen poetsen en schoonmaken. Heb je zwart op wit welke werkzaamheden bij jouw functie horen? Heb je navenante opleidingen? Ik kan me toch niet voorstellen dat je als HBO-er prullenbakken gaat lopen legen en vaatwassers gaat lopen inruimen. Of noemen ze bij jou op de zaak de schoonmaakster een Project Assistent?
Niet heel de dag. Mag ook van haar parkeerplaatsen boeken... 🙈

Profiel is heel anders dan wat ik nu doe. Anders had ik er natuurlijk niet gezeten. Daar heb ik ook een opmerking over gemaakt in het begin. Toen gaf ze aan dat ze me eerst wilde leren kennen.... Uitzendbureau is ook op de hoogte ervan en zeggen ook dat dit niet kan.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
misspatrice schreef:
05-11-2019 20:38
Zij geeft aan dat ik geen vaste vrije middag krijg. Ik moet maar flexibel zijn....

Ben bezig met solliciteren, hopelijk heb ik snel iets anders.
En wat is het ergste dat je kan gebeuren als je toch vasthoudt aan je vaste vrije dag? Dat je ontslagen wordt?
Is dat erg?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven