Werk & Studie alle pijlers

Ongelukkig op het werk

04-11-2019 15:55 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wat ik wil met dit topic? Geen idee, tips over hoe ik het beste hiermee om moet gaan?

Ik werk een aantal maanden bij een nieuw bedrijf. Ik werk samen met de Officemanager. Althans, dat was de bedoeling. Functie was zeer boeiend, wat was ik blij toen ik aangenomen werd als Project Assistent.

Helaas, blijkt niks van de vacature te kloppen. Ik mag geen actie ondernemen in iets. Pas wanneer ik toestemming krijg van de Officemanager mag ik iets doen. Mijn taken zijn voornamelijk nu op facilitair gebied. Met andere woorden: vaatwasser in en uit ruimen, prullenbakken legen en ramen poetsen. Dit stond niet in het betreffende profiel.

Continue krijg ik denigrerende opmerkingen naar mijn hoofd. Als ik mee wil denken om het werk makkelijker te maken, krijg ik als reactie: "je bent niet aangenomen om mee te denken". Zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen.

Ik had vast op vrijdagmiddag vrij. Nu kwam ze afgelopen vrijdag aan dat zij tijdelijk vrij wil hebben op vrijdagmiddag. Omdat ze rugklachten heeft (maar wel dagen in het weekend gaat shoppen, wandelen etc) Ik heb aangegeven dat ik mijn priveafspraken zou proberen om te zetten.

Nu komt ze vandaag aan dat ze besloten heeft voor vast op vrijdag eerder naar huis te gaan en dat ik me maar moet aanpassen. Geen discussie mogelijk. Ze blijft bij haar besluit. Ik moet alles maar verplaatsen.

Ik heb al gesproken met het uitzendbureau en zij staan achter mij. En zijn al op zoek voor iets anders voor me. Ik ben zelf ook al op zoek naar ander werk. Maar ja, ik weet niet hoe lang ik het nog volhoud. Ik ga met buikpijn naar het werk.

In gesprek met haar gaan heeft geen zin. Ze gaat haar tijd niet daaraan verspillen. Dat was haar antwoord...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de komende weken toch nog kan blijven werken zonder steeds met tranen in mijn ogen te zitten en met buikpijn werken.

Alvast bedankt voor het lezen.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 22:04
Ik denk dat de afgesproken werktijden gewoon leidend moeten zijn. Dus is dinsdag een werkdag en je wilt op dinsdag vrij, prima, maar dan is het verlof.
Maar met wat als reden? Wat maakt het uit als je daar mee schuift? Het gaat er toch om dat je de uren maakt waarvoor je betaald krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
08-11-2019 22:06
Maar met wat als reden? Wat maakt het uit als je daar mee schuift? Het gaat er toch om dat je de uren maakt waarvoor je betaald krijgt?
Het gaat er ook om dat je die uren maakt op de moment die je afgesproken hebt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
08-11-2019 22:08
Het gaat er ook om dat je die uren maakt op de moment die je afgesproken hebt.
Je moet echt bij je werkgever klagen. Schijnbaar heeft die de boel niet in de hand.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 22:08
Het gaat er ook om dat je die uren maakt op de moment die je afgesproken hebt.
Ik weet het niet, maar bij mij op kantoor is de tijd van inklokken toch echt voorbij. Zolang je je werk afmaakt en je uren volmaakt, maakt het echt niet uit welke dag van de week dat is. Tenzij je ivm de kantoorbezetting specifieke dagen hebt afgesproken met je werkgever. De enige reden om dit niet te doen is jaloezie vanuit collega's. Dat lijkt me geen valide reden.
Sudrì schreef:
08-11-2019 22:09
Je moet echt bij je werkgever klagen. Schijnbaar heeft die de boel niet in de hand.
Ja, dat heb ik ook al eens gezegd. Echt geen optie op mijn werk (waar bijna iedereen parttime werkt) dat je met dit soort gedrag wegkomt, maar daar kan het blijkbaar allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Op zulke momenten ben ik erg blij met onze manier van werken.
Ik werk 32 uur per week en bepaal buiten geplande afspraken zelf wanneer ik wel en niet werk. Of ik thuiswerk (vrijwel nooit want bevalt me niet). Hoe laat ik start en tot wanneer ik werk...

Zolang ik mijn uren maar maak.... Werkt erg bevrijdend. Een luxepositie denk ik.

@topicstarter...ik zou in jouw situatie desnoods op zoek naar simpel productiewerk, ik weet uit ervaring hoe slopend zo'n werkplek kan zijn.
Dan kun je nog beter 'stom' werk doen in een omgeving waar je normaal behandeld wordt.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
08-11-2019 22:09
Je moet echt bij je werkgever klagen. Schijnbaar heeft die de boel niet in de hand.
Op zich heb je gelijk: te veel vrijheid gegeven. Maar anderzijds: je snapt toch zelf ook als werknemer dat het in het leven niet zo is dat je alleen maar verschijnt als het JOU uitkomt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
08-11-2019 22:15
Op zich heb je gelijk: te veel vrijheid gegeven. Maar anderzijds: je snapt toch zelf ook als werknemer dat het in het leven niet zo is dat je alleen maar verschijnt als het JOU uitkomt?
Als je werkever er akkoord mee is zou ik niet weten waarom je dat dus niet zou doen.
Betty_Slocombe schreef:
08-11-2019 22:12
Ja, dat heb ik ook al eens gezegd. Echt geen optie op mijn werk (waar bijna iedereen parttime werkt) dat je met dit soort gedrag wegkomt, maar daar kan het blijkbaar allemaal.
Hier net zo. In al die 25 jaar dat ik werk nog nooit meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 21:57
Nee hoor, geef ze de kost waar het zo gaat.

Parttime werken heeft nog een ander voordeel: je hoeft nóóit vrij te nemen voor een dagje verlof tussendoor. Want werk je normaal op maandag, dinsdag en vrijdag, en je wilt een keer op vrijdag vrij, dan regel je gewoon dat je op donderdag komt werken in plaats van op vrijdag. Dus je hoeft geen verlof te nemen. Wil je op dinsdag vrij, zeg je gewoon dat je op woensdag komt in plaats van op dinsdag. Dus je hoeft geen verlof te nemen. Fulltime werkenden moeten dat uiteraard wel.

Zou dan ook gewoon eerlijk zijn, als je bijv. hebt afgesproken altijd op maandag, dinsdag en donderdag te werken, en je wilt een keer op donderdag vrij, dat dat je ook gewoon een verlofdag kost. Want je neemt vrij op een werkdag. (Hoef je uiteraard ook niet op woensdag of vrijdag te komen in plaats van donderdag: je hebt gewoon verlof opgenomen).
Duh, als parttime werkende heb je toch ook veel minder verlofdagen dan een fulltime werkende? Dus het zou helemaal niet eerlijk zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-11-2019 22:25
Duh, als parttime werkende heb je toch ook veel minder verlofdagen dan een fulltime werkende? Dus het zou helemaal niet eerlijk zijn.
Als parttime werkende heb je naar rato evenveel verlofdagen als een fulltime werkende. Dus een fulltime werkende moet bijv. 5 verlofdagen opnemen voor een week vrij, een parttime werkende maar 2 of 3.

Dus dan zou het toch heel normaal zijn dat een parttime werkende, indien hij/zij een dag vrij wil hebben op een dag dat hij/zij normaliter moet werken, daar gewoon verlof voor neemt? Dat moet een fulltimer toch ook?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 22:29
Als parttime werkende heb je naar rato evenveel verlofdagen als een fulltime werkende. Dus een fulltime werkende moet bijv. 5 verlofdagen opnemen voor een week vrij, een parttime werkende maar 2 of 3.

Dus dan zou het toch heel normaal zijn dat een parttime werkende, indien hij/zij een dag vrij wil hebben op een dag dat hij/zij normaliter moet werken, daar gewoon verlof voor neemt? Dat moet een fulltimer toch ook?
Niet per se natuurlijk. Mijn fulltime werkende collega's ruilen ook gewoon dagen als ze op dinsdag vrij willen. Dan werken ze een paar avonden langer, of werken ze wat uurtjes in het weekend, beginnen ze een paar dagen achter elkaar wat vroeger, zulk soort dingen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-11-2019 22:34
Niet per se natuurlijk. Mijn fulltime werkende collega's ruilen ook gewoon dagen als ze op dinsdag vrij willen. Dan werken ze een paar avonden langer, of werken ze wat uurtjes in het weekend, beginnen ze een paar dagen achter elkaar wat vroeger, zulk soort dingen.
Hier idem. Vaak maak ik weken van 34 uur of meer. Die extra uren werk ik een andere week minder zonder dat ik ervoor opneem. Ik werk ook wel eens wat achterstand weg in het weekend.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 22:04
Ik denk dat de afgesproken werktijden gewoon leidend moeten zijn. Dus is dinsdag een werkdag en je wilt op dinsdag vrij, prima, maar dan is het verlof.
Ik werk ook parttime, en als mijn chef vraagt of ik een andere dag in een week wil komen, dan stel ik voor om die dag te ruilen.
Wil Ik zelf een extra verlofdag dan vraag ik die aan na overleg met mij afdeling.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt.

Waar ik al bang voor was, 2 tegen 1 gesprek gebeurde dus ook. Ik kreeg vanalles naar mijn hoofd gegooid, en wat ik er ook op zei, maakte niet uit.

Heb aangegeven dat ik opgelucht was omdat ik niet gelukkig ben op die plek. te weinig uitdaging etc. Vond ze vreemd. Ook dat ik al op zoek ben naar iets anders. Daar was ze verbaasd over...

Dat ze me zwart zit te maken kwetst me. Zo vind ze me lui, want ik zit teveel terwijl ik ook staand kan werken. Om maar een voorbeeld te noemen. Toen ik aangaf dat ik toch wel zelf mag bepalen of ik liever zittend mijn computerwerk doe dan staand, toch wel mijn keuze is. Vond ze raar.

Ik heb het uitzendbureau op de hoogte gesteld, maar veel reactie komt er niet uit. Ook dit kwetst me, dat ze zo weinig op zitten met me.

Al ben ik wel opgelucht, nog een paar weken in die hel en dan ben ik er sowieso vanaf. Hopelijk eerder, als ik zelf iets vind!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
TO, in de horeca zoeken ze genoeg mensen. Gewoon daar vertrekken
Alle reacties Link kopieren
En heb jij nou ook je zegje gedaan? Je laat wel over je heen lopen hoor. Kom op vrouw, sta eens op!
pejeka schreef:
08-11-2019 22:04
Ik denk dat de afgesproken werktijden gewoon leidend moeten zijn. Dus is dinsdag een werkdag en je wilt op dinsdag vrij, prima, maar dan is het verlof.
Wat een krampachtig gedoe zeg, het is 2019. Mijn collega en ik hebben een duofunctie. Wil zij vrij op een dag dat ik er normaal gesproken niet ben, dan is het juist handig om te ruilen ivm de bezetting.
Maar goed, jij hebt gewoon iets tegen parttime werken, dat is inmiddels wel duidelijk. :bye:
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
09-11-2019 07:57
En heb jij nou ook je zegje gedaan? Je laat wel over je heen lopen hoor. Kom op vrouw, sta eens op!
Ik heb mijn zegje gedaan. Echter werd alles weg gewimpeld. Heb daardoor nu ook zoiets van, zorgen dat ik zsm weg kom.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
misspatrice schreef:
09-11-2019 09:38
Ik heb mijn zegje gedaan. Echter werd alles weg gewimpeld. Heb daardoor nu ook zoiets van, zorgen dat ik zsm weg kom.
Nou, goed, prima. En nu ophouden met je gekwetst voelen. Zo zinloos. Voel je sterk. Je gaat daar weg en laat zulke afschuwelijke mensen lekker met zichzelf achter. Kijk vooruit en heb medelijden met dit persoon. Zo kom je er wel doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel. Als jij aangenomen bent voor marketingwerkzaamheden of debiteurenbeheer of projectmanagement, dan ben je niet aangenomen om de stoep te vegen, de wc te boenen en de vaatwasser in te ruimen. Als je directe leidinggevende toch vindt dat je die werkzaamheden moet doen, dan heeft ook hij/zij waarschijnlijk weer een leidinggevende boven zich en daar zou ik dan zeker aankloppen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat een bedrijf zeg. Ik was allang gestopt, en dan ging ik de stad in, kijken waar ze nog mensen zoeken en mijzelf aanbieden. alles is toch beter dan kauwgom uit prullenbakken krabben en zo behandeld te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit best een bijzonder verhaal. En ben benieuwd naar de andere kant. Hoeveel werkervaring heb je TO? En vind jij het moeilijk om je grenzen aan te geven / hierover een volwassen gesprek aan te gaan?

Dat het slim is om daar weg te gaan, staat als een paal boven water. Toch denk ik dat het ook goed is om naar je eigen rol te kijken. Soms zijn mensen zo beledigd en overtuigd van het eigen gelijk, dat ze in de slachtoffer rol vervallen zonder naar het grote geheel te kijken. Misschien een korte evaluatie met het uitzendbureau inplannen? Dat helpt je vast bij je volgende baan/banen. En probeer dit vooral te zien als een ervaring; je weet ju heel goed wat je NIET wilt.
Als dat wat je moet doen totaal niet is waar je voor bent aangenomen dan zou ik het best laten escaleren. Nee zeggen bijvoorbeeld. Ga jij wc's schoonmaken vandaag, dan zeg je nee, daar ben ik niet voor aangenomen. En dat constant, laat het initiatief van het ontbinden bij hun.
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
09-11-2019 14:13
Ik vind dit best een bijzonder verhaal. En ben benieuwd naar de andere kant. Hoeveel werkervaring heb je TO? En vind jij het moeilijk om je grenzen aan te geven / hierover een volwassen gesprek aan te gaan?

Dat het slim is om daar weg te gaan, staat als een paal boven water. Toch denk ik dat het ook goed is om naar je eigen rol te kijken. Soms zijn mensen zo beledigd en overtuigd van het eigen gelijk, dat ze in de slachtoffer rol vervallen zonder naar het grote geheel te kijken. Misschien een korte evaluatie met het uitzendbureau inplannen? Dat helpt je vast bij je volgende baan/banen. En probeer dit vooral te zien als een ervaring; je weet ju heel goed wat je NIET wilt.
Ik heb meer dan 10 jaar werkervaring. Apart dat jij het ziet dat ik in een slachtofferrol kruip. Uitzendbureau waar ik dit ook heb aangegeven dat het werk dat ik nu doe, absoluut niet in het profiel staan en dat ik in mijn recht sta.

Het feit dat ze van mij verwacht dat ik mijn priveafspraken maar afzeg omdat zij vrij wil hebben is puur pestgedrag. Want ze had geen plannen. Maar wilde wel dat ik mijn plannen omzette voor haar. Ook dit werd door het uitzendbureau gezien als pesterij. Is dus niet alleen mijn gevoel.

Ik ga nu alles op alles te zetten er zsm weg te komen.
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven