Werk & Studie alle pijlers

Oude schoolboeken

17-07-2024 21:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon heeft net het eerste jaar van de middelbare erop zitten. Hij hoefde maar 2 boeken weer in te leveren, dus ik zit hier nu met een hele stapel eerstejaars boeken.
Ik twijfel wat ik ermee zal doen, weggooien of bewaren.

Normaal gesproken ben ik niet zo’n bewarend persoon, maar misschien komen ze nog van pas komende jaren?
Zoon is de oudste dus nog geen ervaring met latere jaren op de middelbare.

Dus een vraag aan de ‘ervaren’ middelbare school ouders, wat doen jullie met oude boeken?

Wat te doen met oude schoolboeken?

Totaal aantal stemmen: 29

Bewaren (24%)
Weggooien (41%)
Weggeven/doorverkopen (31%)
Anders (3%)
*
anoniem_66cdd7e9d51c3 wijzigde dit bericht op 19-07-2024 23:06
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Op marktplaats zetten en evt. gratis af te halen?

Je kan ook nog kijken voor een buurtbieb/boekenkast en ze daar achterlaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal bewaren tot ik zeker ben om het vervolgens door te verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon schreef:
17-07-2024 21:05
Ritueel verbranden in een vuurkorf en dan marshmallows roosteren boven het vuur.
Oh dit zou zoon fantastisch vinden :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier hoefde de middelste ook maar twee boeken in te leveren. Het stond bij ons al aangegeven toen we de boeken kregen.
De oude boeken worden vervangen door een actuelere versie en de oude niet meer gebruikt worden op scholen.

Ik zou ze weggooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doorverkopen heeft niet zoveel zin, want schoolboeken worden tegenwoordig kosteloos aan ouders geleverd.
Verbranden is slecht voor je longen.
Bewaren kan nuttig zijn, als er bijvoorbeeld sprake is van een stapelvak en kind wil toch ooit iets teruglezen (ik ken niet veel leerlingen die dit doen, maar in de bovenbouw gebeurt dit wel eens en het kan heel nuttig zijn om stof te herhalen en eventueel nog wat opgaves opnieuw te maken).
Recyclen, zou ik zeggen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die heeft hij nooit meer nodig. Verkopen of weggeven en anders verbranden.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
17-07-2024 21:53
Doorverkopen heeft niet zoveel zin, want schoolboeken worden tegenwoordig kosteloos aan ouders geleverd.
Verbranden is slecht voor je longen.
Bewaren kan nuttig zijn, als er bijvoorbeeld sprake is van een stapelvak en kind wil toch ooit iets teruglezen (ik ken niet veel leerlingen die dit doen, maar in de bovenbouw gebeurt dit wel eens en het kan heel nuttig zijn om stof te herhalen en eventueel nog wat opgaves opnieuw te maken).
Recyclen, zou ik zeggen.
Zijn de examenbundels of eventueel de schoolbieb dan niet fijner?

Ik heb halverwege het schooljaar nog wel eens een boek gekocht ivm “kwijt/verloren/laten liggen/uhhhhh gewoon weg).
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gros zijn werkboeken waarin geschreven is. Die gaan bij ons het oud papier in. Doorverkopen heeft geen zin. Alle boeken van de middelbare school zijn gratis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monica1973 schreef:
17-07-2024 22:18
Het gros zijn werkboeken waarin geschreven is. Die gaan bij ons het oud papier in. Doorverkopen heeft geen zin. Alle boeken van de middelbare school zijn gratis.
O, dan zou ik ze weggooien idd.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-07-2024 21:56
Zijn de examenbundels of eventueel de schoolbieb dan niet fijner?

Ik heb halverwege het schooljaar nog wel eens een boek gekocht ivm “kwijt/verloren/laten liggen/uhhhhh gewoon weg).
Ja, examenbundels zijn handiger, dat klopt. De schoolbibliotheek is op steeds meer scholen helaas wegbezuinigd, wat schandalig is.

Oh, dat laatste is natuurlijk wel waar, vooral als je ze koopt van iemand die zijn/haar werk niet deed.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
17-07-2024 22:28
Ja, examenbundels zijn handiger, dat klopt. De schoolbibliotheek is op steeds meer scholen helaas wegbezuinigd, wat schandalig is.

Oh, dat laatste is natuurlijk wel waar, vooral als je ze koopt van iemand die zijn/haar werk niet deed.
Wat verdrietig.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-07-2024 22:29
Wat verdrietig.
Klopt. En achterlijk en dom en slecht voor leerlingen, maar goed, op open dagen met drones vliegen is ook hartstikke leuk natuurlijk.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
17-07-2024 22:32
Klopt. En achterlijk en dom en slecht voor leerlingen, maar goed, op open dagen met drones vliegen is ook hartstikke leuk natuurlijk.
Ook zeer representatief voor het onderwijs dat ze gaan krijgen.
Ook wel bijzonder aangezien de overheid er van alles aan doet om lezen te bevorderen.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven