Werk & Studie alle pijlers

Redenen voor ontslag

22-02-2021 14:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik sta op het punt om deze week mijn ontslag in te dienen, alleen kan ik me niet echt goed verwoorden. Wat zijn jullie redenen geweest voor ontslag? Wellicht kan ik me erin vinden.

Ik ga weg omdat de cultuur hier niet gezond is. Daarnaast vind ik het werk ongelofelijk saai en heb ik inmiddels 3 andere baanopties. Dit wil ik echter niet zo overbrengen naar mijn management. Tips?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet aan te geven waarom je weg gaat. Indien je toch aangeeft dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging, hoef je geen namen van bedrijven te noemen. Geef gewoon aan dat je 3 aanbiedingen hebt lopen en het niet netjes zou vinden om dat met werkgever te bespreken terwijl de 3 bedrijven (van een nieuwe uitdaging), nog niet op de hoogte zijn van je definitieve keuze.
Carpe Diem!
Maar zeg je nu op terwijl je nog niks nieuws hebt getekend? Dat lijkt me een groter probleem dan wat je in de brief zet.
Henk-en-Roelie schreef:
22-02-2021 20:09
Geachte baas,

Bij deze dien ik mijn ontslag in,
de redenen hiervoor zijn dat ik me niet in mijn element voel bij de door mij uit te voeren taken op de werkvloer. Het werk ervaar ik als zerp en niet uitdagend.
Indien u hier een meer gedetailleerd verslag van wenst te krijgen verwijs ik u naar mijn journaal van twintig a-viertjes zonder alinea's.
Wanneer u de tijd heeft genomen deze vol interesse te lezen zult u hetzelfde ervaren als ik na een volle werkweek bij u.

Sans rancune,

U liefhebbende ex-werknemer,

Xavieraluisa
🤣
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
02-03-2021 01:06
Maar zeg je nu op terwijl je nog niks nieuws hebt getekend? Dat lijkt me een groter probleem dan wat je in de brief zet.
Want? Dat mag je toch zelf weten?
Je krijgt alleen geen ww.
Vutje schreef:
02-03-2021 07:26
Want? Dat mag je toch zelf weten?
Je krijgt alleen geen ww.
Ach, dat is maar een kleinigheid toch. Net als mensen die een nieuw huis kopen terwijl ze het oude nog niet verkocht hebben. Je neemt een groot risico.

Tenzij je zeer bemiddeld bent.
Alle reacties Link kopieren
Xavieraluisa schreef:
22-02-2021 15:19
Ik moet dan nog een maand aan iedereen verklaren waarom ik wegga...
Weet je zeker dat je maar 1 maand opzegtermijn hebt?. Zijn er toch altijd 2?.
Succes iig!, ik ben pas van baan veranderd en hallelujah!!! Wat ben ik daar nog steeds elke dag (5 maanden) blij mee!!
Bij ons is een opzegtermijn de lopende maand en een volle maand. Dat zijn er dus niet altijd 2. Als je aan het einde van een lopende maand zit dan is het er dus iets meer dan 1. Maar zal ook per bedrijf anders zijn.
baukelien schreef:
02-03-2021 08:20
Ach, dat is maar een kleinigheid toch. Net als mensen die een nieuw huis kopen terwijl ze het oude nog niet verkocht hebben. Je neemt een groot risico.

Tenzij je zeer bemiddeld bent.
Tegenwoordig koopt bijna iedereen eerst een huis voordat hij zijn eigen huis verkoopt. Verkopen in deze markt is namelijk veel makkelijker dan kopen. Geen groot risico hoor.
Froezel schreef:
02-03-2021 08:34
Weet je zeker dat je maar 1 maand opzegtermijn hebt?. Zijn er toch altijd 2?.
Succes iig!, ik ben pas van baan veranderd en hallelujah!!! Wat ben ik daar nog steeds elke dag (5 maanden) blij mee!!
Standaard is juist 1 maand. Maar daar mag je vanaf wijken.
Wat zou een goede reden zijn voor ontslag als je binnen een half jaar opzegt?
Ik heb het niet naar me zin maar het is te kort om te zeggen dat ik opzoek ben naar een nieuwe uitdaging bijvoorbeeld.
Ik denk dat het niet gewaardeerd gaat worden dat ik zo snel alweer weg wil..
Zal hier veel vragen over krijgen van collega’s..
Alle reacties Link kopieren
Iwantitthatway schreef:
04-03-2021 20:03
Wat zou een goede reden zijn voor ontslag als je binnen een half jaar opzegt?
Ik heb het niet naar me zin maar het is te kort om te zeggen dat ik opzoek ben naar een nieuwe uitdaging bijvoorbeeld.
Ik denk dat het niet gewaardeerd gaat worden dat ik zo snel alweer weg wil..
Zal hier veel vragen over krijgen van collega’s..
Dat je erachter bent gekomen dat het niet bij je past. Klaar.
novaviva schreef:
22-02-2021 20:14
Ik geef nooit echt redenen op. Behoefte aan iets nieuws als men doorvraagt. Punt. Je weet nooit hoe je leven loopt, wellicht heb je ze nog eens nodig, dus ik houd het altijd vaag.
Dit ook. Je weet nooit wie je nog weer tegenkomt in je toekomstige carrière. Dus beter neutraal blijven in je redenen als je toch al weet dat de/jouw waarheid zinloos is.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
22-02-2021 18:07
Beste .....,

Ik ga weg. Ik heb echt genoeg van die takketyfusteringkop van je en zal blij zijn die nooit meer te hoeven zien.

Groetjes,
....

Of is dat iets te grof? :-D
Ik vind het eerlijk gezegd iets te weinig concreet, misschien iets meer toelichten? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij had het juist wel gezegd!. Ze ging ergens werken, was al 50+ en kreeg een jaarcontract. De ene na de andere ging er weg, vanwege de verrotte werksfeer of contracten werden niet verlengd. Ze vertelde mij steeds over de werksfeer, het geroddel enz.. Toen haar contract afliep was ze blij dat ze er weg mocht.

Haar leidinggevende liet haar echter weten haar contract wel te willen verlengen, toen zei ze dat ze dat niet wilde vanwege de werksfeer, leidinggevende zei toen dat ze hier iets aan zou doen en heeft dat ook gedaan, sfeer is enorm verbeterd, nu werkt ze er met plezier.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
02-03-2021 01:06
Maar zeg je nu op terwijl je nog niks nieuws hebt getekend? Dat lijkt me een groter probleem dan wat je in de brief zet.

Dit zou ik ook zeggen. "Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging. Waar? Nog niets concreets gevonden, ik neem de tijd met zoeken."
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
03-03-2021 08:29
Standaard is juist 1 maand. Maar daar mag je vanaf wijken.
Oh dat wist ik echt niet, in de branche waar ik werk is het altijd 2. Weer wat geleerd😊.
En 2 is echt veel als je graag weg wilt.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
05-03-2021 12:42
Oh dat wist ik echt niet, in de branche waar ik werk is het altijd 2. Weer wat geleerd😊.
En 2 is echt veel als je graag weg wilt.
Hier is het volgens mij zelfs drie, tenzij er eerder een vervanger gevonden kan worden.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de eerlijkheid, maar zonder te beledigen/aanvallen. Bij jezelf houden. Wie weet doen ze nog iets met je feedback.

Dus bij:
“De cultuur van de organisatie past niet goed bij mij. Ik kom beter tot mijn recht in een <meer individualistisch/ samenwerkingsgerichte, hoge druk / lage druk, veel/weinig dynamiek, wel/niet politieke, whatever> organisatie”

“De baan past minder goed bij mij dan ik had gedacht. Ik heb afwisseling en dynamiek nodig om op de lange termijn goed te blijven presteren”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven