Werk & Studie alle pijlers

Online verdienmodellen met AI en remote werk

30-04-2026 13:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mijn opvalt, is dat het een trend lijkt te zijn dat jonge influencers remote werk promoten en online verdienmodellen met AI.

Bijvoorbeeld: het verkopen van door AI-gegenereerde e-books, met A-influencers.
Of een AI-bedrijf opzetten waarmee je andere bedrijven werk uit handen neemt.
Of "Agenda-setting" of Virtual Assistent.

De beloftes zijn haast te mooi om waar te zijn: de hele wereld over reizen, terwijl je maar een paar uur werkt achter je laptop. Financieel vrij en onafhankelijk zijn en duizenden euro's per maand verdienen. Wat denken jullie: heeft dit serieus kans van slagen, of is dit grote onzin en zelfs oplichting?

Ik denk zelf dat er heus wel een paar mensen rijk van zijn geworden, maar voor het gros van de mensen zal dit niet gelden. Als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je ergens heel veel geld mee kan verdienen dan deel je meestal die methode niet want dan moet je de inkomsten gaan "delen" . Dus ja er zal heus mee verdiend kunnen worden. Nee ik denk dat wat gedeeld wordt door de zg influencers niet veel zal opleveren
koekies zijn lekker
Het verdienmodel is het verkopen van het idee en de methode. Een heel klein deel zal voldoende mensen kunnen vinden die het idee en de methode willen kopen. Die verdienen geld. Het grootste deel zal niet voldoende mensen kunnen vinden die het idee en de methode willen kopen. Die hebben geld en tijd gestoken in iets dat niets oplevert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je een hulpverlener moet vinden die je kunt vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Influencers verdienen geld aan mensen die graag willen geloven dat zij het snappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-04-2026 14:07
Influencers verdienen geld aan mensen die graag willen geloven dat zij het snappen.
Ja, ik denk dat dit het verdienmodel ook deels is. Peperdure (coachings)trajecten e.d. aanbieden
Eigenlijk is het gewoon een oud concept (gebakken lucht verkopen) in een nieuw jasje. Een klein groepje mensen kan het (gebakken lucht verkopen), de meeste mensen niet. Ik blijf me alleen altijd verbazen hoeveel mensen bereid zijn om te betalen voor gebakken lucht...
Alle reacties Link kopieren Quote
Djondo schreef:
30-04-2026 14:13
Eigenlijk is het gewoon een oud concept (gebakken lucht verkopen) in een nieuw jasje. Een klein groepje mensen kan het (gebakken lucht verkopen), de meeste mensen niet. Ik blijf me alleen altijd verbazen hoeveel mensen bereid zijn om te betalen voor gebakken lucht...
mensen zijn geen rationele wezens
Alle reacties Link kopieren Quote
Danae schreef:
30-04-2026 14:03
Ik denk dat je een hulpverlener moet vinden die je kunt vertrouwen.
Dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djondo schreef:
30-04-2026 14:13
Eigenlijk is het gewoon een oud concept (gebakken lucht verkopen) in een nieuw jasje. Een klein groepje mensen kan het (gebakken lucht verkopen), de meeste mensen niet. Ik blijf me alleen altijd verbazen hoeveel mensen bereid zijn om te betalen voor gebakken lucht...
Multi Level Marketing. Vaak een soort piramide-spel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
30-04-2026 14:18
Dit.
Lol, dit gaat niet over mijzelf hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
30-04-2026 14:18
Lol, dit gaat niet over mijzelf hoor
Als je het zelf maar gelooft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
30-04-2026 14:18
Lol, dit gaat niet over mijzelf hoor
lachen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Djondo schreef:
30-04-2026 14:13
Eigenlijk is het gewoon een oud concept (gebakken lucht verkopen) in een nieuw jasje. Een klein groepje mensen kan het (gebakken lucht verkopen), de meeste mensen niet. Ik blijf me alleen altijd verbazen hoeveel mensen bereid zijn om te betalen voor gebakken lucht...
Dat ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-04-2026 14:25
lachen!
Nou, anders was het lachen je snel vergaan.

Ik heb me er wel eens in verdiept, dus nu zie ik steeds die irritante filmpjes in mijn tijdlijn voorbij komen

Toen een gratis video bekeken, maar het was veel te duur in verhouding voor wat je ervoor terugkreeg
Alle reacties Link kopieren Quote
Paradise schreef:
30-04-2026 14:18
Multi Level Marketing. Vaak een soort piramide-spel.
Precies.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
30-04-2026 14:28
Nou, anders was het lachen je snel vergaan.

Ik heb me er wel eens in verdiept, dus nu zie ik steeds die irritante filmpjes in mijn tijdlijn voorbij komen

Toen een gratis video bekeken, maar het was veel te duur in verhouding voor wat je ervoor terugkreeg
Reset je voorgestelde content op insta of kijk scroll snel door als je zo'n filmpje ziet en kijk juist wel naar puppy's, eten of celebs (of wat jij leuk vindt). Dan ben je zo van die MLM zooi af. Dat is het voordeel van social media algoritmes.

En beter verdiep je je via andere wegen dan social media in onderwerpen die je interesseren. Dat komt de kwaliteit van de informatie waarschijnlijk ten goede.
Alle reacties Link kopieren Quote
MatchaTeaLatte schreef:
30-04-2026 14:40
Reset je voorgestelde content op insta of kijk scroll snel door als je zo'n filmpje ziet en kijk juist wel naar puppy's, eten of celebs (of wat jij leuk vindt). Dan ben je zo van die MLM zooi af. Dat is het voordeel van social media algoritmes.

En beter verdiep je je via andere wegen dan social media in onderwerpen die je interesseren. Dat komt de kwaliteit van de informatie waarschijnlijk ten goede.
Dat is wel een goeie, werkt dat ook zo op Facebook?
Het is heel irritant. Ook al dat negatieve nieuws, heeft zo'n weerslag op je stemming soms.

Ga het zeker proberen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
30-04-2026 14:45
Dat is wel een goeie, werkt dat ook zo op Facebook?
Het is heel irritant. Ook al dat negatieve nieuws, heeft zo'n weerslag op je stemming soms.

Ga het zeker proberen!
Ja, dat werkt zo. Ik had een keer of 2 een filmpje over een bepaald iets gekeken en vervolgens kreeg ik massa's reels daarover. Dus die pagina's geblokkeerd en aangegeven dit soort filmpjes niet te willen zien. En al snel ging het weer de goede kant op.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
30-04-2026 14:28
Nou, anders was het lachen je snel vergaan.

Ik heb me er wel eens in verdiept, dus nu zie ik steeds die irritante filmpjes in mijn tijdlijn voorbij komen

Toen een gratis video bekeken, maar het was veel te duur in verhouding voor wat je ervoor terugkreeg
maar het ging niet om jou toch???
"lol"
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-04-2026 15:41
maar het ging niet om jou toch???
"lol"
Ah gut, voel je je nu goed over jezelf?
Ik heb wel lol ja, ik moet hier gewoon hardop om lachen.

Kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
30-04-2026 15:11
Ja, dat werkt zo. Ik had een keer of 2 een filmpje over een bepaald iets gekeken en vervolgens kreeg ik massa's reels daarover. Dus die pagina's geblokkeerd en aangegeven dit soort filmpjes niet te willen zien. En al snel ging het weer de goede kant op.
Ik zal me er eens in verdiepen. Heb het idee dat het alleen nog maar erger is geworden de laatste tijd.
Even helemaal van de socials gaan is misschien goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat je ook bekijkt, je krijgt daarna massa’s van hetzelfde. Heel irritant. Maar ik beland in andere bubbels want deze influencers krijg ik nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djondo schreef:
30-04-2026 14:00
Het verdienmodel is het verkopen van het idee en de methode. Een heel klein deel zal voldoende mensen kunnen vinden die het idee en de methode willen kopen. Die verdienen geld. Het grootste deel zal niet voldoende mensen kunnen vinden die het idee en de methode willen kopen. Die hebben geld en tijd gestoken in iets dat niets oplevert.
Dit inderdaad. Ik weet nog dat ik ooit toegang had tot een elearning platform (via werkgever) en hier waren de populairste cursussen de cursussen die gingen over geld verdienen met elearning materialen maken.

Dit is inderdaad een verdienmodel, en vaak ook een soort piramidespel waarbij je weer nieuwe deelnemers moet zoeken.

Ik heb wel eens sollicitanten gehad die op een hybride functie afkwamen die Digital nomad wilde worden (leuke term om eens te googelen). Dat is leuk als je compleet async werkt en toegang hebt tot een goede wifi. Maar in realiteit willen klanten op bepaalde momenten overleggen, collega’s je kunnen bellen, je manager je even voor een call kunnen uitnodigen. Dat gaat allemaal niet als je in een andere tijdzone zit.

Dan moet je inderdaad haast wel eigen baas zijn en iets als influencer. Maar hoeveel mensen breken daar nu echt mee door, maar heel weinig mensen denk ik. En diegene die ermee doorbreken zijn er niet maar een uurtje per dag mee bezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
30-04-2026 14:45
Dat is wel een goeie, werkt dat ook zo op Facebook?
Het is heel irritant. Ook al dat negatieve nieuws, heeft zo'n weerslag op je stemming soms.

Ga het zeker proberen!
Wel eens van algoritmes gehoord ?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven