Werk & Studie alle pijlers

Praten over sex op werk

12-07-2019 09:46 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week een personeelsuitje. Op een gegeven moment beland ik met 5 collega's op een picknickbank.
Een vrouwelijke collega (20 jaar jonger dan ik ) zwengelde het gesprek aan met gesprekken over seks . Daarbij stelde ze aan ons ook intieme vragen. Ik voelde me er ongemakkelijk bij.

Thuis aan mijn man voorgelegd. Hij had dit ook wel op zijn werk meegemaakt en vond het geen probleem. Ben ik nu een 'oude muts' dat ik me hier aan ergerde ? Ik vind het niet erg als er even over sex wordt gepraat, maar dit ging maar door.
Snowpink schreef:
12-07-2019 17:51
Zwangerschaps, bevallings en borstvoedingsverhalen vind ik nog veel irritanter dan seksverhalen.

ZO BLIJ dat ik met veel mannen werk en dat ik in mijn hele werkende leven nog nooit een verhaal over zwangerschap, bevalling of borstvoeding heb gehoord. Echt, wat mankeert mensen?
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2019 09:05
ZO BLIJ dat ik met veel mannen werk en dat ik in mijn hele werkende leven nog nooit een verhaal over zwangerschap, bevalling of borstvoeding heb gehoord. Echt, wat mankeert mensen?
Ik vind dit dus niet raar. Als een collega zwanger is dan vraag ik hoe het met de zwangerschap is en als een andere collega net vader is geworden dan informeer ik naar de bevalling. Interesse noemen ze dat.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat voor vragen stelde je collega?
watdachtjehiervan schreef:
14-07-2019 09:15
Ik vind dit dus niet raar. Als een collega zwanger is dan vraag ik hoe het met de zwangerschap is en als een andere collega net vader is geworden dan informeer ik naar de bevalling. Interesse noemen ze dat.

Ik weet van sommige collega’s niet eens of ze getrouwd zijn. Bevallingsverhalen vind ik iets voor de privésfeer (en ook daar liever niet).
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht om antwoord te geven en ook niet om aan het gesprek deel te nemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
14-07-2019 09:18
Maar wat voor vragen stelde je collega?
Wat is de gekste plek waar je seks hebt gehad ?
Met welke collega zou je willen zoenen of doen ?
Aan de mannelijke collega's aan de tafel : Heb je een bloedlul of vleeslul ? En daarna nog even de geslachtsdelen van mannelijke collega's , die verder op stonden/zaten doornemen.

De vragen werden meer aan de collega's gesteld dan aan mij. Waarschijnlijk vond mijn collega het interessanter om dat van hen te horen. Bij sommige vragen merkte ik dat mijn vrouwelijke collega's ook niet zo happig waren om antwoord te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me erg ongemakkelijk voelen bij zulke persoonlijke vragen die door collega's gesteld worden. Ik vind dat die vragen over mijn grens gaan. En, zoals iemand opmerkte, juist er dan iets van zeggen, maakt het gesprek voor mij nog ongemakkelijker.

Met een paar collega's heb ik een (vrij) goede band, waardoor we (zeer incidenteel) over seks praten. Af en toe een geintje vind ik niet erg, maar is in mijn ogen afhankelijk wie de opmerking maakt en met welke strekking.

Ik merk bij ons in het team dat de dames (de meesten tussen de 40 en 55) in mijn ogen erg puberaal over seks praten. Maar goed, mijn humor neigt meer naar die van mijn mannelijke collega's, die geintjes kan ik wat meer waarderen dus. Ik hoef al helemaal geen bevallings- en borstvoedingsverhalen te horen, maar dat heeft ook te maken met een persoonlijk verdriet.
In this mad house we must all survive
viva-amber schreef:
14-07-2019 09:24
Je bent niet verplicht om antwoord te geven en ook niet om aan het gesprek deel te nemen.
Dit dus. Ook als de vragen ongepast zijn.
Ik snap niet waarom je er zo'n drama van zou willen maken dat iemand anders het blijkbaar leuk vindt om dit soort dingen te bespreken.
En ik snap ook niet waarom jij je ongemakkelijk zou moeten voelen daardoor. Dan ga je toch gewoon even naar een ander groepje toe?
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
14-07-2019 12:01
Dit dus. Ook als de vragen ongepast zijn.
Ik snap niet waarom je er zo'n drama van zou willen maken dat iemand anders het blijkbaar leuk vindt om dit soort dingen te bespreken.
En ik snap ook niet waarom jij je ongemakkelijk zou moeten voelen daardoor. Dan ga je toch gewoon even naar een ander groepje toe?
Drama is in dit geval niet het goede woord vind ik; en dat was in mijn beleving ook niet de insteek van dit topic.

Ik voel me ongemakkelijk in dit soort gesprekken, omdat het zeer persoonlijke informatie is en die deel ik niet (zomaar) met collega's. En wat ik al deel, is summier en met alleen met diegenen waar ik zeer vertrouwd mee ben - verreweg de meeste collega's vallen hier wat mij betreft niet onder.
In dit soort gesprekken kan je (onverwacht) voor het blok gezet worden; heb wel eens met de mond vol tanden gestaan omdat sommigen het erg lollig vonden om nogal direct expliciete vragen te gaan stellen. Dat sommigen wel hierover willen praten, prima. Maar dat ik en een aantal anderen dat niet (altijd) willen, is echt niet vreemd.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Plein18 schreef:
14-07-2019 10:48
Wat is de gekste plek waar je seks hebt gehad ?
Met welke collega zou je willen zoenen of doen ?
Aan de mannelijke collega's aan de tafel : Heb je een bloedlul of vleeslul ? En daarna nog even de geslachtsdelen van mannelijke collega's , die verder op stonden/zaten doornemen.

De vragen werden meer aan de collega's gesteld dan aan mij. Waarschijnlijk vond mijn collega het interessanter om dat van hen te horen. Bij sommige vragen merkte ik dat mijn vrouwelijke collega's ook niet zo happig waren om antwoord te geven.
Debiel zeg, ik ben echt niet preuts maar dit is van zo'n laag niveau dat ik er wel wat van zou zeggen.
Zijdehoentje schreef:
14-07-2019 12:38
Ik voel me ongemakkelijk in dit soort gesprekken, omdat het zeer persoonlijke informatie is en die deel ik niet (zomaar) met collega's. En wat ik al deel, is summier en met alleen met diegenen waar ik zeer vertrouwd mee ben - verreweg de meeste collega's vallen hier wat mij betreft niet onder.
In dit soort gesprekken kan je (onverwacht) voor het blok gezet worden; heb wel eens met de mond vol tanden gestaan omdat sommigen het erg lollig vonden om nogal direct expliciete vragen te gaan stellen. Dat sommigen wel hierover willen praten, prima. Maar dat ik en een aantal anderen dat niet (altijd) willen, is echt niet vreemd.
Helemaal met je eens dat dit persoonlijk is. Ik ga die informatie ook niet delen met collega's, dus ik vind het helemaal niet vreemd dat mensen dit soort zaken niet willen bespreken met collega's.
Ik zie allen dat 'voor het blok gezet worden' niet. Als iemand mij een vraag stel die ik niet wil beantwoorden, dan zeg ik dat ik dat liever privé wil houden en dan is het daarmee klaar. Waarom zou dat ongemakkelijk zijn? Vervolgens heb ik nog de keuze of ik bij het gesprek wil blijven zitten of dat ik een ander gesprek opzoek. Ook daar is niets ongemakkelijks aan, zeker niet op een uitje waarbij er meerder groepjes zijn.
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 12:47
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2019 09:05
ZO BLIJ dat ik met veel mannen werk en dat ik in mijn hele werkende leven nog nooit een verhaal over zwangerschap, bevalling of borstvoeding heb gehoord. Echt, wat mankeert mensen?
Van (directe) collega's die net vader zijn geworden hoor ik ook dingen als of het een keizersnede is geworden oid. Een collega heeft vanwege de keizersnede van zijn vrouw extra verlof genomen dan gepland, omdat ze nog niks mocht tillen. Ik zou het heel raar vinden om daar dan geen woord over te reppen tegen een collega die bepaalde werkzaamheden iets langer moet overnemen.. Zoiets kan ook gewoon kort en oppervlakkig zonder bloederige details aan bod komen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb in 20 jaar nog niet gesproken over sex op mijn werk en ben het ook niet van plan.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
14-07-2019 12:45
Helemaal met je eens dat dit persoonlijk is. Ik ga die informatie ook niet delen met collega's, dus ik vind het ook helemaal niet vreemd dat mensen dit soort zaken niet willen bespreken met collega's.
Ik zie allen dat 'voor het blok gezet worden' niet. Als iemand mij een vraag stel die ik niet wil beantwoorden, dan zeg ik dat ik dat liever privé wil houden en dan is het daarmee klaar. Waarom zou dat ongemakkelijk zijn? Vervolgens heb ik nog de keuze of ik bij het gesprek wil blijven zitten of dat ik een ander gesprek opzoek. Ook daar is niets ongemakkelijks aan, zeker niet op een uitje waarbij er meerder groepjes zijn.
Begrijp ik. Baseerde het ook min of meer op persoonlijke ervaring en niet zozeer op informatie uit de OP. Heb helaas wel eens meegemaakt dat, als ik dan aangaf niet op dergelijke vragen in te willen gaan, dat ik dan alsnog werd 'doorgezaagd' met allerlei vragen. 'Waarom wil je hier nou echt niet op ingaan?' en 'Seks is toch ook gewoon een natuurlijk iets waar je het over kan hebben?'. Gevolgd door andere (expliciete) vragen. Tuurlijk, het zal best. Soms probeerde ik uit de situatie te stappen door gewoon weg te lopen, maar zelfs dat werd me niet altijd in dank afgenomen. En dan was ik die 'ouwe preutse muts'. Niet dat dit altijd aan de hand is overigens, maar heb het wel een paar keer meegemaakt. Ik merk dat sommige mensen (niet iedereen dus) niet lijken te beseffen dat dit voor anderen een ongemakkelijk gespreksonderwerp is. Het is niet dat ik er wakker van lig overigens, dus dat scheelt weer.
In this mad house we must all survive
Gelukkig maar.. :proud:
Alle reacties Link kopieren
En weet je, het zal ook per persoon verschillen hoe er mee om te gaan (niet om het ernstiger te maken dan het is). Misschien is het voor jou gemakkelijker om het gespreksonderwerp te negeren, over te gaan naar een ander gespreksonderwerp of om uit de situatie te stappen. Ik vind dat lastig, ook vanwege wat ik in m'n post van 12:54 aangaf.
In this mad house we must all survive
watdachtjehiervan schreef:
14-07-2019 09:15
Ik vind dit dus niet raar. Als een collega zwanger is dan vraag ik hoe het met de zwangerschap is en als een andere collega net vader is geworden dan informeer ik naar de bevalling. Interesse noemen ze dat.
Dat is wat anders. Ik heb het over vrouwen die tot in detail praten over borstvoeding (en dan echt in van dat moederjargon "hoe vaak komt de kleine?") Incl tepelkloven, stuwing blablabla. Of bevallingen met totaalruptuur, uitgescheurde vagina's, verzakkingen. Gewoon de hele mikmak zeg maar. Dan hoor ik nog liever dat m'n collega anaal is genomen.

Oh en elke vraag verder dan "verliep de bevalling goed? "Ja/nee" vind ik geen interesse meer.
Snowpink schreef:
14-07-2019 16:19
Dat is wat anders. Ik heb het over vrouwen die tot in detail praten over borstvoeding (en dan echt in van dat moederjargon "hoe vaak komt de kleine?") Incl tepelkloven, stuwing blablabla. Of bevallingen met totaalruptuur, uitgescheurde vagina's, verzakkingen. Gewoon de hele mikmak zeg maar. Dan hoor ik nog liever dat m'n collega anaal is genomen.
:HA:
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2019 09:05
ZO BLIJ dat ik met veel mannen werk en dat ik in mijn hele werkende leven nog nooit een verhaal over zwangerschap, bevalling of borstvoeding heb gehoord. Echt, wat mankeert mensen?
Dit! Dan 100 keer liever over seks en schunnige grappen.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
14-07-2019 16:19
Dan hoor ik nog liever dat m'n collega anaal is genomen.
:rofl:

Ik werk met enkel mannen en zou soms willen dat de eindeloze seks gesprekken eens ophielden. Ben zelf echt niet zo preuts maar het is nooit een echt gesprek altijd platte praat over ‘lekkere wijvuhh’ en ‘dat een strakke 18 jarige toch wel lekkerst is’. Vind het wat treurigs hebben soms.
Plein18 schreef:
14-07-2019 10:48
Wat is de gekste plek waar je seks hebt gehad ?
Met welke collega zou je willen zoenen of doen ?
Aan de mannelijke collega's aan de tafel : Heb je een bloedlul of vleeslul ? En daarna nog even de geslachtsdelen van mannelijke collega's , die verder op stonden/zaten doornemen.

De vragen werden meer aan de collega's gesteld dan aan mij. Waarschijnlijk vond mijn collega het interessanter om dat van hen te horen. Bij sommige vragen merkte ik dat mijn vrouwelijke collega's ook niet zo happig waren om antwoord te geven.
Zeg de volgende keer tegen haar dat mensen die veel over seks praten vaak het slechts presteren in bed.

Wat een rare persoonlijke vragen. Ik werk met veel mannen maar bij ons wordt er weinig over seks gepraat. Als er al over gepraat wordt zijn het algemene grappen en geen persoonlijke dingen.
Wat is een bloedlul en wat is een vleeslul????
Sugarspice schreef:
14-07-2019 17:26
Wat is een bloedlul en wat is een vleeslul????
Een vleeslul is altijd dezelfde grootte, maakt niet uit of die slap of stijf is. En een bloedlul is slap veel kleiner dan wanneer hij stijf is.

Ik vind het niet erg om over seks te praten op werk als het over algemene dingen gaat, maar het moet niet te persoonlijk worden. De vragen die TO noemde vind ik ook wel iets te ver gaan.
Zebra123 schreef:
14-07-2019 12:42
Debiel zeg, ik ben echt niet preuts maar dit is van zo'n laag niveau dat ik er wel wat van zou zeggen.
Ja kom op, wat heeft dit nou met preuts te maken. Ik ben ook niet preuts maar hou ook niet van dat soort vragen. Vind het nogal kinderlijk allemaal!

Wat ik helemaal triest vind is als je aangeeft dat dit privézaken zijn, soms ook nog eens weggezet wordt als oude saaie muts. Het zegt meer over de ander(en) dan over jou.
Letsgetlosttonight schreef:
14-07-2019 18:56
Een vleeslul is altijd dezelfde grootte, maakt niet uit of die slap of stijf is. En een bloedlul is slap veel kleiner dan wanneer hij stijf is
😂Dat willen sommige mannen je doen geloven ja, drie keer raden welke...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven