Referenties: van te voren op de hoogte stellen ?
zaterdag 9 januari 2010 om 10:31
Dag allemaal,
Ik zit op het moment midden in een sollicitatieprocedure en volgende week heb ik het 2de gesprek.
Nu willen ze dat ik dan ook 2 referenties voor kan leggen.
Ik vroeg me af of jullie van te voren contact opnemen met de persoon die je op wil geven als referentie om dit aan hem / haar door te geven. Zodat hij / zij weet dat hij mogelijk gebeld kan worden.
Of is dat allemaal niet nodig, gewoon 2 referenties voorleggen en deze referenties hier niet van op de hoogte stellen ?
Heb er nog niet zoveel ervaring mee, vandaar dat ik deze vraag hier stel.
Bedankt alvast,
Groetjes.
Ik zit op het moment midden in een sollicitatieprocedure en volgende week heb ik het 2de gesprek.
Nu willen ze dat ik dan ook 2 referenties voor kan leggen.
Ik vroeg me af of jullie van te voren contact opnemen met de persoon die je op wil geven als referentie om dit aan hem / haar door te geven. Zodat hij / zij weet dat hij mogelijk gebeld kan worden.
Of is dat allemaal niet nodig, gewoon 2 referenties voorleggen en deze referenties hier niet van op de hoogte stellen ?
Heb er nog niet zoveel ervaring mee, vandaar dat ik deze vraag hier stel.
Bedankt alvast,
Groetjes.
zaterdag 9 januari 2010 om 10:40
Ik heb ook meerdere referenties afgegeven voor personen die voor mij gewerkt hebben. Hiervan stelde de meesten mij van tevoren op de hoogte (ze vroegen of ik dat wilde doen voor hen). Dat vond ik erg prettig.
Ben ook wel eens gebeld door een bedrijf die een referentie natrok van iemand die lang geleden voor mij gewerkt heeft. Ik was niet blij met die persoon toentertijd en heb haar op straat gebonjourd. Snap dat zij mij niet van tevoren heeft ingelicht... die dacht waarschijnlijk dat ze niet echt referenties gingen na cheken, anders had ze mijn naam nooit opgegeven!
Succes met je sollicitatie!
Ben ook wel eens gebeld door een bedrijf die een referentie natrok van iemand die lang geleden voor mij gewerkt heeft. Ik was niet blij met die persoon toentertijd en heb haar op straat gebonjourd. Snap dat zij mij niet van tevoren heeft ingelicht... die dacht waarschijnlijk dat ze niet echt referenties gingen na cheken, anders had ze mijn naam nooit opgegeven!
Succes met je sollicitatie!
DTEEZ!
zaterdag 9 januari 2010 om 11:31
quote:Djoels schreef op 09 januari 2010 @ 10:40:
Wat heb je toen gezegd?
Wat heb je toen gezegd?
zaterdag 9 januari 2010 om 13:09
Ik had ooit een baas die nieuw personeel niet om referenties vroeg, maar wel wilde weten waar ze eerder gewerkt hadden. En dan belde hij nooit het bedrijf waar iemand als laatste geweest was, maar altijd eentje die wat verder naar beneden op de lijst stond.
Als je specifiek referenties moet geven, zou ik die personen dat wel eventjes laten weten.
Als je specifiek referenties moet geven, zou ik die personen dat wel eventjes laten weten.